Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Maurice

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Wie goed doet

Elin ah oh euh daar maakte je een ingewikkelde (tof!) sprong. Spiegelneuronen veroorzaken geen vertrouwen. Vertrouwen versterkt vertrouwen; wantrouwen versterkt wantrouwen.

Vrijwel iedereen is beinvloedbaar door gelaatsuitdrukkingen, da’s normaal. En iedereen is te manipuleren, waarbij ‘makkelijk’ volgens mij de norm is.

» Posted By Maurice On May 13, 2011 @ 15:59

Of het ook zo werkt weet ik niet, maar het is hoe het me logisch lijkt.

» Posted By Maurice On May 12, 2011 @ 10:25

@Karin 23:
Dat weet ik wel, maar dat idee is niet het ei van columbus inzake sociale vaardigheid bij autisme. Spiegelneuronen zijn m.i. niet alleen oorzaak, maar ook gevolg van een groter wordend repetoire aan sociale vaardigheden.

Beter zou zijn:
Je leert emoties bij anderen te zien nadat je ze bij jezelf hebt leren kennen. En tegelijkertijd dat je leert je eigen emoties beter te kennen door ze bij anderen beter te zien.

Monkey do, monkey feel, monkey see, monkey do more, monkey feel more, monkey see more.

Oh dear, I just called myself a monkey.

» Posted By Maurice On May 12, 2011 @ 10:24

@Arthur:
Teamspeak. :) Wordt bij mmo’s nog steeds veel gebruikt. Er ontbreken nog steeds wel dimensies in het contact, maar vocaal hoeft niet te ontbreken.

@de discussie:
Tit-for-tat demonstratie, check. Mag het nou weer on-topic?

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 17:39

Uit het commentaar van de onderzoeker blijkt duidelijk dat het om de sociale interactie ging. Daarbij: online kan in die context niets anders betekenen dan ‘multiplayer’. Als het solo-gamen betrof, was het woord ‘online’ niet nodig.

Persoonlijkheids-‘ontwikkeling’ die scheef loopt noem je persoonlijkheidsstoornissen, niet ontwikkelingsstoornissen.

Gamen kan verslavend zijn, maar gamen is (in eerste instantie) niet het probleem; wie ziekelijk veel bier drinkt noem je ook geen bier-verslaafde maar een alcoholist. En met uitzondering van verslavingen die je overvallen, is het een tot uiting komen van een ander onderliggend issue. Zoals iedere verslaving, veroorzaakt de verslaving zelf ook nog weer bepaalde moeilijkheden, maar bluh dat kan iedereen die dit leest zelf wel bedenken.

Ik moet er vandoor. Adios!

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 12:09

Autisme is een hardware-foutje.
Autistisch gedrag is een gevolg daarvan.
Gedrag dat op autisch gedrag lijkt, zonder dát hardware-foutje, komt ergens anders door.

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 11:56

Niet jokken. Het ging over online gamen; online in deze context betekent: met andere mensen.

Gamen is overigens socialer dan je lijkt te denken. Met vrienden een avondje op Guitar Hero plingelen is gewoon een minder saaie versie van ganzebord. Online gaming, zolang het niet voor ziekelijk escapisme dient, kan over het algemeen geen kwaad.

Autistisch is overigens niet synoniem met asociaal.

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 11:38

Karin: het empathische is trouwens andersom van hoe je het beschrijft (jouw omschrijving past beter bij ‘normale’ mensen).

“Lachen doet zien lachen” = dingen waarvan ik zelf al weet hoe het voelt, die ken ik, en herken ik. Dingen die ik nog niet ken ga ik miss-matchen.

You grok?

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 11:19

Daar gaat het bericht in het nieuws wel over.

Kom op juzo, you can do better! Try again.

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 11:08

Appels en peren juzo.

Gamen (in groepsverband) is een mooi en verrassend sociaal fenomeen. Ouderwetse verslavingen in een modern jasje, ook interessant. Maar beide onderwerpen hebben geen direct verband met autistisch zijn of worden, zo werken ontwikkelingsstoornissen niet.

Insert token to continue… ;)

» Posted By Maurice On May 11, 2011 @ 10:55

Toelichting op 1) 1e alinea:

´Verbetering sociale vaardigheden want toename spiegelneuronen´ klinkt als eenrichtingsverkeer, waar m.i. het veel logischer is als het twee-richtingsverkeer zou zijn.

» Posted By Maurice On May 10, 2011 @ 16:43

En nu pas zie ik de titel van je column. Oops! Puntje voor jou.

» Posted By Maurice On May 10, 2011 @ 16:34

Ik heb nog steeds mijn twijfels over de conclusies die uit die bevindingen getrokken worden, qua causaliteit. Het lijkt me niet zozeer onjuist, als wel incompleet.

Karin, leuke woordspeling in je tweet :) maar de overheid is autistisch omdat ze zo wil zijn, niet omdat het niet anders kan. De overheid, het zielloze super-organisme, daar is geen land mee te bezeilen. Pun unintended. Gelukkig zijn de individuen waar ze uit bestaat wel mensen, en daar zitten ook goeien tussen.

Is dit niet waar ook uitdrukkingen zoals “Wie goed doet, goed ontmoet” en “Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten” vandaan komen? Om van hints in bepaalde oude boeken nog te zwijgen.

» Posted By Maurice On May 10, 2011 @ 16:33

Kapot!

juzo, het is best fijn om sorry te zeggen wanneer je iets fout gedaan hebt.

Over de Canta heb ik verder weinig te zeggen, vind ik niet zo interessant.

» Posted By Maurice On May 10, 2011 @ 20:22

Klussen (update)

En de twitterfeed weg is eigenlijk best wel fijn, dat was een druk stuiter ding, viel uit de toon met de rest.

» Posted By Maurice On May 07, 2011 @ 21:05

Plaatjes weer terug helpt: die indruk verwerkt een mens toch sneller dan lezen. (of nouja niet sneller, maar: eerder)

» Posted By Maurice On May 07, 2011 @ 21:03

Klussen

Verder lezen is ff wennen, en ik vind het persoonlijk ietsiepietsie irritant dat bij de twee rechtse sharethis icons onder een column er bij mouseover al wat verschijnt (=mierenneuken).

Jammer dat de homepage geen plaatjes bij de column intro’s toont.

Voor de rest negeer ik de meeste changes, want preaching to the choir. Voor anderen vast wel nuttig, daarnietvan.

» Posted By Maurice On May 07, 2011 @ 12:42

Ook macht moderniseert

@JPaul 5: Mijn “dat is niet waar” sloeg op juzo’s “ieder volk krijgt de machthebbers die het verdient”.

Dat duurzame verandering lang duurt ipv flitsende tipping points, helemaal mee eens.

@Karin 7: Klopt. Informatieuitwisseling is een middel, niet een eindresultaat.

» Posted By Maurice On May 07, 2011 @ 12:31

Juzo, dat is niet waar.

@Karin, heb je info over Birma/myanmar kunnen vinden? Is – vermoed ik – on topic bij deze column.

» Posted By Maurice On May 03, 2011 @ 20:47

Dweilen met de kraan open

juzo, de maatschappij is nog niet op copy-paste-paste-paste… mogelijkheid berekend.

Muggen kunnen olifanten worden.

» Posted By Maurice On May 02, 2011 @ 20:55

Ongezond

:)

p.s. Pietie, laat je niet bangmaken.

» Posted By Maurice On May 02, 2011 @ 20:54

Karin, jij zei: “alsof serieuze fysieke makke een uitzondering is” en “Kijk je anders naar je lichaam?”

Dat is wat geestelijke gezondheid betreft net zo.

» Posted By Maurice On April 30, 2011 @ 09:52

Juzo, jij zei: “Ten eerste bestaan er geen mensen zonder handicap.”

1. Je hebt gelijk.
2. Ik vind die zin nog beter dan Karin’s column. Da’s knap!

» Posted By Maurice On April 30, 2011 @ 09:46

Lobby

excuus voor de taalfouten

» Posted By Maurice On April 13, 2011 @ 11:21

“Teeven: auteursrecht moet stimulans zijn voor creativiteit en innovatie”

Voor creativiteit: ja. Voor innovatie: nee (wat heeft innovatie met auteursrecht te maken?? het zijn geen patenten).

Maar dat is niet het enige waar auteursrecht voor is. Origineel creatief materiaal is cultureel erfgoed, wat uiteindelijk de maker’s nalatenschap aan de wereld zal zijn; auteursrecht hoort de wereld van zij-wie-die-nalatenschap-wil-claimen-of-verstoppen te beschermen. Bij leven mag de maker beschermt worden voor z’n moeite. Daarna is het voor iedereen. Platenlabels etc moeten niet zeuren, die horen helemaal niet in auteursrecht thuis.

» Posted By Maurice On April 13, 2011 @ 11:20

Aanbod

@JPaul: je compliment aan juzo ben ik het helemaal mee eens.

» Posted By Maurice On April 06, 2011 @ 11:58

Rudi: dat voorstel gaat niet over misbruikbestrijding. Het is nu al zo dat als er misbruik vermoed wordt, ‘verplicht’ huisbezoek een optie is (wanneer minder indringende onderzoeksopties niet toereikend zijn).

Het voorstel is een smoes om uit te proberen hoe ver men kan gaan met het idee “als je van onze belastingcenten hulp ontvangt, dan moet je ook niet zeuren dat je rechten geschonden worden”.

Een beter idee voor misbruikbestrijding: hou het bij misbruikbestrijding.

» Posted By Maurice On April 06, 2011 @ 11:53

Straf als je niks fout gedaan hebt, is onzinnig.

Voor de rest: brrr, wat een gedrocht van een voorstel.

» Posted By Maurice On April 05, 2011 @ 16:44

Zorg onder toezicht

juzo, als je vaker schrijft zoals in post 17 hier, zou je een boel kritiek schelen. Je mag best zeggen wat je vindt, zonder bloemige beeldspraak :)

Ik kan de oprechte irritatie die ik uit je post opmaak iig zeker waarderen.

Tiet veur ‘n pafke.

» Posted By Maurice On March 31, 2011 @ 12:28

Wie was het eigenlijk die bedacht had dat marktwerking in de zorg een goed idee zou zijn?

» Posted By Maurice On March 30, 2011 @ 12:15

«« Back To Stats Page