Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Pietie

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Zorgeloos

Het was een blij stukje, en dat vond ik ook leuk. Het is ook iets wat over Nederlanders vaak wordt gezegd: optimistisch, blij, creatief. Wat dat betreft is het vast aan te bevelen om zorgeloos kinderen te krijgen.
In de Oekraine waren ze diep onder de indruk van die vrolijke, gek uitgedoste mensen in oranje die hun straten bevolkten. Ook Duitsers vinden ons vaak leuk en creatief, anders dan zijzelf.

Het zal mijn donkere (realistische?) kantje zijn die juist die zorgeloosheid zo zorgelijk vindt. Je hoeft bij mij maar de straat uit te lopen en je ziet de ellende die sommige kinderen moeten meemaken, en dan hebben ze nog twee zusjes aan hun armen hangen en een klein broertje in de kinderwagen. Die kunnen alvast wel wat extra aandacht gebruiken. En ze zijn er tóch al. Denk ik dan. Ik ben altijd dol op kinderen geweest, misschien juist daarom wilde ik ze niet zelf op de aarde zetten.
En de dieren, hoe ontzettend schattig die kittens. Je zou het jezelf bíjna gunnen… ware het niet dat het asiel nog vol zit met beesten die snakken naar wat liefde. Ook jonkies trouwens.
Maar, eerlijk is eerlijk. De mens wordt er vast wel blijer van om zich niet te veel van anderen aan te trekken. Overigens ook heel Nederlands, zeggen ze, dat komt omdat we met zovelen zijn.
Maar… laten we ook niet vergeten dat het tot de oerdriften van de mens behoort. Het is eerder vreemd om geen kinderen te willen krijgen.

» Posted By Pietie On June 16, 2012 @ 10:42

Het is wel opmerkelijk dat je niet zo vaak iemand hoort over de exorbitante groei van wereldbevolking, die toch waarschijnlijk nog onze grootste bedreiging zal gaan vormen? Elke dag komen er ruim 200.000 mensen bij. In 2050 zijn er vermoedelijk 9,7 miljard mensen op de (inmiddels flink opgewarmde?) wereldbol. En hoeveel katten en honden?
Waarom niet extra goed zijn voor degenen die er toch al zijn, en de ongeborene in onze dromen laten?

» Posted By Pietie On June 14, 2012 @ 22:56

Overzicht Canta-project

Mooi wat een danser zei over het lichaam in de vorige uitzending van de documentaire. Dat het niet gaat om perfectie, “what you have is already amazing”.

» Posted By Pietie On June 11, 2012 @ 22:45

Exit Zamboni

@70 Geeft niet, wijzij. We vergalopperen ons allemaal wel eens. Inclusief Dr. Zamboni ;-)
Een fijne zondagavond (met voetbal?) gewenst!

» Posted By Pietie On June 17, 2012 @ 18:23

hmmm… met een fundraising pagina voor Dr. Zamboni’s ‘Brave dreams’.
Zonder facebookpagina kom je tegenwoordig nergens zullen we maar zeggen. Pff wat een ontwikkeling.

» Posted By Pietie On June 16, 2012 @ 23:06

@57 Wat een vreemde site is dat, de link die je geeft. Voor geen enkele andere behandeling heb ik ooit zo’n grafiek gezien. Hoewel ik wel organisaties ken die het zouden kunnen verzinnen.
Het is zo’n gelegenheid dat er bij mij bellen gaan rinkelen…

Zou je niet beter een wat neutralere / algemenere site kunnen raadplegen, http://www.mijnklachtenassistent.nl/ ofzo?
Mensen hebben ook altijd sterk de behoefte om bij een fanclub te horen geloof ik. Heeft wellicht ook een placebo-effect?

» Posted By Pietie On June 16, 2012 @ 18:59

@49
Maar misschien heeft een groot deel van de bevolking wel baat bij een ccsvi behandeling?
Bij vrouwen zijn hart en vaatziekten doodsoorzaak nummer 1 bijvoorbeeld (bron: Hartstichting).
Wie weet wordt deze behandeling over een aantal jaar wel standaard uitgevoerd bij iedereen boven de 50. Zou zomaar kunnen.
Maar om nu te denken dat het de oplossing zou zijn voor zo’n complexe ziekte als MS, lijkt mij niet echt verstandig. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.

@43
Wat geweldig trouwens dat het lichaam vanzelf collaterale vaten maakt. Zo mooi kunnen wij dat toch niet met interventies?!

» Posted By Pietie On June 16, 2012 @ 11:24

@40
Als totale leek had ik ook al lang verzonnen dat vernauwde venen wellicht een rol spelen bij diverse aandoeningen. Weet niet elke arts dat, elke diëtist, elke fysiotherapeut, afijn, een wijd open deur misschien?

» Posted By Pietie On June 15, 2012 @ 10:02

bij 33. (doet me denken) niet alleen aan de populisten in de politiek, maar…
kan er niets aan doen dat de Zamboni behandeling me ook een beetje doet denken aan het Middeleeuwse aderlaten. Laat wat bloed stromen, en het probleem is (voorlopig) opgelost (?)

» Posted By Pietie On June 14, 2012 @ 12:50

@30 Wacht even… Er staat iemand op die de grote groep ‘opper neuro’s’ negeert (wat weten zij nou na 30 jaar onderzoek, ze mogen zich schamen) en die roept: ik heb de oplossing, het is helemaal niet complex, het is simpel!
Waar doet dat me toch aan denken….

Wat mij in de medische wetenschap wel opvalt, is dat het lijkt of men telkens met oogkleppen op vanuit eigen vakgebied een ziekte bekijkt. Alsof het systeem gewoon nog niet toe is aan cross-overs. Dat lijkt me wél iets voor de toekomst, waar ziekenhuizen hopelijk nog veel aandacht aan gaan besteden. Maar voor nu is het gewoon nog te ingewikkeld om daarmee ook wetenschappelijke bewijzen te verkrijgen.

De patiënt wil intussen dóór. Je merkt het aan alles. Een groep wanhopige patiënten heeft laatst een experimenteel middel tegen ALS geconfisqueerd via internet, om zelf maar íets te kunnen doen. Het is eigenlijk te gevaarlijk, maar so what, niets te verliezen voorlopig.

» Posted By Pietie On June 13, 2012 @ 11:15

25: “Waarom deze gedachte met zoveel enthousiasme wordt tegengewerkt is mij een raadsel.”

Misschien als tegenwicht voor het (ietwat voorbarige) enthousiasme? Omdat het dubieus is dat Zamboni het liefst solo werkt? Als realiteitsinjectie? Omdat Zamboni vast wel heel rijk is geworden alvast, en zijn patiënten een stuk armer? Omdat geen enkele operatie zonder gevaar is? Omdat Zamboni geen goede wetenschap bedrijft? Omdat je van een arts mag verwachten dat ‘ie nu juist niet naïef is?

» Posted By Pietie On June 12, 2012 @ 09:27

Zou er een manier zijn om het placebo-effect (dat op zich het bestuderen waard is!) in gang te zetten zónder al die onzin-theorieën?
Bij de eerste placebo-kliniek sta ik dan vooraan op de stoep om toe te juichen.

» Posted By Pietie On June 10, 2012 @ 10:13

Sjaak, jij gaat er blijkbaar vanuit dat Zambozi ter goeder trouw bezig is. Alles wijst echter op het tegendeel. Het is soms heel lastig te verkroppen dat sommige mensen het echt niet goed voor hebben met hun patiënten. Maar dat is wel de praktijk helaas.

» Posted By Pietie On June 10, 2012 @ 00:27

Duimen voor Ahmedinejad II

Eens! Maar…
Wil je beweren dat je alleen door het goede voorbeeld te geven, de dictators kunt overreden?
De geschiedenis wijst uit dat dat niet werkt. Integendeel, als ze niet onder druk worden gezet en stevig bij een oor vastgepakt dan denken ze: mijn aanpak werkt, tegenstanders en kritische burgers gewoon uitmoorden voordat iemand iets kan doen, en vooral doorgaan. Wie doet me wat.

Een oplossing zou misschien zijn: de druk verhogen door in elk geval te dreigen met virussen e.d. en door direct verregaande sancties in te stellen. De diplomatie is door dictators al lang vermorzeld. Heel streng zijn is wellicht de enige remedie? En dat kan toch ook binnen de internationale verdragen dacht ik?!
Laten we ook eens bij psychiaters te rade gaan hoe om te gaan met psychopaten en mensen met ernstige persoonlijkheidsstoornissen. Wellicht zeer leerzaam en wie weet brengt het goeie ideeën.
En laten we ondertussen alsjeblieft vooral niet voor ze duimen.

» Posted By Pietie On June 05, 2012 @ 15:06

Vanavond op TV

Heel prachtig hoe de canta’s, de dansers en de metaforen om je oren vlogen in deze documentaire. Knap hoe kunst wordt verweven met handicap. Ik kijk al uit naar de volgende uitzending!

» Posted By Pietie On June 03, 2012 @ 22:28

Duimen voor Ahmadinejad

Ook op de voorpagina van NRC vandaag een artikel over Obama’s stille oorlog met liquidaties door drones. Overigens kwam uit een opinie onderzoek naar voren dat druk om verantwoording af te leggen eigenlijk ontbreekt, omdat 83 % van de Amerikanen het goedkeurt. Men vindt het juist prettig dat er geen openlijk debat over wordt gevoerd.

Waar doet dat me toch aan denken…

» Posted By Pietie On June 01, 2012 @ 20:44

Dus omdat de een zich niet aan regels houdt, moet een ander slinkse methoden verzinnen om de consequenties, die eigenlijk weer veel te ver gaan, te omzeilen?
Met andere woorden, ligt het niet gewoon aan het gebrek aan mogelijkheden die we hebben om goede sancties op te leggen zodra een land/ dictator over de schreef gaat?
Moet er niet eens een nieuwe, mondiale Veiligheidsraad komen die alle macht krijgt om, als een soort God, in te grijpen door ons stevig bij een oor te nemen zodra er rot gedrag wordt vertoond.
Of is dat wat naïef gedacht.

» Posted By Pietie On June 01, 2012 @ 10:52

Stel, en dat stel ik me vaak levendig voor, dat wij in dit land waar we zo geaard zijn, door onze eigen regering overhoop werden geschoten zodra we het Binnenhof opgingen om te demonstreren.
Hoe zouden we vervolgens tegen iemand als deze meneer A. aankijken. Wat zouden we rechtvaardig en geschikt vinden? Zouden we ooit voor hem duimen, om welke reden dan ook?

» Posted By Pietie On June 01, 2012 @ 10:03

Ja, misschien is de mensheid wel in te delen in mensen die denken: mag ik niet leven, dan niemand. En mensen die denken: als hij/zij niet mag leven, dan hoef ik ook niet meer.
Welke mens zou het gelukkigst zijn overigens? Ik denk de laatste, maar vraag me niet waarom. Of vraag het me wel, maar een andere keer.
Bij wie zou deze meneer A. behoren trouwens? Misschien tot nog een derde categorie: als ik mag leven, dan zij niet.

» Posted By Pietie On May 31, 2012 @ 23:48

@6 Bij nader nadenken… tuurlijk heeft het niet veel zin om terroristje te gaan spelen. Helemaal eens dat dan het hek van de dam is.
Wat mij tegen de borst stuit is de titel van dit stuk. En ook de suggestie dat deze man bij het Int. hof zou mogen gaan klagen. Alsof het okee is om de dingen sec te bekijken. Daarvoor is het veel te ingewikkeld, en daarvoor zijn er te veel doden gevallen helaas.
Eerst mag deze man zelf voor de rechter komen voor zijn misdaden wat mij betreft, dan kijken we verder.

» Posted By Pietie On May 31, 2012 @ 23:01

bij @20 kleine maar belangrijke aanvulling wellicht: de acties moeten bij voorkeur worden uitgevoerd door non-governmental organisaties.
Bijvoorbeeld zoals Al-Jazeera sateliettelefoons uitdeelt in Syrië, of de ludieke acties van de Yesman, Wiki leaks, Facebook, Chen + familie, The Elders, Lucky tv, Youtube, whatever helps.
Oftewel, wij zelf kunnen iets ondernemen en/of goeie initiatieven ondersteunen. Wij hoeven niet te wachten tot een rechter of strafhof iets besluit. Wij hebben vanuit Nederland alle vrijheid om te experimenteren.

» Posted By Pietie On May 31, 2012 @ 17:30

“Maar wie is de agressor en wie het slachtoffer?”
Degene met het wapen in de hand. De ander ligt dood op de grond.
Als het duidelijk is, maar nog niet bewezen: dan graag meteen een (illegale) geweldloze actie. Kan ons het schelen, breien we later wel weer recht. Kunnen de monsters namelijk niet zeggen, een dode komt nooit meer terug.

» Posted By Pietie On May 31, 2012 @ 11:20

@11
Maar is er niet een hiërarchie in standaarden? Zodra geweld en moord in het spel is, mag dat toch éérst flink worden aangepakt? En desnoods met niet-geoorloofde maar wel geweldloze middelen.
Gaan we daarna wel gedegen onderzoek doen om te kijken wie welke straf verdient. Moet dan wél gebeuren natuurlijk.
Als we niets doen, zijn de moordenaars altijd, altijd te slim en te snel om goed ingrijpen mogelijk te maken.

En wat betreft die Amerikanen. Vind het nog altijd te gek voor woorden dat zij zich kunnen onttrekken aan internationale verdragen. Hoe is dat mogelijk, waarom pikken we dat.

Ik zou liever geen terrorisme willen plegen. Ik zou de regels van de verdragen zó veranderd willen zien dat het makkelijk wordt om snel in te grijpen zodra mensenrechten in een land worden geschonden.

» Posted By Pietie On May 30, 2012 @ 15:15

@6
Maar… door onze keurige regeltjes zijn we telkens wel mooi te laat. Het strafhof wordt altijd pas achteraf ingeschakeld.
Als door ons (geweldloos!) handelen er leed kan worden voorkomen en mensenrechten beschermd, dan meteen doen zou ik zeggen. Krijgen we later wel straf.
Sommige trucs mogen we toch gerust afkijken van de monsters?
Ben het eens dat alles wel goed geëvalueerd moet worden ;-)

» Posted By Pietie On May 30, 2012 @ 10:03

Een land waar demonstranten door sluipschutters worden doodgeschoten, hmmm, over achterbakse aanvallen gesproken. Ik zie nog de beelden voor me van het stervende meisje op straat.
Wat mij betreft mag het internationaal recht zo aangepast worden dat mensenrechten altijd voor gaan. Schendt een land de mensenrechten, dan mogen computers worden aangevallen zodat niet nog meer leed aangericht kan worden. Het is simpel, geweldloos en effectief.
Maar ja…

» Posted By Pietie On May 29, 2012 @ 23:36

Pijnlijk

Wel sterk dat hij als 10 op de lijst gaat staan nu, nog altijd strijdbaar voor zijn partij.

» Posted By Pietie On June 13, 2012 @ 23:31

Het mooie van het leven, en van dit blog, is dat eigenlijk niets simpel is. Elke politicus die dat wel zo voorstelt, is misschien iets te dom, te onoprecht of te naïef voor het vak (?)

» Posted By Pietie On May 29, 2012 @ 10:25

Grunberg oppert in zijn Voetnoot in VK vandaag een verplichte psychotherapie voor volksvertegenwoordigers en bewindslieden.
Geen slecht idee. Alleen hoeft dat volgens mij niet op kosten van de belastingbetaler, zoals hij voorstelt. Wij betalen tenslotte ook zelf voor onze ontwikkeling en ‘individuele vraagstukken’.

» Posted By Pietie On May 26, 2012 @ 10:49

@21, 25 Het is niet onze onrust en verwarring, het is hun chaos. Wij verdienen verstandige politici die hun werk serieus nemen. Ze worden er goed voor betaald tenslotte.
Laat ze eens ophouden met het aandachttrekkers-gedoe op het mediapodium.
En laten wij vooral doorgaan met scherp commentaar leveren.

» Posted By Pietie On May 26, 2012 @ 09:43

Wordt het eigenlijk niet eens tijd om een gedegen selectie voor politici (in het algemeen) in te stellen? Ik hoor ze in Den Haag nooit over criteria, karaktereigenschappen, staat van dienst, bewezen integere acties… om maar eens wat te noemen.
Welke eigenschappen vinden wij eigenlijk noodzakelijk en van belang om een land te kunnen besturen en welke hadden goeie politici uit het verleden? Daar kunnen we toch best wel eens een lijstje voor maken om de heren/ dames politici de maat mee te nemen? Waarom zouden we dat overlaten aan commissies, die als puntje bij paaltje komt blijkbaar ook gewoon te omzeilen zijn.

Iemand die het landelijk voor een volk wil opnemen en mensen werkelijk het beste gunt, zou wellicht moeten kunnen aantonen dat hij op school al verantwoordelijke taken op zich heeft genomen en die ook integer heeft uitgevoerd. Rutte en Wilders waren misschien egocentrische etterbakjes op school, toch goed voor de kiezer om te weten als dat zo was? En Bleker en Leers waren misschien niets zeggende meelopertjes die wel heel erg genoten van de aandacht bij een spreekbeurt. En de heer Kamp was misschien een sadistisch jongetje dat dieren mishandelde. Weten we toch niet?

Dibi lijkt me best iemand die zijn eigenbelang opzij kan zetten, en die hard en serieus werkt om het beste te realiseren voor het grotere geheel. Sap lijkt me iets ijdeler en onverschilliger.
Maar weten doen we het pas als het eens goed onderzocht wordt;
wat zijn het voor mensen die ons land besturen. Wat hebben zij ooit over gehad voor een medemens. Toch interessant?

» Posted By Pietie On May 23, 2012 @ 20:41

«« Back To Stats Page