Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By annac

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Toekomst

Het ==Onder miljoenen wetenschappers hoeft er maar één te zijn die ‘t bij het rechte eind heeft en de rest kan zich in een hoekje gaan staan of zitten schamen.== van Henk: daar hou ik het maar op, Janus. Onze leefwereld verschilt immens, dus de groeten maar weer!

» Posted By annac On September 15, 2015 @ 19:24

Ik sluit me bij Pieter aan met ook een leerzame site

http://climategate.nl/

Een voorbeeld uit de artikelen:

http://climategate.nl/2015/09/12/wakker-worden-uit-een-nachtmerrie/

Op angst gebaseerde hype is het, met dezelfde tactiek als gelovigen je doen wijsmaken. Het is een soort Milieu-marxisme. Ook te vergelijken met Louise Hay die je een schuldgevoel tracht aan te meten voor een ziekte die jezelf veroorzaakt zou hebben. Het klimaat doet wat het wil, menen em te kunnen tegenhouden duidt op arrogantie, grootheidswaan. Proberen een schoon leef milieu te houden is niets mis mee, net als een goede levensstijl handhaven, maar het is zwaar doorgeschoten. Lees maar.

Ook Salomon Kroonenberg is de moeite van het lezen waard: bv De menselijke maat. http://www.salomonkroonenberg.nl/media.html

Groet

» Posted By annac On September 14, 2015 @ 21:14

Wild

Klopt. Omgekeerd ook.

De “idealen” liggen alleen wat anders en de omstandigheden ook. Daar zijn ze te laf voor en laten anderen het vuile werk opknappen.

» Posted By annac On August 16, 2015 @ 15:49

==Neem er een van je eigen soort, denk ik dan.==

In het Amazone gebied kan/kon dat voor veel geld. Op internet vind je er niks van terug, en misschien is het nu op gehouden, maar een heel goede bereisde vriendin wist me dit te vertellen.

Het erge ivm die leeuwen vind ik nog dat ze tam opgevoed worden en toeristen, ook voor geld, de fles geven en worden geknuffeld.

» Posted By annac On August 15, 2015 @ 20:20

‘Going Clear’

Nog wat alternatieve “strominkjes” in Nederland:

http://cult.tpo.nl/2015/06/08/kristallen-bollen-buitenaardsen-en-kosmisch-erfgoed/

Verslag van een bezoek aan Utrechtse jaarbeurs, met Kristallen bollen voor kleine ego’s………

» Posted By annac On June 09, 2015 @ 20:46

Poeh, Jan JIJ weet er een hoop van zeg.

==Het is zeer wel mogelijk dat Ron Hubbard net als Plato een occulte openbaring heeft gehad. Jack Parsons en Aleister Crowley hebben ooit gebprobeerd om de poort naar Babalon te openen en sindsdien zitten we middenin het ufo-fenomeen en sindsdien hebben we te maken met sektes als Scientology.==

Vertel er inderdaad es wat meer van!

Om jou hoeven we ons geen zorgen te maken.

Des te meer om ons nageslacht. Want het kan iedereen overkomen, verzeild te raken in e.o.a. sekte-achtige omgeving. Ieder mens heeft, ondanks zelfs een evt. sterk karakter, zijn of haar zwakke momenten. En precies DAN kan “men” toeslaan. Ongemerkt komt men vervolgens heel langzamerhand met de rug naar de maatschappij te staan, afhankelijk van hoe geraffineerd het gespeeld wordt.

Dus ik vind het heel goed dat Karin zich in deze materie verdiept heeft.

Zodra ouders merken dat hun kinderen proberen helemaal met hen en/of vriendenkring proberen te breken, moet men alert worden. En dan NOG. GEEN finale breuk sluit een totale hersenspoeling geenszins uit.

De situatie waarin ze zeiden in die film hoe de gevangenen zouden reageren als de FBI hen wilde bevrijden uit The Hole, dat ze daar uit vrije wil zaten, kan zeer goed ook in Nederland op kleinere schaal voorkomen.

Om bovenstaande vraag ik me af in hoeverre de huidige deradicaliserings projecten kans van slagen hebben.

Verder ben ik het met janus eens:

==als Scientology duidelijk een eindtijdverschijnsel is, dan maakt het dus onderdeel uit van de ramp. :))
Jan (13): “Scientology wordt geleid door satan zelf.”

Dan zou je het toch roerend eens moeten zijn met Karin?==

Niet zo lelijk tegen Karin doen, hoor!

» Posted By annac On June 03, 2015 @ 22:07

NieuwLinks

Mijn vertrouwen is tot zwaar ONDER het minpunt gedaald, Karin. Dat zal het verschil wel zijn.

Heel misschien dat als onze persoonlijke vooruitzichten zich ten goede keren het richting nulpunt kan gaan. Gecombineerd met de huidige super instabiele wereld situatie lijkt die optie echter mijlen ver weg, helaas.

Met een zoon van 31 die, met al 15 jaar ME, zich een rotje strijdt, voelt het, nee, IS het leven als een oorlog gelijk. Marginaal, uitgekotst, semi ondergedoken, de schijn ophoudend, tegen bitterheid vechtend, keiharde cynische grappen makend. Na/bij erkenning van ME, excuses van de overheid voor geleden (imago) schade (Noorwegen deed dat) EN/OF door ons gewonnen rechtszaken ZOU een tij kunnen keren.

De klassenmaatschappij mag dan schijnbaar zijn afgeschaft, de hierarchie van ziekten is daar langzamerhand met het leeg raken van de ruif waar iedereen, n’importe qui, zonodig uit moest kunnen eten, voor in de plaats gekomen. Of in ieder geval sterk verscherpt. Een hierarchie uitgedrukt in al of niet beschikbaar geld, zo pas nog genoemd door een in de grond van de zaak ons goed gezinde Hoogleraar Psychiatrie die door geld gebrek beperkt wordt in ook door haar gewenst degelijker bio-medisch onderzoek.

(Is daar ooit een sociologisch onderzoek naar gedaan, ziekten hierarchie?)

De wetenschap dat het percentage mensen dat ongetwijfeld in vergelijkbaar uitzichtsloze situaties groeiende is, is, beetje cynisch, mijn/onze enige troost.

Sorry, reactie is wat lang geworden, maar ik denk wel dat je het een beetje begrijpt, als ruime “ervaringsdeskundige” in de gezondheids jungle!

» Posted By annac On June 03, 2015 @ 00:25

==Klaver maakt zich zorgen over de toenemende ongelijkheid in Nederland. ==

Daar is hij de enige niet in.

In tegenstelling tot jou verwacht ik niets van welke politicus dan ook. Daarvoor zijn te veel kalveren verdronken. Het geld is op, al lang, en met nu weer de opgestarte deradicaliserings operaties wordt er NOG MEER en WEER geld en aandacht onttrokken aan diegenen die nu al aan de grond zitten.

Zeer ongelijk………

» Posted By annac On June 01, 2015 @ 20:12

Hoe ver?

e zou er zorgmijder van worden als je het niet al om andere redenen was.

Overigens, dienstbaar aan de marktwerking is jezelf verkopen, in mijn geval, als (oude)hoer lucratiever en tenminste ECHT consequent. Maar ja, juist DAT wil de gemeente hier en daar tot in de puntjes regelen, een sector die zich uitermate leende voor genoemd evangelie!

Verder onderschrijf ik geheel Susanne’s reactie, muv van zo nu en dan machteloos (vrijwel constant) en redelijk gelukkig (kan er nog net mee door, waarbij onverschilligheid, cynisme en galgenhumor in de grote wereld het beste als afweer mechanisme werken ).

Zo gaan we met zijn allen naar de bliksem toe, we weten alleen nog niet wanneer en hoe. Mijn status van luxe zwerfster is al lang aangebroken. Wanneer vind ik mijn beste plastic zak om goed geoutilleerd de straat op te gaan?

Enfin, vanavond zullen we bij Theodoor tussen de regels door van Rene Diekstra horen hoe je het leven het best in eigen hand kunt houden.

Sterkte met je evt. WMO perikelen, Karin!

» Posted By annac On April 15, 2015 @ 14:07

Complot

Dus nu kun je niet meer naar therapie?

Flink zijn en zelf oplossingen zoeken worden tegenwoordig gestraft in dit land, weet ik/weten we alles van hier…..

Sterkte.

» Posted By Annac On March 21, 2015 @ 12:34

==Het voortraject, 9/10 deel van een ziekte, vaak al wel, helaas summier, aantoonbaar, wordt weggewuifd met de mededeling er mee te leren leven.==

Om over het na traject nog niet eens te spreken.

» Posted By annac On March 19, 2015 @ 17:45

De zorg is al jaren slechter. Komt niet zomaar uit de lucht vallen, net zo min als meerdere manco’s. Protocol gericht werken voert de boventoon. Buiten de hokjes denken onbetaalbaar, dus VERBOTEN, en zo niet werkbaar, de wetenschap onwaardig.

Alleen als je bijna dood bent (of kanker hebt, een populaire/sexy ziekte tegenwoordig) is er hulp, maar dan vaak te laat. Aan de top van de ijsberg wordt hulp geboden. Het voortraject, 9/10 deel van een ziekte, vaak al wel, helaas summier, aantoonbaar, wordt weggewuifd met de mededeling er mee te leren leven.

Ervaring zat, hier. Tot aan rechtszaken toe. En dat terwijl ik zelf keihard in de zorg heb gewerkt, de benen onder mijn lijf vandaan heb gelopen, altijd de patient, ook psychisch, vooropgesteld……..Wordt je zoon ziek, ME, vanaf zijn 16e tot, nu, 31; nee, staat niet op de lijst Borst.

Dank u, minister Hoogervorst, moge u en de uwen branden in hel. Mindfullnes, New Age troep en andere vergelijkbare geloven proberen ze je door de strot te duwen, wat de ziekte alleen maar doet verergeren.

En wij krijgen stank voor dank.

Gebrek aan samenwerking en aan geld; een potlood kun je niet door 30 delen, dan valt er niet meer mee te schrijven. Te veel water bij de wijn maakt hem (haar?) niet meer te drinken. Kortom, geld kun je maar een keer uitgeven en dan is het op. Valt alleen oppervlakkige zorg nog maar te bekostigen.

Alle IS liefhebbers en octopus armen ervan het land uit. Verder Schengen weer opheffen zou al een goed beginnetje zijn, maar dat kan het schuldgevoel van Nederland niet aan, de moderne aflaat heilig. Bovendien: is het daar eigenlijk al te laat voor. Ook is dat verboden om te denken, laat staan zeggen. (Mag alleen Abutaleb) Straks zijn wij zelf een ontwikkelingsland en moeten wij kruipend naar de dokter.

Geen wonder toch als men Wilders structureel de hete kastanjes uit het vuur laat halen omdat men, de zgn. fatsoenlijke partijen, zelf er te beroerd voor is. Of is het allemaal doorgestoken kaart en voor de Buhne?

Nu gaat men NOG weer eens geld over de balk gooien met de-radicaliseren op scholen. Krijg je dit soort gezever:

http://www.volkskrant.nl/opinie/socioloog-kan-helpen-tegen-radicalisering~a3914096/

Waarbij ik de opmerking/reactie

==Een genuanceerd wereldbeeld, al dan niet gepresenteerd door antropologen, is nou net niet wat de islam, gematigd of radicaal, als haar ideaal koestert.==

geheel onderschrijf.

In onze situatie, en met ons zo’n 40.000 ME ers en sommige meer/andere onder-/slecht behandelde/bejegende zieken (kankerpat.: het is toch over??? De kanker is toch weg???) is net zo goed sprake van frustrerende, dus radicalisering opwekkende gevoelens, maar die kunnen wegens de omstandigheden geen kant op. Besteedt daar geld en energie aan! Onderzoek en discrimineer niet!

Maar onze Europeese ex politici collaboreren/drijven mee met/ omhelzen het groot kapitaal. Wim Kok (PvdA) die met Gerhard Schroder (SPD) Chineesche staatsbanken adviseert en Tony Blair (Labour) de dictator van Kazakhstan. (René Couperus, Wiardi Beckman Stichting, gister in Obalive) Ook zo’n topje van een ijsberg, maar dan een andere.

L’Histoire se repete toujours. (Mijn accents werken niet) En rondom kip en ei kwesties wordt behoorlijk eenzijdig geprojecteerd.

P.S. 1. Vrije scholen LIJKEN leuk, maar de praktijk is nog vaak harder dan de leer, helaas.
2. Jullie moesten eens weten hoe het laatste jaar de belastingdienst zzp verpleegkundigen en verzorgenden pesten (over bureaucratisch moeras gesproken) en het werken in de thuiszorg feitelijk schier onmogelijk maakt.

IK ben ermee opgehouden. Ik heb mijn handen immers al meer dan vol en er valt vrijwillig in mijn omgeving genoeg te verzorgen, inmiddels. Voor het geld hoef ik het niet meer te doen: blijft weinig van over.

» Posted By annac On March 19, 2015 @ 17:28

Voor volk en vaderland

O.K., Karin.

Groet.

En het ga je goed.

» Posted By annac On March 23, 2015 @ 23:59

Een Humpty Dumpty youtube plaatste ik in reeds hierboven, Maaike!

(Die mededeling had ik al ingestuurd, dacht ik, maar is kennelijk niet aangekomen)

Dank voor je uitgebreide uitleg, Karin.

Ik zal je mijn voor- en huidige geschiedenis besparen. Die valt straks summier te lezen onder “Complot”. Niet dat de jouwe vervelend was te lezen, maar ik beperk me liever, is mijn keus.

Ja, principes en familieleven.

Sommige dingen zijn niet te overwinnen als je constant tegengewerkt wordt en geen kant uit kan. Uit lange en traumatiserende voorgaande en latere ervaringen meen ik dat ik een beetje kijk heb gekregen op mechanismen die duidelijk maken dat steeds de wang toekeren om daarop geslagen te worden geen soelaas biedt. Een strijd tussen cynisme en lust in nog enigszins prettig in leven te blijven is een constante geworden, kent tot nu toe nog geen eind. Er kunnen nooit of nauwelijks periodes afgesloten worden zoals jij in jouw geval beschrijft. Ook therapieen lopen dan vast, zou ik die weer aangaan. Want kern van de ellende ligt buiten je kunnen, wordt ervaren, en IS ook je vijand. Te veel aanpassingen aan genoemde situatie zou te vergelijken zijn met het ontwikkelen van het Stockholm syndroom.

Ach, niets blijft zoals het is, dus daar is desondanks het hopen op. Echter, ik kan er niet onderuit dat onze huidige samenleving als vanouds ondershuids flink aan het rotten is. Die somberheid komt er dus nog eens boven op. Zaak is niet aangestoken te worden, kan echter helaas wegens de overeenkomsten vaak ook een troost zijn, in ons geval.

» Posted By annac On March 19, 2015 @ 17:31

De bijbel (jesaja), inderdaad, inspirator voor vredesbewegingen, de VN:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schwerter_zu_Pflugscharen

Mijn associaties rammelen een beetje. Ondanks mijn christelijke lagere school…..Waarna later een semi-communistische scholing……..Socialistische Realisme. Dat zal het zijn.

http://www.drentsmuseum.nl/tentoonstellingen/tentoonstelling-uitgelicht/exhibition/de-sovjet-mythe-socialistisch-realisme-1932-1960-4.html

En cynisch? Ja, jammer genoeg. Waarom zou je daar niets mee opschieten? De realiteit, het nu, heel ZEN (om ook eens populair te doen), lijkt me, van de huidige situatie in de wereld is niet echt om vrolijk van te worden. Bovendien is het maar net in welke hoek je zit, dus vind mijzelf in mijn situatie verre van makkelijk. Ik ben allergisch voor naieviteit, luxe praatjes en arrogant evangeliseren met positivisme. Te veel zgn. goed bedoelende mensen kunnen in hun onnozelheid jammer genoeg fatale fouten maken, is mijn ervaring.

Maar voel je niet ontmoedigd, Karin H.. Doe wat je niet laten kunt. Misschien weet jij nog wat te redden? Ik begin er niet meer aan, althans, waar het de wereld betreft.

Bommel? Goed voorbeeld. Ken ik echter helaas alleen van de radio, dus niet erg goed. Maar in alle (goede) literatuur zijn situaties te vergelijken, werken ze zelf therapeutisch. De mens als zwakste schakel lijkt me te veel een (Nederlandse? Cultuur pesimistische?) weg-met-ons redenatie, niet erg positief(!); maar voor de finesse daarvan zou ik Grunberg moeten lezen.

Humpty Dumpty alleen van naam bekend. Alice in Wonderland?

https://www.youtube.com/watch?v=0oKreL1jvkg

» Posted By annac On March 18, 2015 @ 13:05

De Pvd A was al bijna failliet. Nu de VVD nog (Demmink zaak nog ff bovenhalen?). Dan de rest. Zo denk ik maar, zit weinig anders op. Gods water vloeit over de akkeren, en meestal ook weer terug.

Volksgericht voor falende regenten? Prima idee, JPaul, met die tomaten en hoofden in een soort hakblok. Mooi compromis bij het invoeren van de sharia straks. Als tegenwicht voor al die vrolijke, door drank overgoten Festivals!

Het paradijs was er nooit en dus is het een illusie daar ooit weer naar terug te kunnen keren. Verbeelding des te noodzakelijker. Het leven op zich blijft hard.

Zwaarden naar ploegen omsmeden? Sorry, maar laat me niet lachen. Was dat geen Sovjet-ideaal? We weten hoe dat afliep, en nu weer loopt! De nieuwe jacht op entartete Kunst zit ook sinds zo ongeveer de Rushdie fadwa in de lift; houdt de borst heeeel nat!

Het dal dat ons te wachten staat wordt eerst nog een stuk dieper, ben ik bang…..Om uiteindelijk een Gesovjetiseerd Amerika te worden, een IS staat, de hel gelijk? Ten zij…..?

Onze politici worden door geldstromen bepaald, marionetten als het zijn, zich “authentiek” wanend.

Dream on.

Er is inderdaad geen verschil tussen bruin of rood fascisme, weer helemaal eens met JPaul.

» Posted By annac On March 17, 2015 @ 15:38

Sociaal

Inderdaad, JPaul,

Helemaal nu de prostitutie is gelegaliseerd, ontstaat straks vast op de een of andere manier de bureaucratische verwarring dat een vrouw toestemming a/d sociale dienst moet vragen of zij zich beschikbaar mag stellen aan haar man.

Advies: Als je op deze of welke andere manier ook, voordurend, structureel genaaid wordt door de overheid, zit er niks anders op dan terug naaien waar mogelijk. Alleen zo voorkom je depressie en kanaliseer je agressie op een voor jouw acceptabele wijze.

Feitelijk kijk ik nergens meer van op waar het de idioterie van de overheid betreft. Kwestie van lang verkregen immuniteit daarvoor. Handig, als je nog niet dood wilt, al levert het wel vnl een nogal marginaal bestaan op.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat, is onze leus, waarbij een zekere creativiteit zeker niet geschuwd wordt.

Ik hoorde trouwens over plannen dat de sociale uitkering in de toekomst een lening gaat worden. Weet iemand hier meer over?

Naar goed Amerikaans en/of Sovjet voorbeeld/combi ervan?

» Posted By annac On March 08, 2015 @ 17:08

Heel veilig

O, ja, de Tweede Kamer is al geadviseerd van simkaart te wisselen.

» Posted By annac On February 25, 2015 @ 17:18

==Dit alles is nog maar het topje van een ijsberg.==

Ja. Alles wat openbaar komt via demedia heeft al langere voorgeschiedenissen.

Echt gevoelige info doe ik ook niet per mail of telefoon.

Zolang er (nog) geen afluister apparatuur in mijn woning of pen oid zit blijft mondeling communiceren het veiligst.

Ik probeer vanavond bij obalive me e.e.a. wat tot me door te laten dringen.

» Posted By annac On February 25, 2015 @ 17:16

Zorgen over zorg

Nou, jongens, ga der maar aanstaan.

Mijn zegen hebben jullie: hoe zwarter, hoe beter.

Fuck the system!

Althans (vroeger toch alTans, zonder h?) als je genoeg gefuckt bent is terug fucken het enige dat erop zit, wil je niet het Stockholm-syndroom oplopen.

» Posted By annac On May 19, 2015 @ 15:39

Sterkte, Karin! “Herkenbaaar” (rot woord) allemaal.

» Posted By annac On March 29, 2015 @ 18:23

Geldgat

Nog een voorbeeld geldgat:

http://www.radio1.nl/item/271491-Wat%20hebben%20de%20Grieken%20gedaan%20met%20de%20miljarden%20uit%20Europa?.html

» Posted By annac On February 20, 2015 @ 22:54

== er bestaat een parallelle geldhandel naast geld als ruilmiddel van fysieke goederen en diensten==

Geloof ik gelijk. Ongeveer net zo parallel als Prins Bernard beschreven wordt in Gerard Aalders biografie: “Niets was wat het leek”. En nog zo wat werelden.

Voor een blik op zo’n paralelle geldwereld, dus antwoord op zijn vraag, zit er niet anders op dan dat Theodoor hierover weer eens een expert (!) bij Obalive uitnodigt. Karin kan hem dat voorstellen. Het is immers al weer een tijdje geleden dat Joris Luyendijk over het leven in de financiële wereld in Londen rapporteerde en een tipje van de sluier lichtte.

Leuk filmpje. Dat van die wijn had ik al over gehoord. Ja alles, niks uitgezonderd, met de nodige korrels zout nemen en als natte vinger werk beschouwen.

Voor valse kunst bestaat in Drenthe een leuk museum:

http://www.museums-vledder.nl/nl/valse-kunst/valse-kunst-inleiding

» Posted By annac On February 03, 2015 @ 18:47

Ha, ha, Europa redden. Door immigratie. Oud verhaal dat m.i. niet meer op gaat. Tot nu toe kostten ze (nog steeds) meer dan ze oplever(d)en. Terugkeer premies en uitkeringen tot de dood? Buiten uitgaven aan allerlei andere sprookjes.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3603209/2014/02/25/Massaal-beroep-op-regeling-volledig-vergoede-terugkeer.dhtml

http://www.cpb.nl/persbericht/329217/immigratie-niet-effectief-tegen-vergrijzing

Voorlopig zijn bovendien de meest irritante anti-westerse, (zich) overtollig(e) (voelende) immigranten druk bezig na zo’n 20 jaar hun eigen slapende cellen wakker aan het schudden en te enthousiasmeren voor de IS strijd, dus veel profijt voor ons zit er wat hun betreft voorlopig in de toekomst niet in.

Als ze hier klaar mee zijn (maar ja, dat kan eeuwen duren) kunnen de mensenhandelaars, ook zo’n industrie die indirect mee profiteert van onze belastingcenten, hun accenten verleggen naar Japan als zij menen hun zgn. vergrijzingsprobleem te moeten oplossen met meer toelating van zgn “goedkope” arbeidskrachten.

Het zal me trouwens een rotzorg zijn of ik feitelijk incorrect ben, geen gelijk, of geen gestaafde argumenten heb. Ben zelf het argument. Alle bestaande bierkaaien zijn bevochten en ik voel dagelijks aan mijn eigen water hoe e.e.a. er bij staat, nagenoeg onomkeerbaar, zoals ik in mijn eerste reactie min of meer reeds zei. Heb niets meer te verliezen. Voor mij zijn algemene argumenten loze luxe zaken geworden.

» Posted By annac On February 02, 2015 @ 23:05

==Waar al dat geld blijft? Bij de mensen die er al meer dan genoeg van hadden. ==

Of wat schijnbaar legaal weggesluisd is door industrieen, die je vergeten bent, maar die haarfijn verstrengeld zijn met die je al genoemd hebt: die van de massa immigratie/integratie en de ons op steeds hogere kosten drijvende duurzaamheids sprookjes en alles wat daaruit voortspruit en daaraan vastzit.

Heftig politiek incorrect, ik weet het, maar als je in die hoek zit waar de klappen vallen, voel en zie je dat elke dag weer en valt de neiging op Wilders oid te stemmen nauwelijks te weerstaan.

» Posted By annac On January 28, 2015 @ 16:25

Vertrouwen [3]

==We leven in de DDR. In versie 2.0, dat dan weer wel.==

Ja, vertel mij wat, da’s al langer duidelijk! En de scheiding van geesten polariseert zich ook met de dag.

Jij somt nu de feiten op, zou mij nooit lukken. Maar door omstandigheden heb ik al minstens 30 jaar het gevoel geen privacy te hebben waar het de overheid, ons marionetten theater, ed. betreft, bespeeld door “grotere krachten”, door velen weer met God oid verward.

Door NOG weer andere omstandigheden is die overheid met zijn aangrenzende (in mijn/ons geval medische) lobby’s mijn grootste vijand geworden.

Volgens de jaren ’70 psychologie zou dit projectie zijn van zelfhaat. Nou, mooi niet. De feitelijke onhebbelijkheden, op zijn zachts gezegd, liegen er niet om en raken mij/ons nog dagelijks. De wanhoop voorbij vertik ik het echter om daar onder gebukt te blijven gaan. Zo maak ik van de nood een deugd en bestrijd mijn cynisme, behalve met comedy’s en de schone kunsten, met o.a. veel leed vermaak. Nogal cynisch, ik weet het. Maar gelijk krijgen doet toch behoorlijk goed.

Kortom, we glijden weer eens een keertje af, als “beschaving”. Net zoals het klimaat onderhevig is aan miljoenen eeuwen oude schommelingen. Terrorisme wordt slechts als collateral damage beschouwd, burgers de lul. Er is geen houden meer aan, denk ik.

Als je, zoals ik/wij, niet veel meer te verliezen hebt is dit alles geen enkel punt. Voor de rest ben ik toch blij, en houd het mij nog net op de been, dat er nog hier en daar verspreid mensen bestaan die zo ongeveer van “een zelfde gevoelen” zijn, ook al verkeren ze niet altijd in mijn directe omgeving.

» Posted By annac On January 18, 2015 @ 13:56

Hakken

In geval van verdediging kun je er ook flink bij iemand op in “hakken”!
Hoeren schijnen dat te pas en te onpas te doen.

Helaas haal ik die hoogte niet, maar kan van mijn sleutels boksbeugels maken.

Nog nooit zo gebruikt, maar voelt veilig in het donker alleen over straat.

» Posted By annac On January 18, 2015 @ 13:49

Het totalitaire universum van Louise L. Hay

Henk

==En wat is de mens? Een foutje in de evolutie op de derde planeet van een onbeduidend (‘middelgroot’, een gele dwerg) sterretje in een onbeduidend sterrenstelsel.==

Een foutje zou ik de mens niet willen noemen, een toevalligheidje wel. Kan verder helemaal met je meegaan: ik woon heel af en toe lezingen/voorstellingen bij in sterrenwacht gelegenheden en mijn vriendje (beeldhouwer) bouwt als amateur telescopen, inclusief slijpen van lenzen. (Helaas is dit pand https://www.infoversum.nl/DOME gesloten wegens failliet!)

Overigens dank voor de verwijzingen. Er staan bruikbare en leuke reacties in de 2010 draad, die ik ook naar deze en/of gene door kan sturen ter troost en ondersteuning!

Voor iemand als ik, die in haar vaandel heeft staan: “als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat” bestaat daar EEN uitzondering op, en dat is de structurele maatschappelijke nb. LEGALE ontkenning en tegenwerking van de ziekte ME. Vooral voor jeugdigen. Want behalve vermoeidheid zijn er ook de pijnen, slaap-, gevoels- en concentratie problemen. Je bij die strijd neerleggen is je schikken in een Stockholm syndroom. En IK schijn nl al te lijden aan het syndroom Münchhausen by proxy, heb bovendien een symbiotische relatie met mijn zoon! Jaha, het kan niet op!

A.s. januari viert ie, mijn zoon dus, dat ie net zolang gezond, als ziek ik, nl 16 jaar! Dus feliciteer ons maar vast? Met deze galgenhumor, waarmee ons leven meer en meer gelardeerd raakt(e), hopen we het nog even vol te houden. Voor de rest rest ons leedvermaak. Slecht he? Maar als dat “slechte mensen” betreft moreel volkomen verantwoord, dacht ik zo. De kracht en mogelijkheden bommetjes af te laten gaan, met kalashnikovs te zwaaien/schieten of grootscheepse juridische processen te voeren hebben we niet. Dan de humor maar!

» Posted By AnnaC On December 16, 2015 @ 12:59

Dank, Karin. Precies, blaming the victim, een gegeven zo oud als de wereld.

Het gat dat religie achterliet moet gevuld, schijnt. Nadenken vult (nog?) niet, praatjes vullen nog steeds wel veel gaatjes.

In het laatste lange stuk van Janus had ik geen zin. De les gelezen doen worden, dat doet tot op heden de halve maatschappij al, uitvoerig gesteund door “onze” regering, voegt niks toe. In tegendeel, breekt af. DAAR wordt ik moe van. Moet ik, moeten wij, inclusief de hele ME club van zo’n 40.000, immer tussendoor blijven blanceren om niet de moed te verliezen.

Ik wil bij deze Janus adviseren behalve wat medische lectuur, ook jouw boek over het strafbare lichaam te lezen.

» Posted By AnnaC On December 15, 2015 @ 12:41

En Henk:

De hele regering doet nu aan mindfulness, dankzij Pia Dijkstra. Diezelfde regering die via Hoogervorst, tegen de WHO, ME niet op de lijst Borst zette, zodat het merendeel der ME-ers, veeel slechter eraan toe zijnd dan mijn zoon, GEEN, soms weinig, zorg. cq ondersteuning krijgen. (Degenen met ME die kanker kregen voelde dat aan alsof de rode loper voor hen werd uitgelegd…..)

De computer says NO, vat je?

Realiteit is vaak negatief. Maar dat mag niet, want wie de religie Positiviteit aan hangt heeft het eeuwige leven ofzo iets. Zo blijven kwakdenkers een gif in de samenleving, ook al was het alleen maar het breed verpolitikiseren van de wetenschap.

Het gif van een Louise Hay is in de grond net zo kwalijk als die van de fascistische Islam, druppelde binnen, spreidde zich langzaam uit en is daarom blijvend actueel.

Het is wat het is. Ja, fijn voor mensen die niet systematisch tegengewerkt, gediscrimineerd, vernederd en nog een heleboel andere negatieve kwalificaties, worden.

En verder:

Loslaten/schijt hebben aan wat mensen van je vinden als je ME hebt gaat niet als je afhankelijk bent van die mensen, die je nog eens actief tegenwerken ook. Ingewikkeld en vermoeiend om daar mee te dealen. Wat niet wegneemt ondanks dat toch veel plezier te hebben. Een beetje met enige reserve het volgende in het vooruitzicht:

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_docs-viewpub-tid-1-pid-1463.html

Reserve, omdat feitelijke kwartjes zeer langzaam vallen. Gelijk hebben is EEN, gelijk krijgen een heel ander kwestie. Geloof, daar kom je niet zomaar van af.

» Posted By AnnaC On December 14, 2015 @ 14:33

«« Back To Stats Page