Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Tartarus

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Zelfmoord II

@ CiNNeR 193

Jij zei: “Het komt op mij over alsof je eigenlijk ook niet ‘geholpen’ wilt worden door je therapeut maar je vol weerstand daarheen gaat”.

Als ik dit zo lees lijkt de “schuld” nu bij Newana te liggen; ik geloof niet dat dit jouw bedoeling is…

Ik denk het volgende:

Newana is gewoon een betalende klant.

Een klant mag verwachten dat hij een deskundige psychotherapeut krijgt die soepel en adequaat weet om te gaan met “moeilijke, vervelende, weerstand gevende en lastige” vragen en/of gedrag en die progressie weet te boeken.

Bereikt een therapeut geen resultaat, dan dient de therapeut de klant gewoon te verwijzen naar een collega.

» Posted By Tartarus On August 03, 2009 @ 13:53

Terughoudendheid

Deze post even door Marjo uit de “mottenballen” gehaald

Spaink zei:

“Er zijn zat landen waar patiënten zelden morfine krijgen, onder gebruikmaking van het wrede en idiote argument dat het verslavend is. Who cares, als je toch op korte termijn dood gaat?”.

Vergeet Nederland ook niet!

Ook hier schrijven artsen veel te weinig Morfine voor bij terminale patiënten die ondraaglijke pijn hebben; al dan niet “geholpen” door de patiënten zelf!, die bang zijn om verslaafd te raken…

Een Franse chirurg zei eens lachend: Euthanasie!?, nee hoor, zelden!
Bij ons sterven mensen doordat het lichaam het begeeft (onder invloed van de Morfine).

» Posted By Tartarus On August 10, 2010 @ 21:52

Technologische dromen

Off Topic

@ LadyDaan

En deze…

http://www.news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.html

» Posted By Tartarus On February 22, 2010 @ 14:57

Off Topic

@ LadyDaan

Heeft u dit al gelezen…

http://www.harvardscience.harvard.edu/medicine-health/articles/studies-find-milk-consumption-use-hrt-and-pregnancy-may-influence-hormone-l

» Posted By Tartarus On February 22, 2010 @ 14:56

Middenoor

Dank je voor het antwoord!

Ben nog geen kinderen tegengekomen met chronische oorklachten waarbij niet in de omgeving werd gerookt…

Roken sloopt veel meer dan wordt gedacht…

» Posted By Tartarus On August 19, 2010 @ 11:43

Thian, post 23 zei:

“Heb als kind heel vaak midden oorontstekingen gehad”.

Ben benieuwd of er toen in jouw omgeving werd gerookt?

Groetjes

» Posted By Tartarus On August 19, 2010 @ 05:40

Elmo heeft er wel oren naar! Ik ook! :)

Ja, gezien de pijnlijkheid is b.v. een kortstondig gebruik van Tramadol of zelfs iets zwaarders gewoon op zijn plaats!

Weer een “bewijs” dat in Nederland onnodig pijn wordt geleden…

Met veel kwaaltjes kun je zelf eerst wat proberen; met oorpijn/oorontsteking nooit!

Als oorpijn erger wordt en na 1 a 2 dagen niet (veel) minder wordt, zo snel mogelijk naar een (huis)arts gaan voor een diagnose.

Het doorlaten prikken, of nog erger dat het trommelvlies vanzelf scheurt altijd proberen te voorkomen (bijtijds naar een arts gaan), want in de meeste gevallen levert dit gehoorbeschadiging op…

En over antibiotica; de kuur altijd geheel afmaken, ook al ben je weer beter. (Dit voorkomt resistentie).

» Posted By Tartarus On August 19, 2010 @ 05:38

Het borstkankerlegioen

Vingerspitzengefuhl…

http://www.kimbols.be/artikels/medisch/borstkanker_opsporen2.php

» Posted By Tartarus On March 12, 2010 @ 15:08

@ Wim van Bodegom,

U zei:

“Het is inderdaad op zijn zachtst gezegd merkwaardig, dat zelfonderzoek wordt ontraden door WKF en BVN”.

Er is nog veel meer “merkwaardig”… zoals het aanmoedigen van het drinken van melk door volwassen mensen…

http://www.news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.html

http://www.cancerhelp.org.uk/about-cancer/cancer-questions/can-the-hormones-in-milk-affect-breast-cancer

Of het verbranden van herbruikbaar afval…

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/dioxine-verstoort-groei-kinderen/?ns_service=mail&ns_robot=partner-webpower&ns_mail_uid=133824&ns_mail_job=9215&ns_campaign=Kassa%20Consumenten&category=kassa&po_source=email&ns_source=email&ns_mchannel=nieuws_informatie&ns_linkname=dioxine&ns_webdir=kassa&thema=consument

http://zembla.vara.nl/index.php?id=1975&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=14457

» Posted By Tartarus On March 11, 2010 @ 18:03

Vaccinatie

Ai..

verandert! = natuurlijk veranderd

» Posted By Tartarus On August 29, 2009 @ 14:15

Gepubliceerd in Lover, december 2008

Citaat:

“Ten tweede zijn de vaccins die nu voorhanden zijn, apert te kort getest: slechts vier jaar. Zeker bij een kankersoort die zich zo langzaam ontwikkelt is dat bizar: baarmoederhalskanker doet er tien tot vijftien jaar over om te rijpen”.

En:

“Niemand heeft nog enig idee wat deze vaccins op lange termijn doen, noch wat het betekent als je zo vroeg en zo lang vaccineert”.

Beiden bovenstaande gepresenteerde “feiten” zijn wetenschappelijk onjuist en gevaarlijk suggestief.

Als je tegen vaccinatie in het algemeen bent, geef dit dan ook eerlijk aan.

Bangmakerij van zowel fabrikanten als tegenstanders van vaccinatie is nooit in het belang van de patiënt

» Posted By Tartarus On August 29, 2009 @ 14:14

@ 17 Lenny

Hey Lenny

Nog een schadelijke suggestieve uitspraak die wetenschappelijk onweerlegbaar bewezen onjuist is:

“Van bacteriën weten we dat ze natuurlijk zijn en altijd hebben bestaan”.

Wat wordt hier mee bedoeld?!

“Ze veranderen niet maar worden hooguit resistent tegen antibiotica”.

Om (deels) resistent te worden tegen antibiotica moeten er zelfs genetische veranderingen plaatsvinden binnen de bacterie; deze bacterie is dan wezenlijk verandert!

» Posted By Tartarus On August 29, 2009 @ 14:14

De ballen in de kerstboom

Ja, als je de 100 bent gepasseerd en “beneden” is alles verschrompeld heb je alleen nog je gedachten.

“Permanente schade aanrichten wegens een fantasie erg onverstandig”.

Jezuz, Maurice!,

Je wilt toch niet dat dit zich voortplant!?

BTW

De praktische reden is er al: Overbevolking!

» Posted By Tartarus On November 02, 2010 @ 21:10

Inderdaad geen Troll, maar een geile Troll

Maurice, sommige berichten lijken geschreven te zijn door de ranzige broer van Jozo.

» Posted By Tartarus On November 02, 2010 @ 19:53

Strafbaar? Ach een paar dagen een park aanharken zorgt altijd voor frisse en nieuwe inzichten!

Deze link hoort er trouwens ook nog bij:

http://www.ipprospective.com/wp-content/uploads/2009/01/troll-web.jpg

» Posted By Tartarus On November 02, 2010 @ 14:45

Vreemdelingen in de achtertuin

@ Thomas

Geintje?!

Blijkbaar kwam het niet zo bij Spaink aan… Kom aan haar katten en…

Spaink wiste (tot ongenoegen van mij) in het verleden (overbodige/Off Topic) reacties; van mij had zij deze (infantiele) reacties mogen wissen.

Spaink denkt daar (nu) blijkbaar anders over… (Jezuzzz, dat is toch niet mijn schuld). :))

Persoonlijke gegevens?! Ik heb een andere mening.

Live.nl is gratis e-mailadres.

Als je een “vast” e-mailadres publiceert, ga je naar mijn mening (veel) te ver.

» Posted By Tartarus On January 23, 2010 @ 23:57

Zwaagwesteinde… en omgeving… Ik zou me ook doodvervelen…

» Posted By Tartarus On January 23, 2010 @ 11:48

@ Spaink

Een jaloerse Siamese tweeling kat?

Dit is ook leuk!

http://en.utrace.de/ip-address/62.131.113.37

» Posted By Tartarus On January 23, 2010 @ 11:39

Privacy, stalkers en ander vals spul

P.S.

Met, jawel Amerikaans psychologisch onderzoek, zijn (vrij eenvoudige) methoden ontwikkeld waardoor stalken kan worden tegengegaan/worden voorkomen.

» Posted By Tartarus On April 24, 2010 @ 08:24

Mevrouw Spaink…

Wat doet u nou?

Hap, hap… Snappie?

Don’t feed the trolls… never!

Voor als de leesbril even zoek is:

http://img.photobucket.com/albums/v394/legbamel/Dont_feed_the_troll.jpg

» Posted By Tartarus On April 24, 2010 @ 08:19

Landmark: Letter to the Editor

@ Tess

Jij zei:

“Maar goed jij wil gelijk hebben en dat krijg je niet van mij”.

Jammer dat jij dit denkt…

Ik wil slechts jouw (onderbouwde) mening horen…

Jij zei: “Als de reclame je niet aanstaat kun je wegzappen. Dat kun je ook met landmark doen”.

Dat wordt wat moeilijk als je door je “vrienden” thuis wordt gevraagd om mee te doen aan een cursus.

Jij zei verder:

“Moet je maar eens kijken wat de politie doet met een moordenaar die een bekentenis moet af te leggen”.

Ja, en hoe succesvol is dat?

Geregeld leidt dit tot gerechtelijke dwaling en (uiteindelijke) vrijspraak!; Zie b.v. Puttense moordzaak en Schiedamse parkmoord…

Een goede ondervrager heeft helemaal geen dwang nodig…

» Posted By Tartarus On January 02, 2010 @ 23:22

@ Tess,

Jij zei:

“Nou ik denk daar iets genuanceerder over. Duurzame produkten en biologisch geproduceerde produkten verkopen helemaal niet goed. Daarentegen verkopen bijvoorbeeld vleesprodukten boordevol hormonen en groenten bespoten met pesticiden heeeeel erg goed!”.

Jij “vergeet” te vertellen dat biologische producten duurder zijn en dat bepaalt (vaak) de keus.

Ik weet bijna zeker dat als o.a. de prijs en kwaliteit hetzelfde is, men zal kiezen voor biologische producten: een “goed” product heeft ook een concurrerende prijs kwaliteitsverhouding.

» Posted By Tartarus On January 02, 2010 @ 23:09

Hey Tess,

Jij zei: ” Ik geloof niet dat als je groepsdruk uitoefent je automatisch dubieus moet zijn.

Dat heb ik ook niet gezegd.

De vraag is waarom je als organisatie een dergelijk (grof) marketingmiddel wenst te gebruiken…

Misschien omdat je mensen (subtiel) wilt dwingen…; omdat zij anders jouw product niet willen kopen…?

Een goede en bekwame reclamemaker weet dat je mensen niet moet dwingen, maar moet verleiden…

Jij zei:

“Het is een ‘agressieve’ manier van werven. Ja, daar kan ik ook niets mee”.

Nou, daar kan ik wel wat mee!

Ik wens niet agressief benaderd te worden:

Immers, niemand heeft namelijk het recht om een ander onder druk te zetten!

Groet,

» Posted By Tartarus On January 02, 2010 @ 22:59

@ Tess

Jij zei:

“Veel sites, waaronder ook Tessonome hebben in hun reglement staan dat reacties verwijderd worden die als beledigend worden ervaren dan wel anoniem zijn. Ik heb het alvast gezegd, dan kun je je de moeite sparen en voor mij scheelt het weer wat knopjes indrukken”.

Wat is naar jouw mening beledigend en wat is anoniem?

Ik krijg door deze zin het idee dat een (enigszins) andere mening op jouw site niet op prijs wordt gesteld… ?

Groet,

» Posted By Tartarus On January 02, 2010 @ 22:33

Hey Tess,

Had nog een vraag:

Het is natuurlijk heel makkelijk om Landmark te gaan afkraken; maar als het het waarde heeft (gehad) voor jou is dit veel te kort door de bocht!

Waar ik wel moeite mee heb, is dat Landmark blijkbaar groepsdruk inzet als marketingtool…
Dit doen vaak alleen organisaties die dubieus of zelfs malafide zijn…

Een goed product verkoopt zichzelf; daar is groepsdruk helemaal niet voor nodig.

Waarom neem jij geen duidelijke afstand van deze “verkoop-methode”?

Groet,

» Posted By Tartarus On January 02, 2010 @ 22:24

@ Tess

Hey Tess,

Jij zei:

“Mochten jullie op Tessonome komen, anoniem om te spuien word je meteen verwijderd”.

Erg zwak om reacties van andere mensen te verwijderen als deze niet “onfatsoenlijk” zijn!

Censuur is heb begin van het einde… Er is altijd wel iemand te vinden die JOUW argumenten wil wissen.

Een heel duidelijk teken van zwakte als je geen verbaal gereedschap hebt om hiertegen adequaat te kunnen optreden!

Spuug regelmatig -onze Grote Leider- Spaink ook flink op haar vestje als zij weer eens wil (gaan) wissen… :))

Omgaan met kritiek; al dan niet terecht, geeft een beeld van beschaafdheid en ontwikkeling…

» Posted By Tartarus On January 02, 2010 @ 21:53

Het totalitaire universum van Louise L. Hay

@ Maurice,

Ben met je eens dat langs een weg wonen vaak uit noodzaak is; toch kun je dan ook maatregelen nemen om blootstelling aan schadelijke stoffen te minimaliseren.

Tja, iets wegdenken… Is het wel “wegdenken” of is het de feiten niet onder ogen willen zien?!

Louise L. Hay en haar volgelingen zijn -tot nu toe- meester in het wazig houden van hoeveel invloed je precies hebt en welke bevindingen empirisch en/of wetenschappelijk kunnen worden verklaard.

Post 111 van Amber laat dit o.a. zien:

Citaat: “Wat zij noemt is wel mogelijk Maurice. Ze heeft alleen niet alle details prijsgegeven”.

» Posted By Tartarus On February 14, 2011 @ 16:40

@ Pietie ≡ 14 Feb 2011 ≡ 10:19

Jij zei:

“De oorzaak (en het gevolg) van ziekte, is het leven zelf!”.

De oorzaak zoeken (zonder schuldvraag!) van een ziekte is constructief en kan preventief werken.

Als een schuldgevoel transformeert in een gedragsverandering heeft het wel enige zin.

» Posted By Tartarus On February 14, 2011 @ 12:37

@ HenK ≡ 14 Feb 2011 ≡ 06:41

Jij zei:

“Helaas is lang niet alles wetenschappelijk verklaarbaar en helaas zullen veel mensen, waaronder ikzelf, het moeten doen met symptoombestrijding”.

Hey HenK,

Ben ik deels met je eens.

Het probleem in Nederland is, dat Nederlandse wetenschappers en/of doktoren het net altijd weer even iets beter weten, zich soms weinig aantrekken van nieuwe wetenschappelijk verantwoorde behandelmethoden en/of nieuwe wetenschappelijke inzichten.

Dan komt ook nog het echte Nederlandse: Penny wise, pound foolish:

Hierdoor worden (nog steeds) ongehoorde risico’s genomen met de gezondheid van de gemiddelde Nederlander…
Blijkbaar maakt het de gemiddelde Nederlander helemaal niets uit, want er vindt tot op heden nauwelijks een gedragsverandering plaats.

Groet, T

P.S.

Die symptoombestrijding heeft te maken met jouw Reuma?

» Posted By Tartarus On February 14, 2011 @ 09:00

Hey Janus,

Jij zei:

“Niet door symptoombestrijding, maar in eerste instantie als weg tot bewustwording van de oorzaak, want pas dan kan je in feite pas aan werkelijke genezing beginnen”.

En dat is precies wat veel mensen niet willen weten…

Wij roken, drinken en vernietigen ons leefmilieu zonder hier veel verder over na te denken en bagatelliseren vervolgens steevast en hardnekkig de invloed op onze gezondheid.
Als er dan uiteindelijk een ziekte ontstaat, gaan wij vervolgens helaas vaak pech de schuld geven…

Groet, T

P.S.

Ik zoek nooit naar de schuldvraag!; slechts naar een (wetenschappelijke) verklaring.

» Posted By Tartarus On February 14, 2011 @ 05:44

«« Back To Stats Page