Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Joan

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Wantrouwen

Darella, ik meen te hebben begrepen dat jij in Belgie woont, maar hier in Nederland zie je de bijstand meestal wel naderen, omdat je eerst een werkloosheidsuitkering hebt gekregen die hoger ligt dan de bijstand, in tijdsduur varierend van een half jaar tot drie jaar en drie maanden. Je kunt dus anticiperen. Verder krijg je inderdaad ook nog vrijstelling van gemeentelijke belastingen als je een bijstandsuitkering hebt. Je kunt het bijstandsbedrag ongeveer als een netto bedrag zien, mede gezien de zorg- en huurtoeslag. Verder zet ik het natuurlijk af tegen wat mensen in andere landen krijgen. Dan vind ik dat ik echt met recht op het standpunt kan blijven staan dat mensen die het grote geluk hebben in Nederland geboren te worden niet echt veel te klagen hebben. althans, in materiele zin. In Amerika bijivoorbeeld hebben mensen vaak 2 of 3 banen en zijn dan nog onverzekerd voor ziektekosten bovendien, voor hetzelfde bedrag dat een bijstandsgerechtigde hier krijgt, incl. ziektekostenverzekering. In de periode dat ik borstkanker had schreef ik veel met Amerikaanse vrouwen. Die gingen als ze al het geluk hadden verzekerd te zijn na de chemo gewoon door naar hun werk, want anders konden ze naar een andere baan uitkijken.

Ik zeg dus niet dat het een feest is hier in de bijstand te zitten. Ik zeg slechts dat je er van rond kunt komen. De meeste mensen die in de schuldsanering zitten of bij de voedselbank komen zijn ook niet mensen met een bijstandsuitkering, maar mensen die op een andere manier in de problemen zijn gekomen, vaak ook omdat ze simpelweg elke behoefte direct bevredigd willen zien zonder zich af te vragen waar ze dat van moeten betalen. Daarom wordt bij al die leenreclames nu dan ook gezegd: “Lenen kost geld”. Elk mens raakt wel eens een baan kwijt. Dan moet je dus geen verplichtingen aangaan waardoor je gelijk zwaar in de problemen komt als je een tijdje minder geld hebt.

Ik heb zelf net noodgedwongen een dure huurwoning moeten nemen (ik heb het geld van mijn koopappartement tijdelijk belegd in aandelen en ben 40% van mijn geld kwijt, daardoor kan ik niet meer kopen). De verhuurder wilde me ook graag een duurdere en grotere woning verhuren en op zich had ik die nog wel kunnen betalen. Maar geen haar op m’n hoofd die daarover piekert. Dat levert alleen maar stress op, en die doet het plezier van de grotere woning te niet. Een mens is gezegend met verstand. En veel dingen kun je vermijden.

» Posted By Joan On July 27, 2009 @ 20:14

En als je het afzet tegen dit:

The global financial- and economic crisis will touch the lives of the world’s most vulnerable, pushing millions into deeper poverty and leading to the deaths of thousands of children. An UNESCO study team aimed at analysing the consequences of the present financial and economic crises for international cooperation in general and on education, the sciences, culture, communication and information and the potential impact of the current worldwide economic meltdown on the Millennium Development Goals (MDGs). The report highlighted the prospect of an increase of between 200,000 and 400,000 in infant mortality and that child malnutrition, already rising, will be one of the main drivers of higher child death rates. Increased international aid could help reduce fiscal pressure, but aid development assistance budgets are coming under increased pressure.
Unicef IRC research showed that there is a substantial evidence of disproportonate vulnerability of children in response to climate change. The diseases likely to be potentiated by climate change are already the primary causes of child morbidity and mortality,including vector-borne diseases, water-borne diseases and air-borne diseases.

dan blijf ik erbij dat wij hier in West Europa in het paradijs wonen, zelfs als je tot de zwakkeren binnen de samenleving behoort.

» Posted By Joan On July 27, 2009 @ 13:36

47. Darella, ik heb jarenlang bij een sociale dienst geweest, dus ben goed op de hoogte op dit terrein. De huidige bijstandsnorm voor een zelfstandig wonende alleenstaande jonger dan 65 (bij 65 is het iets hoger) is 853,76 per maand, en daarnaast per maand 44,94 vakantiegeld.
Een eenoudergezin met zelfstandige woonruimte krijgt 1097,69, en daarnaast 57,80. Daarnaast is er natuurlijk zorg- en woontoeslag.

Ik zeg niet dat dit een vetpot is, ik zeg slechts dat je van het bestaansminimum in Nederland kunt leven. Dat sommigen dat desondanks niet lukt ligt niet aan het sociale stelsel.

» Posted By Joan On July 27, 2009 @ 11:30

Sjaak, ik ben het echt absoluut niet met je eens. Volgens mij ben jij het slachtoffer geworden van wat Wilders beoogt te bereiken. Wilders doet alsof wij hier in Nederland haast aan de geeuwhonger liggen, of het land een chaos is, of het een grote rotzooi is hier.

De realiteit is echt heel anders. Nederland heeft natuurlijk een werkloosheidscijfer dat oploopt door de crisis, dat geldt mondiaal. Maar ondertussen hebben wij veruit het laagste werkloosheidspercentage van de gehele Europese Unie. Alle overige 26 lidstaten hebben een hoger tot zeer veel hoger werkloosheidspercentage. Ook onze welvaart en ons sociale stelsel is nog steeds iets waar de overige E.U.-lidstaten jaloers op kunnen zijn, en dan heb ik het nog maar helemaal niet over de rest van de wereld want West Europa is sowieso het paradijs op aarde. Als je het grote geluk hebt gehad (want meer is het niet) om daar geboren te zijn, dan is eigenlijk het enige gevaar dat je bedreigt de structurele ontevredenheid en frustratie waar sommige mensen het slachtoffer van worden als de meeste materiele wensen vervuld zijn. Ik wens die mensen van harte een Wilders als premier toe, maar helaas zal dat niet gebeuren, omdat de meeste Nederlanders toch als puntje bij paaltje komt het gezonde verstand laten zegevieren. Wilders loopt alleen maar financieel binnen en vult zijn zakken met zijn slim uitgedachte financiele constructies, die overigens mogelijk worden gemaakt door de Nederlandse wetgeving, waar het (in tegenstelling tot o.a. het VK en de VS) mogelijk is als politieke beweging steun uit het buitenland te krijgen. Eerlijk gezegd vind ik dat wat meer bedreigend dan het EPD. Waarmee ik niet zeg dat met dat laatste alles in orde is.

» Posted By Joan On July 26, 2009 @ 19:25

Sjaak, ik vind dat je het wel erg op de vierkante Nederlandse millimeter bekijkt.

En wat je zegt over Wilders is echt aperte onzin. Hij blijft al sinds de Europese verkiezingen in de peiling van Maurice de Hond op 31 zetels staan (in de Politieke Barometer staat hij lager). Als je als op populistische demagogie gebaseerde partijen Wilders, de SP en de Partij voor de Dieren ziet, dan is er weliswaar een lichte toename, maar niet overweldigend. De SP is in de peiling terug van 25 naar 11 zetels, Wilders is gestegen van 9 naar 31 en de PvdD van 1 naar 3. Dan blijf je dus nog steeds steken op 45, dat is nog geen derde van de kiezersgunst en dat in de voor populistische partijen veruit meest optimistische peiling.

De combi GroenLinks, PvdA en D’66 scoort al hoger, die zit op 48. Als je zou zeggen: maak je borst maar nat, Pechtold komt er aan, dan zit je denk ik dichter bij de realiteit. Ook omdat Pechtold in een peiling het meest wordt genoemd, partijbreed, als toekomstig premier. Zelf zie ik liever Bos, maar ik doe het ook voor Pechtold.

En verder vind ik het echt idioot, dat wantrouwen. We leven hier in een van de meest welvarende en meest prettige landen ter wereld. Natuurlijk is de verdeling ook in Nederland niet evenwichtig, maar van het bestaansminimum kun je rondkomen, ook als je niet werkt. Als je denkt aan de vele miljarden die van 1 dollar of minder moeten rondkomen en zich daarbij nog drie slagen in de rondte moeten werken met lichamelijk zwaar en onaangenaam werk, de echte slachtoffers van zowel klimaat- als kredietcrisis, dan zou enig gestaar naar iets anders dan de eigen navel niet misstaan. Zeg ik overigens niet alleen tegen jou, Sjaak, maar in het algemeen.

» Posted By Joan On July 26, 2009 @ 16:32

Goh! Jij hebt vast een groot succes van je leven gemaakt, Peter Hoef. Gefeliciteerd en nog vele gelukkige jaren gewenst.

» Posted By Joan On July 22, 2009 @ 10:31

De Google geeft nu nog een maanlandschap, vanwege Neil Armstrong, maar het is wel symbolisch. Karin, ik heb het helemaal met je eens, maar het is huilen tegen de maan wat je doet. Het boeit namelijk de overgrote meerderheid helemaal niet. 8 tot 10% vindt het sowieso al prima als Wilders (dan beperk ik me maar tot ons land) alle gegevens in handen krijgt. Want zij geloven hem dat hij dan elke Moslim het land kan uitkieperen en het is treurig te moeten constateren dat een zo grote groep Nederlanders dat kennelijk een aantrekkelijke gedachte vindt.

Dan is er de veel omvangrijker groep van de “het zal mijn tijd wel duurders”. Die boeit het ook niet echt. Als je zelf niks misdaan hebt, dan is het een veilige gedachte dat al die andere slechterikken betrapt kunnen worden. Dat er misschien wel eens iets fout kan gaan? De meeste mensen denken, tot het moment dat ze hem inhuren, dat zij zelf nooit een advocaat nodig zullen hebben. Slecht nieuws is voor de anderen, niet voor jezelf. Dus degenen bij wie het fout gaat ook al kunnen ze er niks aan doen, ja, dat zeggen ze maar. Denken ze, terwijl ze begrijpend knikken tegen de betrokkenen.

En dan is er nog een te kleine groep die zich druk maakt over de steeds verder voortschrijdende aantasting van de privacy. Een meerderheid wordt dat pas weer als zich een calamiteit voordoet.

Ter herinnering plak ik even dit uit de Wikipedia:

quote:

Nederland
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Nederlands Instituut voor Wetenschappelijke Informatiediensten (NIWI) werken sinds 1997 samen aan het project ‘Digitalisering Nederlandse Volkstellingen 1795-1971’.

In 1795 werd de eerste volkstelling gehouden en in 1971 de laatste. Op 22 april 1879 werd bij wet vastgelegd om elke tien jaar een volkstelling te houden.

De met veel maatschappelijk protest gepaard gaande volkstelling van 1971 noemt het CBS nog succesvol. Toch kon in 1981 de volgende telling niet worden uitgevoerd. Ze werd uitgesteld, later afgesteld en kwam tenslotte eind jaren tachtig te vervallen.

De roep om privacybescherming zorgde er uiteindelijk voor dat het instrument van de volkstelling in 1991 weer wettelijk werd afgeschaft. Sinds die tijd worden slechts nog virtuele volkstellingen gehouden.

unquote.

Dat massale protest in 1971 was er niet omdat mensen toen zo veel slimmer waren. Ze hadden alleen de oorlog meegemaakt, en wisten nog dat Joden uit hun huizen werden gehaald op basis van de perfect bijgehouden registratie in de bevolkingsregisters. En ze hadden een schuldgevoel daarover, en een gevoel van: Dat mag nooit meer gebeuren.

Dat bewustzijn krijg je pas weer na een calamiteit. Dus ik hoop dat het nog een lange tijd zal duren voordat mensen zich weer gaan realiseren waar misbruik van persoonsgegevens toe kan leiden, afgezien van die enkeling die nu al pech heeft, en dat zijn er ook heel wat.

» Posted By Joan On July 21, 2009 @ 21:00

Een goed afscheid

Vroeger was ik dol op poezie en toen heb ik Vinkenoog diverse malen zien optreden op Poetry International. Met het ouder worden lees ik veel minder, dat geldt zowel voor poezie en proza. Dus ik heb nooit meer aan die hele Vinkenoog gedacht. Heb sowieso meer affiniteit met andere Vijftigers als Campert en Kousbroek. Zal me echt verdrieten als die dood gaan en afgaande op het laatste interview dat ik onlangs las met Kousbroek zal dat in zijn geval niet lang meer duren, jammer! Een man die als kind al niet meer in God kon geloven omdat in de hemel geen plaats zou zijn voor dieren is een man naar mijn hart en hij heeft prachtige boeken geschreven.

Ik vond wel het Profiel over Vinkenoog dat nog eens werd uitgezonden erg leuk om te zien. Moet wel een heel leuke man zijn geweest. En hoe je in Godsnaam iemand die blijmoedig de amputatie van een been ondergaat een hypochonder kan noemen, dat ga ik me maar niet eens afvragen.

Want het orakel uit Limburg spreekt. En dan hebben wij te zwijgen. Ook al vergeet het orakel ook nog een aantal literaire prijzen waaronder de Johnny van Doorn (the Selfkicker, ook al lang dood) prijs, en de benoeming tot Dichter des Vaderlands. ‘t Is goed hoor JuZo! Om een andere bekende Nederlandse schrijver te parafraseren, ook niet meer onder ons en helaas steeds meer vergeten: “Jij hebt altijd gelijk”.

» Posted By Joan On July 19, 2009 @ 19:09

Vloeken helpt

Ik vloek wel gewoon conventioneel, als Godverdomme en zo. Maar waar ik helemaal niet goed van word, is al het gesmijt met kanker, kankerzooi, tering, tyfuszooi en fuck dat als fock wordt uitgesproken. Vooral dat kanker vijf keer in een zin, in de periode dat ik kanker had heb ik er eens iets van gezegd in de metro. Tegen zo’n knulletje. Zei: Wil je niet steeds maar kanker en kankerzooi zeggen? Ik kom zelf net van een bestraling want ik heb kanker. De helft van mijn familie en behoorlijk wat van mijn vrienden zijn aan kanker gestorven. Ik vind het echt naar als je dat steeds zegt. Hij heeft het in elk geval de rest van dat metroritje niet meer gezegd.

» Posted By Joan On July 17, 2009 @ 12:53

Zelfmoord II

Misschien hebben sommigen hier er iets aan. Er is een nieuw boek verschenen van Alice Miller: “Vrij van leugens”. Over de oorzaken en gevolgen van kindermishandeling.

» Posted By Joan On August 22, 2009 @ 18:32

Terughoudendheid

Mijn vader is ook thuis gestorven, aan bot- en longkanker. Helaas waren mijn ouders niet lang voor zijn dood verhuisd, en hadden ze in plaats van hun oude vertrouwde huisarts een jong ventje gekregen, die hen helemaal niet kende.

Mijn vader had bot- en longkanker. Omdat het een man was die nooit klaagde, werd hij door de nieuwe, jonge huisarts eerst op revalidatiecursus gestuurd. De diagnose botkanker was er toen nog niet en hij kreeg te horen dat hij zich vooral niet aan moest stellen, een beetje flink zijn. En de lieve, flinke man deed oefeningen aan het rek. Met z’n botkanker. Want aanstellen? Zo’n oude kapitein van de koopvaardij? Zeggen dat het pijn deed? Nee, natuurlijk niet.

Mijn vader kreeg als pijnstiller aspirine, toen hij dood ging aan bot- en longkanker. Als wij als zusjes zijn luier verschoonden, lag hij te gillen van de pijn. Raak me niet aan, raak me niet aan, het doet zo’n pijn!!!!

Maar als dat snotneusje kwam, die onervaren huisarts, en vroeg hoe het ging, dan zei m’n vader: “Het gaat goed, dokter”. En als ik dan zei achteraf, tegen die snotneus, van dat gegil, van die pijn, dat m’n vader morfine moest, dan zei hij: Als uw vader pijn zou hebben, dan zou hij het toch wel zeggen?

Ach ja, ach ja. Uitleggen aan de snotneus, dat zo’n oude zeeman misschien wel had meegekregen ooit dat een echte vent nooit zou klagen? Nee. Dat werd niet gesnapt.

Ik was erg bij toen m’n vader in coma raakte en het kermen van de pijn stopte. Zelf heb ik vrij snel daarna een euthanasieverklaring aangevraagd.

» Posted By Joan On June 18, 2009 @ 21:40

Tuinporno

Het ziet er heel mooi uit, Karin. Zo kent de klimaatsverandering meer positieve kanten. Voor ons hier in het rijke Westen, waar we al niets te klagen hadden.

Ik hoop dat ieder die deze foto’s mooi vindt, en ongekend voor ons tulpebollenland, ook even wil googelen op de gevolgen van de klimaatsverandering voor derdewereldlanden. En zich vervolgens wil aanmelden om zich actief in te zetten om daar iets aan te doen met z’n allen.

» Posted By Joan On June 03, 2009 @ 20:41

Wie is wie in wikipedia?

Ja, dat ben ik met je eens, Johan. Overigens is natuurlijk elk geschiedenisboek en ook elke “betrouwbare” encyclopedie gekleurd en geschreven vanuit de optiek van de schrijver en de tijdsgeest waarbinnen hij opereert.

Ik kan me althans uit mijn jeugd weinig kritische noten over het koloniale verleden van Nederland herinneren. En ook niet dat de in de tijd dat ik school ging nog bestaande apartheid in Zuid Afrika gruwelijk was en mensonterend. En ik zat toch op een goede, openbare, school.

» Posted By Joan On June 01, 2009 @ 21:02

Ja, ik las het ook en dacht eerst dat dit een goed idee was. M’n tweede gedachte was dat dit de ondergang zou gaan worden van Wikipedia. Als je begint met het verschuiven van grenzen, dan is er altijd wel weer een argument te vinden die een beetje op te rekken.

De onjuiste informatie na verificatie verwijderen lijkt me een betere aanpak. Een tijd terug werd bekend dat een aantal Kamerleden hun Wikipedia hadden opgefraaid. Krijgen die nu ook allemaal een ban?

» Posted By Joan On May 31, 2009 @ 12:22

Het blauwe gevaar

Ja, daar heb je helemaal gelijk in Ineke. Neem ook al die kinderen met polio waarvan werd gezegd dat het Gods straf was, terwijl het door een simpele vaccinatie voorkomen had kunnen worden. Gelukkig kunnen ouders tegenwoordig wel tijdelijk uit de ouderlijke macht ontheven worden zodat de kinderen gevaccineerd kunnen worden, maar volwassenen zijn er maar aan overgeleverd. Of uitgestoten worden uit je sociale omgeving, of ziek worden. Het zal je keuze maar zijn.

» Posted By Joan On June 01, 2009 @ 20:56

Het beroepsverbod lijkt me juist goed, althans, ik neem aan dat het juridisch zo zal zijn omschreven dat hele hallen vol smachtenden naar genezing daardoor zullen worden voorkomen. Vergeet the core business – en daarbij de core inkomensbron – van Jomanda niet.

En verder, op mijn leeftijd ben je natuurlijk al vrij veel mensen kwijt doordat ze dood zijn. Soms zelfs wel eens the meest near and dear one. Nee, naar Jomanda is degene op wie ik doel nooit geweest. Zou ze ook niet gedaan hebben denk ik, maar volgens mij praktizeerde Jomande toen nog net niet, want ze ging dood in 1994.

47 jaar oud, een klein dochtertje, een net nieuwe man van wie ze zielsveel hield en helemaal, helemaal niet klaar om dood te gaan. Voorzover een mens dat ooit al is, was zij dat al helemaal niet. Woest was ze. Niks harmonie, niks berusten, de Godverdommes spatten in het rond en geheel terecht.

Als je er zo niet klaar voor bent, dan ga je echt wel op zoek naar alternatieve methoden. Want dood is maar dood, niet waar, en zolang er hoop is, is er leven. Ik denk niet dat echt rationeel geloofd wordt in de boodschap van Jomanda & Co. Maar ze geven even hoop, en daardoor afleiding van de soms gruwelijke realiteit dat de enige uitkomst nog de dood is. Soms daadwerkelijk omdat je de diagnose voorbij bent in ziekte, soms fictief omdat de diagnose al verlamt.

Mijn near and dear one liet een wichelroedeloper door het huis gaan, en ging verhuizen omdat een aardstraal de oorzaak zou zijn van de kanker. En ze was hartstikke slim, zelf arts. Als je uitgaat van het onweerlegbare feit dat er slechts 1 leven is, en dat je dat ene leven zo draaglijk mooglijk moet zien te maken, valt er misschien iets te zeggen voor zelfdeceptie in de gevallen dat er toch niets meer aan te doen valt.

Dus wat mij betreft mag Jomanda blijven, als het beroepsverbod maar zo kan worden ingekleed dat terminale patientien die door het medisch circuit geheel zijn opgegeven maar geen zin hebben in die somberte in de laatste levensfase zich alsnog door haar mogen laten healen, maar anderen met nog enig perspectief op herstel niet. Juridisch moet dat mogelijk zijn. En zelf zou ik liever gaan voor de realiteit, en voor een realistisch afscheid van het leven zonder zwevende gekken in blauwe jurken erbij. Alleen ben ik niet de maat van alle dingen. Realiseer ik me, omdat ik die superslimme near and dear one heb gekend, die al haar hoop vestigde op een wichelroedeloper.

» Posted By Joan On May 28, 2009 @ 22:26

Na afloop…

Heel erg gefeliciteerd! Helemaal verdiend. Hoor ook nog dat Scientology in Frankrijk waarschijnlijk verboden gaat worden, dus kennelijk zit je in zo’n periode dat alles eens echt helemaal mee zit. Geniet ervan!

» Posted By Joan On May 26, 2009 @ 00:01

Exbo’s

Ik heb veel vriendinnen die vroeger lesbisch waren en nu weer met een man zijn, eentje zelfs (zeer gelukkig) getrouwd met een man die jaren homo is geweest en met zijn vriend samen leefde, terwijl zij in een 16 jaar durende relatie met een vriendin zat.

Zelf ben ik echter toch wel heel erg heteroseksueel. Zou er helemaal niet van schrikken als ik verliefd zou worden op een vrouw, maar het is me alleen nog nooit gebeurd. Ik heb wel ooit met een lesbische vrouw gevreeen, zij was verliefd en ik heb natuurlijk gezegd dat ik die gevoelens niet beantwoordde, maar wel benieuwd was hoe het was met een vrouw. Ik vond het wel vertrouwd, zo’n zelfde zacht lijf, maar het wond me totaal niet op. Jammer genoeg. Ik heb altijd de illusie dat een relatie met een vrouw makkelijker zou zijn, omdat je elkaar in elk geval al wel wat beter begrijpt.

» Posted By Joan On June 01, 2009 @ 20:51

Giechel

Ja, had ik precies hetzelfde. Ik heb een abonnement op NRC Next en deze foto vrolijkte mijn ritje per stampvolle metro naar m’n werk echt op. Het grappige is denk ik vooral dat die benen er nog zo voluit staan. Associatie scheet had ik niet. Meer de kwetsbaarheid van de macht. Zo’n Boele Staal die op gewichtige toon preludeert over een “herenakkoord” bij de banken, en dan imaginair met een gigantisch gat op de bilpartij van z’n broek, al die gewichtige mannen moeten het vooral van de statuur hebben. Terwijl een vrouw met een groot gat in haar rok nog steeds vooral grappig zou zijn, niet belachelijk.

» Posted By Joan On April 04, 2009 @ 21:57

ING: no way, José

Er wordt trouwens nog wel steeds naar bank- of girorekening gevraagd door instanties. Terwijl je Ing toch een bank is. Dus vraag me af of mijn girorekening nu gewoon een bankrekening is.

» Posted By Joan On March 08, 2009 @ 15:18

Ik had vroeger een Postbank goldcard als credit card, die al wel is vervangen voor een Ing platinum card. Ik heb ‘m nog niet geprobeerd, maar vraag me nu wel af of dat verstandig is om mee te nemen als ik naar Parijs ga. Misschien zo lang ik maar niet pin.

Die postbankkaarten worden dan kennelijk niet allemaal tegelijk vervangen, hoop dat ik in elk geval wel dezelfde pincode houd want dat vind ik bij drie passen (derde credit card) al redelijk problematisch.

» Posted By Joan On March 08, 2009 @ 15:13

Heb nog helemaal geen oranje Ing passen gekregen en weet dus welke ik mee moet nemen naar Parijs. Bedankt voor de tip!

» Posted By Joan On March 07, 2009 @ 09:00

Decentrale informatie

Hopelijk heeft toch iemand wel centraal in de gaten gehouden of iedereen geinformeerd was, zonder gelijk hinderlijk officieel op de voorgrond te dringen. Want elke passagier moet natuurlijk toch wel bereikt worden in zo’n situatie. Misschien dat ‘de meneer’ zich er wel van vergewist heeft dat de informatie inderdaad was doorgegeven. Maar het lijkt me, ook al weet iedereen wel dat vliegen veilig is, toch niet prettig na zo’n bericht in het vliegtuig te stappen. Hoe irrationeel de gedachte ook is dat je wel eens de volgende zou kunnen zijn, ze zou in zo’n situatie toch wel in m’n hoofd opkomen, denk ik.

» Posted By Joan On March 07, 2009 @ 09:06

Doof

Hoop dat de ‘sportblessure’ inmiddels over is.

» Posted By Joan On March 07, 2009 @ 09:03

Middenoor

Au! Kan me een middenoorontsteking herinneren, vele jaren terug, maar wel al toen ik volwassen was. Dacht dat ik gek werd van de pijn. Wilde met m’n kop tegen de muur rammen, om die pijn maar minder te laten worden.

Hoop dat de antibiotica inmiddels zo zijn aangeslagen dat de pijn weg is, en anders echt met gezwinde spoed naar een KNO-arts, misschien sowieso geen overbodige luxe als je een beetje prettig door wilt gaan met duiken.

» Posted By Joan On March 02, 2009 @ 01:05

Zeemeermin

In al mijn boosheid om andere dingen moet ik natuurlijk niet vergeten erg blij te zijn om onze zeemeermin annex heks. Want je hoeft het ene niet te adopteren door het andere los te laten, en juist die dubbelfunctie bevalt me wel. Go for it, girl!

» Posted By Joan On February 27, 2009 @ 21:46

2,5 miljoen Laura’s

JuZo, ik hou het even kort.
Dit soort data zijn natuurlijk commercieel interessant. Het gaat er niet om of de persoon interessant is, jij slaat zo door in je kennelijke drang mensen er op te wijzen dat ze niks voorstellen dat je vergeet dat die mensen wel allemaal ook consumenten zijn.

En wat sollicitaties betreft, het komt in toenemende mate voor dat preventief gegoogeld wordt, voordat je de kandidaat uitnodigt. Je maakt een selectie van interessante kandidaten, googelt daarop, en degenen bij wie er niets negatiefs uit komt krijgen een uitnodiging, de rest een afwijzing. Zeker nu, met een werkloosheid die naar alle waarschijnlijkheid tot recordhoogte gaat oplopen, is dat wel degelijk relevant.

» Posted By Joan On February 21, 2009 @ 07:29

Ja JuZo, het ligt aan jou. Maar je kunt er niks aan doen. Niet elk mens krijgt een goed stel hersens mee bij z’n geboorte en domme mensen kunnen nog steeds heel lief zijn.

» Posted By Joan On February 20, 2009 @ 15:35

Soms is het niet alleen een kwestie van wat je zelf zegt of laat zien. Ik word, op de site van een wel heel erg verwarde dame, met mijn volledige naam genoemd als “labiel pillenorgel” die haar persoonlijke gegevens incl. adres en telefoonnummer op Internet gezet zou hebben. Ze zette er ook maar gelijk mijn toenmalige functie bij. Nou ben ik noch labiel, noch gebruik ik enig middel. Toch is daar niets tegen te doen. Ik heb een briefje geschreven, aangetoond met verwijzingen dat ik echt nooit haar persoonlijke gegevens op Internet heb gezet, maar dat werkte averechts. Natuurlijk zou ik nog naar de politie kunnen gaan, maar dat is ook weer zo’n stap. Desondanks, ik heb recent een half jaar zonder werk gezeten, was het heel vervelend bij sollicitaties want daar wordt tegenwoordig meestal bij gegoogeld. Het is niet echt een leuke binnenkomer als je zoiets uit moet gaan leggen en het heeft mij zonder meer geleerd voorzichtiger te worden.

Dat gegevens worden doorverkocht, ach nou ja dat kan er ook nog wel bij. Vorige week was ik bij een lezing over privacybescherming georganiseerd door het Humanistisch Verbond en daar werd genoemd in hoeveel bestanden de gemiddelde Nederlander staat vermeld. Ik ben door de duizelingwekkende hoeveelheid vergeten hoeveel het er waren, ruim duizend of enige duizenden. In elk geval in heel erg veel.

» Posted By Joan On February 18, 2009 @ 21:31

Ja, ik las het al met schrik in de Volkskrant. Toen ik nog niet lang Internet had schreef ik overal met voor- en achternaam. Heel, heel onverstandig, ik ben er wel eens door in de problemen gekomen. Testjes heb ik ook wel eens gedaan, inderdaad de Amerikaanse versie van ‘echte leeftijd’; ‘real age’, hoewel die vragen minder ver gingen.

» Posted By Joan On February 17, 2009 @ 21:59

«« Back To Stats Page