Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Thomas J. Boschloo

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Verhuisd (intermezzo)

Lof voor al diegenen die onze computers draaiende houden opdat wij onbezorgd creatief kunnen zijn!

P.S. Je hebt geen adres munge op je e-mail Karin :-/
En waar is the CAPTCHA?

» Posted By Thomas J. Boschloo On August 25, 2008 @ 15:03

Betalen met je vingerafdruk

Nu in het nieuws:
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/articleview/%29/components/actueel/rtlnieuws/2008/07_juli/21/opmerkelijk/0721_1300_overvaller_afgeslagen.xml

“Bejaarde vrouw schopt overvaller in kruis”

En tegen een knie in je kruis kan je je nog verdedigen (benen bij elkaar). Maar met de juiste training kan je de dief zijn leven nog moeilijker maken!

» Posted By Thomas J. Boschloo On July 22, 2008 @ 01:49

@Joan: In Israël hebben vrouwen ook dienstplicht. En het is een van de beste (moderne) legers ter wereld omdat ze sinds de oprichting van hun land volgens mij al constant in oorlog zijn.

Het punt van noodweer exces deel ik met je. Als ik iemand zijn arm breek (moet ik kunnen volgens mijn vroegere leraar Jiu-Jitsu) zal de rechter strenger zijn als dat iemand zonder vechtsport opleiding dat doet.

Maar als mijn leven direct en onafwendbaar bedreigd wordt (bijvoorbeeld met een pistool), dan mag ik zeker wel de meest extreme vormen van geweld toepassen om mijn dood te voorkomen (tenzij het de politie of het leger is die mij onder schot houdt natuurlijk). Iemand naschoppen terwijl hij weerloos op de grond ligt is weer wel strafbaar (zoals de vermeende dief van een Dirk van den Broek in A’dam).

» Posted By Thomas J. Boschloo On July 09, 2008 @ 01:49

Ik zag gisteren nog iets op discovery Joan. Een westerse vechter die zich in de oosterse vechtkunst verdiepte voor een programma. Nu gaf die een volle elleboog op het strottehoofd van degene waarmee hij moest sparren.

Dit stond mij zwaar tegen (en zijn medesporters ook). Na wat nadenken wist ik waarom: Bij judo heb ik geleerd waarom je elkaar groet voor je gaat vechten. Dat is uit respect voor je partner. Dat zit er diep in bij alle vechtsporten die ik heb gedaan. Respect voor je medemens. Zelfs als je er mee gaat vechten.

En verdediging van eigen of andermans lijf, eerbaarheid of goed is toegestaan in Nederland. Als je je niet kan inhouden is het zelfs noodweerexces. Dus als je ziet dat iemand een kind van 14 verkracht dan mag je die net zo lang slaan en schoppen tot je denkt dat het genoeg is om hem uit te schakelen en aan de politie over te dragen (of in ieder geval tot hij stopt met zijn verkrachtingspoging).

» Posted By Thomas J. Boschloo On July 01, 2008 @ 01:49

O mijn God, windt dat je op wat ik net zei JuZo? Kan het nog triester? Waarom ga je de grenzen van je eigen lichaam niet eens opzoeken en in een eigen blog documenteren wat je jezelf allemaal aangedaan hebt? Misschien vind je wel de geliefde van je dromen via je blog. Wat heb je te verliezen?

In Karin Spaink moet je niet te veel energie steken. Ze vindt je echt niet leuk, het is geen rollenspel van haar of zo. Ze moet je gewoon niet. Get over it. Move on.

(Sorry als dit zwaar Off-Topic is, maar dat kan wel voor een keertje toch?)

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 27, 2008 @ 01:48

Heksenverbrandingen zijn niet meer van deze tijd JuZo. Kom terug naar de 21ste eeuw en gedraag je als een beschaafd mens! Nu! Of heb je het hier over Pilatus en Jezus? Ook niet echt het toppunt van de menselijke beschaving..

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 27, 2008 @ 01:47

Over verkrachtingen in de privé sfeer. Daar heb je natuurlijk geen DNA databank voor nodig, Joan!

En in mijn vorige post bedoelde ik natuurlijk dat mijn vriendin kwetsbaar voor mij was. Soms lok ik wel eens een reactie uit maar haar stompen zijn meer duwen in de maag enzo (waar bij een man veel spieren zitten).

Maar we hebben voorlopig allebei genoeg aan ons hoofd om over cursussen te beginnen. En ik leg haar ook geduldig uit wat allemaal niet werkt. En geef haar dan tips wat wel werkt (wat ze gelukkig niet op mij uit probeert, maar ik geloof ook niet dat ze het echt goed onthoudt). We werken eraan…

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 24, 2008 @ 01:46

Nou Joan, dat ‘eens’ was recentelijk. Punt is dat bij een Nederlandse database volgens de verjaardagsparadox de betrouwbaarheid 1 op de 200.000.000.000.000 (grove schatting) moet zijn om veroordeling van onschuldigen te kunnen voorkomen. Dat is dat DNA profiel bij lange na niet. Wil jij die ene Nederlander zijn die onschuldig levenslang de bak in gaat?

Over zelfverdediging. Mijn dochters zouden erop moeten. En mijn zonen ook als ze gepest zouden worden op school. Verplicht.

Een DNA test in de toekomst werkt heel wat minder afschrikwekkend als een gebroken neus, kroepoekoortjes en een gescheurde nier. Ja, ik denk dat elke vrouw dat kan leren bij een aanrander te veroorzaken.

Ik weet van mijn eigen vriendin hoe weerbaar ze is voor iemand met mijn fysiek. En ik weet dat ik haar niet kan beschermen als ze naar haar werk gaat.

Een keer in slecht weer is ze opgepikt met een busje door een toevallig aardige jongen. Maar ik heb toch liever dat ze de zwakke plekken van het mannelijk lichaam kent door een cursusje te doen van tien weken lang een uurtje.

Zelfs bejaarden gaan op zelfverdediging wist je dat?

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 24, 2008 @ 01:46

@anon, ik denk dat je kassière wel op een alarm drukt ofzo als jij met een afgehakte vinger probeert te betalen bij de AH :-)

@Joan, ik vroeg een goede kennis (biochemicus) eens op een feestje naar hoe betrouwbaar zo’n DNA profiel nu is. Nou zei hij, de kans op een mismatch is héél erg klein. En als je nu 16 miljoen mensen hebt, hoe groot is de kans dat je onterecht matched met een van die mensen? Nou, dat was wel mogelijk zei hij. Toen legde ik hem ook nog het wiskundige fenomeen uit dat er altijd wel twee mensen met dezelfde verjaardag in een schoolklas zitten terwijl je intuïtief (30-1)/365 zou verwachten en ik had mijn punt duidelijk gemaakt :-)

[P.S. De experts bij de rechtszaak tegen Lucia de B. hadden trouwens ook geen kaas gegeten van de verjaardagsparadox zoals dat heet, wat kort geleden tot verontwaardiging van vele statistici in Nederland leidde]

@Joan, als je niet verkracht wil worden op straat, zul je toch echt een zelfverdedigingscursus moeten gaan doen. Meer precies, ik vind al sinds mijn jeugd dat zelfverdedigingscursussen voor vrouwen verplicht moeten worden op school. Je kunt niet gaat zitten wachten tot het eerste slachtoffer verkracht wordt en dan de computer bij de politie opstarten om te zoeken naar een DNA match die er misschien niet is. “Nee u bent niet verkracht mevrouw, de persoon die u zoekt zit niet in onze database en wij hebben de gegevens van iedereen hier in Nederland”

@Tarannan, je kan uit een DNA profiel niet opmaken welke zieke genen daar wel of niet in zitten. Het duurde al jaren om het genoom van één mens uit te pluizen :-) Ik hoop dat dat je een beetje gerust stelt.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 24, 2008 @ 01:44

Wauw! Kunnen we eindelijk veilig boodschappen doen!

Maar even serieus, als iedereen maar je vingerafdruk gaat zitten opslaan dan wordt die ook makkelijker misbruikt door kwaadwillenden.

De overheid (en AH) zouden dit soort informatie niet moeten WILLEN opslaan want dit soort databases met persoonlijke informatie (die ook nog eens dient als een soort wachtwoord naar je rekening hier) zijn een nachtmerrie om goed te beveiligen. Om over de gevolgen van false positives maar te zwijgen. (geen welpies)

Toch ben ik blij dat AH dit doet. Dit in verband met de verplichte vingerafdruk op je paspoort vanaf 28 juni 2009:
http://www.paspoortinformatie.nl/content.jsp?objectid=4649#Wanneer_worden_de_vingerafdrukken_ingevoerd?

Nu is dat wel encrypted op je paspoort (hopelijk beter als op die vermaledijde Mifare chip die nog steeds niet helemaal van tafel is), maar iedere douane beambte heeft dus toegang tot een apparaat waar die geheime sleutel in zit. Met andere woorden, dat hou je met de grootste wil van de wereld niet geheim!

Zo kan de vakkenvuller op de hoek van de straat straks als het tegenzit ook een printje uitdraaien van je vingerafdruk en deze misschien wel namaken en er met je welpies vandoor gaan…

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 18, 2008 @ 01:37

Zwarte kousen

En je vraagt het aan mij, Ineke?

Radio Bergeijk (tv serie) zit een beetje op de rand van het onsmakelijke en voorbij het goede fatsoen. Ik zou het niet anders willen!

Terug in de tijd had je ook een pedofiel in het radio programma Ronflonflon (Jaap Knasterhuis). Dat vond ik toen geweldig! Ik denk helaas dat zoiets nu niet meer kan, maar wat heb ik er om gelachen als hij weer in de bosjes rond het schoolplein bezig was met zijn onverstaanbare gemompel.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 26, 2008 @ 16:07

Ik kan niet voor alle vrouwen spreken Ineke, maar mijn vriendin vindt Radio Bergeijk erg leuk. Vooral die met al die kindertekeningen die verscheurt worden omdat ze verkeerd ingekleurd waren door kinderen :-) Of die in dat bejaarden tehuis waar de bejaarden iets voor de lokale omroep op een bandrecorder op willen nemen, wat gigantisch uit de hand loopt. Kan niet wachten tot het volgende seizoen op de buis komt!

Maar je moet niets Ineke. Je kunt ook eigen huis en tuin gaan kijken als je dat leuker vindt.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 26, 2008 @ 16:06

Je doet mij denken aan een aflevering van Radio Bergeijk JuZo.
http://www.youtube.com/watch?v=r88ApBzhSgY

“Ik gun een vrouw een kind”, lol

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 24, 2008 @ 16:06

@Leny

Aanvullend op wat ik eerder schreef vind ik het een raar verhaal dat een medicijn je DNA verandert. Maar als je het echt wil weten kan ik het mijn zusje vragen, die heeft een master in biochemie dus die weet wat RNA is en doet :-)

Met mijn middelbare schoolkennis zou ik zeggen dat je DNA lekker veilig in zijn cel zit en dat daar niet veel van buitenaf bij kan komen. Hoever de wetenschap is met gen-therapie weet ik niet maar daar komt meer bij kijken als een lichaamseigen hormoon naar mijn gevoel.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 12, 2008 @ 16:00

@Leny

Volgens mijn google skills is BRCA1 pas in 1994 ontdekt en BRCA2 in 1995. Je kunt dus niet zeggen dat de vrouwen in het door jouw aangehaalde onderzoek het gen niet hadden voor 1940-1975 en na medicijn gebruik wel. Het kan net zo goed door iets anders komen (bijvoorbeeld door de uitvinding van televisie).

Je kunt hooguit zeggen dat ‘90%’ van de gebruikers van de medicijnen in het verleden (en hun kinderen) nu dragers van het BRCA gen zijn en niet gebruikers van deze medicatie ‘99%’ BRCA vrij zijn. Maar dat is niet wat je hier suggereert.

Als het trouwens een placebo was voor vrouwen met ongeneselijke borstkanker dan kreeg je nog de uitkomsten die je probeert te verdedigen. Dat is geen wetenschap maar pure sensatie.

hth

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 11, 2008 @ 15:59

Ik kan niet voor de CU spreken, maar ik vermoed dat dit standpunt meer in de anti-abortushoek moet worden gezocht.

Monty Python heeft daar een leuk liedje over:
Every sperm is sacred.
Every sperm is great.
If a sperm is wasted,
God gets quite irate.

Wees blij dat je niet in Amerika woont, daar is het nog veeeel erger!! De CU schoppen we er gewoon weer uit bij de volgende verkiezingen en dan wordt alles weer normaal. Het CDA wou niet eens met de CU regeren, maar GL wilde niet samen met PvdA en CDA iirc.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 06, 2008 @ 15:56

Andrew Morton over Tom Cruise

Aan dit citaat uit Mattheüs 6 gaan de volgende zinnen vooraf:

“U kunt niet voor twee heren tegelijk werken. Want u krijgt een hekel aan de een en gaat van de ander houden of omgekeerd. Zo kunt u ook niet God dienen en tegelijk uw hart op het geld zetten. Ik geef u deze raad: Maak u geen zorgen over eten, drinken en kleren ….”.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 03, 2008 @ 01:01

Ik heb gisteren wel met mijn vriendin naar de club van 100 gekeken. Kwam voor mij vooral neer op dat je staatsloten moest gaan kopen om geluk in je leven te vinden.

Ik vind de Secret een foute bedoeling. Aan mijn vriendin legde ik het als volgt uit:
– God geeft je niet wat je wilt, maar wat je nodig hebt.
– De duivel geeft je wel wat je wilt maar dan ben je wel voor goed je ziel kwijt.

Voor mij houdt de Secret zich meer met het laatste bezig. Ben ook niet van plan mij er verder in te gaan verdiepen door het te gaan lezen ofzo.

Bovendien is het idee niet nieuw. Ik heb het al gelezen in een boek van Scott Adams. (The Dilbert Future (1997), Appendix A, Affirmations Technique). En hij zegt dat hij het ook gejat heeft :-/ Waarschijnlijk van een Boedist ofzo.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 03, 2008 @ 01:01

TomTom Cruise: “Bij de volgende planeet, rechtsaf!”

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 01, 2008 @ 01:00

Blijf in burka

Ja natuurlijk JuZo. Jij weet van iedereen hier het beste hoe het hoort. Daarom verdwijnen sommige van je bijdragen ook in /dev/null dankzij Karin Spaink!

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 31, 2008 @ 00:30

@JuZo

Je vind het misschien kwalijk dat ik dat toevoeg, maar zo werkt het met eerwraak. De eer van de hele familie staat op het spel en de zwakkere mannen uit de familie mogen het vuile werk doen.

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 31, 2008 @ 00:30

@JuZo

“De sociale controle is het sterkste mechanisme dat er is. Iemand die -niet- aan eerwraak doet wordt een dropout. Outcast. Hem of haar lukt niets meer”

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 31, 2008 @ 00:29

Geweld is altijd een teken van zwakte. Een moment waar praten en goed nadenken stopt. Geweld zou toevertrouwd moeten worden aan slechts zij die er voor opgeleid zijn. Het leger en de politie. En goed in procedures moeten worden vastgelegd zodat misbruik altijd kan worden bestraft.

Daarbij moet ik zeggen dat opsluiten ook geweld is. Vooral eenzame opsluiting. Of iemand eten en drinken onthouden. Of iemand op je werk of je buren pesten. Een reactie is dan begrijpelijk. Maar moet altijd bestraft worden door de daarvoor ingestelde instanties. Idealiter.

Wel een eyeopener voor me Karin. Ik ging gewoon mee in dat verhaal van eerwraak en dat het louter import uit een andere cultuur was. Eigenlijk maakt de reden van het gebruik van geweld niet uit. Je moet er gewoon voor bestraft worden en maar hopen dat het het waard was. Als je geliefde of kind gemolesteerd wordt kijk je ook niet lijdzaam toe. Dan is het de straf die je daarna krijgt opgelegd helemaal waard.

Oorlogen zijn om minder begonnen.

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 30, 2008 @ 00:29

Even slecht is ook gelijk

@Joan

Helemaal mee eens! Maar wel graag zelfstandig en niet in een instelling want ik ben twee keer depressief geweest. Eerst toen de diagnose schizotiep werd gesteld en ik voor het eerst een recept mee kreeg. En de tweede keer in een beschermde woonvorm waar het leven bestond uit koken, boodschappen doen en wc’s schoonmaken voor acht man.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 10, 2008 @ 00:14

@Joan

Dank voor je uitleg.

Ik denk dat mens zijn iets is wat je samen doet. Wat helaas vaak de realiteit is, is dat mensen met psychische ziektes door hun omgeving uitgekotst worden. Zelfs van familie weet je niet zeker of ze bij je blijven (bij mij gelukkig voor het grootste deel wel). Zo heb ik twee van de mensen waar ik het meest om gaf in mijn jeugd verloren zonder dat me precies duidelijk is waarom. Ze doen gewoon alsof ik er niet ben.

Gelukkig heb ik er ook weer nieuwe vrienden bij. Waarvan twee door mijn opname. Helaas is een van hen al weer dood en is mij nog steeds niet helemaal duidelijk of dat een natuurlijke dood was als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zal dat ook wel nooit weten maar vandaag heb ik weer erg veel aan hem gedacht (positieve dingen).

Veel chronisch depressieven, schizofrenen, borderliners, manisch-depressieven e.d. pleegt ooit in hun leven zelfmoord. En je ziet bij de vrienden, als je die hebt, vanzelf wat werkt en wat niet. Zulke mensen hebben extra steun nodig. Al dan niet persoonlijk of in vorm van een levenslange uitkering.

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 08, 2008 @ 00:14

Ik zal je even zeggen wat ik geleerd heb in een cursus. Als je één keer een psychose hebt gehad kan het daarbij blijven en kan je zelfs een leven zonder medicijnen krijgen!

Voor mij (en vele andere chronisch zieke schizofrenen) geldt dat stress psychoses veroorzaakt en dat je hersenen elke keer dat dat gebeurt een klap krijgen die ze nooit meer helemaal te boven komen. Je wordt dus steeds slechter (dus flinke kosten voor de AWBZ). Dus als jij een beroepsgroep weet zonder stress dan hou ik mij warm aanbevolen. Politicus is inderdaad misschien wel wat ;-)

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 04, 2008 @ 00:14

@Joan

Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar jonge arbeidsongeschikten worden ook oud. De enige manier waarop ik uit de WAJONG kom is door een herkeuring of als ik 65 wordt (net wat het eerst gebeurt).

Er wordt steeds meer gekeken naar wat je ~kan~. Niet naar wat je niet kan. Nu is het gebleken in het verleden dat ik heel goed psychotisch kan worden. Hierbij zoek ik dan ook een werkgever die een psychotische WAJONG-er kan gebruiken :-) Veel stress, slechte arbeidsomstandigheden en een hoge werkdruk geen bezwaar!

» Posted By Thomas J. Boschloo On June 02, 2008 @ 00:14

Ik word een beetje moe van al die herkeuringen en weer aan het werk moeten. Het doet mijn psychische gezondheid geen goed al die twijfel en onzekerheid. Het moet maar een keertje afgelopen zijn in Den Haag. Ik wil gewoon zonder zorgen oud worden met mijn ziekte. Kunnen ze niet even een kabinetsperiode stoppen met het morren aan mijn sociale zekerheid?

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 30, 2008 @ 00:13

@susan

Gedeeltelijk arbeidsongeschikten _willen_ werken. Je moet ze alleen _dwingen_. Dat is wat ik Donner hoor zeggen iig.

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 29, 2008 @ 00:13

Ik ben dik tevreden met mijn WAJONG van 75%.

Een auto, alcohol- of rookverslaving kan je er niet bij hebben maar ik heb ongeveer even veel uitgaven als uitkering per maand en hoef niet te beknibbelen. Nu woon ik wel in een goedkope gemeente, maar ik heb niets te klagen.

Dat ik niet ga werken staat voor mij wel vast. Dit is geen luiheid maar puur zelfbehoud. Een full time studie leidde tot mijn eerste psychose en ik vond de studie niet eens onprettig.

En anders, met 70% red ik het ook nog wel denk ik. Armoede is voor mij beter als de isoleer. Het zijn meer de nog zwakkeren die onder het sociale beleid van Donner lijden.

» Posted By Thomas J. Boschloo On May 28, 2008 @ 00:12

«« Back To Stats Page