Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Sjaak

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Exit Zamboni

Vind het een wat ongelukkige discussie. Kennelijk zijn de verschillen groot bij MS- patienten. Het onderwerp MS wordt ook verder niet of nauwelijks toegelicht. Hoe zijn ook de sterftecijfers en verdere bijzonderheden? Hoe zit het met begeleidende ziektes? Hoe gaat (enige) sportbeoefening?

Om hier nu “EXIT SPAINK” te gaan roepen vind ik compleet onder de gordel, ik vind het knap hoe Karin haar beeld in totaliteit neerzet, of je het nu eens bent met “EXIT ZAMBONI” of niet. Duidelijk is overigens wel dat ook Zamboni niets bereikt qua onderzoek cellulair hersenniveau en daar ook niets over zegt in zijn onderzoek. Dat lijkt mij wel de kern van het verhaal van Karin, die daarmee een terechte harde waarheid neerzet overigens.

» Posted By Sjaak On June 13, 2012 @ 08:39

Karin @11

Ben geen Zamboni- aanhanger, sluit u mij liever uit qua koppeling MS en vaatbreedtes. Daar zijn hersenen veels te gecompliceerd voor. Het is jammer dat die link gesuggereert wordt.

Maar dat je als je MS hebt ook andere aandoeningen kunt hebben is natuurlijk wel waar, je kunt van alles er bij krijgen wat mensen die geen MS hebben ook kunnen ontwikkelen.

» Posted By Sjaak On June 10, 2012 @ 22:16

Alle mensen zijn anders, MS- patienten waarschijnlijk ook.

Kennelijk wil iedereen op reis.

» Posted By Sjaak On June 10, 2012 @ 17:00

Een vaatvernauwing is natuurlijk geen primaire oorzaak van MS. Volgens mij beweert dat ook niemand. Naturlijk is het onhandig van Zamboni om dit nu maar gelijk direct aan MS “an sich” te koppelen.

Maar wie last heeft van een vaatvernauwing laat dat toch gewoon behandelen? Volgens mij bescheiden mening moet je MS en vaatvernauwing gewoon als twee verschillende dingen betrachten.

Maar de dubbeldiagnose MS én vaatvernauwing sluiten elkaar gewoon niet uit. Kan dan ook naar mijn mening best aangaan dat als je MS én vaatvernauweing hebt, men soms bij een behandeling van vaatvernauwing baat heeft.

Dat een privékliniek zo maar even winst zou hebben aan dergelijke behandelingen is natuurlijk vooreerst ook gewoon onzin. Dat je MS hebt én vaatvernauwing en ná een interventie aan een bloedvat weer wat beter kunt lopen en je jezelf weer wat beter voelt is op zich best fantastisch.

Van gemelde negatieve gevolgen van een bloedvatinterventie wordt weliswaar melding gemaakt, maar is helaas nergens wat over te vinden. Die kant van het verhaal zou wel wat beter in beeld gebracht mogen worden.

Volgens mij blijft het feit dat MS en ook vaatvernauwing en de combinatie daarvan gewoon heel indivividuele ziekten zijn.

» Posted By Sjaak On June 10, 2012 @ 11:03

Het was ook weer MS- dag geweest op 30 mei, dergelijke memorial days geven vaak alleen maar onrust.

Zambozi en anderen zeggen ook niks over het mogelijke gegeven dat wie jarenlang niet of nauwelijks echte beweging heeft ook mogelijkerwijs makkelijk(er) vaatafwijkingen ontwikkeld. Kan in ieder geval daar niks over vinden.

» Posted By Sjaak On June 09, 2012 @ 16:37

Lang stuk Karin, aabrupt is echter nog steeds abrupt.

Maar had je niet liever geschreven over wat echt wetenschappelijk bekent is over MS?

Zamboni´s theorie gaat kennelijk terug op de veronderstellingen van Schelling die hij in 1986 (voorzichtig) veronderstelde. Toch beschrijft Zamboni in 2009 nogal het een en ander over veneuze obstructie in hersenen van MS- patienten. Onwaar lijkt dat niet, maar het is inderdaad zo dat in 2010 de Deutsche Gesellschaft für Neurologie voor dergelijke ingrepen waarschuwde. Zamboni haalt kennelijk oorzaak en gevolg door elkaar.

» Posted By Sjaak On June 09, 2012 @ 15:14

Duimen voor Ahmedinejad II

Irakese olievoorraad is ook zo gigantisch, er is en komt geen amerikaanse president die daarover Iran op welke manier dan ook enige zeggenschap of invloed over zal willen geven. Dat is een zienswijze nog helemaal los van het verhaal rondom Israel en ook nog los van oliestaten rondom de Golf.

» Posted By Sjaak On June 09, 2012 @ 13:49

Amerikaanse volk kan toch kiezen in november?!

Maar het is een illusie dat het amerikaanse volk niet zou kiezen voor een stille aanval. Bedoel men is daar niet zo naief als iedereen hier.

» Posted By Sjaak On June 09, 2012 @ 09:55

De Mossad doet wel A., simpel als wat. Die parlementeren daar ook niet over.

» Posted By Sjaak On June 08, 2012 @ 15:44

Nou, nou, nou, nu kan ie wel weer even, sinds wanneer is 50 procent plus één stem in parlement dan weer niet goed?

Overigens wie oorlog wil zien kijkt o.a. naar “The Pacific”, dan weet je weer helemaal wat westerse vrijheid is.

» Posted By Sjaak On June 08, 2012 @ 09:27

Een andere zienswijze staat overigens deze week in Der Spiegel. Duitsland verkocht en verkoopt nog steeds de duikbootjes aan de jews, die deze gewoon ombouwen tot kernkoppenbewapende vehikels.

Meneer A. brand de billen nog hevig in Iran als hij een vinger te veel uitsteekt.

» Posted By Sjaak On June 05, 2012 @ 16:21

Karin heeft met haar betoog feitelijk niet ongelijk.

Oplossing is überhaupt geen kerncentrales te hebben overigens, daar begint alle ellende zowiezo mee.

» Posted By Sjaak On June 05, 2012 @ 16:16

Vanavond op TV

Mooie beelden….., werkelijk heel aardig in beeld gebracht…..

» Posted By Sjaak On June 05, 2012 @ 10:32

Duimen voor Ahmadinejad

Wijziy @44

“Moment Suprème” ben ik het wel mee eens. Denk toch echt dat dat onvermijdelijk is. Dát voelt westerse politiek natuurlijk ook goed aan als het gaat om het wel of niet beginnen van een oorlog in het Midden- Oosten. Men kijkt wel uit.

» Posted By sjaak On June 01, 2012 @ 15:54

Hoor vaak dat het onder de oh zo slechte Putin best goed gaat. Die mensen willen toch geen exploderende atoombom onder aan de zuiddeur. U wilt het ook niet want dan kan uw leasing helemaal niet meer uit met een dubbele benzineprijs.

» Posted By sjaak On June 01, 2012 @ 10:40

U zijt allemaal nogal van de “kern”- reacties. Kijkt u nu eerst maar eens of u de lease-otos en -Cantas kunt aanhouden.

» Posted By sjaak On June 01, 2012 @ 08:37

Tartarus @15

Een echte oorlog in het Midden- Oosten is nagenoeg een onmogelijk iets. Een echte interventie zal Rusland nooit accepteren aan de zuidgrens. Niet voor niets neemt het Westen in Aganistan en Irak militair gezien weer de benen huiswaarts. Hoeveel doden gaven ook alleen al die enigszins moderate interventies.

» Posted By sjaak On May 31, 2012 @ 12:51

Nu ja, een “conservatieve” oorlog met Iran is natuurlijk ook niet zo maar een oplossing. Dat geeft veel doden aan beide kanten en geeft ook niet zo maar even een echte oplossing van problemen.

» Posted By sjaak On May 30, 2012 @ 16:50

Goede zienswijze, zeker ook in algemeen ethische zin.

Blijft wel het feit dat hele kerncentrifuge- technologie eens door een Pakistaanse geleerde in Nederland gestolen is en verder verspreid werd naar o.a. – jawel – ook Iran.

» Posted By sjaak On May 29, 2012 @ 18:52

Pijnlijk

JUZO @19

Wat heerlijk zo’n ouwe goeie reactie, heerlijk…..

Maar zoals zo vaak heeft hij wel gelijk. Je hebt zelfs politieke partijen die feitelijk uit slechts een persoon bestaan, en die man heet Wilders. Maar ook hij heeft geen recept tegen verschulding.

» Posted By Sjaak On May 25, 2012 @ 15:58

Karin is politiek in verwarring, net als de meeste mensen overigens….., men krijgt de politiek die het verdient…..

» Posted By sjaak On May 24, 2012 @ 17:18

Valt niet mee om midden in een heel stevige crisis juiste politiek te bedrijven. Echte gedegen oplossingen heeft ondertussen geen enkele partij. Ondertussen zijn er ook helemaal geen echte leiders, wat ik nog als het ergste gegeven betracht.

De echte sanering en de echte armoede gaat dan ook nog komen gezien het feit dat schulden alleen nog maar stijgen. Het is dan ook een teken aan de wand dat de beurs in korte tijd weer eenzesde deel gedaalt is.
Dat alleen al belooft niet veel goeds.

Al met al was Groenlinks laatstelijk in goede posite gebracht door mevrouw Sap, namelijk precies in de machtspositie. Wat wil een mens meer dan juist dat, omdat dat simpelweg nodig was.Wie nu wegblijft bij Groenlinks laat het linkse blok wéér in de minderheid als het om de toekomstige machtspositie van links gaat. Onrust geeft geen macht en zeker ook geen onrustige wankele stemmers.

» Posted By sjaak On May 24, 2012 @ 09:20

Hollands Dagboek

Ruimer plannen dus….., maar wel fantastisch dat jij zo onderweg bent…..

» Posted By sjaak On May 21, 2012 @ 09:31

Etalage

Karin @8

Ga je signeren? Zou leuk zijn.

Heb een alleraardigste herinnering aan mevr. Carter die ik toevallig bij Barnes and Noble trof in New York tijdens signeren van een boek van haar.

» Posted By sjaak On May 17, 2012 @ 19:44

t´Is toch zonde van zo´n echte plak….., nu ja een beetje “dandy” is het misschien toch een beetje…..

Nu ja als het maar verkoopt, maar een rolstoel heb ik in de boekwinkeletalage nog niet aangetroffen, zo is het ook weer…..

» Posted By sjaak On May 16, 2012 @ 15:19

Ziek spel

Blad Stern van afgelopen week: tot 80% van marathonlopers heeft jaarlijks minstens één stevige medische calamiteit. Een en ander brengt gigantische kosten met zich mee voor gezondheidszorg en economie.

» Posted By sjaak On May 15, 2012 @ 17:02

De benenwagen

Vergelijkingen met rolstoel ben ik het ook niet mee eens, puhhh…..

Maar verder hoort dit inderdaad in DWDD. Om het zo te zeggen, ik kijk nooit meer DWDD als het boek daar niet naar voren gebracht wordt. Wil natuurlijk wel een gekke eindtune zien met zo´n ding als middelpunt. Weet er ook wel eentje: een file met rolstoelen op een zebrapad en een wachtende Canta.

» Posted By sjaak On May 15, 2012 @ 07:53

Kwetsbaar

Begrijp ik goed dat een Canta makkelijk een hel wordt?

Toch verbaast mij dat nauwelijks. Hoorde laatst van een jongetje met ALL- leukemie die nog gewoon dagelijks 6- Mercaptopurine slikt: gewoon zo gemobt dat zijn vinger er van brak. Het joch loopt met een dijk van een spalk.

Probleem met gehandicapten is dat het geen echte lobby heeft.

» Posted By Sjaak On May 14, 2012 @ 12:00

Pietie @28

Was ietwat cynisch bedoeld, er staat ook “indirect”.

» Posted By Sjaak On May 10, 2012 @ 15:36

Kennelijk menen sommigen dat Canta- rijders ook gewoon tot maatschappij behoren. Het is rottig dat wat met je autootje gebeurt, maar indirect heb je wel een soort van erkenning.

» Posted By Sjaak On May 10, 2012 @ 09:28

«« Back To Stats Page