Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Joan

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Privacy, stalkers en ander vals spul

o.k., die discusie was dan helemaal aan me voorbij gegaan. Voor de argeloze bezoeker van jouw weblog – iemand als ik die internetdiscussies verder niet volgt – komt het wat raar over om ineens zo’n heel erg oude koe uit de sloot te halen. Overigens sluit ik me van harte bij het advies van Henk aan: Geen energie meer in steken. Dat roept alleen maar onrust op in jezelf, het is dertien jaar terug gebeurd, als die man nog steeds niet spoort is hij gelukkig wél al lange tijd je leven uit en je kunt je tijd en energie beter besteden. Maar dat is maar hoe ik er over denk, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

» Posted By Joan On September 28, 2007 @ 02:11

Eerlijk gezegd begrijp ik niet erg goed waarom je zoiets dertien jaar na dato plaatst. Tenzij die man opnieuw begonnen is je te stalken. Ook kan ik niet goed invoelen waarom je het nodig vindt heel duidelijk te maken van welke partij deze man jongerenvoorzitter was, en wat zijn huidige functie is, met zijn naam erbij. Dat er dertien jaar terug kennelijk een aantal schroeven los zaten vind ik echt geen rechtvaardiging voor het zo pubiekelijk kapot maken van een ander mens, en het komt op mij ongehoord rancuneus over. Ik zou dus enige toelichting wel erg op prijs stellen.

» Posted By Joan On September 27, 2007 @ 02:10

TNTY 3: Korte verhalen voor de nabije toekomst

Ze bellen iedereen, Thomas. Ik heb een nieuw toestel, een abonnement bij KPN voor vaste en mobiele telefoon en Digitenne en nóg bellen ze. Omdat ik door de week in het buitenland ben bellen ze me ook daar, van de week stond er een oproep gemist dus ik heb teruggebeld (kan altijd iets voor mijn werk zijn) maar het bleek KPN Telecom (ik dus duur teruggebeld vanuit Brussel, en ik vraag me ook af hoe het met de kosten staat als ik door ze gebeld wórd, als je met een Nederlandse mobiel in het buitenland zit betaal je alles over de grens zelf). Wat mij het meeste verbaast aan die telefoonterreur – al lange tijd op mijn vaste aansluiting en zo’n infofilter hielp daar niet bij, dan zeiden ze gewoon dat het niet aan hen doorgegeven was – en nu inmiddels ook steeds vaker op m’n mobiel, hoewel meestal per sms, is dat iedereen zich er rot aan ergert, niemand volgens mij wat koopt over de telefoon, en ze er toch mee doorgaan. Dat kan alleen als het rendabel is, dus waar zit de winst?

» Posted By Joan On September 14, 2007 @ 01:48

Kan me herinneren dat ik tijdens een sollicitatiegesprek, helemaal niet zo lang geleden, hooguit een jaar of 11, de mogelijkheden van Internet noemde en dat ik gelijk naar die baan kon schudden. En weet nog dat ik, ook nog niet zo lang terug, hooguit 7 jaar, riep dat ik desnoods als enige Nederlander de kist in zou gaan zonder mobiel. Bleek praktisch niet uitvoerbaar. Toch vind ik het leven veel aangenamer zonder. In mijn appartementje in Brussel heb ik alleen een klein radiootje, geen tv, geen computer, zelfs geen cd-speler. En ik geniet. Ben daar weer met tekenen begonnen, lees veel, ga naar het theater of de bioscoop. Bij den Belg was gisteren op de radio dat zij de wereldprimeur hadden voor het afrekenen van de boodschappen met de mobiel, daar loopt nu een proef mee. Ik wíl niet afrekenen met m’n mobiel! Met alle mogelijkheden tot misbruik die daaraan gepaard gaan, ik wíl dat helemaal niet maar geheid dat ik het over hooguit 3 jaar ook doe. Waar is de tijd gebleven dat mensen in Nederland nog in opstand kwamen bij een simpele volkstelling? Waarom lijkt niemand zich nog druk te maken om uitwisseling van gegevens, om privacybescherming, waarom krijg ik straks niet alleen dat suffige gedoe van mannen die in de supermarkt hun vrouw bellen voor elke boodschap die ze in hun karretje gooien ook nog gezeik bij de kassa waar ze allemaal met hun mobieltje staan te betalen? Maar je ontkomt er niet aan. Er zijn uithoeken van de wereld waar aan alles gebrek is. Maar ook daar heeft iedereen heeft een mobiel. Ik ga in m’n eentje in digitale staking. Zodra ik met pensioen ben.

» Posted By Joan On September 07, 2007 @ 01:47

België wil Scientology vervolgen

P.S.: Bedankt trouwens voor die link naar de op- en neergang van de Bhagwan. Die 93 Rolls Royces kon ik me nog goed herinneren (en ook hoe ik daar destijds om heb moeten lachen), maar dat hij uiteindelijk nog in de bak terecht gekomen was wist ik niet.

» Posted By Joan On September 09, 2007 @ 01:16

Je zult best gelijk hebben, Henk, het is een onderwerp wat eigenlijk grotendeels aan me voorbij gaat, hoewel ik wel bedacht dat we hier ook nog steeds de Maharishi Yogi hebben zitten in Vlodrop. Heb daar nog eens een film over gezien op tv, waarin mensen mediterend door een zaal hopten en begreep al dat zó’n methode om de ware verlichting te bereiken niet voor mij zou zijn weggelegd, al was het maar wegens gebrek aan lenigheid. Maar wat ik zei, ik probeer de leefregels van het boeddhisme enigszins toe te passen in m’n leven (al lukt dat lang niet altijd) en ik ga weleens naar bijeenkomsten of weekends in Huy en Cadzand, maar een Boeddhist ben ik niet en reincarnatie neem ik met meer dan een korrel, eerder een pondje, zout. Toen ik laatst las dat iets wat mij altijd al een simpele barrière leek voor reincarnatie, de explosieve groei van de wereldbevolking, ook verklaard zou kunnen worden omdat ook interplenataire reincarnaties zouden kunnen plaatsvinden, afgezien van dieren naar mensen, had ik ook wel zoiets van ja hoor, het zal wel! Maar wat ik erg prettig vind aan het Tibetaans boeddhisme is dat bekeringsdrang ze geheel vreemd is, dat de Dalai Lama stelt dat je het Tibetaans boeddhisme vanuit je eigen spirituele traditie en cultuur moet benaderen en ook dat hij altijd volkomen duidelijk maakt dat hij zelf niet verlicht is. Verlichting of reincarnatie is voor mij ook totaal niet het doel waarnaar ik streef, eerder om het toch stapje bij stapje wat verstandiger aan te pakken in het leven, met meer oog voor de planeet en voor anderen, en met minder felle en alles overheersende emoties. Ik heb nog wel een hele reeks levens te gaan voordat ik dat doel verwezenlijkt heb, vrees ik. In dí­t leven gaat het in elk geval niet lukken.

» Posted By Joan On September 09, 2007 @ 01:15

Steeds meer sektes? Volgens mij komen er juist steeds minder. In de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw kwam je overal Hare Krishnas tegen en hoe heetten ze ook alweer in het oranje waar Ramses Shaffy ook bij hoorde, aanhangers van de Bagwhan. Ik zie ze niet meer, hoor. Zelf heb ik me nooit tot sektes aangetrokken gevoeld en ik weet ook echt helemaal niks van Scientology, heb die discussie ook nooit gevolgd omdat het niets in mij raakt. Ik probeer wel al járen enigszins volgens de leefregels van het boeddhisme te leven, heb vele jaren op een zenmeditatiegroep gezeten, ga de laatste jaren regelmatig naar bijeenkomsten van Tibetaanse boeddhisten, lees daar ook veel over, kan bijvoorbeeld “de monnik en de filosoof” van zoon Ricard en vader Revel erg aanraden. Ik heb daarbij absoluut nooit het gevoel “in sprookjes te geloven” en heb ook nooit het gevoel gehad dat die mij verkocht worden. Meer dat ik bezig ben te proberen te leven op een manier die goed is voor mezelf, voor anderen, en voor onze planeet.

» Posted By Joan On September 08, 2007 @ 01:15

JuZo, er worden bij mijn weten ook cursussen gegeven om Vutters die niet weten hoe ze hun leven opnieuw vorm moeten geven na het pensioen te helpen.

» Posted By Joan On September 06, 2007 @ 01:14

Ja, ik hoorde het hier (in Brussel) maandag al op de radio maar had geen tijd het te melden hier. Belgie is het eerste land dat deze stap zet. Eerder al was Scientology neergezet als sekte in plaats van kerkgenootschap, maar een vervolging als criminele organisatie, dat is nooit ergens anders voorgekomen, daarin hebben de Belgen de primeur. Bij het radiobericht werd ook benadrukt dat mensen niet in de praatjes van Scientology moesten tuinen omdat bekende Amerikaanse acteurs als b.v. Tom Cruise een boegbeeld voor de organisatie zijn. Mocht ik hier nog iets horen, op radio of zo, wat niet in de kranten staat, dan laat ik het wel weten.

» Posted By Joan On September 05, 2007 @ 01:13

Come out and play (medewerkers gezocht)

Mien, ik deel jouw verbazing. Maar niet iedereen spreekt Engels. Het maken van het onderscheid tussen Come out and play en coming out is niet iedereen gegeven. Consequent handelen ook niet. Ik dacht dat JuZo enige tijd terug zijn vertrek had aangekondigd.

» Posted By Joan On September 02, 2007 @ 21:06

Helaas. Had me hartstikke leuk geleken, maar ik kan dan niet. Ben ‘s middags wel in Amsterdam, maar op grachtencursus.

» Posted By Joan On August 31, 2007 @ 21:05

Leuke jongens, die farmaceuten

Sjaak, ik vond simpelweg de woorden die je nodig had “een mutilerende kanker met chemotherapie, etc.”, onprettig. Het kan heel goed aan mij liggen, maar het lijkt soms wel of je ervan geniet.

Met Annemie ben ik het helemaal eens, dat was ook precies wat ik schreef, dat je kanker niet vergeet. Maar dagelijks ermee bezig, nou ja, dat zal wel voor elk mens anders liggen, voor mij geldt dat niet. Soms grijpt het me natuurlijk wel eens aan, omdat ik me de laatste tijd steeds erg moe voelde zonder dat daar een goede verklaring voor was en ook een onbestemde zeurderige pijn had in m’n linkerborst, die had ik ook in de rechter en ook al werd mij toen gezegd dat je bij kanker nooit pijn had bleek ik later wel op preciés die plek een tumor te hebben, maakte ik me zorgen en ik ging weer eens buurten op de Amerikaanse site waar ik veel kwam en schreef toen ik nog behandeld werd voor kanker (waren niet zo gek veel vrouwen daar, en heb er bijzonder veel aan gehad, er was veel onderlinge steun en goed advies daar). Ik schrok erg dat drie van de vrouwen die daar regelmatig schreven inmiddels aan borstkanker gestorven waren. Met één van hen was ik in dezelfde maand gearriveerd toen en het zag er bij haar heel onschuldig uit, zelfs niet eens een echte tumor, maar slechts calcificaties. Maar onverklaarbare vermoeidheidsaanvallen, het is zo normaal als wat na kanker, zeker met dit weer wat maar doorzeurt, moet weer een heel jaar er tegenaan op m’n werk terwijl ik nauwelijks zon heb gezien deze zomer. Natuurlijk denk ik er wel zo nu en dan aan. Maar zeker niet elke dag. Eigenlijk meer niet dan wel. Ik vind het zo jammer dat Sjaak dingen gelijk “onzin” noemt als ze anders zijn dan hij het ervaart.

» Posted By Joan On September 02, 2007 @ 20:44

Nou Sjaak, heb wel geprobeerd te reageren, maar werd gelijk in de spamfilter gedumpt. Dus laat jouw reactie, waarmee ik het zeer oneens ben, maar gewoon staan.

» Posted By Joan On August 31, 2007 @ 20:43

Het is inderdaad wel heel vervelend, ook met zo’n hart. Je raakt dan zo gefixeerd op je eigen lijf, lijkt me. Was zelf gisteren, voor het eerst sinds ik borstkanker kreeg, op het naaktstrand. De radioloog had gezegd dat er eerst een jaar geen zon mocht op de bestraalde huid, en daarna kwam het er niet van, ook omdat de huid op mijn borst ruim twee jaar kobaltblauw is gebleven van de ingespoten vloeistoffen bij de schildwachtklieren (ik had er drie) en omdat ik twee keer geopereerd ben (eerste keer geen clear margin) via hetzelfde litteken ziet ook dat er echt heel lelijk uit. Maar gisteren dan weer voor het eerst en God, wat was dat weer heerlijk. De zon overal op je huid, de wind, maar vooral die duik in de golven, dat lekker koele water langs je lijf. Het schaafwondje door een te krappe schoen op m’n teen was gelijk geheeld en ik dacht dat het misschien ook wel heilzaam zou uitwerken voor jou, met die neus, de volkswijsheid wil dat zeewater heilzaam is voor alle soorten wondjes en het is echt zo lekker, zo’n duik in zo’n golf met schuimkoppen die op je afdendert. Maar je zit natuurlijk ook met die hartkloppingen. Dus is het waarschijnlijk niet zo’n goed idee nu. Ik wens je echt heel erg toe dat die kanker op een gegeven moment totaal geen deel meer uitmaakt van je dagelijkse ervaringen. Dat er een moment komt dat kanker niet bedreigend meer is als je het gehad hebt geloof ik niet. Als ik langer dan een paar dagen onverklaarbaar moe ben is het eerste wat ik denk: Nee hè!! Toch niet weer kanker? (heb al eens een begin gehad van baarmoederhalskanker, ben de bevolkingsonderzoeken veel verschuldigd!). Ik denk dat het deel zal blijven uitmaken van je bestaan. Ook in de zin van keuzes maken voor de toekomst. Wat is je levensverwachting na kanker? Ik ken een vrouw die akelig gezond leeft, vrolijk is en geen stress heeft, en desondanks plotsklaps werd getroffen door een hartinfarct. Volgens de cardioloog een laat gevolg van de bestralingen die ze jaren eerder voor borstkanker kreeg. Helemaal je leven uit, dat zal dus wel nooit meer gebeuren. Maar ik wens jou wel erg toe dat de dagelijkse confrontatie ermee gauw tot het verleden zal behoren.

» Posted By Joan On August 26, 2007 @ 20:43

Ben je inmiddels alweer een beetje opgeknapt, Karin? Wat Judith zo beschrijft in de categorie “klein leed” is inderdaad niet meer dan dat, maar wel knap lastig en onvrolijk makend.

» Posted By Joan On August 23, 2007 @ 20:41

Een verkoudheid is altijd vervelend en is gewoon een periodiek gebeuren. Een neusvleugelontsteking is vast met antibiotica wel onder controle te krijgen. Zo’n bonkend hart lijkt me heel vervelend, maar wat is het alternatief? Heb op de achtergrond de tv aanstaan, gaat over oudere mensen. Aan een oude man werd gevraagd waarom hij op zijn leeftijd nog de marathon ging lopen en hij antwoordde dat hij op zijn leeftijd natuurlijk ook tussen 6 plankjes kon gaan liggen. Dat is altijd een alternatief, maar het lijkt me niet te verkiezen boven het slikken van preventiemiddelen voor een afzienbare tijd. Borstkanker is gewoon een ingrijpende en ernstige ziekte. Het geneest niet door een aspirientje in te nemen, en daardoor blijft het ook niet weg. Kan me goed voorstellen dat je het spuugzat bent, maar én geen hormonen slikken én de Herceptin niet afmaken lijkt me wel een beetje de Goden verzoeken. In elk geval veel sterkte gewenst. Het wordt eens de hoogste tijd voor een mooie, warme en zonnige nazomer. Al dat geshagrijn met dat weer werkt ook niet goed uit op ontstekingen en verkoudheden.

» Posted By Joan On August 20, 2007 @ 20:40

Twee boeken ingeleverd :)

Karin, naar aanleiding van de gebeurtenissen bij de SP is er nogal een discussie op gang gekomen omtrent modereren. Ik heb nog nooit, echt nog nóóit, een on-topic reactie van JuZo gelezen en ook Sjaak gaat alle perken te buiten. Ik hoop dat je tot moderatie over zal gaan, om deze log leesbaar te houden voor de vele mensen die hier komen uit positieve overwegingen. Uiteraard is het jouw log en dus ook jouw beslissing. Maar juist omdat het jouw log is, hoef je die toch niet uit handen te geven aan mensen die kennelijk geen goede bedoelingen hebben, als Sjaak en Juzo, voorzover dat niet één en dezelfde persoon is.

» Posted By Joan On August 13, 2007 @ 18:21

Ja, ik ben het met je eens, Elly, dat dit log een nare kant opgaat. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen daar genoegen in lijken te scheppen, zonder zich te realiseren wat Karin heeft neergezet en hoe hard ze daarvoor heeft moeten werken. Het zijn mensen die alleen maar energie kosten, nooit geven, zelfs niet kunnen feliciteren of blij zijn voor een ander. Maar goed, ik kan er ook fel op reageren, misschien moedigt ze dat wel aan. We zullen zien, want ik blijf in elk geval een tijdje weg, ik ga nog een klein weekje met vakantie en daarna weer aan het werk. In Brussel heb ik thuis geen computer en dat houd ik zo, dat bevalt erg goed. Heb er ook geen t.v., alleen een goedkoop radiootje waarop ik slechts Belgische zenders kan ontvangen. Héérlijk! Kom weer tot lezen, ga veel naar de bioscoop en het theater, er is veel te zeggen voor een leven zonder al te veel apparatuur in huis. Karin, ik ben benieuwd naar beide boeken. En zal ze door dat gebrek aan apparatuur in huis ook zeker lezen.

» Posted By Joan On August 13, 2007 @ 18:20

Ja, dat staat er nou ook een beetje raar, of ik zomaar zonder enige aanleiding ineens begin te schelden. Haal dat ook maar weg dan.

» Posted By Joan On August 13, 2007 @ 18:20

En toch nog, tegen mijn goede voornemens in, één keer voor die halve zool Sjaak. Denk je niet, sukkel, eikel, achterlijke patat (sorry voor de anderen dat ik me even laat gaan) dat in een land waar ÉÉN OP DE 8,5 VROUWEN BORSTKANKER KRIJGT, WAAR DIT DE VOORNAAMSTE DOODSOORZAAK IS VOOR VROUWEN, de grootste landelijke organisatie die kanker bestrijdt, namelijk het KWF, HET ONMIDDELLIJK OP DE WEBSITE ZOU ZETTEN ALS ZOU ZIJN GEBLEKEN DAT VROUWEN BORSTKANKER KRIJGEN VAN ROKEN? Je ongelofelijke gebrek aan intelligentie toon je óók al keer op keer aan door de onzin die je uitkraamt.

Daarnaast ook je echt zieke gebrek aan inlevingsvermogen. Zoals ik hier al schrijf, borstkanker is de voornaamste doodsoorzaak voor vrouwen. Door de manier waarop jij hier blijft pesten, sarren, zuigen, worden heel veel vrouwen die deze gruwelijke ziekte hebben, inclusief ikzelf, ernstig gekwetst. Denk eens vijf minuten na voordat je weer een reactie plaatst, Sjaak, en ga je doodgewoon eens schamen. En sodemieter op. Je moet uit de reacties van iedereen wel merken dat we je net zo spuugzat zijn als JuZo, als het bij Sjaak en JuZo althans niet om één en dezelfde persoon gaat. Dat begin ik langzaamaan wel te vermoeden.

» Posted By Joan On August 12, 2007 @ 18:19

Ja, Annemie, het gaat hier inderdaad over de twee boeken in één week die Karin heeft afgeleverd, en ik vind dat ook een echt enorme prestatie. Ik heb ook een lange tijd last gehad van nou ja, dyslectisch kun je het niet noemen. Ik had het vooral als ik sprak, kon niet meer op woorden komen. Ben ook een tijd dommer geweest dan normaal, mijn verstand werkte minder goed. Is een bij-effect van de behandelingen tegen kanker en het gaat uiteindelijk gelukkig weer over, maar extra knap dat Karin desondanks, en zo gauw al, weer tot dit soort prestaties komt.

» Posted By Joan On August 12, 2007 @ 18:19

En nog even voor de goede orde: ik ben niet-roker, vegetarier en ik drink weinig alcohol.

» Posted By Joan On August 12, 2007 @ 18:18

Sjaak, heb jij in je prille jeugd de ervaring gehad dat als je maar lang genoeg doorzeurde en doordrensde je van Mamma tóch een ijsje kreeg? Er zijn boeken genoeg over kanker waarin alle mogelijke oorzaken genoemd staan. Ik heb er een ruime hoeveelheid van in huis, onder andere de Amerikaanse “bijbel” op borstkankergebied, Dr. Susan Love’s breast book, geschreven door een vrouwelijke oncoloog die zelf borstkanker kreeg. Met (onder vele andere) een lovende tekst op de achterflap van the American Medical Association. Alle mogelijke oorzaken komen ruimschoots aan bod, de hele discussie rond soja wordt uitgebreid beproken, etc., etc. Alleen het woord “smoking” zal je in de inhoudsopgave niet kunnen vinden. Het waarom daarvan hebben we al zó vaak aan je verstand proberen te peuteren, dat ik het maar opgeef. Het dringt niet door.

» Posted By Joan On August 09, 2007 @ 18:16

Sjaak, je gaat dood aan leven. Nergens anders aan. Ik stoor me hier echt bijzonder aan en verzoek je erg dringend hiermee te willen ophouden. Ik stoor me hieraan onder andere ook aan als borstkankerpatient, die altijd simpelweg geleefd heeft, niet als inwoner van een kamp met een streng gezondheidsregime, maar doodgewoon, zoals mensen leven. Geen alcoholist, geen drugsverslaafde, maar wel soms teveel gegeten, teveel wijn gedronken, aantal jaren gerookt. Jij pikt hier nu zonder voldoende grond dat roken uit. Waarom ben je niet volledig in je strijd tegen alle mogelijke oorzaken? Er zijn diverse studies die erop duiden dat het veelvuldig gebruik van melk en melkprodukten in Nederland mede de oorzaak is van het hoge aantal (hoogste ter wereld) borstkankerpatienten alhier. Die correlatie is NIET controversieel, zomin als de correlatie alcoholgebruik/BK controversieel is. Richt daar je pijlen eens op, Sjaak, want dat is ook echt aangetoond. En probeer verder eindelijk te beseffen, hoewel ik begin te vrezen dat je daartoe kennelijk niet in staat bent, dat Karin geen voorlichtingsboek over borstkanker heeft geschreven. Zo’n boek is er al en is bij de apotheken te koop. Ik kan ook niet echt geloven dat jij echt denkt dat meisjes in grote getale zullen gaan roken als Karin dat onderwerp in haar boek ongenoemd laat. Echt, dat wil er bij mij niet in, dat jij dat denkt. Zodat je gedrag voor mij onverklaarbaar is.

» Posted By Joan On August 08, 2007 @ 18:14

Susan, wind je niet zo op over JuZo! Ben je hem echt persoonlijk gaan mailen? Realiseer je je wel dat je dan waarschijnlijk alleen maar nog méér van hem te lezen krijgt? En als je het niet erg vindt, na die foto gezien te hebben van Hyves krijg ik wel erg koude rillingen van een JuZo met viagra achter z’n kiezen. Echt een ontzettend onsmakelijke gedachte.

» Posted By Joan On August 05, 2007 @ 18:13

Dank je Henk! Zo zie je weer wat je herinnering met je doet, en overigens ook hoe ik van megalomaan megolomaan kon maken want kennelijk heeft dat mono en mega zich allemaal ergens van binnen met elkaar verward, al hebben de woorden dan ook niets met elkaar uit te staan. Maar prettig om weer eens te lezen en aardig van je om het op te schrijven.

» Posted By Joan On August 04, 2007 @ 18:13

Dat zal best zo zijn, JuZo. Maar vierderangs journalisten en schrijvers die landelijk een grote reputatie hebben zijn geen collega’s. Jij bent dus geen collega van Karin. Zomin als ik het ben, want ik schrijf ook wel eens stukjes voor een krant. Dat jij het onderscheid niet kan zien, is jouw handicap, maar daar kun je hulp voor vragen en ik zal dan geen reductie van mijn premie ziektekostenverzekering bedingen. Want ik vind dat je die hulp hard nodig hebt.

» Posted By Joan On August 04, 2007 @ 15:06

Mega, bedoelde ik natuurlijk. Terwijl ik het woord al zo vroeg kende. Was als kind een grote bewonderaar van Hans Andreus, hoewel ik me van het megalomane gedichtje alleen nog herinner: ik voel het licht, het zonlicht pizzicato en megalomaan, megalomaan van licht. Iets wat ik me in deze trieste zomer graag zou willen voelen.

» Posted By Joan On August 04, 2007 @ 12:11

Nou Elly, hopelijk is Karin lekker aan het feesten omdat ze 2 boeken bij verschillende uitgeverijen in slechts een halve week heeft afgeleverd. Ik vind het ook wel vermakelijk dat JuZo Karin “zijn collega” noemt. Elders beweert hij dat hij een reductie op zijn ziektekostenpremie wil om niet voor Karin’s rookgedrag te hoeven opdraaien. Gelukkig heb ik meer gevoel voor solidariteit, ik hoef geen reductie op mijn ziektekostenpremie omdat ik straks via mijn ziektekostenpremie mede op moet draaien voor de langdurige behandeling van JuZo wegens megolomane waanvoorstellingen.

» Posted By Joan On August 03, 2007 @ 18:11

Wat leuk, gefeliciteerd!

» Posted By Joan On August 02, 2007 @ 18:09

«« Back To Stats Page