Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Ruud Harmsen

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Demasqué

==
Sterker: dat is de weg waarlangs Griekenland een flink deel van haar schulden heeft opgelopen.
==

Schulden loop je niet op, die ga je aan. Je bent er zelf bij als je een lening neemt. Je kunt het ook niet doen.

» Posted By Ruud Harmsen On July 27, 2015 @ 09:57

Karin schreef:
==
Het is een besluit zonder precedent. De EU zet zowel het Griekse parlement als de Griekse regering ermee buitenspel: je buigt maar voor ons, of je kunt barsten.
==

Echt niet mee eens. Onjuiste, misleidende voorstelling van zaken.

Je kunt ook niet democratisch besluiten, bijvoorbeeld in een gezinsraad, dat je voortaan je belasting, hypotheek of de supermarkt niet meer hoeft te betalen. En dan zeggen, als de supermarkt de politie erbij haalt: “ze zetten mijn gezinsraad buitenspel, dit is een aanslag op de democratie”.

Zo werkt democratie niet. Het is een onzinredenering, een drogreden. Het slaat gewoon nergens op.

» Posted By Ruud Harmsen On July 27, 2015 @ 09:55

Verboden te tweaken

Kruisverwijzing verwant artikel:
http://blog.iusmentis.com/2015/05/27/is-embedded-software-het-einde-van-het-concept-eigendom/

» Posted By Ruud Harmsen On June 03, 2015 @ 14:14

Geldgat

==
Deze geldhandel is de huidige economie, heeft een zuigende kracht en ontrekt het meest geld 90% of meer uit het totale geldsysteem zodat voor de ruilhandel(oude economie) helaas niets overblijft.
==

Onzin, echt onzin.

» Posted By Ruud Harmsen On February 16, 2015 @ 19:28

Klaas M. Bisschop ≡ 31 Jan 2015 ≡ 18:26
===
Niet alleen het bezuinigde geld is er niet, zelfs 97% van ons ‘bestaande’ gels is er niet!
==

Dat is toch echt onjuist. Een vaak verteld idee, maar een misverstand. Giraal geld is wel degelijk ook echt geld. Zie o.a. http://rudhar.com/economi/monydebt/nl/2130611.htm, kopje “Gelddekking”.

» Posted By Ruud Harmsen On February 16, 2015 @ 18:22

Geldpest

==
Zo is het barter systeem bedacht.
==

‘Barter’ of ‘barter trader’ is gewoon Engels voor ruilhandel. Dat is een superonhandig systeem, als vervanging waarvoor gelukkig al honderden zo niet duizenden jaren geleden het geld is uitgevonden.

En nu gaan mensen die onhandigheid gewoon weer opnieuw uitvinden. Dat heeft iets tragisch.

Ter overweging wat verhaaltjes over geiten op de markt:
http://rudhar.com/economi/monydebt/en/2130629d.htm

» Posted By Ruud Harmsen On December 09, 2014 @ 14:22

==
Daarom ziet hij veel nut in het gebruik van complementaire geldsystemen om de overgang van oud naar nieuw te vergemakkelijken. – See more at: http://www.spaink.net/2014/08/20/geldpest/#sthash.01y7ziS0.dpuf
==

Ik niet. Dat soort ideeën berusten vaak op een (gespeeld of echt?) onbegrip van de ware aard van het huidige geld: vordering op een bank.

http://rudhar.com/economi/monydebt/nl/016money.htm

» Posted By Ruud Harmsen On December 09, 2014 @ 14:18

Knoop

==
Per seconde verwerkt het centrum tot wel 2,5 terabit; per dag 16 petabyte – getallen waarbij je je eigenlijk niets meer kunt voorstellen. – See more at: http://www.spaink.net/2013/10/09/knoop/#sthash.bIe4bEy2.dpuf
==

Ik na enig rekenen wel: per seconde is dat ongeveer de middelste van mijn drie al weer wat oudere USB-back-up-schijven. Zo’n 300 gigabyte per seconde. Wow, dat is toch best veel, dus.

Gemiddeld over de hele dag kom ik op 23 gigabyte per seconde.

» Posted By Ruud Harmsen On October 31, 2013 @ 13:52

Weigeren

Henk schreef:

Zoals ik ook begrip heb voor artsen die (om welke reden dan ook) niet willen meewerken aan euthanasie… maar wel doorverwijzen naar artsen die dat wel doen. Die hoeven ook geen andere baan te kiezen, omdat euthanasie nu eenmaal voorkomt in de Nederlandse wetgeving.

Heel sterk voorbeeld! Is de volgende wet van Ineke van Gent dat zulke artsen hun vak niet meer mogen uitoefenen, omdat ze weigeren de wet uit te voeren?

(En ook hier weer: zelf heb ik beslist GEEN principiële bezwaren tegen euthanasie.)

Moet elke arts ook verplicht abortussen uitvoeren, omdat dat wettelijk toegestaan is? Zo niet: ontslag, artsvergunning intrekken?

(En ook hier weer: enz.)

» Posted By Ruud Harmsen On November 17, 2011 @ 14:36

> Welnee schat. Je hoeft helemaal niemand te trouwen.

Maar hoe zit het met de vrijheid van stellen om te kiezen door wie zij graag getrouwd zouden willen worden?
(In het voorbeeld: hetero en bevindelijk christelijk, maar het gaat om het principe.)

» Posted By Ruud Harmsen On November 17, 2011 @ 14:30

Niet mee eens. Gisteren in Pauw en Witteveen: een weigerambtenaar. Hij zei het zelf in bedektere termen, maar in mijn woorden was zijn argument:

Als een superchristelijk heteropaar nou graag per se door HEM getrouwd wil worden, omdat hij ook van die kerkelijke richting is; hoezo mag dat dan nu niet meer, omdat hij een paar homostellen, die helemaal niet door hem getrouwd WILLEN worden, en hem dat ook niet vragen, liever niet zou trouwen, ALS ze het hem zouden vragen?

Laat die mensen toch zichzelf zijn!

Voor de duidelijkheid: ik ben zelf atheïst, en soms geneigd me nogal boos te maken over dingen in de bijbel, over het katholicisme en bevindelijk protestantisme.

Dus daar ligt het niet aan. Maar ik geloof ook in godsdienstvrijheid en gewetensvrijheid.

» Posted By Ruud Harmsen On November 17, 2011 @ 14:28

Ruilen

Moeten mannen elkaar dan ook onderling gaan zoenen op verjaardagen en andere ontmoetingen? Liever zou ik dat hele gezoen afschaffen.

Ik zie ook verband met mijn drieluik over handenweigerende moslimmannen:
http://rudhar.com/religion/hndnirbg/nl.htm
http://rudhar.com/religion/hndnirbg/nl02.htm
http://rudhar.com/religion/hndnirbg/nl03.htm

» Posted By Ruud Harmsen On October 16, 2011 @ 17:08

Medtronic

Medtronic:
“en de apparaten moeten via een code door de gebruiker met elkaar worden verbonden om te kunnen werken.”

Ik lees daarin niet dat het gaat om een _fysieke_ verbinding.

Karin Spaink:
“Om Bluetooth apparaten te benaderen is geen fysieke verbinding nodig, […]”

Dit deel van de weerlegging lijkt mij dus niet ter zake.

» Posted By Ruud Harmsen On September 05, 2011 @ 14:32

Echte namen

Ultrakorte samenvatting van dat artikel:

Over http://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke schreef ik:

Ik heb gefascineerd dat hele artikel uitgelezen. Wat een hoop flauwekul bij elkaar!!

Dan weet je genoeg toch?

» Posted By Ruud Harmsen On September 01, 2011 @ 09:27

@38/@39, Alex Nieuwsbreker:

Ik begrijp uw reacties niet zo goed. Als u me las, kon u weten dat ik niet in illuminati en aanverwante verzinsels geloof en daar dus ook niet voor of tegen kan zijn. Hier schreef ik erover:

http://rudhar.com/politics/intnlgov/klicke.htm

» Posted By Ruud Harmsen On September 01, 2011 @ 09:24

Een enigszins verwant artikel uit een Portugese krant:
http://www.publico.pt/Tecnologia/google-brasil-multado-por-se-recusar-a-revelar-os-dados-de-tres-utilizadores_1509802

Het gaat over een paar anonieme bloggers die de Braziliaanse regering beschuldigden van corruptie en slechte besteding van publiek geld.

Autoriteiten (d.w.z. de burgemeester van de stad Várzea Alegre; waarom juist hij?) verlangden vervolgens dat Google die blogs zou sluiten en de identiteit van de makers zou onthullen.

Google (in de USA) weigerde dat er kreeg door een BR rechter een boete van 2144 per dag opgelegd. In hoger beroep bevestigd en nu zijn tegoeden van Google bevroren.

» Posted By Ruud Harmsen On August 30, 2011 @ 16:44

Camouflage

Eens met dit stuk.

Verwant onderwerp:
http://rudhar.com/religion/hndnirbg/nl.htm
“Geen handdruk: neerbuigend?”

» Posted By Ruud Harmsen On June 13, 2011 @ 18:00

Kortzichtig

Maurice:
===
Ik vind het overigens tof dat men zich weer wat meer herinnert dat niet ieder Arabisch land “een buurlandje van Israël is”. Het is een reusachtig, en divers gebied met lange, lange geschiedenis(sen).
/===

Ja. En die van Iran/Perzië is zelfs nog veel langer dan die van Arabië. De Perzen vochten al met de Grieken lang voor onze jaartelling, terwijl over Arabieren voor 622 maar weinig bekend is.

» Posted By Ruud Harmsen On March 03, 2011 @ 12:41

> wat daar na de revolutie van 1979 is gebeurd.
> Waarom geloven we dat zij niettemin blind in
> die veertig jaar oude val zullen trappen?

Veertig nog niet. Ruim 30 wel.

» Posted By Ruud Harmsen On March 02, 2011 @ 10:39

Karin schreef:
> De afstand tussen Cairo en Teheran is 2000 kilometer:
> da’s Amsterdam – Tiranha

Waar ligt dat eigenlijk, Tiranha? In het land der tirannen, Tirannië? Of in Brazilië bij de rivieren waar de Piranha’s wonen? (;-)

Bedoeld is waarschijnlijk Tirana (in het Nederlands) ofwel Tiranë (in het Albaans).
http://en.wikipedia.org/wiki/Tirana

» Posted By Ruud Harmsen On March 02, 2011 @ 10:37

Lessen

@42 Juzo
===
Waarom ontneem je me m’n vrijheid?
Ik vind het ‘n schandaal.
Je bent nog erger dan Kedaffie en Moe Barak allebei samen.
Ik roep de opposities in Egypte, Lybië, Israel en Palestina op,
om tegen je te protesteren.
In dit land moet ik volkomen vrij, m’n gang kunnen gaan.
/===

Gelukkig is het zo in dit land niet geregeld. Zie hierover bijvoorbeeld:
http://blog.iusmentis.com/2011/02/25/wanneer-heb-je-recht-op-toegang-tot-de-media/
Ik citeer:
===
Nee, op andermans blog of site heb je géén recht om je mening te uiten.
/===

» Posted By Ruud Harmsen On February 28, 2011 @ 17:25

Valse argumenten

> Maaar zodra die schaamte publiek is gemaakt, heb je te maken met schande – en dat is eeen ander verhaal.’
<<

Veeel klinnkkerrss!!

» Posted By Ruud Harmsen On February 13, 2011 @ 14:26

Karin schreef:
===
een psychodrama. Is Julian Assange het verdedigen waard? Is hij een held of een dictator? Hoe gaat-ie met vrouwen om, en is-ie wel lief tegen katten? Oh dear… Zelfs als was Julian een eersteklas klootzak: de maatstaf voor het belang van de informatie die WikiLeaks heeft ontbloot, ligt niet besloten in het karakter van de boodschapper.
/===

Mwah. Zit wel wat in, maar toch, gedrag en karakter van de boodschapper speelt voor mij toch wel steeds meer een rol bij de beoordeling van de geloofwaardigheid van wat die persoon te melden heeft. Heel ander voorbeeldje: Micha Kat. Toevallig ook over wikileaks:

http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/5841/we-durven-nu-wikileaks-is-fake.html
http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/6811/de-praktijken-van-weekblad-revu.html

Ik neem dat allemaal echt niet meer serieus (waarom link ik er dan naar??), mede en vooral OMDAT Micha Kat heeft laten zien een paranoïde complotgelovige te zijn.

» Posted By Ruud Harmsen On February 13, 2011 @ 14:24

Cables = telegrammen, ambtsberichten.
Waarom nou toch weer een Engels woord overgenomen als we er zelf prima Nederlandse woorden voor hebben?

Stoom uit mijn oren (nou ja, dat valt erg mee hoor!):
http://rudhar.com/recensie/kabels.htm

» Posted By Ruud Harmsen On February 13, 2011 @ 14:18

Stuk

Juist ja, colocation, http://en.wikipedia.org/wiki/Colocation_centre, dat vermoedde ik al.

» Posted By Ruud Harmsen On January 14, 2011 @ 18:56

Overigens krijg ik met tools als dig, nslookup en whois wisselende resultaten, waaronder vaak toch ook een IP-nummer dat volgens whois wel van Xs4all is. Bij een andere (niet nader te noemen) site waarvan sommigen beweren dat die niet bij Xs4all gehost wordt, idem.

» Posted By Ruud Harmsen On January 14, 2011 @ 17:35

Karin schreef:
> mijn website wordt niet gehost door XS4all.

O ja, ik zie het, ik keek niet verder dan het 1e IP-nummer. En een hoop historie niet gevolgd, blijkt. Snel bijgelezen.

» Posted By Ruud Harmsen On January 12, 2011 @ 19:10

> ruim 10 jaar al, weliswaar

Geleden, dus. Niet dat ik eronder geleden heb, maar 10 jaar geleden.

» Posted By Ruud Harmsen On January 12, 2011 @ 11:51

Goed dat het goed gekomen is, maar wel een kanttekening:
XS4ALL is toch inmiddels een heel groot bedrijf? Als er iemand op vakantie resp. ziek is, dan verwacht je (of ik, in elk geval) toch dat intern geregeld is dat een collega het overneemt, zonder dat de klant daar zelf achteraan moet?

Werken ze daar nog steeds alsof ze een klein clubje enthousiastelingen zijn?

Ik vraag het omdat mijn poging om bij XS4ALL gehost te raken (ruim 10 jaar al, weliswaar) afstootte op een vergelijkbaar probleem: ik kreeg op mijn gemailde technische vragen gewoon helemaal geen antwoord. Twee of drie weken later kwam er toch een reactie: mijn vraag was in het bakje van een zieke collega terechtgekomen.

Maar als iemand ziek is, dan neemt bij een professioneel bedrijf toch iemand anders het over? En die kan dan toch ook in de zakelijke e-mails kijken?

Lijkt mij logisch. Maar wie ben ik.

» Posted By Ruud Harmsen On January 12, 2011 @ 11:50

Schrijfster, schrijvend

Karin schreef:
> Ik werk aan een boek over de geschiedenis van
> Hack-Tic en XS4all, en dus over het ontstaan van
> het publieke internet in Nederland.

Inderdaad een boeiend onderwerp. Ik wijdde er zelf ook een paar woorden aan (niet een heel boek, veel te vermoeiend!):
vanaf http://rudhar.com/lingtics/wordanu2.htm
naar http://rudhar.com/recensie/2100801.htm .

» Posted By Ruud Harmsen On October 16, 2010 @ 11:29

«« Back To Stats Page