Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Janus

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Naar Mars, of in de diepvries!

Q: ¨Er zijn slimme plannen om het smelten van de ijskappen tegen te gaan met grote ruimteschermen die zonnewarmte tegenhouden. Waarom investeert Musk daar nou niet in?¨

Omdat dat helemaal geen slimmee plannen zijn. We zijn voor ons leven (en groentenverbouwing) afhankelijk van de zon. Die (deels) verduisteren is (deels) de dood invoeren.

Tenzij je het meteen ziet als maatregel om de overbevolking in te perken….

Janus.

» Posted By Janus On November 15, 2017 @ 14:02

Debat of inzicht?

Zeg Daan, 3,

Karin’s column gaat vooral over de wijze van debat voeren, niet zozeer over het milieu.

Jij vraagt je af: “Is de mens de veroorzaker van de klimaatverandering?”

Volgens jouw info vindt 97% van de wetenschappers dus van wel. Aangezien er miljoenen wetenschappers in de wereld zijn, zul je er best “nogal wat” kunnen vinden die vraagtekens hebben bij wat 97% van hun collega’s vinden, maar dat zegt dus weinig.

En de natuur zal echt zijn werk wel doen, daar kun je zeker van zijn…

Janus.

» Posted By Janus On September 14, 2017 @ 08:26

De poederbende

Ah, Karin,

Eindelijk een oplossing. En nog een goeie, simpele ook, in dit geval.

Er moet alleen voor gewaakt worden dat er niet een antifiguur binnenkomt en een potje met spul ertussen zet dat alleen maar hevige krampen veroorzaakt ofzo.

En of de politie en het OM deze gang van zaken ook zal tolereren…. ik vrees van niet. Er kan weliswaar geen rechtstreeks verband tussen ‘helper’ en dode worden vastgesteld, maar wel een verantwoordelijke organisator, bemiddelaar. Het wordt dan toch clandestiene handel, net als heroine. Maar of je voor het testen van dit spul dan ook bij de Jellinek terecht kan….?

Overigens hoeft de merknaam van het spul helemaal niet doorgegeven te worden, alleen het spul zelf. (Gewoon doorverkopen waar het voor bedoeld is, alleen in een merkloze verpakking.) Mocht bekend worden hoe het heet, dan is de kans groot dat er of een rush op het spul ontstaat of dat het door de overheid uit de handel wordt genomen. Dat doorverkopen moet mogelijk zijn, want er zijn allerlei zaken in de handel waarmee je ‘het’ kan doen, zaken die een heel ander doel hebben.

Verder ben ik het eens met Joop in 4 (en 5), want je moet sowieso kosten maken voor een zelfeuthanasie. Alleen pech, als je hiervoor geen 500 Euro hebt.

Janus.

» Posted By Janus On September 08, 2017 @ 01:54

Fijne frisse jongens

Trouwens, Judith,

Karin huilt hier in feite met de wolven in het bos – ‘iedereen’ had al gezegd wat zij nu ook zegt – en ook nog een beetje laat ook. Dan moet je niet raar opkijken, als er weinig op wordt gereageerd. Zelfs hier loopt het niet bepaald storm; dat was vroeger wel anders – those were the days.

J.

» Posted By Janus On August 17, 2017 @ 03:27

De slinger gaat de ene keer naar links… en de andere keer naar rechts…. Vooral in een land dat een kiesstelsel heeft, net als Engeland, wat eigenlijk neerkomt op het recht van de sterkste, zie je dat, ehh, geslinger.

Rien, 1,

Q: “Echter, ik mis in je Nieuwsbrief een oplossing voor dit probleem.”

Precies! Ondanks dat Karin al een tijd geleden heeft geschreven dat ze meer naar oplossingen toe wil werken, doet ze dat totnogtoe niet. Wat mij betreft mag ze de titel ‘Weeklager van het jaar krijgen’, want het is steeds geweeklaag wat we hier lezen. Inhoudelijk correct geweeklaag, maar eenzijdig geweeklaag, wat blijkt uit de info van:

Landy, 2,

Dank voor die aanvulling, Landy, die duidelijk maakt dat Trump in zekere zin gelijk had door te zeggen dat de haat van beide kanten komt.

Judith, 3,

WO-II kon vooral ontstaan in omstandigheden – de biotoop – waarin de haat jegens de landen die Duitslang vernederd hadden na WO-I kon groeien. Iedereen heeft het altijd over Hitler, maar Hitler was veel meer een gevolg dan een oorzaak.

En Karins artikel staat op Landelijke media, nou ja, Het Parool. Dat er geen journalisten over haar heen vallen komt waarschijnlijk doordat die op haar al net zo zijn uitgekeken als op Wilders. Ingeval Karin met oplossingen zou komen, is dat natuurlijk jammer…. Bovendien zitten alle journalisten nu komkommer te eten.

LOL @ 4, maar het uitbuiten van iemands spelfouten zet, afgezien van de LOL, weinig zoden aan de dijk.

Janus.

» Posted By Janus On August 17, 2017 @ 03:19

Winkelwagentje

Klaas, 20,

Planten hebben idd ook gevoel en dat is al jaaaaaaaren bekend. Je snijdt een teer puntje aan. Alleen horen wij het geschreew van dieren beter….

Het eten van levend (geweest) voedsel kan niet anders, maar het moet met respect gebeuren.

J.

» Posted By Janus On August 11, 2017 @ 14:26

Bedenk mensen – genderneutraal uitgedrukt – dat er ook gezond vlees is. Oké, het is een stuk duurder, maar (a) veel lekkerder en (b) zonder gif, hormonen en wat dies meer zij.

» Posted By Janus On August 11, 2017 @ 13:48

Wijzij, 16,

Je bent vaak een enorme zwetser, maar 16 is heel leuk. :)

J.

» Posted By Janus On August 11, 2017 @ 13:44

Tere zieltjes

Ik vind dat Doctor Who en James Bond gewoon witte mannen moeten blijven. Niet omdat ik zo pro witte man ben, maar tradities moet je niet geforceerd willen veranderen, omdat je zo nodig feministisch moet zijn, dat heeft een averechts effect. Hetzelfde geldt voor Zwarte Piet in een andere context.

Dat voor Doctor Who nu (kennelijk) een vrouw gekozen is – de link werkt niet – is in zekere zin nog passend, want Doctor Who is een alien…. :))

Jouw stelling, Karin, “Verschijnen er eindelijk eens een paar vrouwelijke superhelden op het witte doek en op de tv” deel ik dan ook zeker niet, want het regent zo langzamerhand superheldinnen in de films – wie goed kijkt ziet ze al bij Hitchcock. Terecht en leuk, maar vrouwen moeten hun plek opeisen op basis van hun eigen kracht, niet door de bastionnen van mannen zo nodig over te nemen, dan staan ze uiteindelijk met lege handen en de mannen ook. Niemand gelukkig.

Wat ‘genderneutraal’ betreft ging de goeie ouwe Joop den Uyl (en alle socialisten) ons al voor: “Beste mensùùùùh.”

Q: “Waar komt dat rare idee vandaan dat een man geen ‘man’ meer kan zijn, een jongen geen jongen, een witte vent geen bestaansrecht meer heeft, wanneer hij erop wordt gewezen dat er ook andere mensen bestaan, die net als hij onvervreemdbare rechten hebben?

Dat rare idee komt nergens vandaan, Karin, dat zit alleen maar in jouw hoofd. En dat is niet de eerste keer dat jij hetgeen in jouw hoofd zit voor de werkelijkheid aanziet en daar dan tegen tekeer gaat. Dat je de plank dan misslaat is evident, zo ook nu.

Mannen voelen zich helemaal niet bedreigd enz. Ze willen alleen het hun eigene handhaven. En vrouwen bedreigen mannen ook niet. Ze vinden het heerlijk, als een man groot en sterk is. Kijk maar in de danswereld. Bij ballet dragen de mannen de vrouwen op handen en bij het Rock & Roll dansen wordt zelfs met vrouwen gegooid en gesmeten dat het een lust is en ze vinden het prachtig! Uiteraard moet zo’n man hen dan wel respecteren, maar, uitzonderingen daargelaten, dat doen ze over het algemeen wel. De meisjes zijn onze koninginnetjes, maar dat moet dan ook weer niet te erg worden, want dan vinden ze ons een ‘wimp’.

Janus.

» Posted By Janus On August 11, 2017 @ 14:21

Tussen broodmes en vrije wil

HenK, 24, tweede zin :) ,

Idd heel vreemd. Vooral omdat het toch simpel te begrijpen moet zijn dat ‘God’ niet gekend kan worden. Maar ja, als iemand vanuit (bijvoorbeeld) zijn EQ er behoefte aan heeft om een ‘God’ te hebben die wel gekend kan worden, dan houdt het natuurlijk op…. Zo’n ‘God’ wordt dan gewoon bedacht. Dit uiteraard nog meer terzijde. :)

JPaul, 25,

De spelvoud had ik later ook al bedacht, maar dat het ding pas van na de oorlog is, dat wist ik niet. Zo leer je hier nog ‘s wat. :)

Janus.

» Posted By Janus On July 28, 2017 @ 21:19

Helemaal mee eens, Karin! (‘t Is weer ‘s wat anders dan dat iedereen het niet met je eens is… :) )

Zeg, die Hertzberger is ook voor E-nummers en kant-en-klaar maaltijden. Dan kan je al inschatten hoe serieus je haar moet nemen…. Bovendien is ze nog een heel jong ding (op haar blog), dus wat heeft zij er nou voor verstand van, behalve puur theoretisch?

En ja, als het om ongeboren leven gaat, dan moet de wil van ‘God’ altijd gevolgd worden – dan is het leven tegen wil en dank – maar als het om sterven gaat, dan moet dat met man en macht worden uitgesteld. Maar sterven valt ook onder de wil van ‘God’, sterker nog, velen van ons zijn onze houdbaarheidsdatum allang gepasseerd, dankzij allerlei kunstgrepen.

En als je geen pillen meer kunt krijgen, dan moet ik toch maar die ouwe USI die mijn vader uit ‘de’ oorlog heeft achter gehouden, maar ‘s uit het vet gaan halen.

HenK, 14, laatste zin,

Waarschijnlijk zijn die mensen dus niet intelligent, iets waar Klaas, 12, ook al zijn twijfels over uitsprak. Het IQ wordt trouwens op een heel beperkte manier gemeten.

Janus.

» Posted By Janus On July 28, 2017 @ 01:23

Vrij en verbonden

Daan, 25,

Ik heb het stuk niet helemaal gelezen, maar dat is dan toch meer een soort van vrijwillige slavernij. En als ze wegvluchtten kon je dat als contractbreuk zien en dan is het logisch dat ze werden opgepakt. ‘t Is niet anders. En ze kwamen vrij, nadat ze hun afgesproken dienst hadden uitgediend.

Resteert voor mij het gegeven dat zgn ‘blacks’ zelf ook slaven hielden en dat dat niet alleen maar kleine blacks waren. Het is dus niet alleen maar de blanken te verwijten – waarmee ik hun gedrag niet wil relativeren – maar de zaak ligt dus genuanceerder.

Ik hoop dat de zwarte/gekleurde gemeenschap in Nederland dit ook tot zich laat doordringen.

Janus.

» Posted By Janus On July 12, 2017 @ 10:45

Daan, 20, 22, 23,

En jij bedankt voor jouw aanvulling. Dat er dus “blacks” waren die slaven hadden, in Amerika wel te verstaan, was al een eyeopener, maar 22 was dat zo mogelijk nog meer.

En ik maar denken dat dat soort slavenhandel in het blanke Europa nooit voor is gekomen. Niet dus.

Janus.

» Posted By Janus On July 10, 2017 @ 00:43

O, en dan heb ik het nog niet eens over de kinderen gehad. De grootste en meest uitgebuite groep. En dan heb ik het niet alleen ‘maar’ over kinderprostitutie en -misbuik, maar ook over de leerplichtwet. Zij worden tot slaaf gemaakt om onze wereld in stand te houden. En zij worden afgekocht met iPhones en scootertjes en (minder legaal) met drank en drugs.

Dat zelfs ik – zie de website onder mijn naam – de kinderen aanvankelijk vergeten ben in deze draad, maakt wel duidelijk hoe makkelijk we van het voor de hand liggende uitgaan in discussies als deze. Maar het voor de hand liggende is vaak niet het wezenlijke. Soms wel, maar nu niet.

En ja, Fred, 18, ook dat nog.

Janus.

» Posted By Janus On July 08, 2017 @ 11:12

Rob, 15,

Nou, filmpje, het duurt bijna een uur. Maar als ik ‘s tijd heb – er is veeeeeeeeeeel meer te zien :) – dan ga ik er ‘s voor zitten.

JPaul, 16,

“daar heb ik geen weet van en kan dat ook niet hebben”.

Dat schreef ik er dus al bij.

Ik zou volgaarne met u in discussie gaan over het door u te berde gebrachte, maar het valt buiten het bestek van deze column en bovendien bevinden wij ons op het blog van een a-theïst. En ondanks dat ik het vaak zeer met haar oneens ben, wil ik dat laatste toch respecteren.

“Met Johannes zijn “in principio erat verbum” afsluiten, dan maar?”,

Goed plan, al weet ik niet waar je het over hebt. :))

Janus.

» Posted By Janus On July 07, 2017 @ 22:43

Overigens wordt hier gesproken over slavernij, alsof dat een eenduidig fenomeen is/was. Maar dat was uiteraard niet het geval. Het boek ‘De negerhut van oom Tom’ – aj, HenK, nou heb ik toch die titel genoemd :) – tegenwoordig omgedoopt tot het nietszeggende ‘De hut van oom Tom’, maakt dat al duidelijk. Dat boek is weliswaar een aanklacht tegen de slavernij, maar erkent “dat veel meesters hun slaven goed behandelen.” Zie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_hut_van_Oom_Tom

Er is trouwens nog een truc van uitbuiting: de prijzen, niet in de laatste plaats de huizenprijzen. (Iets waar jij tot slot van het ‘Het aardappeloproer’ nog tegen protesteerde, K, als ik je goed begrepen heb.) Zo kan iedereen gepakt kan worden, niet alleen diegenen die onvrijwillig vrijwilligerswerk moeten doen. Is dit te vergelijken met slavernij? Nee, qua uiterlijke kenmerken niet, maar in wezen is er niet veel veranderd. Uitbuiting is van alle tijden.

Janus.

» Posted By Janus On July 07, 2017 @ 00:11

JPaul, 8,

Dat jullie mij nou allebei galeick geven……, ik word er helemaal zwoozie van. :))

En jouw aanvulling – “niet [de] eigen bevolking doch verslagen vijand” – is ook geheel juist. Een verslagen stam werd geheel of gedeeltelijk tot slaaf gemaakt en dan eventueel verkocht. En Boko Haram doet er nog steeds aan.

De stelling van HenK tav erfzonde klopt ook. Met uitzondering van schuld, ontstaan in een vorig leven, (een thema dat eigenlijk niet past op het blog van een a-theïst). Die schuld zou wel ingelost moeten worden, maar er is nooit vast te stellen of die schuld al niet al veel eerder is ingelost. Per saldo kan je de nu levende mens niets op dat gebied aanwrijven.

Dit is typisch een voorbeeld van een schuldgevoel dat niet terecht is (zoals de meeste schuldgevoelens). Wel kan je spreken van een overgenomen schuldgevoel, je schuldig voelen voor iets wat je niet zelf gedaan hebt, maar waar je je wel verantwoordelijk voor voelt of waar je je (overdrachtelijk) voor schaamt. Maar ook dat is geen reëel schuldgevoel, dan is sprake van een keuze. Een ietwat vreemde, dat wel, maar het kan.

En Rob, 12, ook bedankt.

Janus.

» Posted By Janus On July 07, 2017 @ 00:08

Karin, 5,

Ik denk dat jij je punt gemaakt hebt en dat ik mijn punt gemaakt heb en daar wil ik het maar bij laten. Het oordeel is verder aan anderen.

Janus.

» Posted By Janus On July 06, 2017 @ 02:03

HenK, 4,

Ik wor er helemaal emosjoneel fan, als je mij erges gelijk in geeft. :))

Groet, Janus.

» Posted By Janus On July 06, 2017 @ 01:59

Karin,

Ik heb het natuurlijk niet alleen maar over de bijstand gehad. En mijn gevoel voor verhoudingen is in het geheel niet van de wijs. Jij ziet alleen bepaalde dingen niet.

Ik begrijp heel goed dat jij als links-intellectueel natuurlijk moet meefeesten met de vroeger uitgebuite gekleurde medelander, maar dat je dat op zo’n kritiekloze manier doet, verbaast me eigenlijk.

Mijn kritiek is wel degelijk terecht. Dat de slavernij er tegenwoordig een stuk humaner uitziet komt, doordat het welvaartsniveau een stuk hoger ligt. Maar de prijs die we daarvoor gaan betalen komt nog: de milieuschade. En wat geweest is, kan wel degelijk ook weer terug komen, als we maar weer arm genoeg zijn. Maar ja, ik denk dus dat het helemaal niet weg is geweest, de camouflage is alleen verbeterd.

Bovendien is de slavernij helemaal niet afgeschaft, omdat deze zo inhumaan was – iets wat kennelijk niet gold voor die slaven die gewoon bij hun ‘meester’ wilden blijven – maar omdat het een hele omslachtige en dure manier is van mensen uitbuiten:

Je moet voor huisvesting zorgen, je moet voor voedsel zorgen enz. Het is veel makkelijker om die slaven gewoon op straat te donderen, waarbij ze dan zelf voor hun dakje, natje en droogje moeten zorgen, en ze dan vervolgens weer voor een habbekrats in te huren, iets wat tegenwoordig schering en inslag is, vooral in Amerika, land van de slavernij bij uitstek. Of vind jij het géén slavernij, als iemand drie baantjes moet hebben, voor elk dagdeel één, om rond te komen?

Dát is wat er in wezen aan de hand is (op een iets hoger welvaartsniveau dan, dat wel). Dat geklets over dat inhumane was voor de bazen alleen maar een buitenkantje/-kansje om er vanaf te komen en dan krijg je het gehuil met de wolven in het bos: ‘O ja, natuurlijk, ook wij vinden het heel erg voor die mensen, dat hadden we nooit mogen doen, enz.’ Jaja, ammehoela!

Maar ja, mensen die zich alleen maar (bijna letterlijk) blind staren op het verleden en al helemaal niet doordenken bij het heden, zien dat niet. En jij kennelijk ook niet. Jammer, gemiste kans.

Janus.

» Posted By Janus On July 06, 2017 @ 01:38

Tsja, ik wil geen partypooper zijn, maar

De slavernij is helemaal niet afgeschaft!

Vraag het maar aan al die mensen in de bijstand die een ‘sanctie’ – strafkorting – krijgen, als ze een ‘aanbod’ van het UWV om ‘vrijwilligerswerk’ te gaan doen wijgeren. Vrijwilligerswerk, de nieuwe naam voor dwangarbeid.
Vraag het maar aan de zzp-ers die zzp-er zijn geworden uit nood en voor een habbekrats en naar willekeur moeten werken.
Vraag het maar aan de onderwijzers die al tientallen jaren worden uitgebuit.
Vraag het maar aan het verplegend personeel dat ook al tientallen jaren wordt uitgebuit. (Structureel te weinig personeel en wie moet dat opvangen? Juist ja.)
Vraag het maar aan de mantelzorgers.
Vraag het maar aan de thuishulpen.

Nee, voor mij geen halelujaverhalen wat dit betreft. Dit is typisch een voorbeeld van mensen die alleen maar aan zichzelf denken en alleen maar naar het verleden kijken. Het heden interesseert ze niet. En de slachtoffers die in dat heden vallen ook niet.

Vreemd, zou je zeggen, want veel zwarte mensen hebben juist ervaring met de nieuwe slavendrijver UWV. Ik discrimineer hier niet, ik stigmatiseer hier niet, nee, dat zijn de feiten. Juist zij zouden toch moeten zien dat de slavernij gewoon nog bestaat, alleen gecamoufleerd en beschaafd gebracht.

En voorzover ik weet zijn die mensen helemaal niet “gekaapt”, maar zijn ze daar gewoon gekocht van de stamhoofden aldaar. Gekocht door handelsnatie Nederland. Slavernij was al jaaaaaaaren, zoniet eeeeeuwen gebruikelijk in Arabische en Afrikaanse landen. Slaven werden daar altijd al verhandeld, nog voordat Nederland één van de handelspartners werd.

Janus.

» Posted By Janus On July 05, 2017 @ 18:33

Aardappeloproer

Karin,

Op dat feestje werd vast patat mét geserveerd? :))

Wat mij betreft ook: Weg met de bierfiets! Ook weg met BnB en ook weg met de bonussen, behalve als iemand het echt verdiend heeft. Niet voor die lullo’s die er niks van bakken, dan op moeten rotten en dan een van te voren afgesproken bonus kunnen incasseren. Te ziek voor woorden.

Zou Zalm een bonus krijgen voor die kabinentsformatie….?

J.

» Posted By Janus On July 01, 2017 @ 07:51

Zwarte man in auto

Ik vrees dat Karin’s kijk op deze kwestie wat gekleurd is…. :)

» Posted By Janus On July 08, 2017 @ 11:14

Uiteraard bestaat racisme, maar het is niet meer (en ook niet minder) dan een gezond verdedigingsmechanisme van een sociale groep of volk tegen indringers/vreemdelingen. Iets dat heel wenselijk is, want je moet nou eenmaal voorzichtig zijn, niet in de laatste plaats voor je dochters. Bij dieren zie je precies hetzelfde. Met ras heeft dat in wezen niets te maken, alleen kan je aan een kleurling makkelijker zien dat hij een vreemdeling is.

Je kunt dit -isme niet van hogerhand verbieden ofzo, dat druist veel te veel in tegen de instincten van de mens. Integratie is een natuurlijk proces, het kan niet (af)gedwongen worden. Dat gaat soms/vaak met geweld gepaard en het kost heeeeeeel veeeeel tijd. Het is niet anders. ‘Hogerhand’ kan alleen maatregelen nemem om die intergratie te bevorderen, maar meer ook niet.

J.

» Posted By Janus On June 29, 2017 @ 13:08

Het zou mij een lief ding waard zijn, als al die mensen die steeds vooraan in de rij staan om anderen van racisme te beschuldigen, eens realist zouden worden. Links-intellectuelen, zoals jij, Karin, staan helemaal voorop. Maar met ideologisch geblaat verander je de realiteit niet. Kijk naar de feiten. Dat doet de politie ook en dan is het niet meer dan logisch dat ze een preventieve houding aanneemt.

J.

» Posted By Janus On June 29, 2017 @ 12:53

Tsja, maar wat wil jij nou, Karin? En wat wil Shaun King?

Dit is alweer een bak geweeklaag met mee-weeklagende volgers.

In Amerika is het ook – net als hier – zo dat criminelen naar verhouding meer zwart/kleurling zijn. Dat is een feit, geen racisne. Zwarte mannen leveren inherent een groter gevaar op. Dat de politie daar rekening mee houdt is dus niet meer dan logisch. Ook de grotere coulance naar witte mensen toe past in dat plaatje. En dat er dan ‘s wat fout gaat, is ook niet meer dan logisch. Waar gehakt wordt vallen spaanders, mensenlevens in dit geval. Treurig, treurig, dat zeker. Maar ik vind (meer dan) duizend doden per jaar voor zo’n groot land nog niet eens zoveel.

Maar wat wil jij nou, Karin? Wil je dat die wet, die jurisprudentie, wordt veranderd? Daar zal de politie nooit mee accoord gaan. Nog afgezien van het feit dat jouw stem daar al helemaal niet gehoord zal worden.

Typo: “denken dat je als >officier< gevaar loopt, volstaat." Moet zijn: 'officer'.

Janus.

» Posted By Janus On June 29, 2017 @ 12:38

De tijd van ophitserij

Karin,

Heb je trouwens niet in de gaten dat jijzelf ook aan het radicaliseren bent? Dit soort mensen en groeperingen de mond willen snoeren kan ik niet anders zien als een vorm van radicaliseren.

J.

» Posted By Janus On June 18, 2017 @ 16:31

Herman, 13,

Bedankt voor je boekenlijst. Nee, ik ga ze niet lezen, er zijn leuker dingen, want ik snap het plaatje al wel. Ik heb van Hirsi Ali overigens nooit een hoge pet op gehad.

Met één uitspraak van je ben ik het echter niet eens. Je schreef: “Tenslotte nog dit: waar is het zelfreinigend vermogen van de Islam, Karin? Dat is er niet.”

Maar er schijnt een kentering op gang te komen. De Imams in Engeland hebben geweigerd het gebed dat hoort bij een overledene uit te spreken over de daders van die aanslagen aldaar. Maw, een zéér belangrijke kernregel van hun eredienst werd die lieden onthouden. (Net zoiets als dat een Roomse priester het laatste sacrament zou onthouden aan een overledene.) Ook zeiden ze dat die daders de Islam in feite in gijzeling hadden genomen en dat daar een eind aan moest komen. Sterke zaken.

Toegegeven, het is voor het eerst, althans ik had nog nooit zo’n geluid gehoord, tenminste niet zo sterk, maar het begin is er.

Trouwens, Karin, wat vinden je vrienden Vrijdenkers hiervan? Je propageert ronduit het vrije denken in te perken in de zin dat een gedeelte van dat vrije denken volgens jou niet gehoord zou mogen worden.

Janus.

» Posted By Janus On June 17, 2017 @ 23:45

Karin,

Jij schaart je opnieuw aan de zijde van de onderdrukkers. O o, dat dat rechtste tuig toch zoveel (spreek)ruimte krijgt, het is een schande! En nog wel gratis ook!

Je hebt je al eerder uitgesproken voor het onderdrukken van geluiden die uit de ‘onderbuik’ van het volk komen; ook al geen goede gedachte. Die moeten, wat ik al eerder schreef, juist gehoord worden om ze te kennen en (eventueel) te kunnen ondervangen.

En waar je een jaar ofzo geleden hebt gezegd – beloofd was het eigenlijk – dat je je meer op oplossingen ging toeleggen, ontbreken die hier opnieuw. Het is alleen maar geweeklaag. Allereerst zou je je eigen vragen waar je mee afsluit eens zelf moeten beantwoorden.

Beter nog, begin zelf een videokanaal waar je de groepen die volgens jou te weinig spreektijd/-ruimte in de grote media krijgen, aan bod laat komen.

Janus.

» Posted By Janus On June 15, 2017 @ 18:25

Straatverbod

O o o o o, nou dacht ik het zo goed te corrigeren en dan doe ik het zelf fout. Het had zo moeten zijn:

Typo: …en taalden ze niet naar hem. Bedoeld werd waarschijnlijk: … en taalde ze

Q: ” ‘Nog niet’, dachten M en ik in koor.” Hoe kan je nou weten wat een ander denkt? Kul. (Bovendien moet de komma achter het ‘-teken. Hier gecorrigeerd.)

Nou, dan geef jij haar toch een lintje? Kan je effe koningin spelen. :)

Uitstekende actie, trouwens. Nou de rest nog. Meteen afschieten die gasten, is mijn devies. Niet dat beschaafde gedoe. Dat duurt veeeeeeeeeeels te lang.

J.

» Posted By Janus On May 31, 2017 @ 13:14

«« Back To Stats Page