Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Peter

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Keuzes hebben consequenties

Er gaat kennelijk een gerucht onder de antivaxxers, dat gevaccineerden een gevaar zijn voor niet gevaccineerden. De wereld op zijn kop dus: gevaccineerden hebben iets besmettelijks ingespoten gekregen. Al je argumenten voor consequenties van niet-vaccineren, gelden in hun wereld nu voor gevaccineerden.
Gelukkig is er een gemakkelijk hulpmiddel: kopje dennenthee drinken. Je verzint het niet gewoon.

Dus een kopje thee drinken.
Dan kan ik tenminste mijn familie nog bezoeken.

» Posted By Peter On May 26, 2021 @ 15:52

Partij kiezen

Ja, het verschil tussen vakkenvullers en zakkenvullers is groter geworden. De meeste partijen van nu be-amen dat toch wel volgens mij.

Ik heb ook stemwijzers ingevuld, en gemerkt dat je niet naar de punten moet kijken, maar naar de context. In de kieswijzer wordt er als vraag vaak een wetsvoorstel opgediend. Soms heeft een partij tegen een wetsvoorstel gestemd, omdat ze het voorstel niet voldoende vinden. Bij het invullen van de kieswijzer denk je, “ja daar ben ik het wel mee eens; het mag eigenlijk best meer zijn, maar ok.” Zo zegt die kieswijsneus dat jouw keuze en die van de partij tegengesteld zijn. Ha!
Het lezen van de standpunten bij die vragen was voor mij wel leerzaam.

» Posted By Peter On March 17, 2021 @ 16:12

Vestiging

…het “vestigingsklimaat” is de “trickle down economics” van de lage landen;
onder valse voorwendselen geld zonder een onderbouwing die stand houdt toekennen aan partijen die al veel geld en belastingvoordelen hebben en daarbij de hoopvolle gedachte hebben dat dat geld dan, vanzelf, belandt bij de burgers.
Terwijl in werkelijkheid dat geld op compleet andere plaatsen belandt.

Ook is het opmerkelijk dat de afschaffing van de dividendbelasting, zoals vastgelegd in het regeerakkoord, oorspronkelijk 1,4 miljard kostte.
(zie pag. 69: https://www.kabinetsformatie2017.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2017/10/10/regeerakkoord-vertrouwen-in-de-toekomst/Regeerakkoord+2017-2021.pdf)
Vervolgens was er een tegenvaller van 600 miljoen. Nu de afschaffing niet doorgaat worden er voor 2 miljard, en dus niet voor 1,4 miljard, alternatieve tegemoetkomingen voor het bedrijfsleven gezocht…

» Posted By peter On October 17, 2018 @ 15:47

Broddelwerk op hoog niveau

@6 Johan: Jouw samenvatting (van wat er mis zou kunnen zijn met Trumps invulling van het presidentschap) als “botte lomperik” is een wel heel gemakkelijk en goed van pas komend eufemisme.
Ik geloof inmiddels echt dat jij vindt dat Trump het goed doet. Soit.
Ik ben het echter fundamenteel met je oneens. Een door jou er met de haren bijgesleepte schijnvergelijking met niet bestaande presidentiële daden van Hillary brengt daarin geen verandering.

» Posted By Peter On September 20, 2018 @ 18:12

@2 Johan: Ahh, daar heb je ‘m al, de “whatabout Hillary” als het over Trump gaat.

Je beoordeelt de inmiddels gigantische lijst van wandaden en leugens door Trump als minder erg dan wat jij denkt dat “Hilllary Clinton gedaan zou hebben als ze president geworden zou zijn”
Ik ben benieuwd wat je onder het mom van allerlei imaginaire Clinton daden nog meer bereid bent te vergoeilijken van Trump…

» Posted By Peter On September 19, 2018 @ 17:09

Neem ze serieuzer

Karin #3: Thx. Mijn kennis was vwb. de betekenis van “bepalen” bepaald tot de tweede betekenis volgens van Dale.

» Posted By peter On August 22, 2018 @ 16:41

Dus dat!
Alhoewel ik vrees dat Baudet en Wilders hier niet aan mee willen werken, zouden dergelijke interviews het doel moeten zijn.
(bedoel je in de laatste zin overigens niet “beperk” ipv “bepaal”?)

» Posted By peter On August 22, 2018 @ 13:33

Het gaat allang niet meer om de kinderen

@3 Volgens mij is iedere “vuilspuiter” verantwoordelijk voor zijn/haar eigen uitlatingen en gaat het niet aan om je daarbij te verschuilen achter het argument dat eea. werd “opgeropen” (al dan niet bewust).
Opmerkelijker is dat juist als de kwestie die voorligt racisme betreft de tegenwerpingen bol staan van racisme. Dan nog vol houden dat zwarte piet, en de hele discussie eromheen, niets met racisme te maken heeft is mi. bewust je kop in het zand steken/onverschilligheid/domheid.

» Posted By Peter On November 22, 2017 @ 15:01

De zorg schendt verplicht uw privacy

Ook wel een aardige vond ik de volgende :

http://platformburgerrechten.nl/2017/05/11/nooit-toestemming-gegeven-toch-in-het-epd-check-het-zelf-2/
Nooit toestemming gegeven, toch in het EPD? Check het zelf!
Check op de site van VZVZ of u staat geregistreerd, en wie uw gegevens heeft geraadpleegd. Dit doet u door uw inzage-overzicht te raadplegen met uw DigiD.

___________________________________

Klinkt leuk, dat artikeltje, maar dan de rest.

Om een overzicht te krijgen om te weten of je staat ingeschreven moet je naast je ID óók even je telefoonnummer geven.
Voor de Twee-staps-verificatie met SMS, dat lijkt wel logisch.
Oók wel handig is dan dat VZVZ dan meteen ook je telefoonnummer heeft, als ze dat al niet hadden

Je kunt ook om een overzicht op papier krijgen om te weten of je staat ingeschreven.
Maar daarvoor moet je óók eerst even de nodige privé-gegevens overhandigen.
Zoals NAW, dat lijkt wel logisch voor de postbezorging.
Maar telefoonnummer, en mailadres? Raar, waarom is dat nodig voor een papieren overzicht?
Of vindt VZVZ dat ‘wel handig’, want ‘die gegevens hadden we nog niet’.
Maar ja, om te weten of ze die gegevens al dan niet niet hadden moet je even die gegevens overhandigen.

En voor het intrekken van een gegeven toestemming geldt precies hetzelfde.

Catch-22?

Gr.
Peter

» Posted By Peter On May 13, 2017 @ 01:50

Niks vertederends aan

Een tijdje geleden had ik het over de euthanasiepil en dementie (Nr. 7) Ik bedoel daarmee, komt er niet een moment om te zeggen: zó zou mijn moeder niet verder willen leven, dit is zinloos en mensonterend, ik geef toe, een ander (de dochter) bepaalt dan wanneer het tijd is voor de euthanasiepil. Ik heb onlangs mijn hondje laten inslapen, het kon niet meer. Kom nu niet met de tegenwerping ‘een mens is geen beest’, dat weet ik ook wel. Maar komt er óók/juist voor een mens niet een moment dat je moet zeggen ‘het kan niet meer’, de euthanasiepil uit liefde voor een mens die helaas niet zelf meer kan beslissen.

» Posted By Peter On June 08, 2016 @ 14:28

Mijn vader 10 jaar verzorgd (tussn zijn 82e en 92e), altijd geweten: takelt af, maar godzijdank niet dement: wisten allebei een dag later nog waarover we ruzie hadden gehad.
Mocht ikzelf ooit gaan dementeren, euthanasiepil!

» Posted By Peter On April 21, 2016 @ 13:53

Kilroy

Ook David Cameron ziet ook z’n kan s schoon:
(…says there should be no “means of communication” which “we cannot read”)

Gelukkig weerlegt Cory Doctorow dat idee hier kort en goed:
http://boingboing.net/2015/01/13/what-david-cameron-just-propos.html

» Posted By Peter On January 15, 2015 @ 22:37

Vertrouwen [3]

@ Karin:
Snowden heeft inderdaad onthuld dat NSA en GCHQ een hoop dingen doen waar het grote publiek geen weet van had. Maar dat maakt het nog niet illegaal. Wat de NSA doet is binnen de bestaande wettelijke kaders vooralsnog geheel legaal – o.a. goedgekeurd door de daartoe aangewezen rechtbank, ook al besluit die achter gesloten deuren, maar in Nederland is dat in zulke gevallen niet anders.

Ik hoop dat je met me eens bent dat er toch wel een verschil is tussen data verzamelen en deze ongeacht relevantie voor onbeperkte tijd opslaan (zoals de internetbedrijven doen) en data 3 dagen lang in een buffer houden om deze te doorzoeken naar specifieke en van hogerhand goedgekeurde doelen (zoals de inlichtingendiensten doen) – waarbij alleen de data die aan die criteria voldoen worden bewaard.

Overigens wordt met Tempora en XKeyscore ook niet “alles” onderschept: die systemen zijn gekoppeld aan internetkabels en satellietverbindingen die de meeste kans op nuttige inlichtingen bieden, en de documenten laten zien dat het vooral (maar niet uitsluitend) om kabels van en naar het Midden-Oosten gaat.

Uiteraard staat het iedereen en ook jou vrij om deze methodes af te wijzen of buitenproportioneel te vinden, maar probeer dan zo precies mogelijk aan te geven welke concrete aspecten je het niet eens bent. Op basis van ongenuanceerde generalisaties is het moeilijk om concrete verbeteringen in de werkwijze van zulke diensten aan te brengen.

» Posted By Peter On January 09, 2015 @ 21:02

@ Karin:
Dat inlichtingendiensten alles opslaan is ook niet waar. Zelfs de inmiddels ongeldig verklaarde Europese dataretentierichtlijn voorzag in een bewaartermijn van maximaal 1 jaar. Wat zulke diensten doen is zo gericht mogelijk uit bepaalde kabels of satellietverbindingen filteren wat ze denken nodig te hebben voor de hen gestelde doelen.

Tempora werd in de mediaberichtgeving ook nogal overschat. Zoals in het wikipedia-artikel te lezen is, is het feitelijk de Engelse versie van het Amerikaanse XKeyscore: het creeert een buffer (max. 3-5 dagen voor inhoud en max. 30 dagen voor metadata) van de data uit bijv. internetkabels, zodat analisten daar een extra zoekmogelijkheid op hebben.

Dit naast het automatisch uitfilteren van communicatie aan de hand van selectors (zoals telefoonnummers en e-mailadressen). Alleen wat aan die zoekcriteria voldoet wordt eruit gevist en opgeslagen. De rest van de data verdwijnt gewoon weer.

Uit de Snowden-documenten blijkt wel dat er hierbij soms nogal veel “bijvangst” is, iets waar ook de diensten zelf niet blij mee zijn, maar wat technisch erg moeilijk blijkt te voorkomen.

Wat in dit verband veel problematischer is, is dat, anders dan de inlichtingendiensten, de grote internetbedrijven wél bijna alles ongelimiteerd opslaan. Google, Facebook e.d. zijn niet zo selectief en willen alleen nog maar meer data – data die dus ook door inlichtingendiensten gebruikt kunnen worden, want die hoeven maar met een bevelschrift aan te komen om iemands hele archief op een van zulke sites op te halen.

Zo gezien is de datahonger van de commerciele internetbedrijven dus een dubbel gevaar.

» Posted By Peter On January 09, 2015 @ 01:15

@ Karin Spaink:
Het is goed om waakzaam te zijn en te attenderen op de steeds verdergaande opslag en koppeling van data, maar het gevaar van inlichtingendiensten wordt mijns inziens toch wel overdreven.

Dat “alle burgers in het westen permanent worden afgeluisterd” is bijvoorbeeld pertinent niet het geval. De soms wel erg sensatiebeluste mediaberichtgeving heeft het regelmatig zo doen voorkomen, maar uit de Snowden-documenten blijkt er geen enkel bewijs voor zo’n 100% surveillance.

In zijn boek “No Place To Hide” zegt ook Glenn Greenwald expliciet dat de NSA met al haar capaciteiten NIET in staat is om elke e-mail te lezen of elk telefoongesprek te beluisteren (originele uitgave, p. 175). Hij heeft dit later ook op twitter nog eens bevestigd.

De grafieken die in 2013 gepubliceerd werden als zijnde bewijs voor dat burgers in diverse Europese landen door de NSA zouden worden afgeluisterd, bleken achteraf verkeerd geinterpreteerd: in werkelijkheid ging het om data die deze landen zelf bij missies in bijv. Afghanistan verzamelden en met de NSA deelden.

Bij diverse andere activiteiten en operaties van NSA en GCHQ kunnen zeker vraagtekens gezet worden, maar om er vervolgens ook iets aan te veranderen, moeten we eerst precies nagaan wat ze wel en niet doen. Louter op basis van ongegronde mythes valt er weinig zinnigs te ondernemen.

» Posted By Peter On January 08, 2015 @ 00:23

Knoop

Maar zonde dat AMS-IX geen vuist wilde maken. Waarom niet tegen de VS gezegd: we komen graag, maar jullie moeten eerst iets aan die beroerde wetten van jullie doen?

Het antwoord is heel simpel, er is gewoon teveel geld mee gemoeid om het niet naar hen toe te gaan. De amerikanen denken nog altijd dat de hele wereld letterlijk om hun draait, maar gaan ervan versteld staan wanneer landen zoals China, N. Korea en zelfs India aan de deur komen kloppen.

» Posted By Peter On October 10, 2013 @ 09:15

Jacht

Dat van die hoge hakken, daar zou ik nog maar eens goed over nadenken.

“A recently published hypothesis proposes that, in country after country, the prevalence of schizophrenia increased following the introduction of heeled footwear.”

http://www.neatorama.com/2013/07/17/Stilettos-and-Schizophrenia/

» Posted By Peter On July 17, 2013 @ 17:48

High-tech kwakzalverij

Ben je tegen de reclamen of tegen de service en/of het bedrijf?

Ik heb net een prescan laten doen. Zomaar. Ze vonden een tumor in mijn nieren dmv hun bodyscan, MRI. later bevestigd in het ziekenhuis dmv een CT scan. Als ik een paar jaar later hierachter was gekomen doordat ik bijv bloed in mijn urine zou hebben, dan zou het al te laat zijn geweest en zou de kanker verspreid zijn naar o..a longen. Ze gaan ervanuit dat het kwaardaardig is doordat het van kleur verandert.

Deze kwakzalverij heeft dus wel mij op tijd gewezen op een serieus probleem. Operatie moet nog plaatsvinden.

» Posted By Peter On August 26, 2016 @ 17:10

Dik

@22, CiNNer:

Geweldig geformuleerd en helemaal waar,.

» Posted By Peter On February 07, 2012 @ 17:01

De term ‘vetzucht’ lijkt mij misleidend. Ik dacht ook dat de vele suikers een grotere boosdoener zijn dan het vet in ons eten.

» Posted By Peter On January 31, 2012 @ 18:51

Dropje

even ter info (en misschien dat het troost bied maar dat weet ik niet) maar de meeste dieren die de eerste (narcose) prik krijgen legen hun maag, maakt niet uit
hoe ziek ze al dan niet zijn. Toen ik afscheid van mijn jeugdpoes (de kat waar ik mee ben opgegroeid) moest nemen vertelde de dierenarts mij dit.

Veel sterkte met de verwerking en geef de andere katten maar een extra knuffel ze zullen hem ook wel missen

» Posted By peter On December 07, 2011 @ 23:07

Verhuizing

iCloud kunnen ze voor mij ook houden. Ik heb overigens vragen gesteld aan Data Protection mensen – Apple forceert locatie services voordat je de “remote kill” voor een iPhone kan gebruiken. Daar is geen technische reden voor, en deze dwang is volgens EU wetten illegaal.

Qua websites ben ik van alle tralala afgestapt – terug naar standaard systemen die je overal kunt installeren. CMS zoals Joomla en Drupal kun je overal krijgen, en foto albums zijn er veel. Ik heb Squarespace voor een tijd gebruikt, maar ook daar ben je beperkt tot wat ze doen en het paste voor mij gewoon niet meer. Dan maar weer terug naar blokkendoos systemen.

Overigens een kleine waarschuwing: als je op het idee komt om Google te gebruiken geef je hun het eeuwig recht om jouw materiaal te gebruiken (Terms of Service, clausule 11 als ik me niet vergis). Als jij interessant materiaal schrijft zou ik daar *geweldig* mee oppassen..

» Posted By Peter On January 17, 2012 @ 11:14

Zeker als je met de Mac reist in de vorm van een MacBook is een back-up maken tegenwoordig wel héél gemakkelijk: Time Capsule, of Airport Extreme met een dikke USB harde schijf, en zodat je thuis bent gebeurt het allemaal automatisch. Maar da’s een beetje off topic.

Wat mij het meeste ergert aan die veranderingen is dat een groot deel daarvan niet echt hoeft, maar erin gestoken zijn om het allemaal dat “nieuw” glansje te geven waarmee het je verkocht wordt. Ik ben over het nieuwe bedrijfssysteem wel te spreken, maar die “gestures” hè. Afhankelijk van een, twee, drie of vier vingers doet een beweging op/neer of zijwaarts iets beginnen waar je dan uren op zoek naar bent om het ongedaan te maken, of op z’n minst te temmen. Is het nou zoveel gevraagd om “gedraag je als vorige versie x, y of z” een standaard functie te maken? Er is nou ook al sprake om een 5-vingerige beweging eraan toe te voegen- wat is in hemelsnaam nou zo moeilijk aan een toetsenbord dat dat moet? Zelfs voor een iPad is dat wat veel. Ik ben blij dat de natuur daar ten minste een wat natuurlijke grens aan gesteld heeft door ons met niet meer dan 5 vingers per hand uit te rusten..

Enfin, ik heb in ieder geval een goede oplossing gevonden voor mijn belangrijkste gereedschap: het “Office” pakket. Ik gebruik nu OpenOffice, en dat werkt vooralsnog hetzelfde op Linux, Mac en Windows – al jaren.

Nog mooier, en bijna ongelofelijk: het kost *niets*..

» Posted By Peter On November 20, 2011 @ 17:05

Prikkelen

Bruin 1 gebruikt ‘prikkelen’ als eufemisme voor ‘pesten’.

» Posted By Peter On May 31, 2011 @ 16:58

Wie goed doet

Spiegelhormonen, dat is nieuw voor mij. Worden die soms afgescheiden door de spiegelneuronen?

» Posted By Peter On May 10, 2011 @ 18:28

Argwaan: naschrift

Kritisch, jazeker. Realistisch? De tijd zal het leren. Maar goed dat ze een eigen geluid laat horen. We zijn zo snel geneigd om kritiekloos ergens achter aan te lopen. Ik ben hier wel blij mee, maar ik ben het niet zo met haar eens.
Vraag: hoe komt het dat de wereld van MS en CCSVI zo verdeeld is over dit onderwerp dat het wel oorlog lijkt?

» Posted By Peter On July 13, 2010 @ 18:24

Maatschappelijk middenveld

Usenet (het bestaat nog steeds) kent de genoemde nadelen niet. Het is oud, en supersociaal, niet gecensureerd door welk bedrijf dan ook. Misschien moet het eens nieuw leven worden ingeblazen, want door de opkomst van facebook en twitter en zo loopt het aantal deelnemers terug.

En anders zoek je naar de ontwikkeling van een modern sociaal platform dat gedecentraliseerd is. Noserub http://noserub.com/ of Diaspora http://www.joindiaspora.com/ maar die werken nog niet. Ik vraag me af of dit ooit iets wordt, zonder commerciële ontwikkelaars, en zonder de eenvoudige doeltreffendheid van usenet.

In de tussentijd… commerciële platforms die alles willen zijn, die sluiten de gebruiker op in de site, facebook, hyves… ik hou er niet van. Liever een blog hier of daar, foto’s elders, filmpjes weer op een aparte site, alles losjes aanelkaargeknoopt via twitter of friendfeed bijvoorbeeld, dat maakt je al minder afhankelijk van de grillen van een enkel bedrijf, en je kunt kontakt houden met mensen die niet op hetzelfde platform zitten.

» Posted By Peter On June 22, 2010 @ 21:02

Uit vrije wil

Op 7 maart 2007 overleed mijn vader (eindelijk) op 86 jarige leeftijd.
Na het overlijden van mijn moeder in 2004, veranderde zijn vergeetachtigheid razendsnel in Alzheimer.
Binnen enkele maanden zat hij zijn dagen uit in een verpleegtehuis, vastgebonden in een rolstoel.
Dit omdat zijn reeds vaker gebroken heupen, in zijn geheugen nog steeds sterk waren.
Door het verplegend personeel werd hij binnen de tijd die zij hadden goed verzorgd, maar in het echt natuurlijk veel te weinig.
In het begin vroeg hij mij, wat hij had misdaan dat hij opgesloten was, langzaam verstomde dit verdriet en wist hij te vertellen dat in de kelder twee leeuwen een Nederlandse vlag aan het borduren waren.
De lieve man, wist het ook allemaal niet meer, maar steeds sneller raakte hij het besef van leven kwijt.
Doof was hij al lang, maar gedurende Alzheimer verloor hij ook zijn spraak.
Het laatste wat hem restte was hopeloos onrustig vastgebonden in zijn rolstoel zijn frustratie te uiten, frustratie over iets wat hijzelf al lang niet meer snapte.
De verpleging en medebewoners namen hem zijn nachtelijk geschreeuw steeds meer kwalijk, dit terwijl het voortdurend herhalen van de kreet “HELP” bijzonder op zijn plaats was.
Ik lijk uiterlijk op hem, ik lijk innerlijk op hem, onze medische geschiedenis heeft nogal wat overeenkomsten.

Zelfbeschikkingsrecht vanaf je 70ste levensjaar, geeft mij nu reeds rust.
Als ook ik hier last van krijg (wat mijn grote angst is) dan weet ik dat als vergeetachtigheid overgaat in onmacht, dat mij en mijn vrouw/dochter de lijdensweg van mijn vader bespaard mag worden.
En ik niet tevergeefs om hulp hoef te roepen, maar dat hulp simpelweg ook komt.

» Posted By Peter On February 14, 2010 @ 16:45

Big Brother Awards

En nu maar hopen dat ze er iets mee gaan doen. Ik vermoed dat de “winnaars” helemaal niets geleerd hebben en volgend jaar weer genomineerd kunnen worden.

Maar gelukkig is BOF weer in volle sterkte, na en tijdje weggeweest te zijn.

» Posted By peter On February 06, 2010 @ 17:43

Wantrouwen

Bericht van het ANP over het gedrag van mw. ter Horst zelf (al is een ad hominem argument niet valide, interessant blijft het):

Guusje ter Horst boos weg uit Kamerdebat
ANP | Gepubliceerd op 02 september 2009, 15:01

DEN HAAG –
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) is woensdag boos weggelopen uit een overleg met de Tweede Kamer. ,,Ik zit hier toch niet voor Piet Snot”, zei ze, deed haar map dicht en liep de zaal uit.

Dat gebeurde nadat Kamerleden met elkaar hadden gesteggeld over het verdere verloop van het overleg over burgemeesters en het veiligheidsbeleid. De uitkomst daarvan was dat minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) eerst vragen mocht beantwoorden, omdat hij naar een ander debat moest. Daarna gingen Kamerleden door met hun verhaal, waarna het de beurt aan Ter Horst zou zijn.

De PvdA-bewindsvrouw was zichtbaar geïrriteerd over de gang van zaken. Toen ze de vergaderzaal had verlaten, riep D66-leider Alexander Pechtold: ,,Ik stoor me aan de minister. Waar is de minister van Binnenlandse Zaken?”

SP’er Ronald van Raak sprak van een schandalige vertoning. ,,Ministers lopen niet weg in parlementen. Doen ze dat wel, dan hoeven ze niet meer terug te komen”. Ter Horst keerde na enkele minuten terug, nadat de voorzitter van de Kamercommissie haar op de gang had gesproken. Het overleg werd daarop hervat.

» Posted By Peter On September 02, 2009 @ 15:28

«« Back To Stats Page