Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Maurice

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Internet voor iedereen

Ik durf nog wel een paar gokjes te wagen (ik geef toe dat ik niet het hele boekje gelezen heb, wel doorgebladerd)

Periodieke en plaatselijke versplintering van netwerken, als reactie op overheden die een soort van Prohibition opleggen terwijl ze zich in de minderheid vinden qua creatieve nerds die makkelijk electronica kunnen verkrijgen/aanpassen.

De porno industrie die opbloeit dankzij 3D beeld bij mensen thuis.

Gamen als gezelschapsactiviteit (wat toch al een toffe ontwikkeling is) groeit tot absurde proporties.

Microsoft annexeert nog een stapel bedrijven tot het onder zijn eigen gewicht instort en een beurscrash veroorzaakt.

Sommige (burger-)oorlogjes zullen beginnen met een stroomstoring.

‘Het begin van het internet’ wordt een feestdag.

Mensen die niks van internet willen weten worden 2e rangs burgers.

Hardcopy kranten industrie slinkt tot een systeem wat zichzelf in stand kan houden (maar dat is geen voorspelling, die bal rolt al)

Administratieve fouten zullen op grotere schaal de financiële doodsteek voor onschuldige mensen betekenen.

Taalgebruik zal op een nog hoger tempo muteren.

Distributed computing ten behoeve van onderzoek zal eindelijk eens aanslaan.

Communicatie met geuren over internet zal nog steeds niet aanslaan.

Stroomgebruik wordt een terugkerend thema in politiek debat.

Telefonie zal de weg van de radio volgen, en vrij lang in een afgeslankte vorm blijven bestaan omdat wat het doet het ook heel goed doet.

» Posted By Maurice On January 09, 2010 @ 15:57

Escalatie

Thian: ik denk dat niemand de tocht dan zou willen maken, als ze er toch niks van meekrijgen. Er kan overigens aan de rand van de atmosfeer veel meer kwaad gedaan worden.

» Posted By Maurice On November 18, 2010 @ 17:10

Oh fark dot com how I love thee

Daar kwam ik deze titel tegen: “Risk of getting cancer from a single scan by TSA’s full-body scanners is about 1 in 30 million. Which is less than the odds of getting killed by lightning, about the same as the plane getting blown up”

met link naar msnbc artikel: http://cosmiclog.msnbc.msn.com/_news/2010/11/16/5477568-are-airport-x-ray-scanners-harmful

» Posted By Maurice On November 17, 2010 @ 23:47

Tartarus, ik kan ook geen nieuw (en toch nog zinnig) alternatief voor de bewaarplicht bedenken. De bewaarplicht lost niets op, dus wat voor alternatief zou er dan bij moeten passen?

Je laatste opmerking ben ik het grotendeels mee eens, maar niet helemaal; aanhoudende tegengeluiden hebben wel wat invloed, zoals bijvoorbeeld politieke partijen die oppositie voeren en daarbij voortdurend over hetzelfde doormekkeren. Het is irritant, maar werkt wel (een beetje).

» Posted By Maurice On January 15, 2010 @ 22:25

Tartarus, je hebt gelijk wat betreft dat het belang van sommige issues niet voor the masses inzichtelijk blijkt. Maar dat ligt niet alleen aan critici.

Een boel Nederlanders hebben zich ook wel een ‘het zal wel’ houding aangemeten. Bijv: “Een slimme meter in de meterkast? Dat heeft voordeel, zegt de leverancier. Het zal wel.” Niks geen: “Wat is er mis met de huidige meter dan?” Geen: “Welk voordeel dan?” Geen: “Je kunt wel beweren dat je mij er een plezier mee doet, maar je bent geen liefdadigheidsinstellen, hoe word jij er beter van?” En als er al een voordeel gehoord wordt, volgt er vaak alsnog geen: “Is dat eigenlijk wel zo?”

En die houding is bijzonder naar in combinatie met zo’n ander vervelend trekje, de ‘dat gebeurt mij toch niet’ reflex bij het inschatten van risico’s: “Genaaid worden door gemene mensen/bedrijven? Ja, dat gebeurt wel, maar alleen bij andere mensen, die het vast verdiend hebben. Ik heb daarentegen een schoon geweten, en iedereen die ik ken dus ook.”

Dat mensen zich in een veilige, eerlijke en betrouwbare omgeving wanen, gaat gepaard met zelfingenomenheid en onderontwikkelde achterdocht. De meeste mensen willen er helemaal niet op geattendeerd worden dat de realiteit complexer is dan wat ze er in hun makkelijk-te-begrijpen wereldbeeld van hebben gemaakt.

Hoe veel mensen hebben er wel niet stilzwijgend mee ingestemd dat hun info in het landelijk EPD wordt opgenomen, zonder te weten waar ze mee ingestemd hebben, zonder te weten hoe het verschilt van de bestaande situatie, ondanks de vele keren dat de media het onder de aandacht brachten, ondanks de luide protesten van huisartsen?

Te ingewikkelde berichtgeving door een criticus, dat is de criticus z’n schuld. Een Oost-Indisch doof publiek, dat ligt toch echt aan het publiek.

» Posted By Maurice On January 12, 2010 @ 14:32

eek!

Politie zou een mobiel bodyscanding willen (zie linkje). Dat is toch nergens voor nodig?

http://www.security.nl/artikel/32033/1/Politie_wil_mobiele_bodyscanner_inzetten.html

Wat een feest gaat het worden wanneer particulieren ook van die dingen in handen krijgen. Zullen mensen met een ietwat afwijkende samenstelling van geslachtskenmerken, en dat niet openbaar willen maken, leuk vinden.

» Posted By Maurice On January 08, 2010 @ 13:08

Ene meneer Van der Land van D’66 heeft op zijn site een artikel, Privacyfundamentalisme, staan.

Hij moppert over het idee dat een bodyscan als naaktplaatjesmachine omschreven kan worden. Hij moppert er niet over dat dat kan, nee, hij moppert over dat mensen klagen dat dat kan.

Wat een vreemde manier van denken. Zou hij zich nog zo uitlaten als er een ander voorstel op tafel komt? Geen bodyscan gebruiken; in plaats daarvan passagiers zich laten uitkleden, foto’s van maken en die foto’s in de computer proppen, voordat ze zich weer mogen aankleden en het vliegtuig in? Het komt op hetzelfde neer, alleen de kleuren van de foto’s zijn anders.

Zijn site: http://www.mennovanderland.nl/

Ik heb anders nog wel een redelijk goede indruk van D’66 gedachtengoed, maar dit is toch een beetje een domper op de feestvreugde.

» Posted By Maurice On January 07, 2010 @ 17:40

Het ombouwen van vliegtuigen zodat er een deadman’s switch in zit, die volgens het stonith principe de heerschappij van het vliegtuig overneemt, omhult in een taai soort bescherming die dik genoeg is om relatief kleine explosies te kunnen weerstaan, is dat een idee?

Bescherming hoeft niet eens geweldig te zijn, als het vliegtuig maar eerder stuk gaat dan de deadman’s switch, zodat het geen zin heeft om de deadman’s switch te slopen.

Als het voor een schurk niet meer zo zinvol is om een piloot te bedreigen of vervangen, omdat de besturing dankzij de getripte deadman’s switch niet meer in de cockpit geregeld kan worden en de besturing terugkrijgen niet kan zonder het vliegtuig onbruikbaar te maken, dan wordt kapen toch een stukje lastiger.

Dan nog een oplossing vinden voor het “ja maar wat als een boze nerd besluit met de software waarmee de deadman’s switch het vliegtuig laat landen te prutsen?”…

* * *

Jute zakken rechtop zetten lijkt me overigens ook al beter. Beide zinloze acties, maar de productie en distributie van jute zakken die nodig is om ze met z’n allen rechtop te kunnen zetten, dat biedt werkgelegenheid. ‘t Is nog biologisch afbreekbaar ook, dat jute.

» Posted By Maurice On January 06, 2010 @ 01:29

What’s next, “u heeft te grote spierballen, u zou wel eens iemand kunnen overmeesteren, dus u mag niet meevliegen”? Iedereen door de rötgen, frequent flyer miles inruilen voor een heel enge ziekte? Dreiging van terreur vervangen door, nee, aanvullen met reëler risico op kanker. Met alle maatregelen die ze verzinnen kunnen ze toch nog alleen maar de kneuzen afvangen.

Stomme terreurgekte, de kans op rampsoed is veel groter tijdens de reis naar het vliegveld toe, dan in het vliegtuig zelf.

Optie drie: niet vliegen.

Optie vier: don’t care, fly anyway.

» Posted By Maurice On January 05, 2010 @ 23:11

Boom erbij

En toch is het leuk om verwantschap op te merken. Tenzij je voor de Turingtest geslaagd bent, kan ook jij niet volledig ongevoelig voor ‘lol’ zijn, Andreas.

Ergens, via-via, zijn mijn aminozuren en baseparen ook familie van die van jou. :P

Een stamboom is ook een leuk begin van ‘six degrees to everything’, als je wat tijd wilt doden.

» Posted By Maurice On January 04, 2010 @ 17:52

Gestapeld boos

Alice het beeld is absoluut herkenbaar. Dat het niet mijn opvatting is is omdat ik apart ben. Ik ben het wel vaker niet eens met de regeltjes van standaard gedrag.

Maar volgens mij is er een vermeldenswaardig aantal mannen die geëmancipeerder zijn dan ze lijken, met wat meer eerbiedige en toch leuke en gezonde ideeën over seksualiteit. Ze vallen alleen niet op.

» Posted By Maurice On February 26, 2010 @ 00:42

Juzo, mooi voorbeeld van hoe iemand anderen kan over- en onderschatten. Dat vleugje chauvinisme is icing on the cake.

Er zijn overigens wel punten waarop ik mannen _over het algemeen_ makkelijker in elkaar vind steken dan vrouwen. Maar met andere punten willen vrouwen nog wel eens wat logischer wezen.

Oh, gezien het onderwerp, een toepasselijk (not safe for work) filmpje:
http://www.buzzfeed.com/awesomer/are-women-as-horny-as-men-nsfw

» Posted By Maurice On February 25, 2010 @ 21:27

Er zijn ook mannen die hoerenlopers gewoon hoerenlopers vinden. En hoeren hoeren. Of dat dan met negatieve bijklank gebeurt is een verhaal op zich, maar (nagenoeg) geen onderscheid tussen de seksen maken kan wel.

Een voorbeeld: Ik vind een vrouw die zich als slet gedraagt een slet. Ik vind een man die zich net zo gedraagt maar ‘gezonde hollandse jongen’ wordt genoemd ook een slet.

Ik vind de genoemde brotherhood dan ook maar vreemd en een beetje stom. De sisterhood lijkt me trouwens even vreemd, hetzij anders, en is vast ook een vergelijkbaar beetje stom.

» Posted By Maurice On February 25, 2010 @ 20:53

Vergaardrift zonder hygiëne

Een interessante link, die via-via aan dit onderwerp raakt, over een reëel nadeel van versleuteling:

http://www.security.nl/artikel/31899/1/Schneier%3A_Niet_versleutelen_drones_juiste_beslissing.html
(security.nl over onversleutelde videobeeldenoverdracht van onbemande vliegtuigen in oorlogsgebieden)

Om weer ontopic te geraken: ik denk dat naming & shaming inderdaad een positieve invloed kan hebben, maar van mij zou er ook wel wat technologie nuttig gebruikt mogen worden, wat meer novellisme, if you will. “Jij, user, hebt geen rechten tenzij expliciet gekregen van hogerhand.” Dat is veel makkelijker hygiënisch te houden dan het veel voorkomende “jij, user, hebt alle rechten behalve wat expliciet is weggenomen”.

Standaard de inhoud van een gegevensdrager vernietigen wanneer de gegevensdrager niet meer wordt gebruikt voor haar oorspronkelijke toepassing (toepassing #1), is een beleid wat gemakkelijk en consequent gevolgd kan worden. Als de persoon die daarna de gegevensdrager voor wat anders gaat gebruiken (toepassing #2), het jammer vindt dat de gegevens die erop stonden verloren zijn, dan heeft die persoon pech. Als die persoon bij een deel van die gegevens zou moeten kunnen, dan hoort er een systeem te bestaan waardoor die persoon dat deel van die gegevens zelf opnieuw op die gegevensdrager kan zetten (wat ook het geval zou zijn als het een splinternieuwe gegevensdrager zou zijn).

Het is voor mensen ondoenlijk om een specifiek niveau van paranoïa consequent aan te houden, maar computers zijn onvermoeibaar. Goed doordachte automatisering kan onhygiënische sluiproutes van luie/gehaaste mensen grotendeels onbruikbaar maken. Goed doordachte automatisering is absoluut haalbaar, als de beleidmaker er maar de waarde van erkent.

» Posted By Maurice On December 26, 2009 @ 14:09

Tering wat een lap tekst (pardonnez le mot). Maar, ja, inderdaad, mensen zijn lui. Pluspunten voor het betrekken van oude Grieken bij technologie van na hun tijd. :)

» Posted By Maurice On December 23, 2009 @ 01:26

Mee eens.

Maar net als in het echte (vroem-vroem) verkeer, is in het digitale verkeer ook waar dat “veilig verkeer begint bij die ander”.

Systemen om zorgvuldig met vertrouwelijke informatie om te gaan kunnen niet zo moeilijk zijn, die zijn er vast ook wel – maar een systeem heeft pas nut als mensen zich er ook aan houden.

Zolang het zich niet loont om hygiënisch met informatie om te gaan (dus dat het wegwerken van dataongelukjes minder moeite is dan ongelukjes voorkomen) zullen organisaties en individuen dikwijls toch de weg van de minste weerstand kiezen. Verkeerde luiheid, if you ask me…

Maar ja, hele volkstammen kunnen nog steeds niet de handen wassen na het piessen, laat staan hygiënisch met andermans gegevens omgaan.

Verviervoudig het salaris van admins, en maak het niet volgen van de admins’ regels een overtreding op straffe des doods. Het is een gekscherend voorstel, maar het zou misschien wel helpen. ;) Het aantal memo papiertjes met wachtwoorden op monitorbehuizingen zou rap afnemen, I’m sure.

» Posted By Maurice On December 22, 2009 @ 22:46

Bij leven en welzijn

Andreas, je hebt je ziel en zaligheid in je post gestoken, da’s tof. Ik heb de indruk dat je over het onderwerp al wat langer hebt nagedacht. ;)

Wat is wijsheid? Wijsbegeerte in ieder geval niet. Alle gedachten zijn ‘niet meer dan een idee’ – het wordt er niets minder echt van.

Mensen hebben nou eenmaal een (beperkt) begrip van tijd, en ze kunnen daarom een mening vormen over gebeurtenissen die nog plaats moeten vinden; dat je nadat je gestorven bent de mening niet meer hebt, betekent nog niet dat de mening (die je had toen het nog kon) opeens waardeloos zou worden.

Bepalen of een eigen lichaam ook wel echt ‘eigen’ is, moet ieder voor zich uitdokteren. Mijn gevoel zegt dat mijn lichaam slechts een vervoersmiddel voor mijn geest is, mijn intellect vertelt me dat mijn geest en lichaam slechts gereedschappen zijn om voedsel in mijn buik te krijgen, en mijn verstand zegt me dat mijn geest en lichaam onlosmakelijk verbonden zijn tot één complete package.

En de telefoon gaat. Gered door de bel.

» Posted By Maurice On December 21, 2009 @ 21:38

Je moleculen heb je in bruikleen, maar zodra die nog in een vorm zitten die op jezelf lijkt heb je zelf voor het zeggen wat er mee gebeurt. Karin’s bezwaar is de andere kant van hetzelfde muntje als waarvan mijn kant is dat ik het niet erg zou vinden als een ander persoon nog even lol van een orgaan kan hebben nadat ik er mee klaar ben. Mijn kant is hoogstpersoonlijk en daardoor juist, die van Karin is dat ook.

Degene die het ‘voor wat, hoort wat’ systeem bedacht heeft verdient een portie klappen, als je het mij vraagt – meer woorden maak ik daar niet aan vuil.

Een oplossing voor het vraagstuk ‘hoe krijg je meer donororganen beschikbaar?’ heb ik niet; wegwerpmensen er voor kweken wil ik iig niet meemaken.

» Posted By Maurice On December 19, 2009 @ 12:49

De verdingelijking van alles

@ Leny: nou ik vind het terugdringen van een boel enge ziektes (die toch ‘natuur’ zijn) best wel een verbetering – tussen alle dingen die de mens verprutst is dat toch een noemenswaardig succesje.

» Posted By Maurice On December 13, 2009 @ 13:54

I liked & I grok.

De boeken klinken interessant, alleen ik zal ze niet lezen; tussen Farscape, Slapstick or lonesome no more en een hyperactief koppie lijken de gerecenseerde boeken voor mij persoonlijk een beetje preaching to the choir.

Over dat alles informatie is maak ik me voorlopig nog niet te veel zorgen. Het lukt nog steeds niet om het weer verder dan enkele dagen vooruit goed te voorspellen, en dat terwijl het weer – complex dat het is – niet het meest gecompliceerde systeem is op dit aardklootje.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, maar dat zie ik tzt wel.

» Posted By Maurice On December 11, 2009 @ 18:00

UPC sucks

@ webcare figuur:

Oh, handig, iemand die verkondigt: Ja, maar dat hoort zo, we hebben geautomatiseerd dat je na het dempen van de put te horen krijgt dat er een kalf onderin ligt.

Ook een bijzonder elegante benadering van damage control, en plain publique proberen verlicht te klinken en het ‘ik heb meer gelijk dan jij’-principe te mengen… een telefoontje en het boetekleed aantrekken was verstandiger geweest.

» Posted By Maurice On December 12, 2009 @ 13:29

Nominaties welkom

Done.
ACTA, omdat het qua rechtsgevoel op heksenvervolging lijkt, waarbij privacy het onderspit moet delven.

» Posted By Maurice On December 10, 2009 @ 11:20

Onverdraaglijk verdrag

Ik kan niet zo mooi schrijven als Karin, maar ik kan mierenneuken als de besten. Mijn bijdrage bij die consultatie:

“Beste lezer,

Het aantal vierkante haken verschilt tussen de originele Engelse tekst en de Nederlandse vertaling. Dat wekt de suggestie dat er niet hetzelfde aantal opties in de Nederlandse tekst staat als in de Engelse tekst, in welk geval de vertaling niet deugt.

Indien de Nederlandse vertaling niet deugt kunnen reacties op de inhoud van de Nederlandse vertaling niet zonder nuancering worden opgevat als reacties op de inhoud van de originele Engelse tekst.

De voetnoten die in de Engelse tekst staan ontbreken in de Nederlandse vertaling, waardoor de betekenis van de tekst is gewijzigd. De Nederlandse vertaling deugt derhalve niet.

Bij beide teksten is het aantal [-tekens niet gelijk aan het aantal ]-tekens. Het veroorzaakt dubbelzinnigheid, want het is niet duidelijk welke optie waar eindigt.

Het aantal opties is m.i. opvallend groot. De Nederlandse vertaling bevat 565 ]-tekens, welke het einde van een optie in de tekst aangeven. Dit aantal wekt de sugggestie dat er minstens 2 tot de 565e macht verschillende combinaties mogelijk zijn (dat is een absurd groot getal, namelijk: 12 met 169 nullen erachter). Dit maakt het m.i. onredelijk moeilijk voor belanghebbenden om volledig te zijn in hun reacties.

Het doel van de consultatie, om alle belanghebbenden te informeren over ACTA en hen in de gelegenheid te stellen een reactie te geven op de april 2010 versie van het concept-verdrag, is niet haalbaar in de huidige vorm. De doelgroepen bevatten vrijwel iedereen die in Nederland woont, aangezien het niet mogelijk is voor mensen om nooit producten aan te schaffen die door rechthebbenden op de markt zijn gebracht, behalve voor de mensen die nimmer iets kopen. Door de huidige vorm van de consultatie worden alleen de mensen die op de hoogte zijn van het bestaan van de consultatie en toegang hebben tot de technische middelen om de consultatie in te zien bereikt, wat tot gevolg heeft dat een niet-verwaarloosbaar deel van de belanghebbenden niet geïnformeerd wordt middels de huidige vorm van deze consultatie.

Vooralsnog vind ik dat er te veel informatie ontbreekt in de inhoud van de teksten. Wanneer dat verholpen is, geef ik u wellicht een reactie op de inhoud (van de dan actuele Engelse tekst).

U mag mijn reactie publiceren. U mag mijn reactie desgewenst inkorten zolang de betekenis van mijn reactie ongewijzigd blijft.

Met vriendelijke groet,
Maurice.”

» Posted By Maurice On July 03, 2010 @ 15:54

Of om een belachelijk idee belachelijk te maken met een belachelijke vergelijking:

Juf tegen de klas:
“Het schoolbestuur en een handje vol bedrijven hebben een plan. Daar waren ze stiekem mee bezig, maar volgens de schoolregels mocht dat niet, dus nu is het nog maar half-stiekem. Jullie krijgen vijf minuutjes de tijd het plan te zien. Zeg maar wat je er van vindt!

Het plan is niet stiekem meer, maar welke ideeën van wie komen is geheim. We gaan op excursie, naar een plek (we weten nog niet welke, maar het is in ieder geval een plek, duidelijk toch?) en daar gaan we misschien zwemmen, zeilen, lopen, fietsen, slapen, vliegen, varen, koken, goochelen, neus peuteren, deeltjes versnellen, en/of spijkers poepen en we eten misschien kokosnoot, appeltaart, haggis, couscous, hagelslag en/of slagroom. De leraren zijn de baas en alleen de leraren zijn de baas! Tenzij iemand van de bedrijven de baas is (logisch, toch?) Als je stout bent krijg je straf, en als iemand vermoedt dat je stout bent krijg je vooraf al straf. Wie bepaalt wat stout is, dat is geheim, maar jullie zijn het in ieder geval niet. En de leraren zijn nooit stout, wat ze ook doen.

Hebben jullie er ook zo’n zin in?!

Oh, de vijf minuten zijn om. Als je nog niet klaar was met lezen, dikke vette pech.”

» Posted By Maurice On July 03, 2010 @ 14:17

Ik vind het een waardeloze concepttekst van ze, trouwens.

De vermoedelijk interessantste stukken staan er niet in, alleen maar “er komt hier iets over onderwerp x”.

En met alle opties die ze tussen vierkante haken zetten zijn er tussen de 2^565 en 2^613 variaties mogelijk (er staan meer [ dan ] tekens in de tekst, vreemd genoeg). Transparantie, my ass.

“Ja, we hebben een voorstel die je mag lezen om te zeggen wat je er van vindt, maar wat er in het voorstel komt hebben we soms weggelaten en er zijn een paar opties, waarmee we zo’n 120000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 à 34000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 verschillende combinaties kunnen maken.”

Wat een aanfluiting!

» Posted By Maurice On July 03, 2010 @ 13:53

@ Karin:

Als je jouw mening wilt leveren – jij kan dat zo lekker scherp, dan is onderstaande misschien een mooie kans:

“Publicatie reacties

Reacties worden gepubliceerd nadat de consultatie is gesloten. Alleen die reacties worden gepubliceerd waarvan is aangeven, door de inzender, dat deze openbaar mogen zijn.”

Bron:
http://www.internetconsultatie.nl/acta

» Posted By Maurice On July 03, 2010 @ 12:47

Mr Tiny ik weet ook niet hoe de PVV zijn invulling aan de tweede ‘V’ geeft. In ieder geval niet door vrijheden te beschermen.

Maar EP peeps vs ACTA whoremongers kan nog leuk worden. *pakt popcorn en gaat er goed voor zitten*

» Posted By Maurice On March 10, 2010 @ 19:06

Ik vroeg me al af wanneer je het hier over zou hebben.

Ben benieuwd wat er gebeurt zodra een partij met meer juridische haren op de tanden dan de entertainmentindustrie (of een vergelijkbaar budget) zich met de acta bemoeit.

Een avontuur met een staartje, me thinks…

» Posted By Maurice On December 08, 2009 @ 21:39

Verkeerd medicijn

Voila, relevant onderzoek:

Flaws in the security architecture of the Dutch EPD system
http://staff.science.uva.nl/~noordend/epd/

Happy reading!

» Posted By Maurice On March 27, 2010 @ 01:18

Ik vond het EPD al stom, vanuit mijn eigen positie als “patiënt”: wie mijn medische gegevens in moet zien kan me om toestemming vragen (noodsituaties daargelaten). Me er eenmalig op wijzen dat ik bezwaar kan maken tegen het stilzwijgend en levenslang hebben verleend van die toestemming, inclusief aan partijen die ik niet ken en aan partijen die er niks te zoeken hebben, om een software gedrocht er door te drukken, daar was ik niet van gecharmeerd.

Het EPD lost vanuit mijn standpunt niks op. Als het EPD ook vanuit de positie van zorgverleners niks oplost, wiens positie blijft er dan nog over? Iemand die ver van de echte wereld verwijderd is, I guess.

» Posted By Maurice On December 04, 2009 @ 21:49

«« Back To Stats Page