Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Pietie

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Samenhang

….. ik mijmer nog even voort over lawine gevaar en samenhang…
Stel, dat prins Friso in plaats van te gaan skiën (wat toch, laten we eerlijk wezen een beetje kinderachtig soort vermaak is?) naar Syrië was gegaan met een paar satelliettelefoons en camera’s in zijn zak. En dat wereldkundig had gemaakt van te voren. Dan heb je een prachtig, simpel, geweldloos en indrukwekkend ingrijpen waar men nog lang over zou doorpraten, ook, en vooral als hij daar was omgekomen.

» Posted By Pietie On February 26, 2012 @ 10:53

@51 …zeer complex inderdaad…
Jammer dat we zo vaak vergeten dat we mens zijn, medemens zijn. Het zou allemaal zoveel simpeler worden dan, wellicht.

» Posted By Pietie On February 26, 2012 @ 10:48

@49
Ja, wat complex dat iemand geen airbag bij zich heeft, terwijl duizenden mensen op dat moment vermoord worden door hun eigen regering. Of misschien toch heel simpel?

» Posted By Pietie On February 26, 2012 @ 09:56

44 “Blijft u doorademen”: is niet alleen makkelijk gezegd, maar ook gedaan, het gaat namelijk automatisch.
en “de mens is zijn eigen samenhang” is al even egocentrisch.

In dit stuk gaat het over verwerpelijke onderdrukking en moord, zaken die met opzet een ander worden aangedaan, en waartegen wij moedig mogen blijven vechten. Solidariteit met de mens, opkomen voor elkaars rechten, daar draait het toch om? En daarvoor is meer nodig dan adem, middelen zoals Karin die beschreef in de laatste alinea. Zonder dat geen samenhang.

» Posted By Pietie On February 21, 2012 @ 13:03

42 Hahaha, die is goed. Welke discussie?
In de afvalbak mag je gerust door gaan hoor. Het is erg gezellig inmiddels.

» Posted By Pietie On February 20, 2012 @ 19:09

35 Vertel het svp vooral ook de religieuzen!
oeps, te laat…

» Posted By Pietie On February 18, 2012 @ 00:28

@26 “Volkerenmoord is WEL de bedoeling van bijbelse samenhang”

Jezus Christus, wat is dat mensonvriendelijk dan zeg! Godsamme.

» Posted By Pietie On February 17, 2012 @ 23:59

Samenhang veronderstelt naar mijn idee vooral medemenselijkheid. Helaas is die bij religieuze mensen nogal ver te zoeken vaak, want die denken het liefst in termen van wij en zij.

» Posted By Pietie On February 17, 2012 @ 23:39

@19-21 Nogmaals sterkte, pas goed op jezelf.

» Posted By Pietie On February 17, 2012 @ 18:01

@16, 17 Wat ik me al veel langer afvraag…. hoe kunnen mensen die geloven in een goede god die samenhang in de wereld brengt, zulke ongelofelijke onmenselijke dingen doen en zeggen.
Hoe is het gods mogelijk dat je als ‘kind van de heere’ kan verkondigen: tja, we kunnen nu eenmaal niet allemaal hulpverlener zijn en anderen gaan lopen helpen. (nooit gehoord van de barmhartige samaritaan trouwens?)
Nee, laat ze rotten, god schiep vooral jou toch? Laat je medemens lekker creperen. Koop een ark, en ga daarin zitten met je vrouw en je kind en je hond. Halleluja.

» Posted By Pietie On February 16, 2012 @ 23:29

@13, 14
Pardon, ken ik u? Kent u mij, mijn politieke voorkeur?
Bent u ertegen om (zoals Avaaz voor elkaar kreeg) mensen die door hun eigen regering vermoord worden een satelliet-telefoon te geven, zodat ze die misdaden aan de rest van de wereld kunnen melden?
Bent u misschien geen mens?

» Posted By Pietie On February 16, 2012 @ 11:30

@11 Toch leuk dat wij ook eens studieobject zijn. We moesten eens weten! :-)
Overigens stamt de mensheid uit Afrika. Maar ik vermoed dat dat er los van staat…
Sterkte. Pas goed op jezelf (en dat meen ik).

» Posted By Pietie On February 15, 2012 @ 22:19

@9 ja, ook met de US, of met Egypte, of met Nederland… direct of indirect dan hè?

» Posted By Pietie On February 15, 2012 @ 17:57

Avaaz is cool!

» Posted By Pietie On February 15, 2012 @ 10:04

De norm is wat mij betreft vrij helder: geweld tegen mensen gebruiken = misdaad. Een ingrijpen kan ook zonder geweld, we zijn toch creatief, er zijn toch genoeg middelen te verzinnen? We kennen de verwerpelijke trucs nu toch onderhand wel.
Eens met Karin dat meewerken heel belangrijk is.

» Posted By Pietie On February 14, 2012 @ 22:23

Om heel verdrietig van te worden en spijker op z’n kop: ‘we lieten de allerdappersten in de steek’.

Ik schaam mij ervoor dat zoveel mensen en landen en vooral leiders zo laf zijn, en zoveel bloed aan hun handen hebben.

Los van dat ben ik wél tegen religie in de regerende partijen (of dan vooral in wetten doorgevoerd vind ik het verwerpelijk!) en vóór secularisering. Anders duurt het wéér een millennium voordat er iets ten goede verandert aan o.a. de mensenrechten.

Ik vind het overigens van de zotte dat kinderen op Christelijke scholen niets leren over de evolutie-theorie (en ook niet over homo’s ?!) , anno 2012, kan echt niet!!
Religie mag van mij iets worden voor de vrije tijd, voor ná het werk, na school, en vooral voor buiten de politiek.

Mensen met een religie kunnen namelijk nogal vijandige gevoelens hebben ten opzichte van degene zonder datzelfde geloof.
Er zijn best een paar universele uitgangspunten te bedenken waar iedereen zich in kan vinden, die niets met geloof te maken hebben. Dat schept pas samenhang, en als het goed is bewustwording van het feit dat we zijn allemaal mensen zijn. We willen allemaal (vrij) leven en met respect behandeld worden.

» Posted By Pietie On February 14, 2012 @ 22:05

High-tech kwakzalverij

Vandaag in de Volkskrant een artikel over hoe we gebrandwashed zijn, en dat bedrijven meer van ons weten dan psychologen. Een marketing guru zelf (Lindstrom) doet uit de doeken hoe we als consumenten (/ clienten?!) worden gemanipuleerd.
Het helpt niet dat zelfs ziekenhuizen nu winst mogen gaan maken. Ik voorzie nog veel meer gezondheidszorg marketing gedoe.

» Posted By Pietie On March 06, 2012 @ 20:27

@200
Misschien heb je gelijk dat er in dit stuk hier en daar wat opruiend wordt geschreven ofzo is, maar misschien komt dat door het overdreven enthousiasme over- en reclame voor het apparaat in de media.
Dus gewoon als tegenhang zeg maar?

Ps: ik zou in geval van diagnose kanker toch voor de zekerheid geen bakpoeder gaan eten, jij?

» Posted By Pietie On March 05, 2012 @ 23:03

@197 Ik snap hier niets van, ik ben niet streng, ik schrijf juist dat iedereen zijn stem mag laten horen!
Ik ben zelf een gek, een dwaas en onwetend op heeel veel gebieden.
Wel mooi om te horen dat u mij een onafhankelijke geest vindt. Maar dan ook: zijn we niet allen uniek, en dus in wezen onafhankelijke geesten?

Waar het om ging was of Karin met dit stuk een hetze zou zijn begonnen, onzin vind ik, omdat ze met inhoudelijke argumenten komt waarom ze kritisch is over de ontwikkelingen.
Het is te makkelijk om dan meteen te roepen: Ja, geef de alternatieven maar weer de schuld. Onzin, het gaat niet over twee kampen voor/tegen, en het is niet zwart/wit. Het gaat er volgens mij over in hoeverre de full bodyscan het waard is om ons geloof en vertrouwen aan op te hangen.

» Posted By Pietie On March 04, 2012 @ 22:35

@195 John, ik doelde op jouw zin waar je over een voorzitter zegt: bah, walgelijk type, gevaarlijke idioot. Zonder argumenten, zonder voorbeelden.
Terwijl als Karin een stuk schrijft, komt ze met argumenten waarom iets in haar ogen niet deugt.
Overigens, stel dat het zo is dat je een IQ van 40 hebt, nou en?? Iedereen mag alles schrijven, en overal over meepraten, toch?

» Posted By Pietie On March 04, 2012 @ 18:33

192,93 John, wie begint hier nu een hetze?! sorry hoor. Als iemand ongenuanceerd schrijft, en het niet over de inhoud heeft…
Je begrijpt volgens mij niet hoe kritisch kijkende mensen denken en handelen: onzin aan de kaak stellen, uit welke hoek die ook komt.

» Posted By Pietie On March 04, 2012 @ 12:28

189: “Geen hetzes dus is mijn devies”

Waarom wordt er zo gauw het woord hetze gebruikt zodra er volkomen terechte kritische vragen en opmerkingen worden gemaakt over nieuwe ontwikkelingen?
Wees blij dat er mensen bereid en in staat zijn om, ondanks de druk van mode en commercie, helder te blijven kijken en nut en werking te blijven toetsen.

» Posted By Pietie On March 04, 2012 @ 11:17

Maar wat ik wilde zeggen nav 160: de uitslag van een full body-scan – want daar gaat het hier over, niet over gericht onderzoek- is nu juist geen echte uitslag! Men gelooft daarmee een echte, degelijke check te hebben gehad, en dat klopt voor geen kanten.

Verder zal ik de encyclopedie van het mannelijk lichaam er nog eens bijhalen. Dan begrijp ik jullie grappen misschien beter :-)

» Posted By Pietie On February 15, 2012 @ 10:00

vreemd dit …

» Posted By Pietie On February 15, 2012 @ 09:59

kan weer niets posten…

» Posted By Pietie On February 15, 2012 @ 09:58

@158 Juzo, ik post alleen in mijn eigen straatje, altijd, en voel me beledigd als je suggereert dat er hier een soort kliek gelijkgestemden actief is.
Het mooie van dit blog is nu juist dat er ruimte is voor ieders mening, en dat er over het algemeen een nieuwsgierige, open houding heerst.
De reden dat jouw berichten soms in de afvalbak terecht komen, is elders haarfijn uitgelegd door Karin als ik me goed herinner. Beetje kinderachtig en on-zelfkritisch om dan te gaan schoppen op deze manier. Het ligt namelijk echt niet aan ons schrijfgedrag, en zeker niet aan ons straatje!

» Posted By Pietie On February 14, 2012 @ 17:30

152. Tenzij je kwakzalverij uitlegt als iets waar mensen in geloven om het idee ipv door wat het werkelijk toevoegt. Placebo-effect niet meegerekend. Een wassen neus dus.
En over die teelbalkanker. Elke man schijnt prostaatkanker te hebben/krijgen, dus daar hebben we de scan geenszins voor nodig.

» Posted By Pietie On February 14, 2012 @ 08:22

Wat ontzettend pijnlijk dan ook, dat sommige mensen maar blijven volhouden dat we zelf verantwoordelijk zijn voor onze ziekten (en voor onze klotejeugd bijvoorbeeld). Het mag de samenleving niets kosten vooral, stel je voor.
Je vraagt je af, zou zo’n visie veranderen als de gevreesde ziekte eng dichtbij in beeld komt? Je zou ze toch bijna allemaal iets toewensen met dat doel.

» Posted By Pietie On February 13, 2012 @ 21:41

Antwoord op (zeer brutale) vragen die in feite verkapte stellingen waren (als je rookt krijg je eerder kanker, en als je alcohol drinkt ook, eigen schuld dikke…. ) wijzen uit dat het hier niet op gaat.
De stemmen verstommen, de woorden draaien een vreemde kant op, als katten in nood.
Nee, heren, de bodyscan kan ons niet beschermen tegen het leven dat onvermijdelijk ziekte inhoudt. En onze leefstijl ook al niet. U heeft waarschijnlijk prostaatkanker, schijnt, ook zonder bodyscan onderzoek. (zie 38).
Het is niet eerlijk, het leven. Dus laten we er voor de zekerheid een potje van maken, flink genieten, geld spenderen aan degenen die ons dierbaar zijn (en niet aan onzin en modegrillen), ten volle leven, en ons niet te druk maken over onbelangrijke dingen…

» Posted By Pietie On February 13, 2012 @ 19:22

@133 Bul Juzo, jouw vragen zíjn al conclusies!
En is het niet een wat kinderlijke kijk op het leven, als je alles zo dichttimmert en in kadert? Ik had van jou toch iets meer lef verwacht eerlijk gezegd.

» Posted By Pietie On February 12, 2012 @ 19:09

«« Back To Stats Page