Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Spaink

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Geluk is besmettelijk

Suus, Joan: als je niet met JuZo overweg kan, dan negeer je ‘ maar gewoon. Niet lezen, niet op reageren. JuZo heeft evenveel recht hier te posten als elk ander, en of je op hem let is aan jullie.

» Posted By Spaink On December 07, 2008 @ 13:10

Dag!

Joan, Juzo: ‘t is een beetje van alletwee. Ik had al een paar keer gedacht: ‘oh ik raak door mijn stof heen’, en aan het begin van deze maand zei de redactie hetzelfde. Dus toen kwamen we tot de conclusie dat mijn column ten einde was, en dat dat eigenlijk heel feestelijk was.

» Posted By Spaink On December 14, 2008 @ 23:54

Joan: nee hoor, natuurlijk sluit ik deze blog niet – ik schrijf toch over veel meer dan kanker?

» Posted By Spaink On December 13, 2008 @ 14:33

Vitale informatie

Juzo: batchbestandjes, nu vraag ik je… Dat is kleuterschoolniveau. Ik zeg dat niet om je te beledigen, alleen om aan te geven dat beveiligen iets complexer is dan je schijnt te denken. Servers werken überhaupt niet met batchbestanden, Macs ook niet, en het is voor een binnendringer een fluitje van een cent om een batchbestand te wijzigen (‘schrijf de encryptiesleutel in een bestand weg en maak dat onzichtbaar’).

» Posted By Spaink On November 30, 2008 @ 00:30

Juzo, denken dat je met zo’n tooltje voor beginners pc, laat staan een server goed beveiligt is, ehm, tamelijk hilarisch :)

» Posted By Spaink On November 29, 2008 @ 23:38

Moos, alle zorgverleners krijgen toegang tot het EPD, dus ook huisartsen. Wel is het de bedoeling dat bijgehouden wordt wie welk dossier raadpleegt, en als iemand dat zonder reden doet, zou hij of zij berispt worden. Je krijgt met een UZI-pas toegang tot het landelijk schakelunt, en van daaruit tot alle EPDs.

Maar bij die opzet wordt geen rekening gehouden met het feit dat UZI-passen slecht worden beveiligd en dat sommige afdelingen een gezamenlijk account en wachtwoord gebruiken. Ook met het vraagstuk van besmette computers is geen rekening gehouden, en reken maar dat je die – ook onder huisartsen en in ziekenhuizen – bij de vleet hebt.

» Posted By Spaink On November 29, 2008 @ 22:53

FiFi: lezing HackTic4all

Juzo: de belangstelling voor internet neemt bepaald niet af. Mensen brengen er juist steeds meer tijd door, en andere media verhuizen steeds meer naar internet (kranten lezen, muziek luisteren, tv kijken, telefoneren).

Joan: ssss en ahhh heeft hier al eerder gereageerd op mijn blogje over Dino S, maar kennelijk valt het hem of haar tegen dat Dino niks terug schrijft. Het is geestig, zolang je het als een absudistische monoloog leest :)

Suus: mijn lezing over de geschiedenis van Hack-Tic en Xs4all werd goed ontvangen. Dat deed me erg goed, ten eerste omdat er een aantal mensen in de zaal zaten die die geschiedenis (tenminste gedeeltelijk) uit de eerste hand hebben meegemaakt en derhalve extra kritisch zijn, ten tweede omdat mijn verhaal een groffe opzet van het boek is – als mijn relaas allerwege als flauw of te eenzijdig was beoordeeld, had ik derhalve een fiks probleem gehad :)

Ik geloof dat er video-opnames van zijn gemaakt. Mocht dat zo zijn, dan post ik later nog een url naar de opnames.

» Posted By Spaink On November 29, 2008 @ 01:31

For the LULz

Anne, wat is ‘die site’? Ik noem in mijn stukje diverse sites…

» Posted By Spaink On November 29, 2008 @ 01:21

Peter, ik had de fout en de live rickroll van Thanksgiving al genoteerd :) Dat Astley het hoofdzakelijk grappig vindt, pleit erg voor hem.

» Posted By Spaink On November 27, 2008 @ 23:33

Kaduuk (en geplakt)

Moos, die gebruik ik al:) Zoals ik zei, we hebben een oude database (van 14 november) teruggezet. De backups van later datum waren zelf ook gecorrumpeerd, vandaar dat we zover terug moesten.

» Posted By Spaink On November 27, 2008 @ 14:41

Kort voor er een database omviel, werd mijn blog van server verhuisd. Vermoedelijk is er toen iets kapot gegaan. De techniek is feilbaar, zoals ik wel vaker beweer :)

» Posted By Spaink On November 27, 2008 @ 12:53

Gezond bezwaar

Juzo, je haalt een paar dingen door elkaar. Van wie bezwaar aantekent, komen de gegevens wel in het EPD; het enige waartegen bezwaar wordt aangetekend is de uitwisseling van gegevens met derden. Je opmerking dat iwe later zijn bezwaar intrekt derhalve mogelijk met een rommelig of incorrect EP komt te zitten, is dan ook niet gefundeerd.

Er zijn, helaas, wel degelijk mensen en instanties die geïnteresseerd ijn in andermens’ gegevens. Werkgevers, bedrijfsartsen, verzekeraars, medicijnfabrikanten, spammers, chanteurs en journalisten, om maar een greep te doen. En ik denk dat de betere vraag de omgekeerde vraag is: wie wil dat zijn medische gegevens voor het oprapen liggen?

» Posted By Spaink On November 13, 2008 @ 12:57

In de brief van het ministerie staat dat je tot 15 december de tijd hebt om bezwaar aan te tekenen tegen uitwisseling van je gegevens met derden, maar dat is uiteaard niet houdbaar. Ook nadien kun je nog bezwaar aantekenen, zoals op de overheidsinformatiesite over het EPD ook staat vermeld, zij het enigszins schimmig:

“Iedereen krijgt na ontvangst van de brief zes weken de tijd om op voorhand bezwaar maken tegen het beschikbaar stellen van zijn gegevens via het landelijk EPD. Dus nog voordat gegevens raadpleegbaar zijn via het landelijk EPD. Daarom kunnen in deze periode zorgaanbieders ook geen gegevens aanmelden (deelname is wel mogelijk).
Na de periode van 6 weken is het aanmelden van gegevens weer mogelijk. De patiënt kan dan nog steeds bezwaar maken tegen het uitwisselen van zijn gegevens. Door bezwaar te maken tegen uitwisseling van zijn gegevens via het landelijk EPD zijn alle gegevens, dus óók de gegevens die al waren aangemeld, niet meer te raadplegen.”

http://infoepd.nl/informatiepunt_com/bezwaar_epd_6_weken.php

» Posted By Spaink On November 12, 2008 @ 18:42

He’s done it :)

Hemel, Joan. Je bent speciaal voor de verkiezingen naar de VS gereisd?

» Posted By Spaink On November 07, 2008 @ 12:12

Grom, je hebt helemaal gelijk, ik zie het nu in. Weg met Obama! Wat vreselijk jammer dat McCain niet heeft gewonnen….

» Posted By Spaink On November 05, 2008 @ 22:01

Geheugen en moord

Joan, je hebt gelijk: ik was de politionele acties helemaal vergeten… Inderdaad een erger voorbeeld dan Srebenica. En een bter, omdat wat we daar in Indonesië inderdaad uit ons collectieve geheugen lijkt te zijn gevaagd. Wagenaar is geweldig, een van de betere geheugendeskundigen die we hebben.

Van de week ga ik Waltzing with Bashir waarschijnlijk nog eens bekijken (hij is sinds afgelopen donderdag in de reguliere bioscoop te zien), nu in het gezelschap van een Israëliër die zijn diensttijd in Libanon heeft doorgebracht, en een Libanese. Stof te over voor een mooie discussie na, verwacht ik.

» Posted By Spaink On November 08, 2008 @ 23:22

Suus, dank voor de waarschuwing: ik had een fout gemaakt.

» Posted By Spaink On November 05, 2008 @ 21:52

Schrijver of schrijfster?

Mien: fysiek in elk geval wel maar over mijn hoofd verschillen de meningen wel eens :) (En ja, het is zonde dat het uit is.)

» Posted By Spaink On November 05, 2008 @ 21:54

Mis. Ik heb geen relatie, en indien wel, dan speel ik daar gewoonlijk niet.. Maar ik geloof dat ik redelijk fifty-fifty scoor, qua mannelijk en vrouwelijk gedrag.

» Posted By Spaink On November 04, 2008 @ 16:23

Pom, dank! Woorden als ‘koken’, ‘kapsel’ en ‘buren’ helpen kennelijk om iemand als vrouw te bestempelen :)

» Posted By Spaink On November 04, 2008 @ 13:02

Mare, je kunt alleen Engelse artikelen laten beoordelen, maar ik tel geloof ik niet als non-native speaker. Mijn Engels is tamelijk goed, ik heb daarvoor gestudeerd :)

Interessant dat het stuk van je lief over babies – never mind dat het eigenlijk over hondjes gaat – als ‘van een vrouw’ wordt gekenschetst. Ik dacht ook even dat stukken over relatiedingen en seks misschien meteen onder het lemma ‘vrouwelijke auteur’ zouden worden geschaard, maar mijn stuk over de G-spot werd als mannelijk gekenschetst. Misschien, zo vraag ik me af, tellen ze hoe vaak het woord ‘I’ erin voorkomt?

» Posted By Spaink On November 04, 2008 @ 06:59

Schedel

Whoops. Gecorrigeerd, en dank.

» Posted By Spaink On October 30, 2008 @ 17:12

Koninginnetje

Grom:
– Je uit valse beschuldigingen. Ik heb niets van je gecensureerd.
– Dit is wel mijn huiskamer: het is geen publiek terrein maat mijn website op mijn server, waar mensen onder ruimhartige voorwaarden konnen reageren op mijn stukjes.
– Je uit niet de ‘mening’ dat ik censuur op je berichten pleeg, je stelt het voor als feit.
– Verder ga ik hierover niet meer met je in discussie. Je leest slecht en je redeneert belabberd in deze kwestie.

» Posted By Spaink On November 04, 2008 @ 20:25

Grom: van Henk heb ik nooit iets weggehaald. En je leest – opnieuw – slecht, want Henk zegt niet dat ik wel eens berichten van hem heb verwijderd. Alleen bij Sjaak (en JuZo) heb ik dat een paar keer wel gedaan, en ik heb dat altijd meteen gemeld en uitgelegd waarom: omdat ze off-topic waren, of zichzelf herhaalden. Berichten van jou heb ik nimmer verwijderd. Jij hebt dus helemaal geen last van ‘mijn censuur’, tenzij je kickt op andermens’ herhalingen of zijsporen, in welk geval ik je met alle plezier zou aanraden voortaan elders te gaan lezen. (Nog daargelaten of het modereren van een discussie die ikzelf mogelijk maak op mijn eigen blog überhaupt wel onder de definitie van ‘censuur’ valt – je hebt in die kwestie absoluut de meerderheid tegen je. Je zit namelijk in mijn huiskamer, daar gelden mijn regels. Die regels zijn dat iedereen zijn mening vrijelijk kan verkondigen, zolang het on topic is en niet in gebekvecht verzand.)

Ja, je begint meteen te schreeuwen. Ik kijk heus niet elk kwartier of er toevallig een bericht met meerdere urls staat dat op goedkeuring wacht. Ik werk, weet je, en ik zit niet altijd bij mijn computer, en als ik wel bij mijn computer zit doe ik er ook wel eens andere dingen. Dat je – terwijl bij elke pagina een waarschuwing staat dat berichten met meerdere urls worden vastgehouden totdat ik ze handmatig doorlaat – meteen aanneemt dat ik je bericht wel zal hebben verduisterd, getuigt van ongepast wantrouwen. Ik heb niets van je gecensureerd, en toch hou je ook nu nog steeds vol dat ik dat wel heb gedaan, terwijl beide berichten er nota bene staan. Je leest slecht, je schreeuwt, en je uit valse beschuldigingen.

» Posted By Spaink On November 03, 2008 @ 19:38

Grom, je schreeuwt vreselijk hard en over je toeren:

1) In de toelichting bij het veld voor reacties staat dat berichten met meer dan één url worden vastgehouden ivm spam. Er stonden twee berichten van je in de queue, ik heb ze zojuist doorgelaten. Dat jij de instructies niet leest is best maar dan heb je niet te schelden op een ander. Je beticht me van iets dat ik niet heb gedaan; je excuses aanbieden zou je goed staan.

2. ‘Typisch Karin Spaink censuur op dit blog’? Ik heb een paar keer berichten verwijderd omdat ze off-topic waren of herhalingen van eerdere berichten, en ik heb altijd publiekelijk gemeld dat en waarom ik ze heb verwijderd. Het staat iedereen vrij hier te schrijven, zolang het op het onderwerp slaat en niet beledigend is. Dat heeft niets met censuur te maken, en alles met normale omgangsregels. Als iemand in een café gaat staan schreeuwen wordt-ie er ook uitgezet.

3. Als je me zo’n vreselijk mens vindt, wat doe je hier dan nog langer? Je mag gerust weg, hoor.

» Posted By Spaink On October 31, 2008 @ 23:25

Grom: als je met een voorbeeld komt en dat amper omschrijft, past het je niet uit te halen als iemand vraagt over welk specifiek geval je het hebt. Niet iedereen leest alles, niet iedereen heeft een ijzeren geheugen.

» Posted By Spaink On October 29, 2008 @ 00:34

Whoops

Sjef: iemand een teef noemen, al dan niet zwevend, wil ik hier niet hebben. Bij deze daarom een eerste en meteen laatste waarschuwing om je te matigen in de manier waarop je anderen bejegent.

» Posted By Spaink On October 23, 2008 @ 01:06

Joan, volgens die redenering is het dan toch zondig überhaupt naar Lourdes te gaan omwille van je gezondheid? Je ziekte is een proef van God, en dan een beetje marchanderen met Maria in de hoop uitstel te krijgen geeft geen pas…

» Posted By Spaink On October 18, 2008 @ 20:59

Dat zal ‘t geweest zijn :)

» Posted By Spaink On October 18, 2008 @ 19:46

Luctor et submergo

Reinoud: deal! Maar eerst Egypte, om ervaring op te doen. Ik reken erop dat ik daarna een boel meer zelfvertrouwen heb.

» Posted By Spaink On October 14, 2008 @ 20:46

«« Back To Stats Page