Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Tess Jungblut

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Ideetje

Ja Mare, Mr. Smith uit de Matrix …

» Posted By tess Jungblut On August 19, 2010 @ 23:56

Jongetjes

Niemand die zich ooit ’s hardop afvraagt hoe het de meisjes vergaat met dit kennelijke surplus aan vrouwelijk onderwijspersoneel. Weten zij hun betere prestaties nu langer vol te houden dan vroeger? En zo ja, is dat niet een mannelijk offer waard?

Alsof vrouwelijk onderwijspersoneel alleen maar goed en aardig is en meisjes weet te binden.

» Posted By tess Jungblut On September 09, 2010 @ 01:11

Fnuikende automatisering

Het balletje ging pas echt rollen, nadat bleek dat een significant grote groep artsen hun medische gegevens nooit zouden toevertrouwen aan het EPD:

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/242561/2009/05/13/Medici-vertrouwen-veiligheid-systeem-niet.dhtml

» Posted By tess Jungblut On May 12, 2010 @ 01:38

Ontzien

Inderdaad Karin, het is een raadsel waarom er op de televisie en bij de andere media vrijwel geen aandacht wordt gegeven aan mensen die buitengewone prestaties verrichten ondanks hun handicaps! In wezen vind ik het nog beter dan als je geen handicap hebt! Misschien daarom wel?

Maar ja, het schoonheidsideaal heeft misschien veel meer gevolgen voor een echte samenleving dan dat we misschien wel willen toegeven.

Groet,

Tess

» Posted By tess Jungblut On March 12, 2010 @ 18:55

Steun Jennifer Hopelezz!

Sorry Karin, neem mij niet kwalijk, dat was het verkeerde comment bij het verkeerde stuk.

Ik zou het zeer op prijs stellen waanneer je het zou verwijderen.

Hartelijke groet,

Tess

» Posted By tess Jungblut On March 30, 2010 @ 12:36

Beste Karin,

Je bent gewoon geen lief mens!

Tess

» Posted By tess Jungblut On March 29, 2010 @ 20:11

Hoor ik de 21ste eeuwse Faust ergens in de verte?

» Posted By tess Jungblut On February 16, 2010 @ 01:51

Laat dit maar eens even tot je doordringen.

Om risico’s te vermijden dan wel te beperken dienen wij onze ziel in te leveren.

Brrrrrrrrrrrr ….

» Posted By tess Jungblut On February 16, 2010 @ 01:50

We mogen niet meer roken in cafés, op de Wallen zitten steeds minder prostituees achter het raam en in smartshops is geen paddo meer te krijgen: het liberale karakter van de Nederlandse samenleving lijkt anno 2009 ernstige scheuren te vertonen. Gedogen was decennialang het toverwoord, verbieden is nu de harde realiteit. En dat wordt het komende jaar niet minder, verwacht Henk van de Bunt. “We geloven steeds meer in het preventieve karakter van verbieden.”

[Moderator: ik heb de rest van de tekst verwijderd. Tess: voor het verwijzen naar lange stukken tekst van anderen hebben we nu juist de link uitgevonden. Bovendien bestaat er ook nog zoiets als auteursrecht.]

» Posted By tess Jungblut On February 16, 2010 @ 01:48

Uit vrije wil

Karin, jij en ik zijn het ditmaal roerend eens met elkaar. Ook ik heb getekend en met mij vele bondgenoten in spé.

Nog twee aanraders:

http://deeinder.nl/

http://www.euthanasieindepsychiatrie.nl/

Groet Tess

» Posted By tess Jungblut On February 12, 2010 @ 19:07

Lessig

Welcome to the club Karin. Een goede overweging.

Groet Tess

» Posted By tess Jungblut On January 10, 2010 @ 14:49

Vergaardrift zonder hygiëne

“Dat de kwestie in het nieuws kwam, was uitsluitend omdat de vinder de usb-stick bij een krant afleverde en de krant er nieuws in zag.”

Jammer dat de vinder hem niet bij de politie afleverde met als dank een recuutje.

Los daarvan, of juist niet, waarom moet een medewerker deze informatie verslepen? Kan toch gewoon op de werkplek blijven liggen? Dat lijkt mij nou meer een kwestie om het over te hebben.

» Posted By tess Jungblut On December 22, 2009 @ 20:54

Feestmaal :)

Ik heb dit jaar stamppot rauwe andijvie gegeten met een rookworstje. Alles biologisch wel te verstaan.

Ean absolute aanrader voor wie de kerstgedachte – de geboorte van een kindeke in een stal – wil voelen. Dat nieuwe kindeke staat dus voor een nieuw begin, een nieuwe manier om tegen het leven aan te kijken.

Ik wens iedereen vrede op aarde en gezondheid toe.

» Posted By tess Jungblut On December 26, 2009 @ 13:43

Bij leven en welzijn

Hoe het bij u zit weet ik niet, maar het idee dat mijn organen doorleven als ik dood ben, vind ik akelig.

Beste Karin, voor iemand die als een diehard denker en wetenschapper wil overkomen een merkwaardige opmerking toch?

Wat is er nu akelig aan als een medeburger na jouw heengaan met een orgaan van jou verder kan leven?

Voer voor psychologen dan maar?

Zelf ben ik voor het systeem: geven en nemen.

» Posted By tess Jungblut On December 18, 2009 @ 19:20

Kiezen tegen kanker II

Nooit voert het KWF campagne over kankerverwekkers in het milieu, zoals vervuiling, kwik, roet, asbest, fijnstof, straling, phthalaten.

Ik heb een tijdje geleden geschreven over de samenstelling van de Kikaknuffelbeer:

http://www.tessonome.com/?p=39

Overigens nooit meer iets gehoord van de Kikaclub, terwijl ze mij beloofd hadden het te onderzoeken en erop terug te komen.

En dan maar schelden op die ‘internetters’.

» Posted By tess Jungblut On December 31, 2009 @ 14:14

Stop de persen!

De kranten zijn de woordvoerders van het zittende machtsblok en daarom niet echt interessant meer. Voor mijn part mogen ze inderdaad stoppen met persen. De baby is namelijk al lang dood!

» Posted By Tess Jungblut On November 10, 2009 @ 21:30

Kiezen tegen kanker

(volgens mij heeft elke levens mens wel ergens kanker maar hoeft het er niet altijd uit te komen –

m/z

– volgens mij heeft elk levend mens wel ergens kanker, maar hoeft het er niet altijd als ziekte uit te komen –

excuses

ps: Ik lijk de Philip Freriks van Het Blog! ;-)

» Posted By Tess Jungblut On January 01, 2010 @ 19:20

We weten allemaal dat als je iets een aantal malen herhaalt dat het dan ergens in je koppie ‘permanent’ wordt opgeslagen.

Uitgaande van deze premisse, zou je het KWF en de overheid voor de rechter kunnen slepen. Zij maken mensen bang en ziek … uitgaande dus van de premisse!!!

Het is inmiddels een grote cirrkel geworden waarin het omzetten van geld niet de meest ondergeschikte rol vervult.

Beste mensen, met en zonder kanker (volgens mij heeft elke levens mens wel ergens kanker maar hoeft het er niet altijd uit te komen – ik wens jullie een gezond en vreedzaam 2010.

» Posted By Tess Jungblut On January 01, 2010 @ 12:41

Buurtgedichten

Hoi Karin,

Ik woon in het OHG en ik herken vrijwel niets van hetgeen jij hierboven beschrijft. Wel interessant natuurlijk!

Groet,

Tess

» Posted By Tess Jungblut On October 09, 2009 @ 20:28

Kinderporno: niet bestrijden, maar verstoppen

individualtieproces

m/z

individuatieproces

excuses

» Posted By tess Jungblut On December 31, 2009 @ 15:18

@ Pietie

Behoeftes en verlangens dienen de mens alleen maar als ze in balans zijn met de omgeving van de mens. In geval van kinderporno en kinderverkrachting slaat de balans duidelijk door.

Je zoekt er mi veel te veel achter. Het gaat er niet om wat de verlangens van bijvoorbeeld een kinderverkrachter zijn. Het mag gewoon niet. Je kan nu eenmaal niet alles hebben in het leven. Er zijn diehards, tja en die moeten dan maar op de blaren zitten.

Overigens als ik een kinderverkrachter zou zijn en de remedie was ballen er van af en goede cognitieve gedragstherapie – mischien beter in andere volgorde – en vervolgtherapie misschien wel de rest van mijn leven, dan zou ik het heel fijn vinden als iemand me daartoe zou kunnen overhalen. Zo niet en ik bleef maar door verkrachten van kinderen … geef me dan maar een spuitje.

Overigens de gedachte dat als iets niet mag het juist interessant wordt is geen ultieme waarheid. Kinderpraat.

Ik zou zeggen: wordt volwassen. Het individualtieproces van Carl Gustav Jung is daarbij een aardig hulpmiddel. Helaas wordt dit niet vergoed in barbaars Nederland.

» Posted By tess Jungblut On December 31, 2009 @ 15:17

Landmark: Letter to the Editor

@ HenK

Ik heb hierop gereageerd omdat het onder het kopje meest gelezen enz. staat. Ik was hier om te reageren op een ander onderwerp: KWF. Toevallig zag ik het en ik ging het lezen. Het maakt niets uit van wanneer dit dateert. Het staat er prominent, zou ik zo zeggen. Ik lees nergens dat Karin er anders over denkt.

Dat andere landen Landmark als een sekte kwalificeren, ja en? Er zijn ook landen die moslims als terroristen bestempelen.

Dat ik Karin Spaink confronteer met haar keuze voor het verjaardagsmenu is vanwege het feit dat Karin ageert tegen het KWF die niet ingrijpt voor wat het giftige voeldsel ed betreft, maar zelf kennelijk meedoet aan de gifverspreiding. Waarom mag je haar daar niet op aanspreken? Het lag in de lijn van: je volgt geen cursus en hebt er kritiek over en je hebt kritiek op het KWF maar doet zelf ook mee!

Dat er niet vaak gereageerd wordt op mijn blog komt omdat ik dit niet de opzet is van mijn blog. Mijn blog is geen discussieblog. Tessonome is een fotoblog met teksten waarvan ik ze graag zo nu en dan kwijt wil op het www. Dat heb ik al meerdere malen uitgelegd op mijn blog en ik ben heel blij dat de meeste mensen dit respecteren. Overigens ter informatie, mensen mailen mij wel vaak via het blog. Kijk, dat vind ik gewoon fijn. In de luwte van de mailbox.

Spainkologykerk is echt een grap, en ik vind hem nog steeds erg goed.

Het lijkt wel alsof in de ‘Spainkologychurch’ geldt: het doel heiligt de middelen. Als het hoofd van de kerk een onrecht meent te weten dan pakt zij uit met middelen en gaat zij net zo lang door totdat het middel geaccepteerd wordt door een rechter? Rechters zijn ook bevooroordeeld. In Nederland is het zelfs triest gesteld met de rechtspraak. Bovendien kun je Scientology niet met Landmark vergelijken. Ik heb tijdens mijn cursus niet meegemaakt dat er discriminerende dingen werden gezegd over andere mensen dan wel bevolkingsgroepen. Integendeel.

Bovendien is het nogal vreemd dat mensen mij vereenzelvigen met Landmark en dat deze uit de lucht gegrepen vereenzelviging, opeens een algemeen geldend/valide argument is geworden voor het nonfeit dat ik gebrainwashed zou zijn en Landmark een sekte is. Een prachtige drogreden. Zo kom je ze nog maar zelden tegen. Dit wordt een klassieker, ik zal hem bij de jongens en meisjes van taalbeheersing introduceren. Ik ben niet Landmark. Ik heb geen verbindingen met Landmark , ik heb er enkele jaren geleden een cursus gevolgd die mij goed is bevallen.

Het feit dat ik reageer op de mensen hier, wat dan ook weer wordt uigelegd als dat ik een soldaat ben die overmoeibaar Landmark verdedig is alleen maar vanuit een fatsoensnorm, – dat mag je ook weer ‘fout’ uitleggen – en omdat ik soms in een reactie van iemand iets zie staan, waar ik het wel of niet geheel mee eens ben.

Maar goed, you reap what you saw.

Dat geldt ook voor mij.

Laat ik dan afsluiten met mij te bedanken vor alle commentaren. Mocht ik iemand voor het hoofd gestoten hebben, of beledigd -het is soms moeilijk om het geheel te kunnen blijven overzien- dan bied ik daar mijn excuses voor aan. Bovendien heb je als blogbeheerder altijd de mogelijkheid om teksten weg te halen. Verder beloof ik plechtig dat ik hier op het blog van Karin Spaink – hoe moeilijk dat ook zal zijn, ik moet mij echt losrukken- het thema Landmark voorgoed zal laten rusten.

Ik wens iedereen een goede zondag.

ps: ik hoop nog steeds met Karin een keertje onder het genot van een lekker biologisch wijntje een boompje op te zetten over Landmark.

» Posted By tess Jungblut On January 03, 2010 @ 12:35

@ tartarus

Is dat jouw avatar?

Ik heb het gevoel dat het helemaal niet zoveel uitmaakt wat ik zeg over Landmark. De tendens is hier negatief zijn over Landmark en degene die positief is over landmark afschilderen als:

een gebrainwashte, op haar teentjes getrapte, rete-irritante, psychologiserende, gemakkelijke target, zwakke, boze, zeurende, irrelevante vragenstellende, Landmarkklant.

Over goed onderbouwde argumentatie van jullie kant gesproken! Je mag je gerust wel eens even achter de oren krabben.

Ik ga niet voor de …. keer zeggen wat ik vind van de wervingsmethodes. Dat kun je hierboven lezen.

Over de cursus kan ik het volgende zeggen. Hoe leg je aan iemand uit hoe een vrucht smaakt die de ander nog nooit heeft geproefd? Daar kan je heel veel woorden voor gebruiken, maar dan kan de ander nog niet proeven hoe die vrucht smaakt. Meestal geef je iemand dan een vrucht en laat hem deze proeven. Ik heb aangegeven dat de cursus voor mij heel veel goeds heeft gebracht in mijn eigen ontwikkeling. Maar je hoeft het echt niet van mij aan te nemen.

Eerlijk gezegd, als vrienden van mij iets vragen en ik heb daar geen zin in, dan doe ik het niet. Dus ik zie de moeilijkheid eerlijk gezegd niet. En als die vrienden daarom geen vrienden meer willen zijn met jou, nou dan is dat erg, maar goed, de wereld vergaat niet helemaal en er komen weer nieuwe vrienden. Misschien waren het dan ook geen vrienden, en moet je daar dan zo achterkomen.

Voor wat dat argument van die politie-ondervraging betreft: het was een terzijde, en alleen maar gebruikt om jouw stelling ietwat te nuanceren. Ik ben het overigens niet eens met het ondervragingsmodel waarbij de vragen worden gesteld om een bekentenis los te krijgen: de inductieve methode is dat geloof ik. Gesloten vragen dus!

@ karin

Spainkologykerk is een grap, ik vind hem zelf nogal aardig gevonden. Dat had je toch wel door, ofschoon ik een beetje twijfel als ik je reactie lees. ;-)

Nou nu neem ik dan maar echt afscheid. Morgen weer vroeg uit de veren.

» Posted By tess Jungblut On January 03, 2010 @ 00:06

Ja Maurice, slaap jij ook lekker.

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 23:14

Bovendien worden de foute producten zwaar gesubsidieerd door vadertje staat. Bedankt dan maar weer!

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 23:13

@ tartarus

Biologisch voedsel: Het hoeft helemaal niet zoveel duurder te zijn. Als je eet wat het seizoen schaft en je let een beetje op de aanbiedingen, valt het wel mee.

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 23:12

@ Tartarus

Maar goed jij wil gelijk hebben en dat krijg je niet van mij.

Landmark werft daadkrachtig. Dat klopt. Daar kan je overigens nee tegen zeggen, zonder dat ze dan onaangenaam worden. Dat is net zoiets als de knop van de teevee. Als de reclame je niet aanstaat kun je wegzappen. Dat kun je ook met landmark doen. Ik zie het probleem niet zozeer.

ps
‘Niemand heeft het recht om iemand onder de druk te zetten’. Dat is niet helemaal waar, er zijn mensen die dat recht volgens de wet hebben: Moet je maar eens kijken wat de politie doet met een moordenaar die een bekentenis moet af te leggen. Dit even terzijde. Heeft niets met Landmark te maken, maar meer als een aanvuling op jouw incomplete stelling.

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 23:11

@ Maurice

Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik deelneem aan een debat en dat ik aan het verliezen ben. Ik heb in eerste instantie gereageerd op het feit dat er zo negatief over Landmark wordt gesproken. Voorts is het niet leuk als ‘iedereen’ ‘tegen’ je is. En dan ook nog eens mensen die helemaal niet weten waar ze het over hebben, volgens mij heeft niemand die hier reageert een cursus bij landmark gedaan.

Ik kan niet voor andere mensen spreken die een landmark cursus hebben gevolgd. Trouwens vind ik iets verdedigen waar je zelf baar bij hebt gehad niet zorgwekkend.

Wat is er overigens mis om je persoonlijk aangevallen te voelen?
We zijn er toch redelijk goed uitgekomen?

Jij gaat nooit naar landmark en ik zal jou nooit overhalen om naar landmark te gaan.

Welterusten.

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 23:03

@ Tartarus

Een goed product verkoopt zichzelf; daar is groepsdruk helemaal niet voor nodig.

Nou ik denk daar iets genuanceerder over. Duurzame produkten en biologisch geproduceerde produkten verkopen helemaal niet goed. Daarentegen verkopen bijvoorbeeld vleesprodukten boordevol hormonen en groenten bespoten met pesticiden heeeeel erg goed!

Dus ik vind dit niet echt een overtuigend argument.

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 22:45

@36

duscissie (eigenlijk wel leuk woord: freudiaanse verschrijving, ;-)
)

m/z

discussie

» Posted By tess Jungblut On January 02, 2010 @ 22:41

«« Back To Stats Page