Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 5453

Comments Posted By Janus

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

TTIP en TPP

@ Paulv (1),

Q: Vreemd dat op deze zeer instructieve post geen commentaar gekomen is.”

Idd vreemd. Ik vrees dat dat komt doordat Karin niet meer ‘hot’ is. Hoe dat kan snap ik niet goed, want ik kan geen kwaliteitsachteruitgang in de columns van Karin bespeuren. De tijd dat er hier uitvoerige discussies werden gevoerd van soms wel een paar honderd posts lang, ligt al ver achter ons.

Wat TTIP en TPP betreft mis ik een belangrijke vraag in de discussie en die is: “Is het wel wenselijk dat het Westen zichzelf in economisch opzicht zo versterkt?” Ik vind van niet. ‘Wij’ sluiten dan immers een groot deel van de wereld meer buiten dan nu al het geval is? Het gevolg laat zich raden: Nog meer wrok, nog meer terrorisme, nog meer vluchtelingen die hier naartoe willen komen. En uiteindelijk: nog meer oorlog.

Ipv ons te verterken zouden we de economische banden met Afrika, Azië en Zuid-Amerika moeten versterken zodat die gebieden sterker kunnen worden door makkelijker onze markten te kunnen betreden. Dat zal op den duur heel wat beter zijn. Uiteraard moet dat dan niet op een TTIP-achtige wijze…..

Janus.

» Posted By Janus On September 03, 2015 @ 22:49

Olifant

Volgens deze lieden hoeven we het ergste niet te vrezen:

http://www.nu.nl/weekend/4181043/kan-donald-trump-echt-president-van-amerika-worden.html

» Posted By Janus On December 11, 2015 @ 23:37

@ Hans (8),

Het is logisch dat “white trash” achter Trump aan loopt, hij is dat in zekere zin ook, alleen de rijke versie daarvan. Ik heb me nooit echt in Trump verdiept, maar ik heb hem nog nooit in verband horen brengen met hogere ethiek.

Q: “Heel beangstigend vind ik dat veel arme Amerikanen met hem weglopen.”

Ja, dat is zeker beangstigend, maar helaas niet alleen van toepassing op Trump. Ik heb helaas al veel vaker geconstateerd dat mensen in beginsel fascistoïde zijn, ze lopen achter de leider(s) aan, ongeacht wat, een typisch verschijnsel bij Alphamannetjes, een instinctmatig samenspel. De grootste schreeuwer is het brutaalst, dus daar loopt men achteraan. Ook Hitler heeft veel van die steun zo gekregen, het lag echt niet alleen aan hem dat het allemaal zo gegaan is.

In verenigingen of watvoor soort organisaties dan ook kan je dat vaak zien. Ik heb meermalen meegemaakt dat er sprake was van een groot onrecht, maar dat de leden daar niet om maalden, zolang de algemene orde (en hun eigen belang) er maar niet onder leed. En de leider(s) zorgden daar dan wel voor. Ook hoogstaande idealen, ook van de eigen organisatie, werden meermalen met voeten getreden, maar ook dat werd geaccepteerd.

En dat juist “veel arme Amerikanen met hem weglopen” past in dat plaatje. Veel arme mensen verwachten van een rijke dat hij hen helpt. Tegen beter weten in vaak, maar ook dat hangt samen met onze instincten. Ook de rijkste is meestal een alphamannetje. En als we niet rijker worden van een alphamannetje, dan verwachten we er wel veiligheid van, zeker als we een beetje tegen hem aanschurken. (Let op het onderdeel “schurken” in het laatste woord. :)) )

Janus.

» Posted By Janus On August 16, 2015 @ 14:22

Alweer iemand die het Alfamannetje wil zijn. *Zucht* Dat soort richt altijd meer schade aan dan dat ze goed doen.

Een olifant, zeg je? Dan kan die tandarts in dit geval z’n gang gaan wat mij betreft.

J.

» Posted By Janus On August 12, 2015 @ 20:17

Wild

Annac (11),

Voor “neem er een van je eigen soort” hoef je toch niet naar de Amazone? ISsertjes afknallen kan toch ook? Oorlogen genoeg waar je je kan aanmelden.

J.

» Posted By Janus On August 16, 2015 @ 13:55

@ JPaul 5.

Over “sport”-vissers; helemaal mee eens. En natuurlijk de ‘jacht’ in ons land.

Die neushoorns worden dan gedood om hun hoorn die dan vermalen wordt. De Chinezen (met name) denken dat dat poeder potentieverhogend is. Hoe simpel wil je het hebben: die hoorn is hard en staat rechtop en wordt nooit slap, dus zal het poeder ervan wel dezelfde werking hebben op het mannelijk lid. Not.

Eigenlijk is potentieverhoging het hele doel van de jacht: Zielige mannetjes die geen stijve meer kunnen krijgen kunnen zich zo toch een beetje man voelen. *Zucht*

J.

» Posted By Janus On August 05, 2015 @ 18:48

Hum Karin, op zich ben ik het met je eens, maar dit is al ouwe koek, vind je ook niet? Door alle soorten media van tegewoordig – daar weet jij alles van – is iets als dit al binnen een halve dag ‘zoooo gisteren’. Dat gepraat over die tandarts dan. Over dat probleem kan niet genoeg geschreven worden.

En een “bedrijfstak” zou ik dit al niet meer noemen, het is georganiseerde criminaliteit. Onmenselijk en ondierlijk.

En wat mij betreft mag ook op goed getekende menselijke silhouetten worden geschoten: die welke lijken op de jagers.

Typo?: “in geval van nood een leeuw op de korrel neemt”

Maar als die tandarts een kooigevecht met iemand van zijn eigen soort gaat doen, dan gebeurt er niks: ze gaan elk bangig in een hoekje zitten.

Mijn oplossing voor de jagers: ga paintballen.
Mijn oplossing tegen de jagers: jagen op de jagers, maar dan met scherp.

Janus.

» Posted By Janus On August 05, 2015 @ 11:33

Het nieuwe delen

@ 4.

Q: “maar stopt het weer terug in de samenleving.”

Niet alleen dat, hij stopt het in het beste deel van de samenleving. :) Vele anderen met geld investeren in wapens en noem maar op.

J.

» Posted By Janus On August 02, 2015 @ 14:03

Karin,

Q: “Het is toch een beetje de manier waarop de middenklasse en hip Nederland hun wonden bekijken en dan besluiten om voortaan samen pleisters in te kopen.”

Helemaal mee eens. Dit is toch in feite het failliet van de algehele solidariteit die je vanuit de overheid mag verwachten die mensen ertoe brengt om dit soort dingen te gaan doen. Het is niet een bewijs van een o zo sociaal voelen, het is noodzaak geworden.

Q: “Niet alleen omdat je, om in zo’n deelsysteem te worden opgenomen, eerst zelf iets moet hebben dat je kunt inleggen: gewilde spullen, een beetje geld, nuttige vaardigheden, gezochte kennis.”

Ook helemaal mee eens. Een LETS – om een voorbeeld te noemen – is in feite alleen maar een marktplaatsje, maar dan besloten. Een vangnet voor sociaal zwakkeren is er niet, daarvoor moet je toch bij grote broer overheid zijn. Het is leuk hobby-en voor mensen die zich in zo’n klein kringetje thuis voelen, maar meer niet.

Q: “of soms zelfs tegen de lokale gemeente procederen”. En rara wie daar z’n geld mee verdient….. De gedupeerde moet alles in zijn vrije tijd doen of een advocaat inhuren en de ambtenarij die zelf de oorzaak is van de fouten die die procedures noodzakelijk maken, krijgen betaald voor het verdedigen van zichzelf.

Overigens ben ik er wel voor dat werkenden hun eigen arbeidsongeschiktheidsfonds inrichten. Dat getouwtrek met bedrijven hierover leidt er alleen maar toe dat de bedrijven of hun heil in het buitenland zoeken of hun heil in buitenlánders zoeken die ze dan hier naartoe halen. Tel uit je winst.

En je slotzin: helemaal mee eens. Geld is alleen wat waard, als je er wat goeds mee doet.

Janus.

» Posted By Janus On July 29, 2015 @ 14:35

Demasqué

We moeten natuurlijk niet vergeten dat Griekenland ook niet vrijuit gaat. Er is/was grote corruptie en hun eigen uitvreters hebben veel Grieks geld naar elders doorgesluisd.

En de Grieken hebben de EU belazerd door hun begroting te vervalsen om deze goedgekeurd te krijgen voor hun toetreding in de EU.

J.

» Posted By Janus On July 25, 2015 @ 01:02

Gut, deze was me even ontgaan, Karin. Sterk stuk, ik ga er nog eens dieper induiken.

Ik volgde ‘Griekenland’ op afstand, maar had op zeker moment in de gaten dat het neo-liberalisme waar wij, dwz onze zwakkeren, ook al de wrange vruchten van plukken, ook aan Griekenland werd opgedrongen. Er wordt ze een neo-liberale politiek in de maag gesplitst.

Maar ja, je uitleveren aan Rusland of China is ook niet alles….. :((

J.

» Posted By Janus On July 24, 2015 @ 14:25

Held

Nog een held:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationaal/frans-overmeestert-overvaller-ik-pakte-zijn-mes-af/ar-BBlo8F8?ocid=mailsignoutmd

» Posted By Janus On August 04, 2015 @ 21:36

Jullie dus ook helden JPaul. Helden zijn nooit mensen die het erom doen.

Ik herinner mij van jaaaaaaaaaren geleden een Nederlandse film over het verzet. Ik hoef jou, op jouw leeftijd, niet te vertellen over welk verzet ik het heb. Het ging, geloof ik, over de bevrijding van gevangenen uit een gevangenis (hoe toepasselijk :) ). O ja – lang gezocht – het was “De Overval”, toen een topfilm. Uit 1962 (ben ik dan al zo oud? :) )

Stoere mannen daar in die film, echte helden, en die bevrijding slaagde. En aan het eind lieten ze foto’s zien van de mensen die het in werkelijkheid gedaan hadden: mannen, een enkele vrouw ook, geloof ik, erg gewoontjes allemaal, bijna fantasieloos. Type slager, postbode, bakker enz. En ja, dat is dus de werkelijkheid. Die acteurs in die film werden op slag ongeloofwaardig, hoe goed ze ook gespeeld haddeen. Ik bedoel maar.

En dan is er ook nog een uitspraak over helden: Helden zijn geen mensen die niet bang zijn, maar het zijn mensen die hun angst hebben overwonnen. En idd, vaak zonder nadenken.

Janus.

» Posted By Janus On July 22, 2015 @ 08:43

Ja, super, deze Peter. En iemand aanvallen die gewapend is, dat is extra riskant.

Ik denk trouwens ook dat veel mensen er niet toe komen om in te grijpen doordat we denken dat dit soort dingen alleen in Verweggistan voor komen. En dan is het ineens realiteit en zie dan maar op tijd wakker te worden.

Ik woon niet in Amsterdam, anders had ik ook op hem gestemd.

J.

» Posted By Janus On July 21, 2015 @ 23:32

Vieze zaken

Prima stuk, Karin. Die hacker die Hacking Team heeft gehackt moet een lintje krijgen.

Maar ook hier: ouwe stront in nieuwe zakken; de wapenindustrie heeft deze mentaliteit al jaren, zo niet eeuwen.

Typo: “verbaste”. Eigenlijk twee typo’s in één woord. :)

Jammer dat die Sargasso ping/trackback op de verkeerde plek staat, dat bemoeilijkt het verder lezen bij hem.

Janus.

» Posted By Janus On July 09, 2015 @ 10:16

Loon naar lezen

Thian, ik denk dat het schrijven van niet zo gangbare boeken juist beter haalbaar is, althans, als je ze op internet publiceert. E-boeken zijn een stuk goedkoper dan papieren boeken en dus heb je met minder kosten te maken.

Het kan wel zijn dat het moeilijker wordt om de papieren versies van niet zo gangbare boeken uit te brengen, doordat ze meer concurrentie van op inet gepubliceerde boeken ondervinden. Maar dat is in het algemeen al zo, heel veel producten zijn in normale winkels steeds moeilijker te krijgen doordat er via webwinkels wordt gekocht.

Hoe dat met dat lenen van meer dan 1 boek op Amazon gaat, weet ik niet, ik heb nog voldoende papieren boeken. :)

Liefs :) Janus.

» Posted By Janus On July 01, 2015 @ 20:43

Karin,

Op voorhand moet ik zeggen dat ik niet alle ins en outs van het uitgeversbedrijf ken, daar zul jij ongetwijfeld beter in thuis zijn als publicist. Maar ik begrijp toch niet goed dat je hier tegenstander van bent.

Bij illegaal downloaden van muziek (waar zelfs helemaal niet voor betaald wordt) zie je het voordeel dat dit toch de bekendheid van artiesten vergroot en dus ook hun legale inkomsten (waarvan de winst dan uitstijgt boven het verlies van de illegale downloads).

In dit geval van Amazon ligt het dan anders – er wordt wel betaald – maar het voordeel is, lijkt mij, dat je nu een boek gedeeltelijk kan lenen/kopen en dus niet de volle prijs kwijt bent. Dat zal naar mijn idee leiden tot meer afname en vooral: het leren kennen van auteurs en dus per saldo meer omzet.

Het is heel goed mogelijk dat dit systeem voor ‘grote’ schrijvers nadeling uitpakt, maar voor kleinere of hele kleintjes kan dat juist positief uitpakken, denk ik.

En iedereen kan nu dus een boek publiceren en er (wat) geld mee verdienen, al stuur je de link alleen al maar door naar je moeder die het dan geheid leest, waardoor je toch een paar stuivers pakt. :)

En boeken die op papier nooit gedrukt zouden worden – ondanks de steeds lagere kosten – omdat ze maar voor een zeer beperkte lezerskring interessant zouden zijn, kunnen nu online wel beschikbaar komen. En dan kan de auteur er toch nog wat aan over houden, maar dat hoeft niet eens het hoofdmotief te zijn.

En cliffhangers enz, ja, natuurlijk, maar elke schrijver die stroop om de mond van zijn lezers probeert te smeren is in feite al niet interessant en zijn publiek ook niet.

Wie weet gaat Netflix dit ook zo doen, als optie, per minuut gekeken film betalen. Dat kan het aantal films waar kennis mee gemaakt wordt aanzienlijk verhogen.

Trouwens, over cliffhangers gesproken. In films, vooral thrillers en actiefilms, maar ook gewone speelfilms, eigenlijk allemaal, horror ook, is het zo’n beetje schering en inslag om in de eerste vijf minuten een half ontklede vrouw te laten zien of een naakte, maar dan selectief gefilmd volgens Hollywood censuur. De Pavlov honden die mannen zijn blijven dan geheid de hele film uit kijken. :)) En veel vrouwen ook, want die willen weten hoe de concurentie eruit ziet. :))

Dus: What’s new?

Groet en bedankt voor dit stuk, Janus.

» Posted By Janus On July 01, 2015 @ 12:36

Beestjes, update

@ 28.

Wijzij, ik constateer dat je weer grotendeels bent teruggekeerd naar de realiteit. Voor het overige: I rest my case.

J.

» Posted By Janus On July 12, 2015 @ 14:55

@ 26,

Ik denk dat jij langs mij heen denkt, Wijzij.

Ik had wel degelijk begrepen dat je het niet over jezelf of over Karin had – vooral dat laatste was volkomen duidelijk – maar dat is precies het punt: Het gaat in deze draad over Karin en dan over Karin’s probleem met de miertjes en verder gaat het nergens over, maar jij maakt er een wereldbeschouwing van.

En Karin is in dit geval de enige die belang heeft in de oplossing en hoeft dus niet met iedereen rekening te houden, alleen met de miertjes. En daarom is het in dit geval juist niet complex, maar einfach.

Het zwaar tillen is alleen van toepassing op die grote pot waar die plant in zit en verder nergens op. :))

Janus.

» Posted By Janus On July 11, 2015 @ 00:04

Wijzij (24),

Ik kan weinig “Einfalt” in jouw betoog ontdekken (en dus nog minder een meester in jou zien).

Ik begrijp eruit dat Karin eerst The Matrix nog ‘s moet gaan bekijken, dan, na een cultuurstudie, een omweg moet gaan maken van 2000 jaar, vervolgens de eeuwige strijd tussen natuur vs cultuur moet afwachten tot er een nieuw epoc intreedt en dan? Dan stel je de vraag: “wat daarna?” Nou, ik zou “daarna” niet afwachten en maar meteen beginnen met die plantenbak.

Sorry voor mijn sarcasme, maar zo kan je wel alles gebruiken om ‘visies’ aan op te hangen.

J.

» Posted By Janus On July 09, 2015 @ 09:44

Ja, hiero ook, de ijspegels hangen aan mijn armen, van het zweet.

» Posted By Janus On July 06, 2015 @ 20:45

Ausramieren dus? :) Ikzelf zou toch naar vriendleijker maatregelen zoeken.

Dompelen kan eventueel in een teil, zou ik zeggen, mits de pot daarin past. Je kan de drijvende mieren eruit scheppen en bij hun vriendjes zetten.

J.

» Posted By Janus On July 06, 2015 @ 01:00

@ 8, 9, 10.

“Ik blijf liever zuigen”. Wat je dan tot Sint Juttemis kan blijven doen.

Of mieren weer uit een stofzuiger kruipen, weet ik niet, ik verwacht van wel; motten doen dat zeker. (Ik heb ‘s motten opgezogen en die kwamen er rustig weer uit, vliegen ook, geloof ik.)

Je kan een deel van de aarde er van te voren al uit zuigen. (Al het zand moet sowieso weg ivm de eitjes van de mieren.) Dan plank eronder en twee potige verhuizers het ding buiten laten zetten en er (met een milde straal) het zand uit spoelen. Wat gedeeltelijk zal lukken, maar hoe dan ook: de plant komt los en die kan je er dan makkelijker uit halen.

Ennehh, wat is er mis met lief zijn voor de diertjes? Jij wilt toch ook dat er lief gezijnd wordt voor jou? :)

En dan nog maar een oplossing uit de alternatieve hoek: Je kan ook met de geest van de mieren gaan praten en (lief) vragen of ze weer naar buiten willen gaan en dat je ze daar zal tolereren, ehh, lief voor ze zal zijn. Wel weer tijdelijk de kieren open maken, zodat ze eruit kunnen, want ook mieren kunnen geen ijzer (of siliconen in dit geval) met handen breken.

J.

» Posted By Janus On June 30, 2015 @ 10:22

DeRaaf (6),

Goed plan. Alleen luisteren ze zo slecht. :) Of een combi maken van beide liefdes.

J.

» Posted By Janus On June 29, 2015 @ 20:48

Q: “Immers, wie weet of ze anders niet gewoon weer uit de stofzuiger terug naar de plantenbak marcheren?”

Dat doen ze geheid. Dus je moet je stofzuiger steeds buiten zetten en dan slang eraf en open. En bij regen onder een tafeltje ofzo. :)

Geen vergif, dat kan je je ook je plant(en) kosten.

De oplossing van JPaul lijkt me de enige.

Je kan ook experimenteren met hoogfrequent geluid, maar ook dat kan je plant(en) aantasten, ‘ik zou ‘t nie wete. Bovendien zullen ze dan, als dat werkt, geheel verstoord overal en nergens naartoe rennen, dus dan wordt de ellende nog groter.

Je kan ook dat raam er tijdelijk uit halen, maar ja, dat is een exercitie die om en nabij even veel werk kost als JPaul’s optie.

Sterkte ermee, J.

» Posted By Janus On June 28, 2015 @ 02:26

Ophouden

Karin,

Ik ben het in grote lijnen met je eens, alhoewel ik vind dat je de dingen hier en daar te sterk aanzet.

Bijvoorbeeld het woord “zelfdoding” dat je gebruikt. Ik associëer dat toch vooral met een daad – kogel door je kop, gif innemen, ophanging enz – en het versterven kenmerkt zich juist door de afwezigheid van welke daad dan ook. Daarom vind ik het woord ‘zelfeuthanasie’ hier al beter van toepassing, dat klinkt al zachter, ook al zijn daar ook meestal handelingen voor nodig. Mogelijk dat we het woord ‘zelfversterving’ moeten introduceren voor deze weg.

Ook spreek je van “weigeren om verder te leven”. In mijn ogen zit er in het woord “weigeren” iets weerbarstigs, iets halstarrigs en ik denk dat dat allemaal al gepasseerd is, als iemand zover is dat hij/zij wil versterven. Versterven heeft iets vredigs, elke strijd is voorbij, men legt het vermoeide lichaam neer en wacht op de dood.

En natuurlijk kan je ontevreden zijn met het gegeven dat de KNMG niet ronduit zegt waar het op staat, maar ik kan wel begrijpen dat ze aan wat meer gecamoufleerde bewoordingen de voorkeur geven, zelfs als dat in feitelijk opzicht niet helemaal correct is. Vergeet niet dat de KNMG geen actiegroep is, ook geen club die een voortrekkersrol wil of moet vervullen, maar een instituut dat iedereen wil en moet dienen: de huisarts moet van en voor iedereen zijn.

Bovendien is dit toch een stap in de goede richting, namelijk een stap op weg naar verdere erkenning en humanisering van (de behoefte aan) euthanasie en die kant zullen we op moeten. Maar om iedereen in die richting te krijgen vergt een rustige strategie.

Groet, Janus.

» Posted By Janus On June 17, 2015 @ 22:57

Water

Heel goed stuk, Karin!

Alleen je op één na laatste conclusie – sport is dodelijk – vind ik nogal over de top en brengt het risico met zich mee dat hier eerder over foebbal wordt gediscussiëerd dan over het waterprobleem en dat zou jammer zijn.

Janus.

» Posted By Janus On June 04, 2015 @ 08:35

Beestjes

Wat heb jij toch een goed hart, Thian.

Janus.

PS, Karin, ben je er al in geslaagd om ze buiten te houden?

» Posted By Janus On June 13, 2015 @ 22:59

@ Spaink 16.

Q: “En jij zegt dat ik me daarop verkijk en dat ze waarschijnlijk op de aardstralen afkomen?”.

Nee, ze voelen zich ‘heimisch’ – om in de linguïstiek van JPaul te blijven :) – op aardstralen, dus daar vestigen ze zich. (Mierenhopen bevinden zich vaak op kruispunten van aardstralen.) Daarna moeten ze dan nog hun kostje zien te bekomen en hun kostjes bevinden zich uiteraard lang niet altijd op/boven aardstralen, dus die gaan ze overal zoeken.

Het is dus niet gezegd dat die aardstralen, gesteld dat ze zich wel in je tuin bevinden, zich ook tot in je slaapkamer uitstrekken. Dat de mieren zich totnogtoe niet in je slaapkamer ophielden is op zich een gunstig teken, maar zegt weinig, als ze voldoende aardstralen in je tuin aantroffen (of als zich daar een kruispunt bevindt, wat voor hen de voorkeur verdient). Maar dat is dus iets dat onderzocht zou kunnen worden. Alleen, ik zou dat zeker doen, maar jouw overwegingen – jou kennende :) – zouden wel eens anders kunnen zijn. Maar goed, het is jouw gezondheid.

Er zijn nog andere dieren die op aardstralen gedijen, wespen, bijen – imkers schijnen expres hun bijenkorven op aardstralen te plaatsen – en idd katten, die gaan er vaak liggen. Maar of wat JPaul zegt: “Voor ‘t overige: Afblijven van die aardstralen. Groot risico dat je katten de pleiterik nemen as-je d’r mede fröbelen gaat”, werkelijkheid zal worden lijkt me zeer de vraag. Ook katten komen toch in de eerste plaats op het voedsel af, dat weet elke katteneigenaar. :)

Wel heeft JPaul een punt met: “en zulks lijkt me erger dan de verdenking van hekserij of toverij – die zonder twijfel (gefeliciteerd!) tóch al op jou rust – te bevestigen.” Alleen denk ik juist niet dat op jou de de verdenking van hekserij of toverij rust, maar juist het tegenovergestelde! En toch heeft JPaul een punt, ook al doelt hij daar niet op, want jij zult als befaamd scepticus en anti-kwakzalver je natuurlijk niet willen inlaten met dit soort zaken, iets wat je al in 16 bevestigd hebt. En dus zul jij veel duurder uit zijn, wil je een wichelroedeloper laten komen: Je zult ook zwijggeld moeten betalen, zodat beslist niet in het nieuws komt dat Spaink zich hiermee bezig heeft gehouden. :)

Janus.

» Posted By Janus On June 02, 2015 @ 07:17

Karin,

Even iets anders over mieren. Jij zult hier wel niks van geloven, maar ik voel mij verplicht om je er toch op te wijzen.

De aanwezigheid van mieren kan duiden op aardstralen ter plekke, mieren houden daarvan. En die aardstralen hebben, zeker als ze in je slaapkamer voor komen en dan – erger nog – onder je bed, een slechte invloed op je gezondheid.

En dat mierengedoe grenst dus aan je slaapkamer, sterker nog, ze komen er binnen, ook al lijkt het het meest logisch om dat aan die plant te wijten. En zes vierkante meter, ook al is dat buiten, is nou ook niet bepaald gering en dat kan duiden op een kruispunt van aardstralen en dan is het nog erger. Dan moet je er zeker niet met je tuinstoel op gaan zitten.

Door op inet te zoeken naar ‘mieren’ en ‘aardstalen’ kan je hier veel info over vinden. En ook hoe je die aardstralen kan neutraliseren. Dat is relatief makkelijk en goedkoop.

Je kunt ze vinden met een wichelroede, maar daar moet je wat ervaring voor hebben. Met een pendel kan ook en dat kan je zelf. De pendel gaat dan heen en weer slingeren in de baan van de aardstraal. Of in een cirkel boven een kruispunt. Je moet dus op verschillende plekken gaan staan en dan kijken of er wat gebeurt. Wel even de tijd nemen, want het kan even duren. Blijft de pendel stil hangen, dan is er geen energie. Als het tegen de klok in is, dan is het helemaal foute boel. (Een pendel kan je makkelijk zelf maken door een (niet al te klein) moertje of een grote kraal aan een touwtje te knopen.)

Kijk, als jij nou een blakende gezondheid zou hebben, dan zou ik dit hier niet schrijven. Maar ja, dat is nou eenmaal niet het geval en dan kán 1 en 1 dus 2 zijn.

Groet, Janus.

» Posted By Janus On June 01, 2015 @ 17:07

«« Back To Stats Page