Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Maurice

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Kopzorgen

@Pietie

Is er een manier om de vrouwen die een hoofddoekje dragen maar dat niet willen uit de benarde positie te helpen zonder de vrouwen die hem wel willen dragen te benadelen?

» Posted By Maurice On March 23, 2011 @ 16:33

@JPaul:
Dan vind je onderstaande link misschien interessant. :)
http://bit.ly/dZfbsx

Omtrent helderziend vs. kaas:
Om helderziend te kunnen zijn, moet helderziendheid ueberhaupt mogelijk zijn. Directe kennis van feiten die nog plaats moeten vinden, vereist tijdreizen en tijdreizen is niet in practische zin mogelijk. Ik heb eens eerder met iemand gesproken met een vergelijkbaar idee van helderziendheid en ik vermoed dat jij hetzelfde doet als zij deed: de ervaringen die ze met een beetje helderziendheid verklaarde niet aan het daadwerkelijke pakket redenen voor die ervaring koppelen – ik denk aan intuïtie, leerprocessen adhv eerdere ervaringen, stom toeval en de mate waarin oninteressante ervaringen gemakkelijker naar de mentale dev/null gaan, en hoe onnauwkeurig geheugen (bij normaal gebruik) kan zijn.

Ik vind “dingen weten die je nog niet kunt weten” bij levensbeschouwing horen. Bijzondere kaas op een andere manier beleven is een gegeven, daar is geen heelalbrekende acrobatiek voor nodig.

Inzake levensbeschouwing komen we zonder meningen overigens helemaal nergens. De enigen die met zekerheid zouden kunnen beweren de feiten te kennen zijn de goden die m.i. niet bestaan.

Eigenlijk zijn alleen meningen relevant inzake hoofddoekjes/kruisjes/keppeltjes/pentagrammetjes/vis(waar is dat van?). Feitelijk zijn het gewoon spulletjes; een lapje stof of een stukje metaal in een bepaald model. De feiten zijn bij dit oh zo subjectieve onderwerp tot dusver vrijwel geheel onbelangrijk. Helaas.

Ik beweer niet dat je een compleet maf onnatuurkundig wereldbeeld hebt trouwens; ik vind het niet gek of dom of ondoordacht – ik vind het alleen onjuist. Maar net als de ‘zij’ die ik eerder noemde, kun je niet alles weten (ik evenmin).

@Karin, excuus voor ‘t offtopic deel; maar JPaul zegt zelden dingen die niet heel pienter zijn (nu ook niet) en euh ik wou graag antwoorden.

» Posted By Maurice On March 23, 2011 @ 16:08

Juzo, je klinkt klaar voor het Walhalla. Memento who gives a fuck. Lijkt me moeilijk.

» Posted By Maurice On March 23, 2011 @ 12:09

Leuke woordspeling trouwens: “waardeloze meningen”. Mensen ervaren de wereld immers niet zoals die feitelijk is, maar zoals ze menen dat die is.

» Posted By Maurice On March 23, 2011 @ 11:29

@JPaul:

Zou je je mening over meningen willen toelichten svp?

Jij hoeft je ‘helderziendheid’ niet als levensbeschouwing te beschouwen, ik doe dat wel. Ik vind het bij het totaalplaatje passen van hoe volgens jou het bestaan lijkt te werken (wat kan wel en wat kan niet in het heelal), wat ik levensbeschouwelijk vind.

Ik kan inderdaad niet in je ziel/geest/persoon kijken, en ik ben inderdaad (net als ieder ander) niet in de positie om zeker te weten of er wel of niet hogere machten of iets dergelijks is. Dat betekent niet dat ik geen gelijk kan hebben en betekent niet dat jij geen ongelijk kan hebben, wat je ook moge ervaren. Het lijkt mij tot in het absurde onwaarschijnlijk dat iemand het ooit eens volledig bij het juiste eind heeft gehad; sommigen zullen er iets minder verder naast zitten dan de meesten.

Ja, dat loopt fout af, die weddenschap ga ik dus niet met je aan.

Dit is grotendeels offtopic, waarvoor excuses; met uitzondering van de ‘mening over meningen’, ik vermoed dat dat nog wel nuttig in de context van de column is.

» Posted By Maurice On March 23, 2011 @ 11:23

Als een hoofddoek modieus is, vervaagt dat het verschil met een metalen sieraad?

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 22:01

Mee eens, dat laatste.

Qua het voorschrift: de voorschriften die hier tot algemeen gangbaar zijn gebombardeerd zijn ook maar door iemand verzonnen.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 21:10

Ooh!

Alle ambtenaren naakt. Karin, waarom heb je die optie niet genoemd?

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 21:02

Ik weet niet meer van wat voor geslacht jij bent (lol oops). Niet dat het er toe doet; mannen bedekken zich ook.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 20:55

*of shirt

dat moest “en shirt” zijn, ander krijg je van die halfblote taferelen.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 20:53

M.i. als een moslima besluit dat het tussen haar en haar God is om wel of niet bepaalde gebruiken te volgen, dan vind ik dat een geemancipeerde keuze.

Als een moslima wordt gedwongen de hijab te dragen terwijl ze niet wil, of wordt gedwongen hem niet te dragen terwijl ze dat wel, dat vind ik jammer.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 20:52

Pietie, euh @ gedeeltelijk verbergen / aantrekkelijkheid verpakken:

Draag jij geen broek over je kont of shirt over je borsten? Dat is toch hetzelfde?

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 20:48

JPaul hoezo dat? “dat soort van mening/overtuiging hoort thuis bij de afdeling ‘gevonden voorwerpen’ – gratis af te halen.”

Is de mening minder waard omdat het iets doodgewoons betreft?

“Overigens ben ik van mijn eigen helderziendheid (=weliswaar beperkt, edoch terdege bovennatuurlijk) overtuigd. Is zulks religieus?”

Volgens mijn stricte definitie niet; ik reken dat tot de niet-religieuze levensbeschouwingen, want er zit geen hogere macht/entiteit in.

Ik vind het desalniettemin niet reëel; ik ben er van overtuigd dat jij niet helderziend bent, bovennatuurlijke dingen bestaan niet.

ps. Ik beweer niet dat ik gelijk heb, maar het is wel hoe ik er over denk. En ik wil niet de indruk wekken je van gedachten te willen doen veranderen.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 20:43

JPaul en ook nog: ik vind hoofddoekjes soms heel mooi staan! (waarmee de hijab gedeeltelijk het beoogde doel misslaat, maar dat terzijde). Die plastic dingen om bejaarde koppies vind ik dan weer helemaal niks, trouwens.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 19:33

JPaul, veel mensen zijn bang voor iets dat afwijkt van hun simplistische wereldbeeld. Weerstand tegen snappen dat hun manier niet de beste/enige manier is. Dat gebeurt ook bij niet-religieuze culturele verschillen.

Strict genomen definieer ik religie als een overtuiging met bovennatuurlijke entiteit(en). Goden, half-goden, mythische wezens, heiligen, magische ‘hogere’ machten, etc.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 19:28

“Maar waar trekken we de grens?”

– Onderwijsinstellingen met religieuze identiteit niet meer bekostigen
– Levensbeschouwing in het openbaar onderwijs verbieden
– Politieke partijen met religieuze identiteit verbieden (ajuus CDA, CU, SGP).

en als klap op de vuurpijl:

– De op historisch christelijke waarden gestoelde wet afbreken.

…Toch maar niet.

Ik vind Nederlanders soms maar een naar kleingeestig volkje.

» Posted By Maurice On March 22, 2011 @ 17:43

Gokverslaafd

Juzo, de premisse van je betoog klopt niet. Het is niet óf het landelijk EPD óf alles op papier doen. Het is óf het landelijk EPD óf de regionale EPDs.

Bovendien is een gammel ontwerp geen schoonheidsfoutje.

En meer dan een ‘mineure tekortkoming’ is het feit dat het landelijk EPD niet nodig is. Als iemand toestemming wil om gegevens in te zien kan die daar om vragen, dat kon al.

In geval van calamiteiten heeft het landelijk EPD geen toegevoegde waarde. Als iemand op straat ligt dood te bloeden dan gaan hulpverleners er van uit dat je toestemming tot inzage zou geven als je er toe in staat was; als een hulpverlener al reden ziet om daar tijd aan te verspillen. Die vlieger zou alleen niet op horen gaan indien je een ongeval krijgt in een gebied buiten de regio waar je normaliter zorg ontvangt plus dat je toen dat nog kon vooraf al bezwaar hebt gemaakt tegen ‘opname’ in het landelijk schakelpunt.

» Posted By Maurice On March 16, 2011 @ 17:02

Nog een aanvulling, als ik me het goed herinner:

Als iemand wegens een ongeval niet in staat is om toestemming tot het inzien van gegevens te verlenen, wordt er sowieso van uitgegaan dat die toestemming verleend zou worden.

» Posted By Maurice On March 15, 2011 @ 17:36

U wel, wij niet

Thian, de vingerafdruk óp de kaart is zo erg nog niet; de vingerafdruk in een database terwijl dat voor de vervalsingsmogelijkheid van ID-kaart of paspoort geen enkel verschil maakt, dat is wel eng.

» Posted By Maurice On March 15, 2011 @ 11:36

Juzo, er bestaat geen algemeen veiligheidsgevoel, en ik zie geen link tussen veiligheidsgevoel en oplossingspercentage. Mensen laten zich te veel meeslepen; veel “onveiligheid” is ingebeeld.

» Posted By Maurice On March 14, 2011 @ 19:54

Tartarus grin “een beetje”?

En ik ben niet eens “links”. Ik ben middle-of-the-road, al is over de jaren het hele spectrum naar rechts opgeschoven en ik niet.

De kat is gechipt, dan ruil ik wel met hem. Oh verrek, burgers en schurken snappen technologie ook. Een pluspuntje bij dat scenario: de mafkezen die op de antichrist zitten te wachten kunnen hun aluminium muts extra strak aandraaien.

» Posted By Maurice On March 14, 2011 @ 12:14

Meneer Pauw is een sufkut.

DNA is geen magic pill to cure (or solve) crime, en zolang ik niet stout ben gaan mijn genen de politie niks aan.

“U bent geselecteerd door de server bingo, we verdenken u van betrokkenheid bij de verkrachting van persoon x. En de rest van uw familie ook, want het dna lijkt te veel op elkaar. Oh, uw vader is trouwens niet uw echte vader. Kthxbye!”

» Posted By Maurice On March 14, 2011 @ 11:33

Publiciteit BBA

Ik ben blij dat het ongegronde huisbezoeken voorstel een bba heeft gewonnen.

Dat van de Nza/ggz/geheimhoudingsplicht/loophole akkefietje wist ik niet eens; ook schunnig.

» Posted By Maurice On March 10, 2011 @ 14:58

Even controleren

Of een puntenrijbewijs analogue. Heeft het meer dan 3 ton gekost om een onrechtmatig wetsvoorstel te wijzigen tot iets rechtmatigs, of gaat een project niet door wat al meer dan 3 ton gekost heeft, ontsla de eindverantwoordelijke en leg beslag op diens inkomsten tot het ‘verloren’ bedrag afbetaald is. You break, you buy.

(er is vast van alles met dat idee mis – het is ook niet serieus bedoeld, maar grmbl ik vind gepruts en oneerlijkheid niet in bestuur thuishoren)

» Posted By Maurice On March 10, 2011 @ 19:23

Bestaat er eigenlijk zoiets als een rechtvaardigheidsgevoel quotient?

Een grote kartonnen thermometer bij het binnenhof, met dat “R.Q.” als schaal, is dat een idee? “Om deze attractie te betreden moet je minstens *zo* eerlijk met mensen omgaan.”

» Posted By Maurice On March 10, 2011 @ 18:50

Ik zie het nut er ook niet van in. Slechte plannen bedenken en verdedigen is net zoveel werk (als niet nog meer) dan goede plannen bedenken en verdedigen. En bij goede plannen heb je minder van wat bij slechte plannen zo voordehandliggend manipulatief is, na veel gezeur een onrechtmatig plan niet door laten gaan en het brengen alsof er daarmee een gunst is verleend.

Het is nou niet zo dat alle goede plannen al bedacht zijn en dat er geen behoefte aan doordachte oplossingen meer is; in andere woorden, ze hebben wél wat beters te doen.

Misbruik van gezag legaliseren is zorgwekkend.

» Posted By Maurice On March 10, 2011 @ 17:43

Ligt het aan mij of zijn er de laatste jaren wel erg veel wetsvoorstellen die per ontwerp onrechtmatig zijn? Als een puber die uitprobeert hoe ver hij kan gaan in de klas.

» Posted By Maurice On March 10, 2011 @ 13:39

Ik heb het al vaker gezegd, maar:

de maatschappij heeft adhd, en de overheid is autistisch.

» Posted By Maurice On March 09, 2011 @ 17:52

31929 was van meet af al eng.

En net als de wijze van invoering van het landelijk epd, een flirt met privacy wetgeving (het is er nog gekomen ook, duur gedrocht).

Huisbezoek waarbij de bewoner meent dat weigering tot straf leidt, zonder vermoeden dat de bewoner stout is geweest, vind ik je reinste intimidatie.

Controledrang, tsk.

» Posted By Maurice On March 09, 2011 @ 16:51

Wetschennis

Je bent niet de eerste die de uiteindelijke onvermijdelijkheid opmerkt, dus zo orakel-ig vind ik het niet, maar je hebt het wel juist opgemerkt. Het betekent daarentegen niet dat het een goede reden is om niet te pogen de realiteit in wat betere banen te leiden nu het nog kan.

» Posted By Maurice On March 11, 2011 @ 15:18

«« Back To Stats Page