Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Janus

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Straatverbod

Typo: …en taalden ze niet naar hem. Bedoeld werd waarschijnlijk: … en taalde ze

Q: ” ‘Nog niet’, dachten M en ik in koor.” Hoe kan je nou weten wat een ander denkt? Kul. (Bovendien moet de komma achter het ‘-teken. Hier gecorrigeerd.)

Nou, dan geef jij haar toch een lintje? Kan je effe koningin spelen. :)

Uitstekende actie, trouwens. Nou de rest nog. Meteen afschieten die gasten, is mijn devies. Niet dat beschaafde gedoe. Dat duurt veeeeeeeeeeels te lang.

J.

» Posted By Janus On May 31, 2017 @ 13:11

Moslims in het blauw

Anne Fleur Dekker, jou bekend, Karin, heeft het zo’n tien dagen geleden ook hierover gehad. Ook zij kreeg unaniem negatieve reacties en nog wel heel wat meer dan jij. Zie:

https://twitter.com/annefleurdd/status/866208080132009984

Ik denk dat links-intellectualisme zo langzamerhand nog maar weinig met intellect te maken heeft. Alle reacties hier en ook die bij AFD zijn (in mijn ogen) volkomen terecht. Daar hoef je toch echt niet zo lang over na te denken, iets wat ook van te voren gedaan had kunnen worden.

J.

» Posted By Janus On May 31, 2017 @ 21:38

Ik ben het eens met al diegenen, zelfs met JPaul, die het met jou, Karin, niet eens zijn.

Karin, je hebt al veel kritiek op je stukje gehad, eigenlijk unaniem, iets wat bij mijn weten nog nooit eerder is voorgekomen. Je bent weer eens op je links-intellectuele stokpaard gaan zitten.

Los daarvan denk ik dat je hier een enorme blunder begaat. En dat als ‘Vrijdenker van het jaar’. Hoe valt dat in godsnaam te rijmen? Als ik van de Vrijdenkers was, dan had je je titel nu subiet weer in mogen leveren.

We zouden juist pal moeten staan voor één van de weinige neutrale instituten die we (nog) hebben in een wereld die opnieuw steeds meer onder druk komt te staan van de godsdienstwaanzinnigen. Het is immers een waan te denken dat wij God kunnen begrijpen?

Bovendien is het eind dan zoek. Dan mogen keppeltjes, kruisjes enz ook weer. En gegarandeerd dat die groepen dan ook gaan zeuren. Nee, dit zou een ramp kunnen worden en niet minder dan dat.

Overigens denk ik dat er nog maar een minderheid van de Moslima’s is die een hoofddoek draagt. Het is, net als bij ons in vroeger tijden een langzaam uitstervend verschijnsel. Door die dingen nu toe te gaan staan bij de politie, doorkruis je dat proces. Het zal dus per saldo anti-emanciperend werken, het tegendeel van wat jij beoogt. Alleen de fanatiekelingen dragen zo’n ding en die ga jij dus een handje helpen?

Q uit 11: “Als het toestaan van hoofddoekjes de politie neutraler kan maken, is dat een goed plan.”

Dit is onjuist. Het maakt de politie niet neutraler, maar gemiddelder.

Er zijn geen “vrouwen met hoofddoekjes”, er zijn wel vrouwen die hoofddoekjes dragen. Da’s toch een verschil. Als God of Allah het had gewild, dan had ‘hij’ de vrouwen wel met een hoofddoek geboren laten worden. Het is de mens die uit schaamte of angst zich dit soort dingen aanmeet. Iets wat CiNNeR, 15, al schreef: “Of een stapje verder de hoofddoek te dragen om de haren te bedenken om mannen niet te prikkelen”. Dat raakt aan de echte reden van deze cultus. Het heeft geen religieuze achtergrond, maar de angst voor mannen doet vrouwen zich verbergen. Rara waarom? Er is een religieuze draai aan gegeven om Moslims zich meer te kunnen laten profileren, vooral in Europa.

Tot slot nog jouw bewering: “Ik weet meer van de bijbel dan me lief is.” Ik betwijfel of dat zo is. 98% van de Christenen kent de Bijbel – met een hoofdletter, want het is een naam – niet. Het gehoord hebben van alle platituden wil niet zeggen dat je iets van de Bijbel weet.

Janus.

» Posted By Janus On May 30, 2017 @ 01:08

Grab ’em by the poen

Maria, 20,

Dat lijkt me niet zo handig, als je zoveel mogelijk mensen erbij wilt betrekken. Er zijn nog steeds mensen die dat soort prullaria niet gebruiken, bijvoorbeeld om privacykwesties….. Mensen schijnen te vergeten dat het in die gevallen om commerciële bedrijven gaat. Als je daarop schrijft dat je naar een demonstratie gaat, dan weten criminelen je huis (en de inhoud) wel te vinden.

Wat is er mis met een goed ouderwets persbericht?

Janus.

» Posted By Janus On May 15, 2017 @ 09:29

Karin, 13,

Het zal wel een haastklus á l’improviste zijn geweest. Iemand, de initiatiefneemster, zal wel uit haar hoofd al die namen hebben opgelepeld. (Ik gok maar wat in dit geval.) Is hier niet een schone taak voor jou weggelegd? Een lijst maken van vrouwelijke BNners – of BNners, zie Joost, 16 – die je voor zo’n actie nodig zou kunnen hebben? En die lijst dan doorsturen naar die hele club, zodat ze – wie dan ook – de volgende keer iedereen bij de hand hebben? Of deze taak de initiatiefnemers in de maag splitsen? :)

Zo’n rechtszaak, tsja, zolang het recht in Nederland slechts voor een hele hoge prijs te koop is, is dat zo. Maar voorlopig is dat toch de enige weg. Zo’n tegenactie levert GS ook weer aandacht op….

HenK, 15,

Dolle pret, over de afkorting GS. :)) En met je conclusies ben ik het geheel eens.

Janus.

» Posted By Janus On May 14, 2017 @ 10:40

Spaink, 8,

Geheel mee eens. En nu hoef ik JPaul, 6, eerste en derde alinea, voorzover leesbaar, ook niet meer te antwoorden. :)

Henk, 9,

Ook geheel mee eens, en ook alweer een correctie van JPaul, eerste en derde alinea, als ik mij niet vergis. Met slechts één kanttekening: ik denk dat GS hier toch niet al te “dolgelukkig” mee is, want inkomsten kwijt raken is niet leuk. Wat Jacob, 7, ook al zei.

@11, Karin toch, “vergeten”, hoor je niet meer bij de incrowd? Tistochwat. Kan je niet alsnog tekenen? Dat moet toch op inet ergens kunnen?

En Judith, 4, en Landy, 5, ja er zijn idd meerdere beerputten.

Wat ik alleen niet begrijp is dat als GS en anderen zich schuldig maken aan haatzaaien jegens vrouwen of wie dan ook, of oproepen tot lastig vallen van, dan moet daar toch via een rechterlijke uitspraak iets aan te doen zijn? Of ben ik nou zo blond? ;)

Janus.

» Posted By Janus On May 12, 2017 @ 02:19

Ik denk dat het beter is dat je deze beerput open en bloot op internet in kan kijken en kan zien wat daar leeft, dan dat je hem dicht probeert te gooien, zonder in te gaan op de beweegredenen van de schrijvers.

En nee, ook ik zal daar niet adverteren, het is mijn publiek niet.

Janus.

» Posted By Janus On May 10, 2017 @ 14:24

Pak onze benen niet af!

Karin,

Jij ook veel sterkte en succes!

Janus.

» Posted By Janus On May 03, 2017 @ 02:16

Harry, 27,

Tot zover alvast gefeliciteerd. En veel sterkte en succes op de 9e mei.

Ik neem aan dat die opschorting door de raad tot 10 mei een algemene opschorting is. Dus ook geldend voor andere Cantagebruikers en Karin dus ook. (Een gemeenteraad spreekt zich nooit uit in persoonlijke gevallen.)

Janus.

» Posted By Janus On May 02, 2017 @ 01:23

Harry, 23,

Dan is Vermaat dus een advocaat op maat. :)

Succes met het bezwaarschrift en wat mogelijk nog meer nodig kan blijken (en waarvan ik hoop dat het je bespaard zal blijven).

Geert, 24,

Wat je laatste zin betreft, dat mag zo wezen, maar in de politiek geldt voor mij het motto: “Eerst zien, dan geloven.”

Janus.

» Posted By Janus On April 21, 2017 @ 01:46

Karin, 17,

Ehh, ze hebben hem dus al van Harry afgenomen, begrijp ik (of een datum genoemd voor teruggaaf). Zo’n bezwaarschrift heeft geen opschortende werking.

@ Harry, 16

Nog even voor jou: Je advocaat zou in eerste instantie moeten zien te bewerkstelligen dat je je Canta voorlopig mag houden, verwijzend naar het Raadsbesluit van eergisteren.

Ik begrijp uit de update dat de Raad – vermoedelijk wordt het College bedoeld – met een plan/voorstel komt. Dan kom je dus halverwege uit…..

Sterkte Karin met je gezondheid. En jij mag je Canta dus voorlopig houden. Even lucht. (Ik heb het niet over de buitenlucht, want die dingen stinken als de tering, maar dat is een andere discussie. :)) Ze moeten er op z’n minst viertaktblokjes in zetten of ze, beter nog, electrisch maken.)

Janus.

» Posted By Janus On April 20, 2017 @ 03:27

Harry, 16,

Ga naar de Bijstandsbond, zie het slot van mijn post 8. Matthijs mag dan een goeie zijn (volgens Karin, 17), maar zelfs je advocaat kan daar wat leren, tenzij hij daar al kind aan huis is.

J.

» Posted By Janus On April 20, 2017 @ 03:17

Karin, 11,

Q: “Janus: het is simpelweg geen medisch onderzoek. die herkeuring.”

Als een mens moet worden hergekeurd, dan is dat altijd medisch, naar mijn bescheiden mening, en dan moet er dus een arts aan te pas komen.

Als je Canta moet worden hergekeurd, waar het hier niet over gaat, dan heb je het over een APK.

J.

» Posted By Janus On April 20, 2017 @ 03:16

Karin (en anderen),

De reden dat ik 6 en 8 schreef is dat je moet zien te voorkomen dat straks, na het gesprek met die ‘arts’/ambtenaar alleen zijn verhaal op schrift staat. Mocht je daartegen bezwaar willen maken, dan is het zijn/haar woord tegen het jouwe en dan raad je al wie er aan het kortste eind trekt….. Je moet dus kunnen bewijzen dat jij een ander verhaal hebt verteld. Ik heb met de in 6 en 8 genoemde procedure het nodige succes geboekt.

En die Bijstandsbond krijgt dus echt wat voor mekaar, hè, dat staat al bovenaan op hun homepage. Zij kunnen dus ook bijvoorbeeld, als ze daar grond in zien, die ambtenaar onbevoegd laten verklaren. Mogelijk hebben ze al ervaring met dergelijke situaties. Ze bestaan al sinds 1976…..

O, zij gaan ook nog eens mee, mocht je zelf niemand hebben, met gesprekken “waar je tegenop ziet”. Da’s dus heel mooi.

En jij schreef in 7: “het is dus nog erger dan je denkt.” Maar het kan dus ook wel eens in je voordeel uitpakken, mits die situatie met succes aangevochten kan worden.

Janus.

» Posted By Janus On April 19, 2017 @ 03:48

Karin, 7,

We zaten te kruisposten.

Dan is de situatie idd erger dan ik dacht, maar je kan dan iig de bevoegdheid van die lieden óók ter discussie stellen. Het kan zijn dat zij helemaal niet zo’n onderzoek mogen doen, zij hebben daar immers de medische expertise niet voor. En dat zou kunnen betekenen dat die 70 afwijzingen die ze al hebben uitgedeeld, ook ongeldig zijn, net als hun status, en dat ze die terug moeten trekken.

Dat zou dolle pret zijn. Maar laten we niet op de feiten vooruit lopen.

Janus.

» Posted By Janus On April 19, 2017 @ 02:45

Aanvulling op 6:

Met dit:

“Weet je de naam wel al, dan kan je die noemen, maar dan rest er mogelijk weinig tijd voor het opstellen van je brief. Dus neem dat risico niet.)”

bedoelde ik, dat als je de naam van die arts al weet, dan is dat waarschijnlijk doordat je de oproep al binnen hebt en dan kan er nog maar weinig tijd zijn voor het opstellen van die brief. Je kan overigens ook nog uitstel vragen voor dat onderzoek/gesprek, maar je moet dan wel een goeie reden hebben. Zo’n brief kan door hen niet als een goeie reden worden gezien, aangezien die voor hen niet nodig is…..

En dat schriftelijk aankondigen van het meenemen van je vertrouwenspersoon moet dan ook weer aangetekend of met ontvangstbevestiging, als je dat tenminste niet meteen in je eerste brief erbij hebt geschreven. (Wat dus handiger is. Je kan al wel die persoon aankondigen, en dan later de naam van die persoon toe voegen of bij het gesprek pas noemen. Voor hen moet het niet uitmaken wie het is.)

En bij dit: “Zo’n eigen onderzoek wordt mogelijk door de zorgverzekering gedekt.” bedoelde ik met “eigen onderzoek” niet een onderzoek dat je zélf doet, maar dat je laat doen door een onafhankelijk arts naar jouw situatie. Je laat je dus door hem/haar keuren, zodat je al een recente keuring op zak hebt. (Ja, ik ben aan het pietlutten, maar dit gedoe is wel even belangrijk.)

In Amsterdam zit overigens ook de Bijstandsbond. Zij zullen je ook kunnen helpen met hoe hier mee om te gaan. Zie:

http://www.bijstandsbond.org/

Die club is een absolute aanrader in dit (en andersoortige) gevallen.

Janus.

» Posted By Janus On April 19, 2017 @ 02:35

Karin,

Als je voor een herkeuring wordt opgeroepen en er komt geen medisch onderzoek aan te pas, dan heb je een terechte grond voor bezwaar.

Mijn advies, niet aan jou zozeer, ik neem aan dat jij genoeg haar op je tanden hebt om dit te doen, maar aan meelezers:

1) Stel van te voren een brief op waarin je je medische situatie zo gedetailleerd mogelijk opsomt. Voeg daar zoveel mogelijk (kopiën van!) bewijstukken bij. Stuur die brief aangetekend op aan de herkeurende instantie en ter attentie van de herkeurende arts. (Wiens naam je dan nog niet weet, waarschijnlijk, maar dat maakt niet uit. Weet je de naam wel al, dan kan je die noemen, maar dan rest er mogelijk weinig tijd voor het opstellen van je brief. Dus neem dat risico niet.)

Het aangetekend versturen maakt die lui duidelijk dat ze niet om je heen kunnen ingeval ze er met de pet naar gooien en dat ze last van je kunnen verwachten, als ze dat toch doen. Die last jaagt hun op kosten en dat kan een reden zijn dat ze hun handen niet aan je willen branden. Om de kosten van het aangetekend versturen te vermijden, kan je je brief ook gaan afgeven op het betreffende kantoor en een ontvangstbevestiging vragen. Die moeten ze je geven.

2) Neem altijd iemand mee, bij voorkeur een deskundige, maar zeker een vertrouwenspersoon, naar dat gesprek die je helpt om je geconcentreerd te houden op wat je wilt bereiken. Je moet dan wel de situatie goed van te voren doorspreken met die persoon, anders kan het alsnog fout gaan. De taakverdeling tijdens dat gesprek is van belang, dat jullie mekaar niet voor de voeten lopen. Die persoon kan naderhand eventueel ook als getuige optreden, mocht het fout gaan. Kondig wel van te voren schriftelijk (!!!) aan dat je die persoon meeneemt, maar ze mogen dat niet weigeren.

3) Ga zelf naar een onafhankelijke arts om je situatie te bevestigen. Doet hij/zij dat niet, dan moet je dat uiteraard niet als ondersteuning gebruiken. Ga desnoods naar nog een arts. Zo’n eigen onderzoek wordt mogelijk door de zorgverzekering gedekt. Aan je huisarts heb je in dit geval niets, want die wil niet tussen jou en die instantie komen te staan, mocht hij/zij een negatief advies moeten geven. Hij/zij wil altijd aan jouw kant kunnen blijven staan, gezien de relatie die je met hem/haar hebt.

Ik heb meegemaakt dat zo’n keurende ‘arts’ aan het eind van het gesprek, toen er al een ontspannen sfeer was, alsnog de persoon in kwestie erin probeerde te laten trappen met een opmerking van “Ach, het valt toch allemaal wel mee, is ‘t niet?” En “Het is toch wel lekker zo, als afgekeurde, neem ik aan?” Als je dan “ja” zegt, denkend dat het eigenlijke gesprek er al op zit, dan kan je alsnog de klos zijn. Er zit echt tuig tussen. Oppassen dus!

Janus.

» Posted By Janus On April 19, 2017 @ 02:10

Weer een hand modder

HenK, 20,

Iedereen verwachtte in die tijd dat het gevaar voor Pim Fortuyn vanuit de Moslimhoek kwam. Dat Wilders dat ook dacht en zich versprak was voor velen aanleiding om hem daarop aan te vallen. Beetje flauw, vond ik.

Wat Van Goch’s site betreft vind ik wel dat er een wat vreemde wortel op zijn familiewapen is afgebeeld. :)) Maar ik ben het eens met het advies van zijn vader. Iets wat vooral in deze tijd aan de orde is en wat ook AFD zich nu wel terdege zal realiseren, althans, dat mag ik hopen.

Ik was geen fan van Theo, itt jij, maar ik ben het eens met je conclusie dat hij beoordelingsfouten heeft gemaakt. Hij schijnt voor zijn medewerkers een fantastische kerel geweest te zijn. Jammer dat hij dat op de TV niet over wist te brengen. Het beeld (bij een interview) van een wat weerbarstige dwarsliggende, onderuitgezakte, kettingrokende vetklep is nagenoeg niet uit mijn herinnering te branden.

Janus.

» Posted By Janus On April 19, 2017 @ 01:17

O ja, Laura, 17,

Q: “hoe heftig men anderen normen tracht op te leggen.”

In beginsel ben ik het met je eens, maar kijk ook ‘s over de grenzen aub. Nou ben ik allerminst een Christenlover, maar in de Arabische landen worden Christenen veelal uitgemoord en wij geven de Moslims bouwvergunningen voor hun Moskeën. Iets wat natuurlijk ook weer onze frauderende bouwsector ten goede komt, maar toch. (Wat is holisme toch heerlijk, alles grijpt in mekaar.)

Janus.

» Posted By Janus On April 17, 2017 @ 11:31

JPaul, bedankt dat jij in 11 nog even duidelijk maakt waarom AFD is ondergedoken. Je zal een idioot die je met Eichmann vergelijkt maar op staat tegen komen…….. :((

CiNNeR, 13,

Q: “Iets wat volksstammen vrouwen gek genoeg geen enkel probleem vinden”.

En dat is een studie op zich waard, maar dat voert her te ver.

Overigens heeft TB, volgens Pauw, zich niet zelf een voorstander betoond van verkrachting, maar heeft hij dat een romanfiguur in een boek van hem dat laten zeggen. Er zou dan nagegaan moeten worden in welke context en met welk doel hij dat geschreven heeft.

Ik heb de man nu maar eens op Joetjoep bekeken – TV kijk ik nauwelijks – en hij lijkt me toch een redelijk bedachtzaam type. Hij moet er nog in groeien, heb ik de indruk, net als AFD overigens. Ze zouwen eens moeten daten. Daar kunnen de vonken vanaf spatten. Als dan de lakens daarna maar niet in brand vliegen.

En ja, HenK, 15, those were the days, man! :))

Maar ik denk wel dat er een verschil is. Bij Moslimgerelateerde kritiek loop je, naar mijn idee, wel degelijk meer risico op vormen dan daadwerkelijke wraak dan bij niet Moslimgerelateerde kritiek. Over en weer overigens. Iets dat al bij Fortuyn is gebleken – taart in gezicht en daarna vermoord – en ook bij Theo van Goch. Ik denk dat PVV-ers ook zo langzamerhand bereid zijn met geweld terug te slaan. Je moet dan uiteraard (laten we hopen) wel iets meer zijn dat een schrijver van een ingezonden stukkie, maar toch.

Overigens denk ik dat Twitter – iets wat volgens mij voor randdebielen is uitgevonden, kretologie, meer is het niet, zeker als ik de inhoud van die posts lees – een goeie uitlaatklep is voor al die onlustgevoelens. Wie zich zo kan uiten, komt mogelijk niet meer tot geweld. Maar het kan ook de andere kant op werken, natuurlij.

Janus.

» Posted By Janus On April 17, 2017 @ 11:22

@ 5, Helemaal mee eens.

En een dergelijke kwalificatie had ook voor 6 mogen gelden, vind ik. Over 6:

Anne Fleur heeft dus helemaal niet opgeroepen tot geweld jegens andersdenkenden, JPaul. Voorzover ik op de hoogte ben was er een tweet waarin iemand zei dat een moskee met stenen moest worden bekogeld. Waarop Anne Fleur reageerde met: “Zullen we Wilders dan ook maar met stenen gaan bekogelen?” Of woorden van die strekking. Het was dus geen reële oproep, maar een hypothetische vraag om de ander op zijn manier van denken te wijzen. Niks mis mee, wat mij betreft. Maar ja, het platte volk leest niet verder dan zijn neus lang is.

Overigens vind ik de vergelijking die Holman maakt met Gudrun Ensslin zeer sterk overtrokken – de RAF is toch nog wel even heel iets anders dan een meisje dat een verkeerd geïnterpreteerde tweet schreef – maar hij kwam daar alleen maar op, omdat hij op beide vrouwen verliefd zei te zijn.

Janus.

» Posted By Janus On April 13, 2017 @ 07:27

Karin,

Leuk dat je Anne Fleur Dekker hebt ‘meegenomen’. :)

En leuk van Holman om haar Anne Fleur Ensslin te noemen.

Wat ik jammer vind is dat haar pleidooi om stenen te gooien naar Wilders juist een kritiek was op iemand anders die stenen ergens anders naar wilde gooien. Ik weet alleen niet meer waarnaar en ben te lui om dat na te zoeken. (*Shame*)

Goed verhaal overigens.

Janus.

» Posted By Janus On April 12, 2017 @ 13:10

Hand in hand

Karin, 18,

Ik vind dat je hier wel heel erg zit te muggenziften. Het was een grapje en grappen moet je nooit uitleggen, daar worden ze in geen geval beter op. Bovendien gaan grappen wel vaker mank op het één of andere punt.

En uiteraard is het aantal blanken niet gedecimeerd in de VVD. Moet ik dat ook nog uitleggen? Ik had idd beter kunnen schrijven: het aantal ……. ernstig is gedecimeerd? Nou kan iemand met jouw IQ, jij dus ook, wel invullen wat er had moeten staan.

Eea heeft me wel op het feit gewezen dat er eigenlijk nooit sprake is van humor in noch jouw columns noch jouw eigen reacties eronder. Jammer.

J.

(Na een Paaspauze. Wij hebben dit jaar gebraden Paashaas gegeten. Is dit een grap? De oplettende lezer weet het antwoord. Nee, u krijgt geen gratis iPhone ingeval van een goed antwoord.)

» Posted By Janus On April 17, 2017 @ 10:47

Karin, 16,

Uit de naam van de woordvoerder van de VVD, Dilan Yesilgöz, maakte ik op dat deze persoon ook een Turkse of Marokkaanse achtergrond heeft, net als onze Denkers.

Het was een grapje en ik kan me nauwelijks voorstellen dat jij zo onnozel bent dat je dat niet in de gaten had.

En dat, ehh, die ‘Denker’ in de gelederen, niet het grapje, heeft mogelijk ook te maken met het paaien van kiezers.

En ik denk ook dat duidelijk is dat het aantal blanken dat wegens fraude ernstig is gedecimeerd, dat dat ook van toepassing is op de VVD, de partij waar ik het over had in 15. Ik geloof niet dat het ooit is voorgekomen in de Tweede Kamer dat er zoveel leden van één partij het veld moesten ruimen vanwege ‘onregelmatigheden’.

Janus.

» Posted By Janus On April 13, 2017 @ 06:32

JPaul,

Ik deel je kritiek, maar het is wel een “Ik pas in mijn jas; mijn jas past in mijn tas; dus pas ik in mijn tas” redenering.

Ik denk dat de VVD liever helemaal geen overheidsbemoeienis wil en dat dat de werkelijke achtergrond is van hun standpunt. Alleen in verkiezingstijd moet je iedereen zien te paaien, dus ook de homo’s.

Dat de VVD ook een Denker in zijn gelederen heeft, zal daar ook wel mee te maken hebben. Of komt dat, doordat het aantal blanken wegens fraude ernstig is gedecimeerd?

Janus.

» Posted By Janus On April 12, 2017 @ 15:14

Karin, 12,

Ik had niet zo stil gestaan bij de stemverdeling. Ik Denk dat Denk moeilijk tegen had kunnen stemmen, anders hadden ze er gekleurd, ik bedoel: divers, op gestaan. Maar toch mooi meegenomen. Het zal hen wel kiezers kosten, Denk ik. Maar who cares, de verkiezingen zijn nog heeeeeeeeel ver weg.

En van de VVD is het dus het eerste kiezersbedrog. Er stond in dat artikel:

“De VVD stemde tegen beide voorstellen, terwijl de liberalen tijdens de verkiezingscampagne nog voor verplichte voorlichting op het mbo tekenden.”

Ze willen de onderwijsinspectie niet voor de voeten lopen…..

Janus.

» Posted By Janus On April 12, 2017 @ 12:48

Kijk, dit is dus nuttig:

http://www.nu.nl/politiek/4612581/kamer-wil-maatregelen-school-geen-voorlichting-homos-geeft.html

En dat zal onze Moslimvrienden ook met hun neus op de Nederlandse feiten drukken: Bij ons gaat het zo!

Overigens – nogmaals gezegd – waren het niet alleen maar Marokkaanse jongeren die betrokken waren bij dat Arnhem-incident. Ook sommige Nederlandse jongeren hebben kennelijk zo’n lesje (op school) nodig.

J.

» Posted By Janus On April 11, 2017 @ 17:12

HenK, 9,

Ik wil je met jouw reactie toch niet in de kou laten staan.

Ik ben het in grote lijnen met je eens, alhoewel ik het woord “walgelijke” te overtrokken vind. Maar ze in mekaar slaan is weer iets geheel anders, iets waar jij het ongetwijfeld mee eens bent. Jij zal ze op z’n hoogst met een gedichie om de oren slaan. :)

Trouwens, ik vind voor een “hoogtepunt” zo’n Canal Parade wel erg lang duren….. :))

Ik blijf erbij dat het de samenleving als geheel worst (….) zal wezen wat die mensen zijn en hoe ze leven, als we er maar niet mee geconfronteerd hoeven te worden. Ik voel ook weerstand bij twee bekkende kerels op straat, net als bij twee bekkende oudere hetero’s op straat overigens. Ik denk dan: “Ga dat lekker thuis doen en loop er niet mee te koop.”

Alleen een zich ‘noodzakelijkerwijs belangrijk’ voelende elite windt zicht erover op en gaat dan protesteren. Laat de politie dit afhandelen, lijkt mij. Er is veel meer onrecht dan zo’n incidentele homo-bash.

Ik heb homo’s vroeger wel eens geadviseerd om zelf een knokploeg te beginnen en die homomeppers in de val te lokken en ze een koekje van eigen deeg te geven, maar nee hoor.

Het met mekaar hand in hand lopen (of gearmd) is overigens niet alleen een teken van liefde, maar ook een teken van: “Die is van mij en daar moet jij vanaf blijven.” Dit uiteraard (mag je hopen) met wederzijdse instemming van de beide handvasthouders.

Janus.

» Posted By Janus On April 09, 2017 @ 18:23

Puk,6,

Het was een GRAP. Pechtold grijpt alles aan om in the picture te komen. Nu ook dit weer. Ik vind een grap een uitstekende bliksemafleider voor spanningen tussen wie of wat dan ook.

Overigens werp deze hele actie (en ook de oorsprong ervan) een geheel nieuw licht op het aloude clublied van Feyenoord….

Janus.

» Posted By Janus On April 07, 2017 @ 13:14

Ik geloof dat Pechtold blij was dat-ie voor heel eventjes uit de kast kon komen….

Verder geloof ik er geen flikker van – no pun intended – dat dit protest breed gedragen wordt in de samenleving. Het is idd show voor de bühne, meer niet. Bij sommigen zit het waarschijnlijk wel dieper, maar ja, hoe groot is die groep?

J.

» Posted By Janus On April 06, 2017 @ 00:06

«« Back To Stats Page