Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Maurice

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Michael & de ekster

@ Tartarus *grin*

Ja, maar niet iedere dag, anders hopen de voor mensen standaard schadelijke stoffen zich te snel op, denk ik. Ik vermoed iig dat voltijd cannibalisme dat nadeel heeft.

Ter Michael’s verdediging: als ik een kat was zou ik ook zoveel mogelijk gevechten met andere, gezonde roofdieren van formaat mijden. Het risico op verwondingen zonder dat er naderhand wat te neuken valt (daar draait het bij veel dieren toch om), nah. En er zijn vast wel makkelijkere snacks te vinden.

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 13:20

@ Thian (29):
Als rampspoed of ‘intelligente’ bemoeienis de processen niet enorm versnelt, duurt het nog absurd lang voordat zon of maan stuk gaan. Dan is de menselijke soort al lang uitgestorven. Mocht wonder boven wonder dat wat er uit ons geëvolueerd is er dan nog wel zijn, dan lijkt het me sterk onwaarschijnlijk dat ze niet alsnog in staat zouden zijn te verhuizen naar een ander plekje in de kosmos.

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 13:07

Wie dat zielig vindt herinner ik er even aan dat katten niet bovenaan de voedselketen staan. Mensen trouwens ook niet.

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 12:21

En werd kat hier niet regelmatig gegeten, vroeger, als goedkoop alternatief voor konijn, waarbij je als het geslacht was en de ledematen en kop weg waren als leek zijnde het verschil niet kon zien?

Of is dat een (pun intended) broodje aap?

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 12:17

@ Tartarus: ja ons diersoortje is wel wat hardleers, getuige het bestaan van een gezegde over een kalf en een put.

Over duurzaamheid (en vega dinges), deze vind je wel leuk, gok ik:
http://www.youtube.com/watch?v=6fjfE_PomwA
(stukje van Jeff Corwin, die lolbroek bioloog)

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 12:04

Juzo, dat is maar een factor 10^14 te veel, zo ongeveer.

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 11:56

@ Tartarus: opeten klinkt helemaal niet slecht. Is dat lekker, gans? (nooit gehad)

In het algemeen:
Die vogels kunnen er ook niet wat aan doen dat dit kunstmatige milieu voor ze makkelijk te domineren is; dat is het toedoen van mensen. Onnatuurlijk vind ik het overigens niet; het is nog steeds natuur, alleen toevallig niet hoe mensen het graag zouden zien.

» Posted By Maurice On June 20, 2010 @ 10:24

Jasmijn, gelukkig heeft de natuur zelf een werkend systeem.

Ik vind een gezonde ekster overigens prachtig om te zien, en dat dieren doen wat dieren eigen is, vind ik ook alleen maar mooi. Conflict, prooi zoeken, prooi worden, ‘t hoort er allemaal bij.

» Posted By Maurice On June 19, 2010 @ 19:27

Mars Max attacks!

Zo’n papieren ding? Ik hoop dat je ze liggend bewaard hebt; de schijf heeft dan waarschijnlijk een flauwe kegelvorm gekregen, ik gok nog wel leesbaar – als je ze rechtop had staan zou de schijf wel eens als een harmonica op zichzelf ingezakt kunnen zijn, wat me niet zo’n succes lijkt.

Either way, anders is er nog het internet en een DOS-emulator.

Veel plezier!

» Posted By Maurice On June 12, 2010 @ 12:26

Juzo, deze?
http://en.wikipedia.org/wiki/Alley_Cat_%28video_game%29

Dat muziekje ook… *nostalgie*

» Posted By Maurice On June 12, 2010 @ 12:02

Zandkastelen

Bijna een maand verder, en waar zijn we? Op het punt dat Fok! lezers schrijven wat ik bij post 112 al schreef.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/393727/1/1/100/wilders-paars-plus-is-een-nachtmerrie.html

Volgende week vast meer drama en aanstellerij.

» Posted By Maurice On July 03, 2010 @ 20:37

@ Tartarus 164:
Je geduld is lovenswaardig.

Ik vind het niet terecht dat en hoe ze iedereen persoonlijk aanvalt. En dat neem ik haar kwalijk, en dat blijft ook zo.

Ik vind een sterfgeval een mogelijke verklaring voor gemeen-doen, maar geen excuus.

» Posted By Maurice On June 17, 2010 @ 23:27

@ Karin:
Wat mij betreft mag Joan’s bericht 156 wel weg eigenlijk. Laat haar haar frustratie/verdriet/angst/whatever maar ergens anders op botvieren.

» Posted By Maurice On June 17, 2010 @ 22:18

Schelden was niet nodig.

» Posted By Maurice On June 17, 2010 @ 22:14

Mariska, ik vind het leuk om het met je oneens te zijn (en volgens mij vice versa), maar wat post 150 betreft: je slaat de spijker op de kop. *applaus*

» Posted By Maurice On June 17, 2010 @ 12:24

Je ontspoort nog steeds. Is niet erg, ik kan je wel volgen, maar het maakt een gesprek met enige richting ivm dit artikel wel lastig.

Doe maar lekker rustig aan & geniet van de rust, of poging tot iig.

» Posted By Maurice On June 16, 2010 @ 23:40

Thian, ik vind het ritme, de meter van hoe jij schrijft mooi om te zien. Er ooit aan gedacht dichter te worden?

Het einde van je bericht ontspoorde je wel; dat stukje over belasting heeft met de rest niks van doen.

Maar mag iets niet gewoon stuk zijn?

En is hoofdpijn ook ‘afwijkend’? Of gewoon kut omdat het zeer doet?

Anyway, ‘t is mijn titel voor een fictief boek. Het de conceptbetekenis is ‘stuk’. Totdat iemand het schrijft en een andere titel kiest.

» Posted By Maurice On June 16, 2010 @ 21:39

@ Tartarus: True indeed.

(alleen dat van gestoord+briljant ben ik niet zo zeker van; ik kan me voorstellen dat normale genieën niet zo tot de verbeelding spreken)

En dit: “Zonder deze “gestoordheid” zouden wij nog met z’n allen in een grot wonen.” deed me aan een filmpje van appel denken, linkje:
http://www.youtube.com/watch?v=4oAB83Z1ydE

» Posted By Maurice On June 16, 2010 @ 15:08

Okee, euh, eerst even dit: of je het woord ‘stuk’ negatief vindt klinken, dat is de invulling die jij (en ieder ander) er zelf aan geeft. Het is niet iets wat ik zeg. Ik heb alleen maar een idee en titel voor een ongeschreven boek genoemd.

Nou dan dat onderwerp zelf: Als iemand’s auto niet doet wat die hoort te doen, kun je die ‘stuk’ noemen. Als iemand’s been niet doet wat die hoort te doen, kun je dat ‘stuk’ noemen. Als iemand’s verstand niet doet wat het hoort te doen… Je snapt wat ik bedoel. Of je het er mee eens bent of niet, dat is al een stapje verder.

Het verschil tussen ‘anders’ en ‘stuk’ is subtiel. Een ongebruikelijke concentratie van een bepaald chemisch stofje in de hersenen is ‘anders’, maar een ongebruikelijke barst in een been is ook ‘anders’. Een mogelijke reden dat het makkelijker is om een been ‘stuk’ te noemen dan de hersenen is omdat een been puur mechanisch lijkt terwijl we hersenen een intiem plekje vinden.

Persoonlijk vind ik verkeerde bekabeling wel stuk, en soms met negatieve bijklank, soms neutraal. Positief kan soms ook, maar het ligt maar net aan het specifieke ‘probleem’ en de situatie.

» Posted By Maurice On June 16, 2010 @ 12:45

Thian, ik had het niet over jou.

Je vragen heb ik geen antwoord op, maar jij misschien wel, want jij weet waarom je ze stelde.

» Posted By Maurice On June 15, 2010 @ 22:31

*staan = staat

» Posted By Maurice On June 15, 2010 @ 20:14

Ik kan het even niet mooi onder woorden brengen, maar de reacties bij dit artikel in combinatie met het Wennen artikel geven, vind ik, een aardig beeld van hoe geestelijke gezondheid op gespannen voet staan met de self obsessed onderdelen van de maatschappij.

Karin, ik heb nooit Het Strafbare Lichaam gelezen, maar de titel euh klikt. Ooit gedacht aan een variant erop, iets als ‘de kapotte geest’? (met kapot bedoel ik niet ‘geest gebroken’, maar wel ‘er is iets stuk’)

» Posted By Maurice On June 15, 2010 @ 20:13

Euh, dat moet VVD zijn, niet PvdA. Rotafkortingen.

» Posted By Maurice On June 15, 2010 @ 10:37

@Joan: (die leest hier vast nog wel) Ben je vergeten dat kunnen werken, en zo lekker doen alsof de onbelangrijke dingetjes ertoe doen, een luxe is? Is een retorische vraag, behoeft geen antwoord.

HenK, ik vind je euforie goedgeplaatst en geweldig verwoord.

OT: CDA wil eerst afwachten wat er bij de PvdA en de PVV uitkomt. Ik weet niet hoeveel keus het CDA heeft, maar het wekt op mij de indruk van ‘een goedkoop trucje’.

» Posted By Maurice On June 15, 2010 @ 10:35

Mariska, dat verhaal zegt op een (ietsie pietsie omslachtige manier): normale moslims moeten wangedrag van de crazy few veroordelen. Dat doen ze al, en de logica ervan is krom: mensen verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven voor de daden van anderen.

Wat de schrijver van dat stukje als simpel bestempeld is helemaal niet simpel. Daarom klinkt zijn verhaal zo makkelijk maar is fout.

» Posted By Maurice On June 14, 2010 @ 20:19

Ah, ik zal ook ff uitleggen waarom ik dat denk.

Breekpunten die toch geen breekpunten blijken te zijn, dat is er op zich al niet goed voor. Maar het is niet zo bijzonder; wel meer partijen doen dat, flirten met goedgelovige kiezers.

Maar de pvv is zo groot dankzij hun gezeik over de islam. Ergens over klagen is echter een stuk makkelijker dan er ook daadwerkelijk iets aan doen. Als de pvv wil regeren, zullen ze zich moeten gedragen, en veel – zoniet alle – propaganda onzin achter zich moeten laten. En de problemen waar ze over klagen, zijn er niet zomaar; immigratie gebeurt voor redenen die de pvv neverammenooitniet op kan lossen. Dat er in verweggistan mafketels met bommen zijn, of dat nou moslims zijn of niet, is ook iets wat de pvv niet kan oplossen. Tenzij ze door stom toeval door het oog van de naald weten te kruipen, kan de pvv niet anders dan hun achterban vrij snel te desillusioneren – als ze in het kabinet komen. Oppositie voeren, dus verder klagen, dat gaat ze vast wel lukken.

» Posted By Maurice On June 14, 2010 @ 11:16

Ontopic. Deze thread demonstreert helaas wel één van de verantwoordelijkheden van overheid: het overstijgen van vooroordelen. Politici zijn ook in dienst van de mensen die níet dezelfde idealen of dagelijkse ‘realiteit’ kennen.

Mede daarom stem ik ook niet op punten maar ideologie. Ik wil een overheid die bij toekomstige punten doet wat fair en gepast is, voor mezelf maar ook voor mensen die heel anders denken.

Terzijde 1: Diversiteit is goed, is goed voor de diersoort. (The world needs all kinds of thinkers. Temple, bedankt.)

Terzijde 2: ik ben benieuwd hoe hard de pvv onderuit zal gaan.

» Posted By Maurice On June 14, 2010 @ 09:48

Joan, wat projecteer jij grondig jouw referentiekader op een ander, zeg. For the record, ik vermoed dat je veel minder gelijk hebt dan je denkt.

Weltrusten.

» Posted By Maurice On June 13, 2010 @ 23:26

@ Joan 93: “En mijn punt is ook dat het overgrote deel van de samenleving als ze psychiatrische hulp zou zoeken als psychiatrisch ziek zou worden gekwalificeerd. Net als bij somatische ziekten, vrijwel niemand is geheel gezond.”

Dat is niet waar. Veel mensen hebben een stoornis (om het even welk soort), maar een stoornis is pas een ziekte als je er ziek van wordt.

De rest van het verhaal doe ik niet aan mee. Dit wordt toch zinloos geruzie.

» Posted By Maurice On June 13, 2010 @ 17:16

Thian, MS en een psychische ziekte kun je niet goed met elkaar vergelijken; appels en peren enzo.

Niet dat de één erger dan de ander zou zijn – het is geen wedstrijd (en al was het het wel, het verschilt per stoornis en per persoon).

» Posted By Maurice On June 12, 2010 @ 21:26

«« Back To Stats Page