Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Pieter

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Noorderzon II

Dank voor het hartverscheurende stuk. Ga alsjeblieft door met wat je motto zegt. Continue to be. Ik krijg hier en daar wel een reactie in de trant van “zoiets schrijf je toch niet over je broer”. Ik ben het daar niet mee eens. “Van de doden niets dan goeds” is een ellendige dooddoener die niemand recht doet. Sterkte, Pieter

» Posted By Pieter On November 06, 2020 @ 08:48

Beste meneer Rutte,

De spijker op zijn kop !

» Posted By Pieter On January 26, 2017 @ 13:52

Ruimte, adem, lucht!

Goed punt! Waarom iedereen een eigen (stilstaande) auto inderaad? Via SnappCar kan je gelukkig al eenvoudig je auto delen. Makkelijk, snel en goed verzekerd.

» Posted By Pieter On January 11, 2017 @ 13:59

Diamant

@9 Spaink. “Veel mensen met dementie zijn doodongelukkig: ze hebben paniekaanvallen, zijn kwaad, depressief, huilen veel.”

True. Het geval dat ik ken is dan weer net anders. Was inderdaad doodongelukkig toen duidelijk werd wat haar te wachten stond en dat ze naar een verzorgingshuis zou moeten en niet meer op de dagbehandeling kon blijven. Maar daar had ze na de opname snel vrede mee. Toen was ze nog niet diep dement; ze herkende ons nog, hoewel niet meer van naam. Maar we zagen haar maar 2x per jaar.

» Posted By Pieter On September 02, 2016 @ 16:30

@4 Henk. In de discussie over euthanasie wordt een argument tegen genoemd: zijn mensen die dementeren wel zo ongelukkig als de buitenwereld denkt?
Ik heb eerder ergens betoogd dat achterblijvers het vaak zwaarder hebben dan de patiënten/overledenen. Ik vind het dan ook jammer dat de discussies worden overheerst door degenen die de ziektes zelf niet hebben, maar er wel mee te maken hebben als direct betrokkene.

» Posted By Pieter On September 01, 2016 @ 16:02

Mooi artikel.

Over “je vonnis ontkennen en de strijd met je lot aangaan” het volgende. Een verre kennis, een vriend van een vriend, heeft zijn lot in handen gegeven van die Duitse natuurgenezer Klaus Ross. Hij heeft dat niet overleefd. Zijn vrouw heeft daarna zelfmoord gepleegd.
Dat riep bij mij de vraag op of je iemand blindelings moet steunen als die iemand zijn lot uit handen geeft.

» Posted By Pieter On September 01, 2016 @ 15:53

Schijnveilig

Bij ons op het werk draaien 3 types computers: een serie voor contact met de buitenwereld, een serie voor alleen het interne netwerk en niet verbonden met de buitenwereldcomputers, en de echt belangrijke computers zijn stand-alone en zelfs zonder netwerkkaart.
Tot nu toe hebben we alle ellende buiten kunnen houden vor zover we weten.

» Posted By Pieter On August 24, 2016 @ 16:10

Veerkracht

“En wat spotten deze vrouwen met alle westerse ideeën over achterstelling van vrouwen in het Midden-Oosten.”

Jammer dat deze regel in dit artikel verzeild is geraakt. Want de vrouwen van de Peshmerga werden in eerste instantie niet geacht mee te vechten. Ze worden evenwel nu gebruikt omdat er een psychologische kant aan het vechten van vrouwen zit: IS-strijders zijn doodsbenauwd dat ze niet in de hemel komen als ze door een vrouw worden gedood.

Of die vrouwen de wapens hebben opgenomen om te vechten, weet ik niet. In het begin werden ze vooral ingezet voor sociale dingen: bewaking, logistiek en ondersteuning van gezinnen.

Er is dus alle reden om onze westerse ideeën over vrouwenonderdrukking door de moslimmannen nog niet opzij te zetten.

» Posted By Pieter On August 17, 2016 @ 14:19

Evenwicht

Nuttig stukje op TPO: http://nieuws.tpo.nl/2016/08/19/mythe-mensen-veroorzaakte-gevaarlijke-opwarming-aarde/

Dit is niet het eerste artikel dat die mythe over die befaamde 97% doorprikt, maar deze popte vandaag op. Komt dat even mooi uit, toch?

» Posted By Pieter On August 19, 2016 @ 16:58

“zou je kunnen bevestigen” moet zijn “zou je dat kunnen bevestigen”

» Posted By Pieter On August 11, 2016 @ 12:45

Als de klimaatverandering aan de mens zou liggen zou je kunnen bevestigen door andere oorzaken uit te schakelen. Dat heet falsifiëren.
Het vervelende van het klimaat is dat er zo ontzettend veel niet kan worden berekend en bepaald door de wetenschap, dat je natuurlijke fluctuaties niet zomaar kan uitsluiten.
De klimaatwetenschap kan zelfs achteraf nog niet bepalen waarom het klimaat gisteren was zoals het was, dus men weet gewoon niets.

» Posted By Pieter On August 11, 2016 @ 12:05

Volk

Wel erg veel gebruik van “wij” en “ons” in dit artikel. Alsof Karin weet wie het volk is. Zoals zij schrijft hoor ik in ieder geval niet tot het volk zoals zij “wij” en “ons” omschrijft.

Ander dingetje: “N.B. De asielzoeker in kwestie schijnt niet in elkaar geslagen te zijn door de Soldaten van Odin.”
Ja? En nu? Er staat een grove beschuldiging in de tekst en die blijkt niet terecht te zijn. Dan mag je je er niet zo makkelijk van afmaken, Karin. Dat is niet netjes.

Een ander dingetje: “Hij regisseerde zorgvuldig dat in het publiek geplante medewerkers ‘minder Marokkanen, minder Marokkanen!’ zouden scanderen, en beweerde later dat hij slechts ruimte had geboden voor de stem des volks.”
Dat is deel van de aanklacht, maar er is nog geen uitspraak. Tot die tijd is het dus geen automatische waarheid.

Dit weblog wordt wel heel erg plat en onderbuikerig op deze manier.

» Posted By Pieter On August 05, 2016 @ 18:40

Nog meer controle is een heilloze weg

Ik ben trouwens ooit met ruzie het huis uitgegaan, juist doordat ik mijn diepgelovige christelijke ouders de hypocrisie van de bijbel voorhield. Ik zou het dus op prijs stellen als je de afleidingsmanoeuvre (Hunnie doen het ook!) achterwege wilt laten. Geloof is een levenswijze en niet per se slecht, maar religie daarentegen wel. Religie maakt het slechtste in de mens los. Daar moeten de predikers op worden aangesproken. De predikers die een verwrongen maatschappelijk beeld hebben.

Ik concludeer dat jij meer met gematigde moslims praat dan ik. Ik praat met de moslims van de Amsterdamse straat. Die zijn vaak niet onaardig, maar gewoon arm en kansarm. Geef ze een toekomst en dan komt het allemaal wel goed. Dat is mijn geloof.
Toekomst met wat luxe is de beste manier om mensen te weerhouden om gekke dingen te gaan doen.

» Posted By Pieter On July 30, 2016 @ 18:11

@Spaink #8. Mijn reactie is mede getriggerd door een aanvaring die ik vorige week had met een jonge moslimcollega. Hij sprak zich niet uit tegen het terrorisme, maar tegen de opmerking dat de islam tot zulke dingen zou oproepen.
Ik heb meerdere Marokkaanse collega’s uit Amsterdam-west die zulke uitingen doen: het ligt niet aan de islam; het zijn gekken die de islam misbruiken.

Het heeft dan geen zin om aan te geven dat de koran andersgelovigen op z’n minst als minderwaardig bestempelt. Ja, dat doet de bijbel ook, maar daar gaat het hier niet over. Hooguit kun je stellen dat religie het slechtste in de mensen naar boven kan halen.

Wat me al die bijna 30 jaren werken met Marokkaanse collega’s is opgevallen, is dat de oudere mannen zich afzijdig houden en dat de jongere veel fanatieker in het uiten van hun godsdienst zijn geworden. Met steeds minder begrip voor andersdenkenden. En ook steeds minder contact met Nederlanders. Amsterdam-west is een getto aan het worden, met eigen manieren en gebruiken.

» Posted By Pieter On July 30, 2016 @ 18:03

Nee Janus, gematigde moslims keren zich niet af van het moslimgeweld, eh, terrorisme. Ze blijven gewoon roepen dat die terroristen geen echte moslims zijn, dat alles dat die terroristen doen niet in de koran staat.
Er moet een beweging op gang komen die aan deze gematigde moslims duidelijk maakt dat al dat dodelijke geweld wel degelijk in de koran staat. En vervolgens die gematigde moslims de straat op stuurt om die fanatieke idioten in het gareel te brengen. Je hebt het hier over vaders en moeders die hun kind niet in de hand hebben.
Maar dat zal nooit gebeuren. Want alle moslims zijn broeders en zusters en dus worden die geradicaliseerde uitvallers nooit gecorrigeerd. Idioten zulen dus idioten blijven.
In Nederland zijn daar psychologen voor, hoewel die idioten niet altijd gecorrigeerd worden, maar in die zandbak in het Midden-Oosten beschouwen ze idioterie nog steeds als religieuze wijsheid.

» Posted By Pieter On July 29, 2016 @ 18:43

Rustig buurtje

@JPaul. Ik ben het niet met jouw conclusie over een volksgericht eens. Er is immers een duidelijke schuldige in de zaal. Het is geen heksenjacht waarbij zomaar iemand wordt beschuldigd zonder grond. Twee mensen zaten na een overval op een scooter en reden op de vlucht iemand dood.
Misschien is een gijzeling inderdaad de juiste oplossing. Maar er mag geen vrijspraak van beiden komen, want de maatschappij pikt dat niet.
Je bent als rechter dus wereldvreemd als je beiden vrijspreekt, terwijl er een schuldige is. Dan moet de onderste steen bovenkomen.

» Posted By Pieter On August 13, 2016 @ 18:26

Dank Karin, dat je dit topic even naar boven haalt. Zie ik dat ik een reactie heb gemist.

@ 12 Johan. Dat bedoel ik nou met wereldvreemdheid: een van de twee is schuldig, dat is zeker, want bewezen. Je kunt ze dus niet allebei vrijspreken. Is dit een dilemma? Hoe los je dit dilemma dan op?
Niet door ze allebei vrij te spreken, want dan spreek je iemand vrij die bwezen schuldig is. Maar welke van de twee heeft het dan werkelijk gedaan?

Op zo’n moment moet de rechter rekening gaan houden met wat maatschappelijk logisch is, want er is een slachtoffer. Er moet een dader worden veroordeeld en aangezien ze door het ontkennen van het bestuurder zijn elkaar de schuld geven, zijn ze dus beiden schuldig.

» Posted By Pieter On August 13, 2016 @ 17:14

Over die scooterrijders:

“In eerste instantie, eind 2010, werd de hoofdverdachte tot 8 jaar cel veroordeeld voor de dood van de voetganger. In 2012 sprak het hof in Arnhem hem daarvan vrij, omdat niet duidelijk was wie van de twee daders gereden had. Beide verdachten (nu 26 en 24 jaar) wezen tijdens het strafproces voortdurend naar elkaar als zijnde degene die de scooter bestuurde.”

Ze zijn nu gelukkig veroordeeld, maar het idee dat er een rechter is die wereldvreemd oordeelde…

» Posted By Pieter On July 14, 2016 @ 17:36

@JPaul: thumbs up.
@Spaink. Als columniste heb je niet het alleenrecht op alle rechten die columnisten toekomen. Ik denk dat je erg nat gaat met jouw beoordeling van mijn opmerking. Heeft dat te maken met het verheven gevoel dat linkse mensen schijnen te hebben volgens Geenstijl?

» Posted By Pieter On July 14, 2016 @ 17:26

Spaink: als 2 misdadigers op een scooter allebei worden vrijgesproken omdat niet kan worden vastgesteld wie heeft gereden tijdens een dodelijke aanrijding;

als ouderen in de pies en poep verkommeren is dat niet erg, zolang de administratie van het tehuis maar klopt,

dan is mijn opmerking zeker niet als flauw te zien.

» Posted By Pieter On July 13, 2016 @ 23:37

‘s Avonds na tienen herrie maken… Dat mag niet zomaar in het Nederland van de formulieren. Had de schutter een vergunning aangevraagd om zonder geluiddemper te mogen schieten?

» Posted By Pieter On July 13, 2016 @ 17:12

Alledaags

Tekstfoutje: wassen en bidden waren natuurlijk niet de taken, maar ze bleven lang weg door het wassen en bidden dat ze tijdens de ramadan heel uitgebreid deden tijdens de werkuren.

» Posted By Pieter On July 08, 2016 @ 17:51

Afgelopen ramadan werd ik als niet-moslim veelvuldig buitengesloten door mijn Marokkaanse moslimcollega’s. Dat uitte zich doordat ze zonder het te melden lang wegbleven van hun taken (wassen en bidden) en mij onder druk zetten om mijn werk onzorgvuldig uit te voeren, omdat ze snel naar huis wilden. Ook voerden ze hun gesprekken niet in het Nederlands, terwijl ik er als blanke kaaskop bijzat.
In de winter- en herfstmaanden was de ramadan nog erger, omdat ze dan ver voor einde werktijd snel naar huis wilden voor de iftar. En dat kon niet op een volledige werkdag en 2 uur rijden van huis. Kortom, het werk werd afgeraffeld.

Ik wil hiermee aangeven dat discriminatie en racisme door elke cultuur worden beleden. Daar hoeft helemaal geen kwaad bij te zitten, maar het zit in de cultuur dat afwijking van wat gangbaar is anders wordt behandeld. Is dat meteen negatief? Dat kan, maar niet automatisch in mijn optiek. En dat is naar mijn idee ook de insteek van het artikel van Sander van Walsum.

» Posted By Pieter On July 08, 2016 @ 16:48

Immuun

“Wat te doen als je proteststem echte consequenties heeft?”

Hebben de mensen die vóór de brexit stemden daar invloed op? Want ik denk dat pro-brexitstemmers juist degenen zijn die altijd maar moeten pikken wat een ander voor ze bedenkt. Hun enige houvast is een democratische stemming, want verder moeten ze maar slikken wat er over hun hoofden heen wordt beslist.
Vergeet niet dat de oplossingen van alle ellende door de laagstbetaalden en kansarmen moeten worden opgehoest. Zij zien hun werk verdwijnen naar vluchtelingen, vreemdelingen krijgen snel gratis dingen waar die mensen jarenlang op moeten wachten of nooit zullen krijgen.

Je kunt zeggen dat echte democratie betekent dat het hele volk zijn stem regelmatig mag laten horen. Niet dat het volk zijn bek moet houden na een algemene verkiezing eens in de zoveel tijd.
Die algemene verkiezingen gaan dan ook nog eens nooit over zaken die de levens van mensen echt bepalen. Ik kan me namelijk niet herinneren wat de politieke partijen hebben beloofd over vluchtelingenstromen en uittreden uit de EU.

» Posted By Pieter On July 08, 2016 @ 17:46

Flitscontracten

Morgen gaan we op vakantie naar Lanzarote. De Britten gaan uit de EU en de financiële wereld schreeuwt moord en brand.

Over anderhalve week komen we weer thuis. En dan zal blijken dat de soep niet zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend.
Die geldwereld is zo ontzettend snel uit balans dat ik er als normale burger niets mee te maken wil hebben.

» Posted By Pieter On June 25, 2016 @ 16:11

Orlando

Het gerucht gaat dat de schutter zelf ook homoseksuele contacten zocht.

Je zal een christen in een moslimland zijn; dan is je leven vaak ook niet beschermd.
Ja, religie weet wat haten is.

» Posted By Pieter On June 15, 2016 @ 16:13

Mondsnoering

Ik heb vaak het gevoel dat de inspraak in Nederland ook een vorm van mondsnoering is. Inspraak in gemeentelijke projecten wordt meestal georganiseerd, terwijl het besluit al is gevallen. Hooguit kan je nog wat veranderen aan de kleur van de wipkip, maar de speeltuin die je niet naast je voortuin wilt is niet meer tegen te houden (geen praktijkvoorbeeld, hoor).

Kortom, als de inspraak wordt gegeven, moet je accepteren dat je daarna nooit meer kunt protesteren. Je mond is gesnoerd, want je hebt wat mogen zeggen.

» Posted By Pieter On June 11, 2016 @ 22:23

Niets is heilig

@tjark reininga. Yep, mee eens. Het vervelende is wel dat door die zekerheid dat de cijfers onzeker zijn het logisch is dat men de eigen cijfers heilig verklaart. Met als enige overgebleven discussiepunt dat de cijfers van de discussiepartner niet deugen of verkeerd worden geïnterpreteerd.
Karin schrijft: “Erger: hoe goed gedocumenteerd en onderzocht sommige feiten ook zijn, zodra ze niet van pas komen worden ze weggerelativeerd en verdacht gemaakt.”, en dat is onzin. Je kunt er in de sociale wetenschappen gewoon niet van uitgaan dat de cijfers kloppen en daarom zijn discussies over de samenleving overbodig, want het zullen altijd harde koppen blijven die tegen elkaar slaan.

Alleen in de exacte wetenschap zal men met feiten elkaar kunnen overtuigen. Omdat die bewezen kunnen worden en niet afhankelijk zijn van overtuigingen en meningen.

» Posted By Pieter On June 03, 2016 @ 17:10

Ik wil alleen maar aangeven dat feiten alleen in de exacte wetenschap bestaan. Karin kan dan wel roepen dat je eerst de cijfers moet weten voordat je een mening mag uiten, maar het vervelende in de sociale wetenschappen is dat die cijfers bijna nooit kloppen en er dus geen feiten bestaan.
Problemen als sociaal wenselijke antwoorden geven en de verkeerde mensen in de verkeerde steden interviewen zijn daar mede debet aan.

En de grootste fout is daarna het middelen van de uitkomsten.
In Amsterdam-West is de criminaliteit hoog onder Marokkanen. Maar in Oude Molen in Brabant niet.
Ik snap dat de politie in Amsterdam dan alerter is op Marokkanen in dure auto’s dan de politie in Oude Molen.

» Posted By Pieter On June 02, 2016 @ 18:02

Het is een feit dat alle mensenrassen onderling discrimineren. Hoe moeten we daarmee omgaan in de discussie die nu gaande is?
Is het feit dat een rapper in een dure auto wordt aangehouden omdat de koppeling verdacht is, weg te strepen tegen het feit dat een moslim alle J(j)oden haat?

» Posted By Pieter On June 01, 2016 @ 17:31

«« Back To Stats Page