Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Tartarus

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Zandkastelen

@ Mariska post 149

De bal ligt nu bij links…

Die mafkees die de zwerver in de gracht gooide heeft zich gemeld op het politiebureau; net zoals de zwerver die aangifte heeft gedaan.

Krijgt de mafkees een werkstraf, dan zien we hem over een paar jaar terug met een poging tot doodslag op zijn naam…

Mensen vertonen ALLEEN gedrag omdat het KAN…

» Posted By Tartarus On June 17, 2010 @ 16:26

@ o.a. Thian

Wat Mariska schreef in post 110 is PRECIES de kern!

De maatschappij bepaalt onder invloed van snel veranderende (waanzinnige) eisen (de nieuw uitgevonden marktwerking) wat opeens gek en wat opeens normaal zou zijn.

Wat jij ook al zijn; er zijn bijna geen briljante geesten te vinden die niet iets “mankeerde”.
Om briljant te zijn moet je ook een zekere mate van “gestoordheid” hebben. Zonder deze “gestoordheid” zouden wij nog met z’n allen in een grot wonen.

Het is o.a. aan de maatschappij om deze “gestoorde” mensen ook “binnenboord te houden”.

De mate van beschaving van een maatschappij kun je aflezen aan hoe er met de “zwakste” leden van deze maatschappij wordt omgesprongen…

Iets wat sommige mensen totaal zijn “vergeten”.

» Posted By Tartarus On June 16, 2010 @ 14:02

Sorry,

Mijn vingers typen maar mijn hoofd zegt nee…

Bij ongefundeerd rechts (en links) gebral krijg ik altijd deze neiging:

http://home.filternet.nl/~kjv/hoogervorst.jpg

Tijd voor een handje Diazepam… Shit ook uit het pakket…

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 15:04

door = doorn

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 14:21

Ik zal mijn uiterste best doen, Karin…

Ik kan natuurlijk wel allerlei dramatische persoonlijke excuses verzinnen waarom ik zo naar, gemeen en akelig reageer…

De waarheid is simpel; Ik ben een naar, gemeen en akelig beestje en reageer akelig op akelige mensen…

Joan is (even) weg en verkondig geen rechtse propaganda meer, dus ik heb nu geen enkele reden om naar, gemeen en akelig te doen.

Mocht mijn posts jou een door in het oog zijn: Gewoon wissen!

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 14:21

bepaald = bepaalt

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 10:07

Goedemorgen Thian,

Joan spreekt zich niet uit, maar uit de venijnige toon in haar berichten valt duidelijk op te maken dat zij VVD stemt, c.q. het Liberale gedachtegoed een zeer warm hart toedraagt.
Het (ongenuanceerd) oordelen over EN veroordelen van medemensen hoort hier standaard bij.

Ik ben wel “blij” dat Joan dit doet, want zij zal ZICHZELF hier erg streng mee straffen…

VVD’ers maken KEIHARD de afweging om de zwakkere en zieken in de maatschappij (verder) de goot in te trappen.

Ik zie Joan als mens, helaas ziet Joan andere mensen -die niet kunnen werken- niet als mens maar als (over)last voor de samenleving…

Of Joan een beetje “de weg kwijt is” ?

Geen idee; Joan zal dit ZEKER zelf niet zo zien en de meerderheid bepaald nog altijd wat een afwijking is of niet. Als ik de minderheid vorm, dan ben ik knettergek :)

Ik heb geen oordeel over Joan; ik wil WEL weten of zij werkelijk beseft wat haar keus zal betekenen voor andere (zwakkere) mensen!
Als Joan hier niet over nadenkt kan ik het nooit laten om Joan WEL te laten “meedelen” in de nare en mensonterende consequenties van haar (kies)gedrag.

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 10:05

@ Thian,

Het merendeel van de VVD’ers gelooft heilig in hun (OERDOMME) eigen gelijk; ALS je maar genoeg wilt dan lukt het vanzelf wel.

Een VVD’er vind altijd werk en is nooit werkloos.

Joan is daar een “mooi” voorbeeld van… ZIJ heeft ook problemen, maar gaat WEL naar haar werk…

VVD’ers geloven HEILIG en ALTIJD in het Liberale gedachtegoed en dat is o.a.:

De marktwerking is perfect!

Wie niet werkt zal ook NIET eten!

Ieder voor zich en God voor ons allen!

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 09:12

minder = meer

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 08:37

Ja!, Joan wordt hartelijk bedankt!

In post 118 zegt zij, tussen de “verontschuldigen” door:

“Dan krijg je toch als werkende persoon, niets menselijks is mij vreemd, wel een zo’n reactie van dat zit allemaal maar lekker naar hun navel te staren op mijn kosten, terwijl ik mezelf maar weer bij elkaar moet zien te grabbelen om 6.45 als de wekker afgaat om aan het werk te gaan”.

De geniepige, hitsigere rechtse retoriek sijpelt er weer doorheen!

Ik vertaal even:

Joan bedoelt gewoon:

Die vuile smerige luie uitkeringstrekkers, die in hun nest liggen terwijl ze gewoon kunnen werken!; net doen alsof zij een beetje (psychisch) ziek zijn, slapjanussen.
G.V.D. aan het werk en HARD! Van hard werken is nooit iemand dood gegaan. Hard werken, dan word je vanzelf weer beter!

Ja, dit is NU PRECIES wat het merendeel van de VVD’ers denkt!

Echte oplossingen?! Nee, de VVD’er wil graag simpele oplossingen horen! KIJK naar Amerika! Daar is ook geen sociaal vangnet!

Beste Joan,

Ik begrijp dat jij van mij helemaal NIETS zult aannemen.

Ik heb wel 1 vraag aan u!

Wat moeten wij doen met mensen die niet kunnen werken/geen werk vinden en nu een minimale Bijstandsuitkering krijgen?
(Je moet psychisch iets mankeren als je “genoegen” neemt met dit geldbedrag, waar je volgens het CBS ONMOGELIJK van rond KUNT komen).

Uitkering afpakken? En dan?

In Amerika lossen zij dit perfect op!!! 3 Strikes and you’re OUT! Enkeltje gevangenis.

BEDENK wel Joan, dan 1 gevangene de Amerikaanse maatschappij 45.000 dollar per jaar kost!!!
Dat is heel wat minder dan die 870 euro! die een Bijstandstrekker in Nederland krijgt.

Joan vergeet ALTIJD WEER WAAROM de Bijstand in het leven is geroepen; net zoals alle andere VVD’ers.

Blijkbaar heeft Joan mijn post nummer 64 nog steeds niet gelezen…

» Posted By Tartarus On June 15, 2010 @ 08:34

Maurice ≡ 12 Jun 2010 ≡ 9:44 am

@ Maurice 66:

Helaas zitten veel mensen te slapen en geloven de fabels van de leden van de raad van bestuur van de pensioenfondsen.

Kritische mensen worden geweerd en vragen worden niet beantwoord…

Zo is het mogelijk de mensen voor te liegen en ze af te schepen met een fooi als ze ooit de pensioen gerechtigde leeftijd zullen bereiken.

Je kunt het ook vergelijken met de nieuwe constatering dat zonne-energie opeens niet meer rendabel is…

Het merendeel van de bevolking is de leugens gaan geloven; niemand vraagt zich af waarom dit zo is.
Greenpace loopt zelfs voorop en is nu overtuigd dat dit werkelijk zo is.

(Met wetenschappelijk feiten is gewoon onweerlegbaar te bewijzen en bewezen! dat zonne-energie, zelfs op dit moment de meest rendabele vorm van energieopwekking is).

Men vergeet ook dat de smerigste en de meest corrupte oliemaatschappij van dit moment; B.P. consequent alle patenten voor o.a. zonne-energie die het kon kopen heeft opgekocht…
Nu zegt B.P. dat zonne-energie niet rendabel is… Wel eerst zo veel mogelijk patenten kopen en nu blijken die patenten weinig waard?!

Ondanks het “Olielek-schandaal” blijken wij het woord van B.P. nog steeds blind te geloven…

» Posted By Tartarus On June 12, 2010 @ 14:45

Post JPaul ≡ 12 Jun 2010 ≡ 5:51 am

JPaul zei:

“In Nederland is de levensverwachting van een vijfenzestigjarige (dames hebben gemiddeld langer respijt dan heren) de afgelopen halve eeuw toegenomen met 1,4 (zegge: één komma vier) jaar. Nu U weder”.

Ook omdat de zuigelingensterfte in Nederland af is genomen worden wij “ouder”, op papier althans.

Wat JPaul hierboven zegt (en b.v. ook Marcel van Dam in de Volkskrant) is tot nu toe door NIEMAND weerleg met feiten!

Men slikt de fabels dat er een enorm pensioengat zal zijn en de pensioenvoorziening op termijn niet meer betaal is…

» Posted By Tartarus On June 12, 2010 @ 09:38

Post JPaul ≡ 12 Jun 2010 ≡ 5:51 am

JPaul zei:

“Alle bijstandsRUKKERS vijftig piek per week extra: die worden meteen bij de bakker of de groenteboer, slager, kroegbaas om de hoek – ‘wie dem auch sei’ – besteed in plaats van naar een Zwitserse bankrekening of de Kaaimaneilanden gebracht. Kortom: direct in de locale “economie” geïnjecteerd”.

YES! Ware woorden!!!

Leg dit de gemiddelde middenstander maar uit, die consequent VVD stemt; het is onbegonnen werk.

Diezelfde middenstander VREET WEL van die bijstandsuitkering maar wil hem afschaffen…

Wat Joan vergeet is dat Nederland klein en dichtbevolkt is; wij leven letterlijk erg dicht op elkaar…

In Moskou is de scheiding van smerige losers en fantastische winners “goed geregeld”, men ziet elkaar hoogstens door het (gepantserde) autoraampje.

Ook in Amerika is deze scheiding aanwezig; de losers kunnen “lekker” rotten in de goot. (Ieder voor zich en God voor ons allen).

Immers er is genoeg ruimte om deze, vaak fysieke scheiding tussen rijk en arm perfect te handhaven… maar in Nederland NIET!

Die loser staat naast je in de supermarkt of hij kan zonder problemen je huis bereiken… want gated communities bestaan er nog nauwelijks. :)

Joan vergeet dat als je wanhopige mensen creëert er wanhopige acties zullen volgen…

Ik hoop dat Joan geld genoeg heeft voor een gated community, want na een paar jaar VVD, PVV en CDA zal zij dat heel hard nodig hebben.
Vergeet ook niet een beveiligde auto aan te schaffen.

Recht van de sterkste?!

Ik hoop dat Joan en alle VVD’ers precies weten wat dat EXACT inhoudt!

» Posted By Tartarus On June 12, 2010 @ 07:39

@ Marco, post 25

Geheel volgens verwachting.

Tijdens de Gemeenteraadsverkiezingen was het al heel helder en overduidelijk dat Geert Wilders ALLEEN geïnteresseerd was in de Tweede Kamerverkiezingen, vandaar alle acties om maar niet in de Gemeenteraad van Almere te hoeven plaatsnemen..

Als de PVV gaat “meeregeren” kunnen wij weer wat “LPF-toestanden” verwachten:

De alcoholist Hero Brinkman kon het een paar dagen geleden al niet meer laten om openlijk te rebelleren tegen zijn Führer, euh, ik bedoel de grote leider Geert Wilders.

» Posted By Tartarus On June 10, 2010 @ 13:16

@ Maurice

:))

Ja, gelukkig wel.

Hoewel, ik vond het altijd wel leuk hoe wereldvreemd Bakellende was…

Zonder oefening op een skateboard gaan “staan” of met trots zijn collectie miniatuurautootjes laten zien die hij in het torentje in een vitrine had opgesteld…

» Posted By Tartarus On June 10, 2010 @ 09:57

Zandkastelen… Zucht!

Sorry, Karin… (Populair zal ik nooit worden, ik weet het en accepteer dit).

Hieronder helaas weer een “mooie” zin…

“Maar hoe we omgaan met een wereld die door z’n reserves heen raakt”.

NIEMAND! komt met overtuigend bewijs of dit echt WEL zo is!

Men “vergeet” chronisch EN pathologisch nog niet ontgonnen, enorme oliereserves, gasvoorraden en steenkoolvoorraden om de consument de hoofdprijs te kunnen laten betalen…

Zonne-energie zou nu opeens niet meer rendabel zijn… terwijl er al zonnecellen zijn die een rendement hebben van meer dan 35%…

Er wordt de Nederlanders ook aangepraat dat “wij” een begrotingstekort hebben; het wordt als zoete koek geslikt, ondanks overtuigend BEWIJS van het tegendeel!

“Gelukkig” heeft Cohen het team van Wouter Bos gebruikt om “succesvol” campagne te voeren…

De kans is nu groot dat de VVD, PVV en het CDA en/of een andere rechtse partij Nederland keihard carte blanche zullen gaan “besturen”…

Er breken nu andere tijden aan: van “schone” kernenergie, “mooie” JSF-vliegtuigen en “zelfredzaamheid”…

Geen overbodige uitkeringen! Ga aan het werk! Geen werk? Tja, je eigen keus!

Bezuinigen?! Defensie moet groeien!, want wij willen toch niet de
onwinbare oorlog in Afghanistan verliezen…

Ziek?! Je betaalt je eigen medicijnen maar! De deur is immers al open gezet om het zorgpakket nu helemaal uit te kleden.

Wij verdienen het!!!

Door ons geloof in makkelijk weerlegbare fabels!

» Posted By Tartarus On June 10, 2010 @ 08:29

Nanotech

Maurice zei: 24 May 2010 ≡ 11:12 pm

“Tartarus, ik kom via RIVM en iets van de EU uit op dat het net begint te komen, in de praktijk dan, dat het meeste nog in studies vastzit – dat ook wat jij gevonden had?”.

Follow the money

Uit allerlei gegevens blijkt dat er wereldwijd elk jaar steeds meer geld wordt uitgegeven aan “nano-onderzoek” en dat het nano-onderzoek door steeds meer mensen wordt uitgevoerd.

Deze link is aardig om mee te beginnen.

http://www.nanowerk.com/spotlight/spotid=2100.php

» Posted By Tartarus On May 25, 2010 @ 13:53

Hey Karin,

Goed dat je even een misverstand voor het voetlicht brengt.

Jij hebt waarschijnlijk nog niet die link, genoemd in post 31 gelezen.

Daar wordt precies hetzelfde vermeld als wat Maurice zegt…

De innovatieve ideeën van Maurice in post 30 leken ver gezocht, maar zijn dat niet.

Maurice begreep wat ik bedoelde in post 31, want hij zei:

“Wel leuk om te zien dat m’n technische ideetjes kloppen, thx 4 the link :)”.

Algemeen:

Doordat wij, als consumenten nog niet veel merken van de ontwikkelingen op nano-gebied, betekent het niet dat er geen (grote) vooruitgang is.

Ik denk dat je de nano-techniek kunt vergelijken met de toen, top geheime nucleaire-techniek in de jaren 40:

Eerst zullen vooral militaire applicaties worden ontwikkeld en later zullen wij als burgers kennis maken met nano-techniek.

» Posted By Tartarus On May 25, 2010 @ 13:11

Spaink zei: op 25 May 2010 ≡ 1:19 am

“Tartarus, wil je iets minder geringschattend doen? Ook al zou je gelijk hebben, dan nog geeft het geen pas een ander een beetje te gaan uitlachen”.

(Voor Max doe ik alles; wat een schatje).

Ik iemand uitlachen?!

Wie heb ik uitgelachen?

» Posted By Tartarus On May 25, 2010 @ 09:21

Haha, die Maurice is slecht geïnformeerd.

Sciencefiction!

Of toch niet…?

Zie deze b.v. link:

http://www.twanetwerk.nl/default.ashx?DocumentId=3359

Let ook eens op de datum…

In die 6 jaar heeft men niet stilgezeten…

Google maar eens op: Nanomedicijnen

» Posted By Tartarus On May 24, 2010 @ 14:02

Ineke zei op ≡ 22 May 2010 ≡ 11:28 pm

“Ik geloof dat ik een volgende keer eerst nog maar eens achter een oor krab of zoiets voordat ik een reactie schrijf”.

De meeste mensen leren van vergissingen en wat is daar mis mee?

Volgens mij heeft niemand de waarheid in pacht…

Groet,

» Posted By Tartarus On May 23, 2010 @ 14:30

Spaink zei op: ≡ 22 May 2010 ≡ 10:56 pm

“Een nanochip is weer heel iets anders, die moet tzt worden ingezet tegen heel specifieke ziektes, en iedereen ermee implanteren is zowel idioot duur als volkomen zinloos”.

Nu nog wel, maar het is zeker niet uit te sluiten dat deze interessante en veelbelovende Nano-techniek zal worden gebruikt als kunstmatig bio-wapen…

(Op zich gunstig, want conventioneel oorlog voeren is nogal destructief voor onze planeet).

» Posted By Tartarus On May 23, 2010 @ 14:23

@ Ineke,

Ik schrik mij dood; iemand maakt excuses!

Over het boek verschillen we van mening…

Waar bestaat dat verschil uit?

Marcel Messing doet uitspraken maar ik heb weinig bewijzen gezien; ik sluit nooit iets uit maar wil wel hard bewijs zien.

» Posted By Tartarus On May 23, 2010 @ 14:08

Pandora

Off Topic

@ Reinoud

Mhh, misschien wel dichterbij dan wij weten of denken…

http://www.dcnemo.nl/nemoweetje_bekijk.php?weetje=7

» Posted By Tartarus On April 24, 2010 @ 21:23

Exit screening

Ach ja…

Wij drinken nog lekker een glaasje melk…

Wij bouwen nog een vuilverbrandingsoven…

En gaan vervolgens wel “zeuren” over kanker…

Mundus vult decipi, ergo decipiatur

» Posted By Tartarus On July 06, 2010 @ 01:10

Deksel van de doofpot

P.S.

Het tribale geleide Afghanistan is niet te helpen met politiemissies of grootschalig militair ingrijpen.

Voor uitleg: Zie de geschriften van o.a. Chinese generaal Sunzi

http://nl.wikisource.org/wiki/Sun_Zi_-_Militaire_strategie

» Posted By Tartarus On July 19, 2011 @ 05:42

Deksel van de doofpot…

Inderdaad, maar wat is eigenlijk het verschil tussen dit filmpje, afgezien dat deze mensen waren vastgebonden en ongewapend waren?!

Gelukkig komt er een politie-missie gesteund door de VVD en GroenLinks!

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/07/taliban_executeren_agenten_nsf.html

» Posted By Tartarus On July 19, 2011 @ 05:38

@ Maurice, (post 45)

Ik zei:

“Voordat een drama ontstaat gaat er een lange keten aan essentiële gebeurtenissen aan vooraf; wie is dan ’schuldige’ en wie is de ‘hoofdschuldige’…
Je zou kunnen concluderen dat iedereen die gebruik maakt van de verkregen opbrengsten en/of diensten even schuldig is…”.

Ik had vooral de gebeurtenissen in gedachten die op het bovenstaande filmpje zijn te zien.

Als u nu een ander algemeen verhaal gaat vertellen over petrochemische producten en daarna zegt:

“Ik vind de vermeende gelijkwaardige schuld nogal vergezocht”.

“verbouwt” u mijn verhaal en zoekt daarna uw eigen waarheid…

U “vergeet” vervolgens dat ik gezegd heb dat er ook oliemaatschappijen zijn (zie post 40) die het niet nodig vinden om (milieu)misdrijven te begaan en waarvan je met een schoner geweten olieproducten kunt afnemen.

» Posted By Tartarus On April 12, 2010 @ 15:20

@ Maurice

Is het zinvol om te zoeken naar wie iets meer gelijk heeft dan een ander, zonder serieus in te gaan op feiten en omstandigheden?

Ik probeerde (blijkbaar nog niet passend) uit te leggen dat -naar mijn mening- op individueel niveau de schuld zoeken, de schuld afschuiven is.

Voordat een drama ontstaat gaat er een lange keten aan essentiële gebeurtenissen aan vooraf; wie is dan ‘schuldige’ en wie is de ‘hoofdschuldige’…
Je zou kunnen concluderen dat iedereen die gebruik maakt van de verkregen opbrengsten en/of diensten even schuldig is…

De Westerse wereld heeft een veel te hoog consumptieniveau waarvoor een groot deel van de mensheid moet lijden…
Volgens mij maakt u, net zoals ik deel uit van deze Westerse wereld…

Vaak kun je toch kleine stapjes zetten om lijden te verminderen en misschien zelfs te verlichten; al is het in het begin een reep chocolade kopen die ‘eerlijker’ geproduceerd is…

Aan u de keus waar u de grens wilt leggen.

» Posted By Tartarus On April 12, 2010 @ 12:02

bedoelt = bedoeld

» Posted By Tartarus On April 12, 2010 @ 09:00

«« Back To Stats Page