Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Spaink

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Het geklungel van Ollongren

Hannah @ 2: Dat is precies wat Amnesty, Bits of Freedom, dde Raad van State, het Juristencomité en vele anderen zeggen: die wet kan beter en zoals-ie is, is-ie niet goed.

» Posted By Spaink On March 21, 2018 @ 13:25

Kitsch van de bovenste plank

Judith @ 10: De hoofdrolspeelster is niet doof, ze kan niet spreken. Maar horen kan ze wel.

» Posted By Spaink On March 14, 2018 @ 08:32

Nieuwe preutsheid

Corinne @ 6: Ik kreeg sterk de indruk dat het óók om prositutie door meerderjarige vrouwen ging… En ja, meer vrouwen aan het stuur zou vermoedelijk ook helpen.

» Posted By Spaink On February 21, 2018 @ 17:34

Karin @ 4: In dit tamelijk sterke stuk legt een sekswerker uit dat zij veel meer baat heeft bij legalisering van prostitutie en fatsoenlijke rechten voor sekswerkers:
https://www.oneworld.nl/harlot/stop-verheerlijking-zweedse-anti-prostitutiemodel/

» Posted By Spaink On February 21, 2018 @ 15:33

Helden, roofheren en moordenaars

Objectief @6: Je hebt je staatshuishouding niet op orde :)

De naamgeving van bruggen, openbare scholen, pleinen en straten is een publieke zaak. De naamgeving van kerken, moskeeën en scholen voor bijzonder onderwijs is dat niet.

» Posted By Spaink On January 25, 2018 @ 13:51

CiNNer @3: Een bordje erbij helpt vaak weinig, denk ik: dat zie je immers amper. Er zullen vast ontzettend lelijke exemplaren bij zitten -vgl. veel standbeelden in de VS, die gewoon in serie zijn gemaakt- die weg kunnen. Een ‘omzetting’ van monumenten -vgl. et wat er met het Von Heutz-monument in Amsterdam-Zuid is gebeurd, is ook een mogelijkheid.

Maar het hernoemen van pleinen en straten vind ik helemaal niet erg. De Stalinlaan in Asterdam heet nu ook al decennia de Vrijheidslaan, en niemand die zich daaraan stoort.

» Posted By Spaink On January 24, 2018 @ 16:10

Haat is besmettelijk

Ferdinand @5: Ik doel niet op ‘beledigingen’, ik heb het over evidente strafbare uitlatingen. Er is inmiddels een corpus waaraan je kunt toetsen wat strafbaar is, en zowel Twitter als Facebook verwijderen zulke berichten lang niet altijd, ook niet nadat ze er meerdere meldingen over hebben ontvangen. Over zulke berichten en zulke klachten gaat mijn voorstel.

» Posted By Spaink On December 10, 2017 @ 00:16

Het gaat allang niet meer om de kinderen

Marjolein: link gefixt, dank voor de melding. En ja, de vuilspiuiterij is schrikbarend.

» Posted By Spaink On November 22, 2017 @ 13:08

Naar Mars, of in de diepvries!

Janus @3: schermen boven de ijskappen, uiteraard. Dat had je kunnen weten als je even wat had gegoogeld voor je reageerde.

» Posted By Spaink On November 15, 2017 @ 14:44

Sprinkhanen

JPaul @1: Laat ze gerust gaan: ze brengen hier amper werkgelegenheid, alleen maar misse belastingdeals.

» Posted By Spaink On November 08, 2017 @ 13:48

De schraalheid van wit links

Klaas @ 4: Nee, waarom zou het exact moeten zin? Maar nu is een enigszins goede afspiegeling absurd vaak afwezig. Als we dat wat rechttrekken, zou er al een boel gewonnen zijn.

» Posted By Spaink On November 02, 2017 @ 00:12

Rechts, rechtser, Rutte

Renzo @ 10: Fixed, en dank!

» Posted By Spaink On October 12, 2017 @ 22:11

De poederbende

CiNNeR @ 3: De prijs, vermoedelijk. 2 gram is een tientje begreep ik, dan zal een kilo 5000 euro kosten…

» Posted By Spaink On September 06, 2017 @ 23:47

Hypocrisie [2]

CiNNer: Nee, ik heb het echt uitsluitend over extreemrechts. Niet over de VVD of zo, maar over de PVV en het FvD. FvD-lui krijgen aan de lopende band het woord in de media, en zelden kritisch. Ik heb het over mensen in NL die zich druk maken over ‘omvolking’ en ‘homeopatische verdunning’, of over ‘het masterplan’ van de EU om haar eigen volk ‘te lozen’. Ik heb het over racistische koppen in de kranten, over racistisch geblaat op Twitter, over neonazi’s in Europa, over neonazi’s in de VS.

» Posted By Spaink On August 30, 2017 @ 18:13

Hypocrisie

Addie @5, hier is een selectie:

https://www.theguardian.com/world/2016/jun/22/rightwing-lone-wolves-islamist-extremists-report-thinktank-rusi
https://www.nytimes.com/2017/06/21/opinion/finsbury-park-terrorist-attack-far-right.html
https://theintercept.com/2017/05/31/the-numbers-dont-lie-white-far-right-terrorists-pose-a-clear-danger-to-us-all/
http://www.pbs.org/newshour/updates/analysis-deadly-threat-far-right-extremists-overshadowed-fear-islamic-terrorism/

» Posted By Spaink On August 23, 2017 @ 18:04

Winkelwagentje

Manfred @ 23: Diëten hebben bar weinig invloed op MS.

» Posted By Spaink On August 12, 2017 @ 07:52

Laurie @5: Ik heb een fijn vega-kookboek gekocht, en dan smokkel ik er gewoon soms wat melk of kaas bij :)

» Posted By Spaink On August 09, 2017 @ 12:36

Addie @1: Bij mij was het eenzelfde proces, geloof ik. Maar dat karretje, en de kaalheid ervan, maakte het ineens een onontkoombaar ding. De emmer liep over.

Heleen @2: Kip at ik wel vrij vaak, dat wordt nog afzien. Maar ook de kip gaat eruit.

» Posted By Spaink On August 09, 2017 @ 11:38

Tussen broodmes en vrije wil

Klaas @ 15: Hertzberger verzette zich inderdaad ferm en goedgebekt tegen mensen die zich – om reden van religie, ideologie of fake science – afkeren van vaccinaties sec. Dat maakte het voor mij eens zo bizar dat ze wat betreft de goed gedocumenteerde en gefnuikte doodswens van oude mensen ineens begon te jeremiëren over ‘vrije wil’ en dat je nooit weet of die wel echt ‘vrijelijk’ tot stand was gekomen.

Het kwam erop neer dat ze zei: ‘Vaccinatie individueel afwijzen klinkt leuk, maar dat heeft maatschappelijk grote gevolgen. En maatschappelijk gezien vind ik dat we oude mensen meer moeten waarderen.’ Met beide stellingen ben ik het volkomen eens. Maar ze ging verder dan dat, en daardoor werd het bizar: ‘Aangezien wij de aanwezigheid van oude mensen moeten leren waarderen, is hun eigen doodswens voor ons niet echt van belang.’

De valsheid zit ‘m in de vergelijking. Ouders die hun kind niet laten vaccineren, brengen daarmee het leven van hun eigen kind en van andere kinderen bewijsbaar in gevaar. Ouderen die niet langer willen doorleven, dreigen bepaald niet anderen mee te slepen in hun val – plus dat het in hun geval, anders bij peuters en vaccinatie, evident een eigen en doordachte beslissing is.

» Posted By Spaink On July 27, 2017 @ 02:26

Klaas @ 12: Ik had sterk het idee dat haar religieuze achtergrond een flinke rol speelde in haar weerzin jegens het concept van voltooid leven. Jammer dat de interviewer daar niet naar vroeg.

» Posted By Spaink On July 27, 2017 @ 00:28

Tonny @2: Helemaal mee eens. Alleen zijn er amper middelen beschikbaar waarmee je enigszins zacht en netjes dood kunt. Vandaar dat mensen -zeker oude- toch een beroep op artsen doen.

» Posted By Spaink On July 26, 2017 @ 11:29

Vrij en verbonden

Janus @ 4: Je ontkent met je brede pennestreek simpelweg hoe ingrijpend de slavenhandel was. In de bijstand word je niet verkracht, verkocht, met de zweep geslagen of doodgeranseld.

» Posted By Spaink On July 06, 2017 @ 01:53

Janus @ 1; De bijstand is geen plezier, maar om dat nu te vergelijken met ontvoering, lijfeigenschap, verkrachting, mishandeling, afranselen en het scheiden van familes….? Je gevoel voor verhoudingen is wat van de wijs.

» Posted By Spaink On July 05, 2017 @ 19:53

Aardappeloproer

Johan @ 4: Amsterdam heeft momenteel teveel toeristen te verduren, en dat doet de stad geen goed. Maar uit je too begrijp ik dat je vooral een beetje wil jennen?

» Posted By Spaink On July 02, 2017 @ 01:37

Johan: De ergernis over de bierfiets heeft werkelijk niets te maken met de blauwe knoop. Die richt zich namelijk uitsluitend op de cultuur van toeristen die zich misdragen, en denken dat zij de verkeersstromen in de stad bepalen. Ik zou zeggen: lees je even in.

» Posted By Spaink On July 01, 2017 @ 02:50

Zwarte man in auto

Henk @ 17: De foto is niets anders dan een portret van de man die werd doodgeschoten. En ja, hij lacht. Dat deed-ie vaak, als je de verhalen over hem leest. Als je aanstoot neemt aan het feit dat ik hem hier neerzet zoals hij herinnerd wordt, begrijp ik je argument geloof ik niet.

En er worden in de VS disporportioneel veel zwarte mannen door de politie neergeschotenwaarbij uit al het beschikbare materiaal blijkt dat zijzelf niets fouts deden laat staan agressief waren; en desalniettemin werd in vrijwel geen enkele van die gevallen de schietende agent iets aangerekend. Dat was het punt van mijn column: zwarte mannen worden in de VS erg makkelijk doodgeschoten door de politie.

Je opmerking dat een gerenomeerd muzikant geen ‘artiest’ zou zijn en in een te dure auto zou rijden, laat ik voor jouw rekening. Mijn smaak is het ook niet wat-ie maakt, maar ik snap niet waarom je hem dan meteen onderuit moet halen.

Tot slot: jammer dat je je zelfs niet door cijfers laat overtuigen.

» Posted By Spaink On July 06, 2017 @ 01:42

Daan en Henk: De beste database lijkt deze te zijn: https://mappingpoliceviolence.or . Kjk vooral even naar hun methodologie en de achtergrond van hun cijfers, die ze hier toelichten: https://mappingpoliceviolence.org/aboutthedata/. Zij komen voor de periode juni 2015 t/m mei 2016 uit op 1205 mensen.

Dan is er ook nog http://www.killedbypolice.net/kbp2016.html, die elk geval dat ze ontdekken van bronnen voorzien. Zij telden in 2016 bij elkaar 1162 slachtoffers.

En HenK, qua wel of niet serieus te nemen> Reuters zegt dat de politie ‘on track’ ligt bij het halen van de duizend doden dit jaar. Reuters lijkt me toch een onverdachte bron… https://www.reuters.com/article/us-usa-police-shooting-idUSKBN19M3ST

» Posted By Spaink On July 05, 2017 @ 12:08

Geert @ 5: Journalist Shaun King heeft veel geschreven over politiegeweld in de VS, in mijn stuk link ik naar hem. Hij argumenteert dat

a) de training van de politie in de VS individuele agenten te veel op ‘scherp’ stelt;
b) de jurisprudentie zulke ‘scherpstellers’ momenteel helaas dekt;
c) die ‘scherpte’ zwarte mensen evident -en zelfs dodelijk- benadeelt;
d) zeggen dat er ‘altijd rotte appels in de mand zitten’ niet werkt, aangezien keer op keer blijkt dat ook rotte appels worden vrijgesproken.

Je hebt volkomen gelijk dat het een mentaliteitsproleem is, maar ik denk dat racisme onderdeel van die mentaliteit is: het idee dat zwarte mannen inherent een ‘groter gevaar’ opleveren. En dan heb je het uiteindelijk dus over niets anders dan racisme…

En ja, er zijn inmiddels stapels video’s gepubliceerd waar agenten vrolijk grappen maken met witte mensen nadat ze die -na feitelijke overtredingen- hebben aangehouden en daarna uiterst coulant zijn, terwijl zwarte mensen in vergelijkbare situaties meteen met alle argwaan worden bejegend. Hoe je het ook wendt of keert: dat is racisme.

» Posted By Spaink On June 29, 2017 @ 02:25

Alleen elkaar

Jise: graag gedaan, ik ben blij dat ik ze langs deze weg wellicht wat kan helpen…

» Posted By Spaink On June 22, 2017 @ 17:40

Moslims in het blauw

1. Zoals ik schreef: als de polite eenzijdig is, is zij niet neutraal. Als het toestaan van hoofddoekjes de politie neutraler kan maken, is dat een goed plan.

2. Als ik argumenteer waarom deze religieuze uiting wel zou moeten mogen, redeneer je in een cirkel wanneer je tegenwerpt: ‘ja maar religieuze symboliek mag dus niet’.

3. Het plan komt van de politie zelf: die zullen er gerust over hebben nagedacht.

4. Zeggen dat hakenkruizen dan ook mogen, is kolder: dat is apert geen geaccepteerde religie.

5. Zeggen dat vergieten dan ook mogen -want FSM- is als in een debat over het homohuwelijk stellen dat je dan ook met je kat mag trouwen.

6. Iedereen die iets van emancipatie afweet, weet dat vrouwen meer rechten geven de hele groep emancipeert. Dan wil je de positie van vrouwen met hoofddoekjes dus juist verbeteren.

7. Politie diverser plus vrouwen met hoofddoekjes meer rechten: win-win.

» Posted By Spaink On May 25, 2017 @ 00:01

«« Back To Stats Page