Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Janus

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Alleen het tempo is ongeëvenaard

En als dit waar is:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/trump-overweegt-versoepeling-immigratiewet/ar-AAnEtnq?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout

dan doet hij precies hetzelfde als Obama.

De soep wordt dus zelfs koud gegeten.

Het valt dus wel mee met het baasje.

J.

» Posted By Janus On March 01, 2017 @ 03:52

Nou, de eerste nuance is er al:

http://www.nu.nl/buitenland/4479534/nieuw-inreisverbod-vs-ontziet-houders-permanente-verblijfsvergunning.html

Ook heeft de VS zich loyaal verklaard met Europa inzake de NAVO/NATO. Dus ook aan dat ‘front’ rust. Dat hij met Poetin gaat voetjevrijen vind ik eigenlijk alleen maar gunstig.

De soep wordt dus niet zo heet gegeten als……

Wat mij in wezen het meeste zorgen baart is zijn ontkenning van het milieuprobleem, dat op zich al kan de schade alleen maar vergroten.

J.

» Posted By Janus On February 19, 2017 @ 00:13

Uit:

http://www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2016/11/trump-hard-over-illegalen-obama-deed-hetzelfde-400400/ :

Q: “Er is veel te doen over de plannen van Donald Trump om miljoenen criminele illegale immigranten uit te zetten en de zuidelijke grens met een muur af te sluiten. In feite deed Barack Obama acht jaar lang hetzelfde.”

En:

Q: …”Het gaat om twee tot drie miljoen mensen”. Aldus Trump.

En:

Q: “Obama’s retoriek over immigranten was weliswaar anders, de plannen van Trump bouwen vooral voort op het beleid van de huidige [lees: vorige; J] president. Obama zette meer immigranten uit dan alle presidenten voor hem bij elkaar opgeteld.”

Alweer: Trump probeert zich te onderscheiden van Obama, maar dat kan hij alleen maar met lawaai. In feite doet hij hetzelfde.

Over de muur:

Q: “Ook dat is deels al gebeurd: onder George W. Bush en Obama werd 600 kilometer aan metalen grenshekken neergezet, ongeveer een vijfde van de totale grens.”

Ook hierbij zet hij dus het beleid van zijn voorgangers voort. Niks Trumps onder de zon.

J.

» Posted By Janus On February 15, 2017 @ 05:26

Lees vooral de laatste zin:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/entertainment/ruby-wax-door-trump-uit-vliegtuig-gegooid/ar-AAmV6C5?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout

Dus: hoe meer aandacht je aan die man geeft, des te lekkerder vindt hij het. Ook als het negatief is.

J.

» Posted By Janus On February 14, 2017 @ 15:41

Nou Karin, maak je borst maar nat – no pun intended! :

https://www.advocatenorde.nl/12310/consumenten/verkiezingsprogramma-s-op-gespannen-voet-met-de-rechtsstaat

J.

» Posted By Janus On February 14, 2017 @ 13:25

Karin, 11,

Ja, inderdaad, “men had ook z’n schouders erover kunnen ophalen”, want je moet alles wel in perspectief zien.

De man is vooral bezig om zich te profileren tov Obama. En hij moet wat, want hij staat waarschijnlijk eeuwig in zijn schaduw. Ook de verwijzing naar die “Obama rechter” is een indicatie daarvan. Maar wat Israel betreft zit hij al op de lijn Obama, ondanks dat hij hard van de toren blies dat die VN-resolutie onder zijn bewind nooit aangenomen zou zijn geweest. Dat mag allemaal zo zijn, maar inmiddels volgt hijzelf wel degelijk de lijn van die resolutie, ook al is het minder opvallend, maar het was al wel in het nieuws. En dat is maar één voorbeeld.

In de reacties die nu door die technische storing weg zijn, schreef je dat ik niet goed gelezen had wat je had geschreven. Wel, dat heb ik dan nog maar ‘s gedaan, maar in wezen zijn het allemaal Pavlov-reacties. Alle standpunten die je hier verwoordt zijn voorspelbaar en door de halve wereld al verwoord. Niet dat ze daarom minder belangrijk zijn, maar als je er niets aan toevoegt dan heeft het weinig zin. Dat die anti-immigranten-maatregel juist meer olie op het vuur gooit qua terrorisme en dus de veiligheid van Amerika eerder (meer) bedreigt dan bevordert, is bijvoorbeeld iets dat ik in jouw commentaar mis.

Nogmaals: het grote onderliggende probleem is de almaar toenemende overbevolking. Dáárdoor komen we steeds meer in de verdrukking en nemen allerlei spanningen toe. Trump drijft alleen maar bovenop dat probleem. Hij belichaamt die spanningen en slaat wild om zich heen.

En die rechtstaat? Die explodeert vanzelf, als die spanningen maar groot genoeg zijn. De rechten die wij aan mekaar hebben verleend, zijn geen natuurwetten. Het zijn afspraken die we onderling gemaakt hebben en die gewoon herzien kunnen worden. Of genegeerd. Dat hangt van de grootte van die spanningen af. En als al het ijs straks van Antartica afglibbert de oceaan in – er is al een leuk beginnetje in aantocht – dan stijgt de zeespiegel met tientallen meters (min of meer in één keer) en moeten we het hogerop zoeken. Maar met de ethiek zal het dan wel juist bergafwaarts gaan.

Overigens was vandaag in ‘Het Oog’ dat een niet onaanzienlijk aantal gekleurde medemensen op Wilders gaan stemmen. Het ligt allemaal niet zo simpel als wel lijkt en met Pavlov-reacties kom je er dan zeker niet.

Janus.

» Posted By Janus On February 14, 2017 @ 02:04

Spaink, 9,

Zeker, maar men had ook z’n schouders erover kunnen ophalen, wetend dat hij terug gefloten zou worden.

Jij (en vele anderen) staren zich blind op Trump – je gaat bijvoorbeeld helemaal niet in op de rest van wat ik in 8 heb geschreven – maar Trump is niets anders dan een symptoom van deze tijd, een product van de biotoop, de voedingsbodem, om het zo maar te zeggen, net als Wilders dat bij ons is.

En België gaat ook al die kant op en dan gaat het zelfs om EUROPESE burgers:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170209_02721214

Het is veel interessanter – én belangrijker – om die voedingsbodem te onderzoeken en dáár wat aan te doen, anders komt er na Trump een nog veel ergere Trump….. Of de massa’s breken los. En dan is er geen houden meer aan, want politie noch leger hebben budget genoeg om dat tegen te houden.

Janus.

» Posted By Janus On February 10, 2017 @ 15:14

http://nos.nl/artikel/2157232-china-gaat-vingerafdrukken-afnemen-bij-buitenlandse-reizigers.html

China gaat dus vingerafdrukken afnemen bij buitenlandse reizigers, iets wat o.a. de VS – Japan ook – vorig jaar (en mogelijk eerder) al deed, onder Obama dus.

En dat is niet alles. Een Nederlandse verslaggeefster zei vanochtend op de radio dat ze voor haar langere verblijfvergunning in China wangslijm en bloed, dus DNA-materiaal, had moeten afgeven. (So much voor lichamelijke integriteit.)

Kijk, Karin, jij maakt je dan zorgen over de rechtsstaat (en ik betreur deze ontwikkelingen ook), maar een rechtsstaat kan natuurlijk aangepast worden of je dat nou leuk vindt of niet. En Europa zal in deze gang van zaken natuurlijk mee moeten om niet het zinkputje van de wereld te worden – sorry dat ik me zo uitdruk.

Overigens hadden serieuze commentatoren meteen al voorspeld dat Trump ivm deze maatregel teruggefloten zou worden door de rechters en dat is ook gebeurd. Maar het overgrote deel van de media zaten natuurlijk meteen op de kast, jij incluis.

Janus.

» Posted By Janus On February 09, 2017 @ 23:21

Beste meneer Rutte,

Excuus, Karin, maar het was gewoon de verveling. Wie schrijft er hier nou nog???

En als je twee van je meest trouwe oudgedienden dan nog gaat wegjagen naar een Whazzep-groepje, dan heb je straks alleen nog JPaul over en af en toe CiNNeR. JPaul die ook al steeds minder schrijft en CiNNeR nog minder. Verder schrijven hier af en toe alleen nog maar échte voorbijgangers. HenK is de meest blijvende voorbijganger die ik ‘ken’.

Bovendien moet je twee ouwe lullen geen moderniteiten gaan opdringen, dat werkt nog minder.

En HenK, “fijn” had ook nog tussen aanhalingstekens gemoeten naar mijn bescheiden mening.

Zie: alweer verveling. :(

Janus.

» Posted By Janus On March 12, 2017 @ 10:17

Kijk, dit zegt hij dus ook pas in verkiezingstijd:

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/entertainmentnews/mark-rutte-staat-open-voor-relatie/ar-AAo0BDn?ocid=mailsignout

En natuuuuuuuuuurlijk zijn er dan alleenstaande vrouwen of vrouwen die in een ongelukkig huwelijk zitten of vrouwen in het algemeen, die op hem gaan stemmen. Je weet maar nooit of je de man ooit tegen komt en dan moet je natuurlijk kunnen zeggen dat je op hem gestemd hebt……..

Overigens denk ik dat je als vrouw weinig kans maakt bij onze lieve Mark, want volgens mij heeft hij een simbiotische relatie met zijn moeder en daar kom je als vrouw maar heeeeel moeilijk tussen. Ernaast kan, als die moeder het toelaat, maar ertussen niet. :((

J.

» Posted By Janus On March 10, 2017 @ 01:14

HenK,

Interessante info over BzV. (Wikipedia? :) )

En “zonder ideale schoondochter Yvon Jaspers” hadden ze een andere ideale schoondochter moeten vinden en dat was waarschijnlijk wel gelukt. Ik ben het met je eens dat Yvon een kijkcijferkanon is.

Je hoeft het uiteraard niet met mij eens te zijn, maar ik vind het verdacht dat zowel Rutte (als voorganger) en nu ook Wilders bekennen naar dit programma te kijken, juist in deze verkiezingstijd. Althans ik had ze er nog nooit over gehoord.

O, en Rob de Nijs mag je dan ook van me hebben, voorzover nog niet duidelijk. O, jij hield ook van de Bee Gee’s, is ‘t niet. Dat had ik ‘s ergens van je gelezen. Dat verklaart veel. :)) Dit laatste geheel off-topic, dus daar kunnen we niet op doorgaan.

Janus.

» Posted By Janus On March 08, 2017 @ 02:59

Het ging mij niet om “mevrouw Meuldijk”, HenK, je mag haar hebben. :)) Wie met Rob de Nijs getrouwd is geweest – ik ken geen legere man – hoeft voor mij ook niet meer. Het ging mij erom dat Geert Wilders zelf had gezegd dat hij de voorkeur gaf aan Boer zoekt Vrouw en hij kon weten dat dat openbaar zou worden. Dus hij boort ook de vrouwen aan als markt.

En mevrouw Meuldijk bedoelt idd wat jij veronderstelt dat ze bedoelt. Het is zo’n echt Nederlands programma, hè?

J.

» Posted By Janus On March 07, 2017 @ 04:09

Ook Wilders keek naar Boer zoekt vrouw. Hoe slim:

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/belinda-meuldijk-racisten-kijken-naar-bzv/ar-AAnSuZj?li=BBoPOOe

» Posted By Janus On March 06, 2017 @ 15:34

Ja, wat wil je, bij de commerciëlen.

Maar dan heb je wel de mogelijkheid voor de nodige plaspauzes. Dan kan je het gezeik dat bovenaan in je oren binnen komt, er van onderen weer uit laten stromen.

» Posted By Janus On March 06, 2017 @ 05:21

Kijk HenK, de politieke partijen richten zich eigenlijk niet op vrouwen, behalve dat ze moeten werken en hun kroost naar de creche moeten brengen, verder niet. O ja, het glazen plafond, maar who cares? Ik heb er tenminste nog niets over gehoord in de verkiezingsretoriek. De VVD richt zich ook niet op vrouwen in het algemeen.

Maar B z V wordt ongetwijfeld naar verhouding meer door vrouwen bekeken dan door mannen en door zich daarmee te associëren boort Rutte indirect de vrouwen aan als markt. Een niet anders dan heel slimme zet, want als dat lukt – en het lukt ongetwijfeld voor een deel, vrouwen stemmen niet met hun hoofd, maar met hun hart – dan is hij spekkoper en wint de verkiezingen. En dan heeft hij ook nog eens 17 pagina’s in de Linda – ook alweer een vrouwenblad – gekregen of gekocht.

Beide voorvallen duiden op een bewuste strategie.

Zijn status van single zou daar ook wel eens in kunnen passen. Wie weet is hij allang achter de schermen getrouwd, net als John Lennon indertijd. Toen was het commerciëel ook handig om single te zijn.

J.

» Posted By Janus On March 05, 2017 @ 03:58

HenK, 29,

Q: “En waarom zou Rutte zich niet mogen/kunnen ontspannen bij ‘Boer zoekt Vrouw’.”

Dat mag hij best, maar het gaat er mij om dat hij dat bewust naar buiten brengt in ‘t kader van zijn strategie.

J.

» Posted By Janus On March 05, 2017 @ 01:33

Dan ook maar een stukje tegengif:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/wouter-bos-%E2%80%98rutte-is-een-populist-aan-het-worden%E2%80%99/ar-AAnLVQU?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout

met daarin: “Ruttes grootste probleem is dat hij eigenlijk nergens een eigen mening over heeft.”

J.

» Posted By Janus On March 04, 2017 @ 14:57

Hoe Rutte populair wordt en het van Wilders gaat winnen:

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/entertainmentnews/een-van-de-grootste-fans-van-boer-zoekt-vrouw-mark-rutte/ar-AAnM6T6?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout

Alsof iemand als Rutte tijd heeft om naar zo’n programma te kijken. Pffffffff

» Posted By Janus On March 04, 2017 @ 14:55

Als vervolg op mijn nr 11:

“Over de betrouwbaarheid van Rutte: “Als Wilders straks een beroep doet op Mark, dan gaat hij toch overstag. In het kader van het landsbelang, dat soort teksten. Dat is nu eenmaal inherent aan de politiek, en al helemaal aan de persoon van Mark Rutte. ”

Aldus Rita Verdonk. Het hele verhaal staat hier:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/rita-verdonk-is-zichzelf-gebleven-%E2%80%9Ctrump-is-een-verademing%E2%80%99/ar-AAnEWSB?ocid=mailsignout

Ze vindt en passant dat Trump een verademing is….. We zullen het afwachten.

J.

» Posted By Janus On March 04, 2017 @ 03:50

JPaul, 23,

Het lijkt erop dat jij het land, dit land, maar beter kan verlaten….

“Een grondwet die op een bierviltje past”. Is Noord-Korea niet iets voor jou? Daar toetsen ze helemaal geen regels. Daar heb je ook geen corrupte politici, tenzij je in de massagraven gaat kijken.

Goeie reis.

J.

» Posted By Janus On January 28, 2017 @ 14:28

O ja, HenK, 19,

Net rechts heb je ook nog. Maar die groep kan bij D66 terecht, denk ik zo. Of die zich in de VVD zal herkennen is maar de vraag met het record aan frauderende VVD-ers van deze regeringsperiode. Daarom denk ik overigens dat de groep net-rechts uiterst klein is….

Eigenlijk hebben we hard-links nodig. ‘Beertje Colargol’ van de SP is daar te vriendelijk voor, Jesse is voor alternatief-links en de PvdA heeft weer eens – net als met Wouter Bos indertijd – een heel goeie man buiten beeld gezet. Die kan dus ook geen stemmen trekken voor die partij.

En dan hebben we nog de Partij voor de Dieren, maar die heeft een geheel eigen publiek.

Afijn, genoeg politieke beschouwingen voor vannacht. :)

Janus.

» Posted By Janus On January 28, 2017 @ 01:48

Spaink, 18,

Dan zal ik wel geen goed verstaander zijn….

Maar hoezo een “een rechts alternatief voor PVV-stemmers”? De PVV is naar mijn idee rechts (en gezien de uiterst rechtse groeperingen waar ze zich mee associëren en mee geassociëerd worden, is dat ook zo). Uitzondering schijnt de zorg te zijn, dus dat geeft hoop. Althans in de woorden van Rutte schijnen ze op dat gebied linkser dan de SP.

Maar ja, ik moet nog zien dat ze dat echt menen, volgens mij is juist dát alleen maar een truc om stemmers van links naar rechts te trekken. En mocht dat géén truc zijn, dan is de PVV daarmee een rechtse partij voor de lagere klassen* en dat segment van de kiezer is idd niet goed vertegenwoordigd in het huidige politieke landschap. Het zou kunnen dat niemand dat in wezen ziet en dat dát de kans is voor de PVV om te scoren.
(*VVD en (in mindere mate D66) zijn rechts voor de hogere klassen, de VVD voor de rijkeren en het bedrijfsleven. Maar geen van beide vertegenwoordigt laag-rechts.)

Ik zet m’n geld nog steeds op een PVV/VVD kabinet, gesteld dat ze een Wiegeliaanse meerderheid halen van één zetel of meer, maar dan is het niet Wiegeliaans meer. Maar dat is afwachten.

Karin, jij denkt Wilders te kunnen aanpakken door hem te piepelen, zoals blijkt uit je column “Zeurpiet” een paar weken terug:

http://www.spaink.net/2016/12/14/zeurpiet/

Maar dat werkt dus helemaal niet. Sowieso al niet, maar als er echt een groep is, laag-rechts, zal ik het maar noemen, die zich verwaarloosd voelt, dan heeft de PVV gewoon bestaansrecht. Of links-intellectuelen als jijzelf dat nu leuk vinden of niet.

Janus.

» Posted By Janus On January 28, 2017 @ 01:30

@ Ella, 14,

Ehh, welke concrete opdracht zou jij jezelf in dit geval geven? Dat lijkt me de meest interessante vraag.

J.

» Posted By Janus On January 27, 2017 @ 01:52

@ Spaink, 12,

Ja, maar je moet jezelf afvragen waarom hij dat doet en waarom hij zich tegelijkertijd tegen de PVV afzet. Dat lijkt dus heel onlogisch. Dáár gaat het om. Ik heb bij jou de analyse daarvan gemist.

Rutte begint, uiteraard ondersteund door mensen die écht verstand hebben, natuurlijk, best wel uit te groeien tot een strateeg en dus moet je verder kijken dan je (o.a.) feministische neus lang is.

J.

» Posted By Janus On January 27, 2017 @ 01:49

Karin,

Jij hangt natuurlijk je eigen stokpaardje op aan die brief van Rutte, maar daar gaat het helemaal niet om!

Het ziet ernaar uit dat de strijd om de grootste te worden tussen PVV en VVD zal gaan woeden. En om die strijd te winnen kiest Rutte/VVD ervoor om het PVV gedachtengoed te adopteren in wat andere bewoordingen.

In dat kader moet je ook de pertinente afwijzing van de PVV door de VVD zien. Nu om het hardst roepen dat je ze niet moet – “nul kans” – en straks samen met ze een regering vormen, omdat ‘de kiezer het zo gewild heeft’.

Let maar op.

Rutte verkleint de afstand tussen de PVV en de VVD in feite met die brief, maar roept het tegendeel. Ook trekt hij met deze schijnstrijd alle aandacht (van media én kiezer) naar rechts, suggererend dat links helemaal niet meer meedoet. (Iets waar hij nog wel eens gelijk in zou kunnen krijgen ook, maar dit terzijde.)

Overigens kan ik me redelijk vinden in jouw stokpaardje, maar ik moet (met velen in ons land) toch echt ook niets hebben van buitenlanders die hier ons hun vaak abjecte opvattingen proberen op te dringen. Zelfs als dat met een Nederlands paspoort in de hand gebeurt.

En de SGP, tsja, die hoort er gewoon bij, bij ons, ook al zijn we het niet met ze eens. Dat is een soort erfenis van vroeger. Dat moet gewoon wegslijten.

Janus.

» Posted By Janus On January 26, 2017 @ 01:57

Doe maar niet

CiNNeR, 3,

Marijnissen en Zalm waren gewoon zichzelf, dat is heel wat anders dan popi proberen te doen.

Ik denk (vrees) dat Wilders wel gewoon zichzelf blijft….

J.

» Posted By Janus On January 19, 2017 @ 04:31

In ferme handen

Robert, 8,

Precies, je schetst de teneur van de toekomst. Maar er is hoop: als robots de thuiszorg gaan overnemen, dan is dat natuurlijk weer een markt…….. (Cynisch, hoezo?)

J.

» Posted By Janus On December 26, 2016 @ 03:14

Dank voor ‘t kompeliment, JPaul, 6.

J.

» Posted By Janus On December 25, 2016 @ 14:48

Karin,

Q: “Beter lijkt me om te bepalen dat zo’n stervensverzoek niet in behandeling wordt genomen in de eerste jaren na een grote crisis, zoals het overlijden van intimi – want juist de wanhoopsbeslissingen wil je uitsluiten, of althans: niet via regelgeving goedkeuren.”

Juist wel, dat biedt mogelijkheden om met dat soort mensen in gesprek te komen en een wanhoopsbeslissing juist uit te sluiten.

En die leeftijdsgrens, dat is een voorzetje voor de toekomst. In ‘t kader van de beperking van de overbevolking is het straks geheel verboden om ouder te worden dan 75, 70, 65, 60 enz. Op de economisch bruikbare figuren na dan en ook niet geldend voor die mensen die door hun familie in huis genomen worden inclusief alle kosten. O wacht, ze eten ook nog. (Nee hoor, ik ben geen zwartkijker.)

Die leeftijdsgrens, die zou trouwens op 18 jaar gesteld moeten worden, want wie mag stemmen (met invloed op dit wetsontwerp) mag ook wel zijn eigen levens(af)loop bepalen, lijkt mij.

Jan, 1,

Q: …”hoe langer de dood de kans krijgt om op dit leven te parasiteren.”

Hoe kan dat nou??? De dood is geen entiteit die ergens op kan parasiteren, de dood is een gebeurtenis. Niets meer dan dat.

Janus.

» Posted By Janus On December 24, 2016 @ 00:27

Staaltje vakmanschap

Superverhaal. Dit gebeurt dus ook in de wereld.

J.

» Posted By Janus On December 01, 2016 @ 23:04

«« Back To Stats Page