Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Ron C. de Weijze

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Licht & lucht

Zo je wenst. Ben al weg, en een eind.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 10, 2009 @ 17:25

Goed, dan concludeer ik dat je naar analogie van het waargenomen katergedrag dezelfde projectie hebt toegepast als die je anders op de andere kunne toepast. Dat dat een andere vraag is, ben ik verder met je eens maar ik meende die stap al gemaakt te zien zijn. My mistake.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 10, 2009 @ 15:53

Ja, wurm je er maar uit! Waarom zouden katers zo denken? Behalve dat het geen mensen zijn, heb jij ze wel menselijke gedachten toegedicht, dus wat zegt dat over jouw denken? Dus graag re-entrant #5.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 10, 2009 @ 15:04

Ja, danwel dat katers denken in termen van ‘wijven’.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 10, 2009 @ 13:26

“Achter de wijven aan”, is dat hoe jij denkt dat mannen denken over vrouwen Karin? Of is dat hoe zij dat zouden moeten?

» Posted By Ron C. de Weijze On February 10, 2009 @ 12:43

Atheïsten zijn stoerder

Koot, mooie analyse. Alleen ik zou denken dat geloof overal is, altijd. We hebben immers allemaal ‘precepts’. Dus daar zitten al die kwalijke zaken mee in ingebakken. Het is maar de vraag hoe fundamentalistisch je die toe wilt passen: als absolute waarheid (geschreven in het heilige boek), als transcendente waarheid (brengt de groep bijeen en geeft identiteit etc) of als waarheid-van-het-zijn (iedereen maakt steeds opnieuw eigen afwegingen). Termen van Thomas van Aquino.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 05, 2009 @ 14:35

De krant is geen omroep

Karin heeft gelijk dat de posters niet alleen hun enthousiastme maar ook het belang en de gerichtheid moeten proportioneren. En de toonhoogte, hoewel steil links-liberalisme zich dat zeker toeëigent, heeft daar niet mee te maken hier, eerder om die eerdere opmerking van mij, die ik dus met ‘Spaink’ deel, te laten doordringen en geldig te laten zijn waar die geldig was en zal zijn.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 02, 2009 @ 16:04

Dit heb ik toch liever dan mensen die je zomaar, out of the blue, voor blaaskaak en hufter uitmaken, naar achteraf blijkt om reden van gelinkt hebben naar en geciteerd hebben van, wat als rechtse site wordt beschouwd. Ik was even, op aanbeveling van GS, Sargasso aan het uitproberen. Na drie weken kreeg ik het aan de stok met de eigenaar, Carlos, die mij uitnodigde om hem uit te leggen, “heel precies en volgens de wet” oid, waarom zijn beleid partijdig zou zijn. Ik heb gereageerd na twee weken nadenken en dat was mijn laatste post daar. Mijn antwoord: de webmeester heeft altijd gelijk. Toch zagen een paar mensen daar het als het opnemen van de handschoen. De aardigen, dat wel.

» Posted By Ron C. de Weijze On January 31, 2009 @ 16:50

Spaink = 28 Jan 2009 = 3:20 am
Karin, ik denk dat tv nog geen stervend medium is. It isn’t dead, it just smells funny, zou Frank Zappa zeggen. Het is de geur van hypocrisie die er aan hangt: nieuwsvoorziening blijkt een 24/7 viral te zijn van alles wat macht heeft en dat wil laten weten. Macht is goed, mits democratisch verkregen. GS snapt dat als de beste en viral’t de broooodnodige tegenbewegin. Ik verwacht een nieuw soort contra-reformatie.

» Posted By Ron C. de Weijze On January 28, 2009 @ 12:47

Mee eens. Heb zitten kijken tijdens het lezen naar wat ik nog mis en dat bleek te zijn, de oorlog die is uitgebroken tussen de wereld van internet en de wereld van krant en tv. Om met die laatste te beginnen, daar is nog een zekere regulering mogelijk, zoals laatst de baas van de publieke omroepen in aankomende wanhoop opperde, die vooral moest blijven, zonder dat allerlei nieuwe omroepjes erbij zouden komen. En daar hebben we gelijk die andere poot, internet, want het ging hier niet alleen om PON van Sorensen, maar vooral ook om Powned van Weesie van GeenStijl; internet dus. En waarover spreken zij dan, als zij al rechtstreeks spreken, die twee? Over het democratisch gehalte van de informatievoorziening. Zowel GS als PON kwamen met het argument van de broodnodige compensatie. Niet alleen dat democratisch vergaarde omroepgelden allemaal naar de publieke omroepen gaat, die niet zo democratisch worden gevonden (te links tot véél te links), maar ook omdat zij spreekbuis zijn van de ‘culturele elite’, die belang heeft bij het in stand houden en uitbreiden van (het ondemocratische) Europa, bij het bevorderen van politiek van voornamelijk één kleur in de wereld, wat onlangs nogal aardig gelukt is, en bij het in stand houden en bevorderen van zichzelf. De geluksfactor, zeg maar.

Dàt miste ik nog. Maar verder roerend, en dat niet in de jongste betekenisgeving daaraan door GS, roerend mee eens.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=roeren+%22bril+van+goud%22&meta=

» Posted By Ron C. de Weijze On January 28, 2009 @ 02:56

A bad case of nostalgia

Heel goed stuk Karin, ik bezin mij nog op commentaar en zal dat dan zetten op http://www.denieuwereporter.nl/?p=1622#more-1622

» Posted By Ron C. de Weijze On April 22, 2008 @ 22:02

Hoe word je een guru?

Misschien heb ik er niets van begrepen, maar mijn oplossing in moeilijke tijden is, van nature, want dat is wel gebleken, naar een goed filosofisch boek te grijpen. Bergson in mijn geval. En dan zelf proberen de werkelijkheid te doorgronden. Zoals de naam van Karin’s blog “I write, therefore I am” is afgeleid van Descartes’ adagio. Hij twijfelde aan alles, en beschreef wat hij overhield. Dat was een solide basis voor een nieuw geloof, een vooruitgangsgeloof, een nieuwe wereld. Niet overdreven! Ik kan het iedereen aanraden. Uiteindelijk leidt dat tot je eigen wereldbeschouwing, je eigen filosofie, je eigen inzichtelijk handelen. Uiterst handig om niet te zeggen noodzakelijk, als je het gevoel hebt bijna je tanden te breken op de werkelijkheid. Of na een avondje P&W.

Heel prettig, rustig, ontspannen weekend allemaal.

» Posted By Ron C. de Weijze On February 23, 2008 @ 21:57

Data delen, data vasthouden

Update: “De halfverteerde voxpop vreest voor zijn privacy.”
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1220521.html

» Posted By Ron C. de Weijze On March 04, 2008 @ 09:28

Ik kan me zomaar voorstellen dat hier data op een hoop gegooid worden, die eigenlijk in twee groepen uiteen zouden moeten vallen, om de integriteit van de onderzoeken te waarborgen maar toch de waardevolle correlaties met elkaar en de wereld te delen. Bij onderzoek gaat het om een hypothese die mogelijk verworpen moet worden. Dat men de vuile was van verworpen hypothesen niet buiten wil hangen, snap ik. Daaruit kunnen kwaadwillenden afleiden dat men niet weet waar men eigenlijk mee bezig is.

Maar het gaat bij onderzoek ook om de factoren die men onderzoekt, en waaròp hypothesen losgelaten kunnen worden, of sterker, die allerlei verrassingen kunnen laten zien. Daarvoor zijn allerlei analyses mogelijk, die tegenwoordig nota bene standaard in elk spreadsheet zitten. Dus onderzoekers, doe even je claim nadat je de Excel analyses hebt uitgevoerd, toch niet meer dan een half uurtje werk, van de processor wel te verstaan. De vondsten omzetten in bevestigde (*kuch*) hypothesen en copyrighten en HUP die data met de wereld delen. Jullie gaan nog niet dood. Anderen wel. Stelletje (*&(*^&*(&%^%&(!!

» Posted By Ron C. de Weijze On January 22, 2008 @ 09:27

Planet openbaart 2,5 miljoen klantgegevens

Kuba, “Ron, Vervang “privacy” eens door “bezit” en lees de zin dan eens opnieuw. Zou je dan ook het moede hoofd in de schoot leggen?”

– Zoals geld moet rollen, moet ook informatie rollen, zeker in onze moderne attentie-economie. Dus die kennis is geen bezit.

Jesse, “@Ron: Privacy is vooral noodzakelijk om de burgers tegen de staat te beschermen. Zonder privacy heb je geen democratie.”

– De staat is er voor de burgers, niet andersom. Als dat wel zo is, moeten wij daartegen protesteren: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=5202&titel=De_monocultuur_van_het_vrije_volk_%2B_reactie

» Posted By Ron C. de Weijze On January 19, 2008 @ 04:10

Ik begrijp niet goed de noodzaak van privacy. Als iemand die al wil hacken, lukt hem/haar dat (uiteindelijk) tóch wel.

» Posted By Ron C. de Weijze On January 16, 2008 @ 04:07

Sterven

Het verbaast, verwondert en intrigeert mij diep, hoe mensen die (christelijk) geloven zo rustig en zelfs blij kunnen sterven. Doodgaan is transfiguratie. Het zit allemaal zo mooi in mekaar, dat het hier toch niet mee kan ophouden. Juist om te kunnen sterven heb je levenskracht nodig, nóg een reden. De geprogrammeerde celdood is een actief proces. Niks ‘rek eruit’. De tijd raakt niet op, ook onze tijd niet (zie Bergson). De natuur is onsterfelijk, wij zijn natuur, dus wij zijn onsterfelijk. Wij zijn van nature zó verbonden zijn dat als één van ons sterft, wij allemaal mee sterven, zoals wij ook mee kunnen lijden en mee hebben geleefd. Geen kosmische eenzaamheid. Je leeft ook niet voor jezelf maar voor een ander. Of anderen. En zoals veroudering voor-ingeprogrammeerd is, zo is doodgaan dat toch ook. ‘Het is logisch om te sterven want anders gingen we concurreren met onze kinderen’ en ‘het valt te bezien of de mens wel in staat is om te leven zonder de dood’ (NGC). Respect voor ouderen heeft volgens mij te maken met het besef dat die eerder doodgaan en dus geholpen moeten worden om hun deal rond te maken, die zij hier (op aarde) sluiten.

» Posted By Ron C. de Weijze On January 11, 2008 @ 03:05

And so the coyotes are out there earnestly trying to arrange their lives to make more coyotes possible, not knowing that it is my forest, of course. And I am in this room from which I can sometimes look out at dusk and see them warily moving through the barren winter trees, and I am, I suppose, doing what they are doing, making myself possible and those who come after me. At such moments I do not know whose land this is that I own, or whose bed I sleep in. In the darkness out there they see my light and pause, muzzles lifted, wondering who I am and what I am doing here in this cabin under my light. I am a mystery to them until they tire of it and move on, but the truth, the first truth, probably, is that we are all connected, watching one another. Even the trees.

Arthur Miller, laatste woorden van zijn autobiografie “Timebends – A Life”

» Posted By Ron C. de Weijze On January 09, 2008 @ 03:03

«« Back To Stats Page