Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Joost

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Grab ’em by the poen

Ik vind het een gemiste kans om mannen het stuk niet te laten ondertekenen. Het lijkt nu net alsof het vrouwen tegen geen stijl is. Het gevoel van doe eens normaal over elkaar en doe eens normaal als je het over vrouwen hebt, wordt vast ook door een hoop mannen gedeeld.

» Posted By Joost On May 13, 2017 @ 18:12

Piramide

Volgens Wikipedia verliet Jenna Miscavige Hill de secte minder dan 10 jaar nadat haar ouders dat deden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jenna_Miscavige_Hill

Jenna Miscavige Hill (born 1984) is a former Scientologist who, after leaving the Church of Scientology in 2005
[…]
In 2000, when Hill was 16, her father and mother left Scientology […]

» Posted By joost On March 13, 2013 @ 15:13

Exit Zamboni

Je hoeft niet alles en iedereen te geloven. Ook KS niet. Laat het verder uitzoeken. Niet prematuur afserveren. Zonde…

» Posted By joost On June 17, 2012 @ 09:22

Wat is er vreemd aan http://www.ccsvi-tracking.com? Een totaal ongesponsorde site. Van Nederlandse origine overigens. Met deelnemers wereldwijd, in grote aantallen. Ik hoor niks rinkelen.

Zoals ik al zei: positieve EN negatieve effecten worden gerapporteerd. En ja, net als bij iedere behandeling is een deel van het effect een placebo effect. Als ‘t een fanclub is, is het wel een ‘saaie’. Nee, het geeft een inkijkje in de effecten die mensen ervaren. Zo op het eerste gezicht is er gemiddeld sprake van verbeteren. Wie zijn wij om dat weg te wuiven? Als mensen zich op voelen knappen van zo’n behandeling is dat wat mij betreft zo. Prima.

Ik wed dat diverse behandel- en twijfelaars hier regelmatig rondneuzen!

» Posted By joost On June 16, 2012 @ 19:32

@ 52 wijzij

Geen idee waar u leest dat ik uit de medische wereld kom. Ik heb dan ook geen medisch verantwoorde antwoorden op uw vragen. Wel lijkt het met logisch een probleem, welk probleem dan ook, bij de wortel aan te pakken. Inclusief ccsvi. Meer onderzoek is dus nodig. Het onderuit halen van het hele concept is dus dom en voorbarig.

Voorlopig levert de wellicht kort-door-de-bocht aanpak van ccsvi van dit moment voor veel ms patiënten een verbetering op. Niet alleen van de kwaliteit van leven. Ik mag hier graag verwijzen naar de website http://www.ccsvi-tracking.com waar honderden behandelde patienten hun -positieve EN negatieve- resultaten bijhouden.

De tijd zal leren hoe het in detail zit. Voorlopig nemen velen genoegen met de huidige aanpak.

» Posted By joost On June 16, 2012 @ 16:49

Het zou me niet verbazen als ccsvi bij veel meer mensen voorkomt dan bij (een deel van de) mensen met MS. En dat meer mensen dus baat hebben bij een adequate behandeling. Reden te meer om ccsvi c.q. Zamboni niet meteen vanuit de gordel af te schieten.

Collateralen worden aangemaakt, vanuit een soort paniek, benauwdheid van het lichaam. De kwaliteit en effectiviteit van deze (spat-)aderen is inferieur. Beter is het, lijkt mij, het knelpunt bij de bron aan te pakken en defecte kleppen en/of vernauwingen op te lossen. Hopelijk wordt er ondanks sceptische geluiden meer onderzoek gedaan naar deze aandoening.

» Posted By joost On June 16, 2012 @ 11:45

Voeding, beweging en een hoop andere factoren zullen vast invloed hebben op (het omstaan van) MS. Lijkt me logisch.

Spaink is m.b.t. ccsvi geen ervaringsdeskundige lijkt mij. Wellicht dat ze dan een andere column schreef. Een groot deel van de behandelden heeft er goede ervaringen mee.

» Posted By joost On June 16, 2012 @ 10:28

Ja, die mensen met MS moeten meer bewegen en sporten, dat is goed voor hen en hun vaten. Ik zie ze veel te vaak in bed of in een rolstoel hangen. Hup: sporten! Duh.

» Posted By joost On June 15, 2012 @ 17:31

Blijkbaar niet, gezien de weerstand bij velen om aantoonbaar vernauwde aderen te openen. Er wordt gezegd dat er vanzelf collaterale vaten ontstaan die de beperkingen opvangen. Een hoofd vol ‘spataderen’, want die ontstaan dan, lijkt me geen optimale afvoer opleveren. Sterker nog, een grotere kans op trombose ontstaat dan.

Wil iemand dat opgelost hebben, dan kan hij in NL niet terecht en moet naar het buitenland. Ik begrijp het niet.

» Posted By joost On June 15, 2012 @ 10:29

Juist: nog veel onduidelijkheid, nog heel veel uit te zoeken, ja. Maar dus geen reden om het concept af te serveren.

De gedachte dat vernauwde venen consequenties kunnen hebben voor het lichaam en wellicht een rol spelen in diverse aandoeningen is plausibel en nader onderzoek meer dan waard.

Geen kinderen met badwater wegdoen!

» Posted By joost On June 15, 2012 @ 08:18

@ 27

Waarom tegenwerken? Je kunt de hypothese toch wetenschappelijk toetsen? Proberen zijn resultaten te reproduceren? ccsvi is inmiddels wel erkend als een afwijkende anatomische situatie.

Is het wetenschappelijk om tegen te zijn? Omdat hij solo werkt (is niet zo, hij werkt bv. met Salvi, een neuroloog)? Omdat hij er rijk van is geworden (lijkt me ook niet; als zou je willen, je kunt bij hem niet worden behandeld heb ik begrepen)? Tengenwerken omdat hij naief is?

Het komt mij meer voor als een emotionele reactie om wat voor reden dan ook dan als een volwassen wetenschappelijke reactie op iemand die met een nieuwe hypothese komt.

» Posted By joost On June 12, 2012 @ 10:41

Ik ben geen Zamboni aanhanger. Ook geen Spaink-fan trouwens. In het gezond verstand geloof ik wel.

Als m’n opa’s hart niet meer genoeg zuurstof krijgt omdat er een slagader dichtzit, wordt ie met blauwe lampen afgevoerd en snel gedotterd. No questions asked. Desnoods drie keer per jaar.

Wat als de bloeddoorstroom van je brein is belemmerd door vernauwde aderen? Dan heb je pech. Is het brein niet zeker zo belangrijk als je hart? Waarom dan geen acute ingreep? Zou het niet zo kunnen zijn dat een slecht doorbloed brein klachten geeft? Los van MS trouwens? Vernauwde aderen vanuit het brein zou best eens eens een op zichzelf staande ongewenste situatie kunnen zijn. Noem het ccsvi. Mij best. Maar open maken lijkt me vaak beter dan de boel dicht laten zitten.

Zamboni wordt (ook door Spaink) van alles in de mond gelegd. Er heeft inderdaad van alles in de media gestaan. Maar ik denk eerder dat die op de loop zijn gegaan met het sprankje hoop dat Zamboni gaf. Vervolgens is e.e.a. middels de sociale media ontploft. Om Zamboni daarvoor pootje te halen…? Je kunt hem hooguit verwijten dat ie naïef was en de consequenties van zijn hypothese niet heeft overzien.

Waarom deze gedachte met zoveel enthousiasme wordt tegengewerkt is mij een raadsel. Het is in ieder geval jammer. Ook deze kort-door-de-bocht reactie van mevrouw Spaink.

Jammer.

» Posted By joost On June 12, 2012 @ 08:34

Als het nou…?

Nou als ik die foto zo eens bekijk: wordt het waarschijnlijk een meisje.

Gefeliciteerd!!

» Posted By Joost On November 01, 2008 @ 21:26

Bonnetjes en vertrouwen

Is er een reden om stemcomputers te gebruiken? Nee, de tijdwinst van enkele uren, valt in het niet bij een gemiddelde kabinetsformatie van enkele maanden.
Met potlood stemmen is ook goedkoper en veiliger.

» Posted By Joost On January 19, 2007 @ 02:21

De X-factor

Ik had je ook wel kunnen vertellen hoe lekker het is om met een PowerBook te werken ;-) Stabieler, mooier en betrouwbaarder dan Wintel, overzichtelijker dan Linux (al werk ik ook graag met SuSE Linux, maar dan voor het ‘gevaarlijker’ experimenteerwerk – mijn PowerBook hou ik graag werkend… En ik raad overigens iedereen in mijn omgeving tegenwoordig een Mac mini aan, voor de meesten is dat ruimschoots voldoende en lekker compact.

Kijk voor mijn PowerBook-ervaringen op http://blogger.xs4all.nl/noskas/archive/2004/12/03/16259.aspx

Met vriendelijke groet,
Joost

» Posted By Joost On December 29, 2005 @ 20:27

«« Back To Stats Page